Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in de zomervakantie of in december

+44
PiP
sanne-84
Parel
Thunder
Slakje
woezel
Viva
Aimee
Novalee
*Lookie*
Blue flower
vlinder-19
CCC
liesje
_Lana_
bolus26
Twellie
Susan
mickey
Puggle
Filoria
M-G
RYW
Ella
Alex
Flower_L
kwak
Printje
shadow
Darius
SarahKey
Katjing
Annie24
Ezzer
Paper Crown
Liadan
Creabea_28
Flip Fluitketel
Lejow
Happydobby
Annemie
Muppetje
Juutjepetuutje
PapillonRose
48 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  _Lana_ za 1 sep 2012 - 10:50

Muppetje schreef:We waren allang blij dat het gelukt was. Nee, daar hebben we geen seconde rekening mee gehouden

Nou inderdaad! Hier hetzelfde.
En uiteindelijk ben ik ook nog eens bijna 2 maanden te vroeg bevallen, dus daar blijkt dubbel uit dat het niet te plannen is Wink.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  liesje za 1 sep 2012 - 11:03

nee geen rekening mee gehouden mijn dochter is in september jarig en mn zoontje een dag na sinterklaas. ben blij dat ze gezond zijn
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  CCC za 1 sep 2012 - 11:07

We hebben daar geen rekening mee gehouden, al vond ik december niet zo'n hele fijne maand... maar mijn vriend vond dat ik daar niet over mocht zeuren (en terecht) je bent uiteraard al heel gelukkig als het zo mag lukken... en uiteindelijk werd het juni... En ja er zullen altijd mensen zijn die niet kunnen vanwege vakanties en weet ik wat allemaal.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 16:29

Ik was op de verjaardag van de oudste uitgerekend én in de zomervakantie, dus nee, wij hebben daar geen rekening mee gehouden. Ik vind het ook iets verwends hebben: we willen wel een kindje, maar het mag niet dan of dan komen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  vlinder-19 za 1 sep 2012 - 19:22

Ik was dolgelukkig überhaupt nog een keer zwanger te mogen worden. Al zou december hier geen top maand zijn, 8 verjaardagen, sint, kerst en oud en nieuw.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Liadan za 1 sep 2012 - 19:27

Ik zie niet in waarom het verwend zou zijn als je een of 2 maanden overslaat met zwanger proberen te raken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Lejow za 1 sep 2012 - 19:30

Liadan schreef:Ik zie niet in waarom het verwend zou zijn als je een of 2 maanden overslaat met zwanger proberen te raken.

Inderdaad.. En er wordt wel gezegd, een kindje valt niet te plannen. Dat klopt, maar je kunt in ieder geval wel plannen wanneer je het in ieder geval niet wilt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 19:33

Liadan schreef:Ik zie niet in waarom het verwend zou zijn als je een of 2 maanden overslaat met zwanger proberen te raken.

Dat zie ik ook absoluut niet. Ik snap wel dat je daar minder snel voor kiest als het niet zo makkelijk gaat of zelfs in het ziekenhuis ervoor loopt. Maar nee, dat het verwend is vind ik onzin.
En als het toch zo is dat ik bijv een keer in december uitgerekend ben, dan wil dat niet zeggen dat het kindje minder welkom is hè. Alleen puur als ik de keus heb lijkt het mij gewoon niet zo handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 19:40

Filoria schreef:
Elodie schreef:Maar ja, hij was ongepland en nu kunnen we er bewust voor gaan.
Ik wil niet met negativiteit komen strooien hier, maar dat de eerste ongepland kwam wil niet persé zeggen dat je heel gemakkelijk zwanger zult worden van de tweede he?

Je weet nooit hoe het loopt.

Vind mijzelf het wandelende voorbeeld van 'kinderen neem je niet, die krijg je'. Tomas kwam er zomaar en nu we graag een tweede willen lukt het zwanger worden niet. Ik sluit me dan ook helemaal aan bij Muppetje: ben allang blij als het lukt!

Ik ga er stiekem idd een beetje vanuit dat het snel zal gaan. En dat komt echt door hoe ik de eerste keer zwanger ben geworden.
Maar is niet erg dat je dit zegt hoor want slim is het ook niet. Hopelijk heb ik dat ook minder als we er tzt voor gaan want als het dan niet op redelijke termijn lukt, is de teleurstelling minder groot.
Vervelend trouwens voor je. Toen jullie net voor een tweede gingen, dacht jij toen ook dat het wel snel raak zou kunnen zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 19:43

Verwend is misschien niet het juiste woord, maar als iemand tegen mij zou zeggen dat ze even een pauze inlassen omdat ze niet willen dat er een kindje in december komt, zou ik op z'n minst mijn wenkbrauwen optrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 19:53

Rejoy. schreef:Verwend is misschien niet het juiste woord, maar als iemand tegen mij zou zeggen dat ze even een pauze inlassen omdat ze niet willen dat er een kindje in december komt, zou ik op z'n minst mijn wenkbrauwen optrekken.
En dat snap ik toch echt niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:01

Misschien komt dat dan wel dat ik ook gezien heb dat zwanger worden en zwanger blijven niet vanzelf gaat. De eerste keer was ik ook binnen 1 maand zwanger, uitgerekend in februari, werd een miskraam. Tweede keer dachten we wel zo weer zwanger te zijn, maar dat duurde een half jaar, uitgerekend in augustus.
Derde keer duurde het 4 maanden, uitgetekend in mei,ook een miskraam. De vierde keer gingen we ervan uit dat het wel weer een paar maanden zou duren, maar toen weer in 1x zwanger. Uitgerekend op de verjaardag van de oudste.

Zwanger worden kun je moeilijk plannen en dan nog, als je zwanger bent, kan t makkelijk nog verkeerd gaan, je kunt veel te vroeg bevallen of 2 weken overtijd gaan. Heb je je best gedaan om ervoor te zorgen dat get kindje niet in juli, augustus of december komt, heb zoiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:04

Elodie schreef:
Rejoy. schreef:Verwend is misschien niet het juiste woord, maar als iemand tegen mij zou zeggen dat ze even een pauze inlassen omdat ze niet willen dat er een kindje in december komt, zou ik op z'n minst mijn wenkbrauwen optrekken.
En dat snap ik toch echt niet smile
Ik ook niet echt. Dat ik het zelf niet zou doen betekent niet dat ik m'n eigen keuzes ook op een ander ga projecteren. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik zou wel zoiets hebben van goh, je mist wel een paar kansen en wie weet zou je juist in die maanden zwanger geraakt zijn, maar verder...

Verder vind ik idd dat het niet te plannen is. Voor hetzelfde geld focus je je op een kindje geboren in februari/maart en komt je kindje 10 weken te vroeg en beval je alsnog onder de kerstboom. Dat is voor mij al een reden om het hele plannen achterwege te laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  RYW za 1 sep 2012 - 20:05

Ik zou het ook niet 'verwend' noemen, maar ik zou het ook apart vinden om iets dat zo onplanbaar is toch te willen plannen. Als ik zou proberen zwanger te worden, dan zou ik niet kunnen wachten tot ik een positieve test heb, en echt niet even een paar maanden niet proberen omdat het niet handig uitkomt. En nogmaals zou ik er niet vanuit durven gaan dat ik weer supersnel zwanger ben, terwijl ik ook ongepland zwanger ben geraakt (bij allebei mijn zoons, twee keer dus). Het blijft toch een cadeautje, een toevalstreffer die je maar tot op zekere hoogte kan beïnvloeden, en het idee dat je er dan zoveel controle over denkt te 'nemen' klinkt mij ook raar in de oren, eerlijk gezegd.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:11

RYW schreef:Ik zou het ook niet 'verwend' noemen, maar ik zou het ook apart vinden om iets dat zo onplanbaar is toch te willen plannen. Als ik zou proberen zwanger te worden, dan zou ik niet kunnen wachten tot ik een positieve test heb, en echt niet even een paar maanden niet proberen omdat het niet handig uitkomt. En nogmaals zou ik er niet vanuit durven gaan dat ik weer supersnel zwanger ben, terwijl ik ook ongepland zwanger ben geraakt (bij allebei mijn zoons, twee keer dus). Het blijft toch een cadeautje, een toevalstreffer die je maar tot op zekere hoogte kan beïnvloeden, en het idee dat je er dan zoveel controle over denkt te 'nemen' klinkt mij ook raar in de oren, eerlijk gezegd.


Je verwoordt t beter dan ik, dit is wat ik ook bedoel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:12

Rejoy, je miskramen zijn inderdaad heel erg verschrikkelijk, wat dat betreft snap ik je reactie helemaal. Maar een halfjaar erover doen om zwanger te worden vind ik niet eens zo lang, en in dat opzicht snap ik je reactie niet helemaal. Legio aan mensen bij wie het langer duurt hoor Wink Ikzelf heb destijds 2 jaar geprobeerd zonder resultaat. Nooit medische molen in geweest want dat wilde mijn ex niet, maar vooruit, da's een ander verhaal. Ik vind het eerder een beetje 'verwend' overkomen dat je na een half jaar zwanger zijn een bedje in één adem probeert te noemen met 'we hadden verwacht snel zwanger te zijn, maar helaas...' Niet als aanval bedoeld overigens, als je graag wilt is iedere maand er eentje teveel natuurlijk. Maar toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:19

en toch Maple.... jij schrijft wel dat iemand het 'niet als aanval moet opnemen' maar een oprecht begripvolle reactie vind ik het toch niet....
Want er zit zoveel veroordeling in, zoveel 'stel je niet aan, twee jaar is langer'.... Ik vind het geen prettige reactie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:21

Ik zeg toch ook niet dat er moeite hadden met zwanger worden? Ik heb alleen gezegd dat ik heb gemerkt dat zwanger raken niet vanzelf gaat. Ik weet ook heus wel dat we alle keren (relatief) snel zwanger waren, maar als je de eerste keer binnen 1 maand zwanger wad, daar weer vanuit gaat, maar er dan een half jaar over doet, word je ook wel even met de neus op de feiten gedrukt dat zwanger raken geen kwestie is van seksen op het goede moment en dan zwanger raken, maar dat het ook gewoon een kwestie van geluk is en iets waar je maar minimaal invloed op hebt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Flower_L za 1 sep 2012 - 20:22

Maar je gaat het onbewust toch vanuit je eigen situatie bekijken. Ik ben vier keer supersnel zwanger geraakt, en als het bij een evt nr drie na half jr nog niet is gelukt, ga ik wel nadenken van 'ojee...wat zou er zijn'...'waarom nu niet zo snel'. Terwijl ik echt wel weet dat ik ouder word en daardoor minder vruchtbaar. Of dat er andere dingen kunnen spelen.


Laatst aangepast door Flower_L op za 1 sep 2012 - 20:23; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  RYW za 1 sep 2012 - 20:22

Maar Maple, even lullig gezegd, het gaat er toch niet om of je al twee jaar probeert in deze vraagstelling? Die kerst en die zomer komen elk jaar terug, dus in die zin is een half jaar 'lastiger' als je puur naar de jaarkalender kijkt. Ik kan me ook niet voorstellen dat je na 2 jaar onsuccesvol proberen nog steeds maart overslaat omdat je niet in december wil bevallen, dus in deze vraag doet het 2 jaar-verhaal, hoe lullig het ook klinkt, niet echt ter zake...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Blue flower za 1 sep 2012 - 20:27

Wij hebben hier geen rekening meegehouden, waren allang blij dat we een kindje konden krijgen, ik was uitgerekend op 7 januari en wist dat ik niet langer dan 38 weken zou lopen (inleiden) maar uiteindelijk kwam R spontaan een maand te vroeg en is nu jarig op 10 december. Ik heb er geen problemen mee. Hij krijgt alleen heel veel kadootjes in de maand december haha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:43

Onze zoon is ook in de zomervakantie jarig. Zo erg vind ik dat niet hoor..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 20:46

RYW schreef:Maar Maple, even lullig gezegd, het gaat er toch niet om of je al twee jaar probeert in deze vraagstelling? Die kerst en die zomer komen elk jaar terug, dus in die zin is een half jaar 'lastiger' als je puur naar de jaarkalender kijkt. Ik kan me ook niet voorstellen dat je na 2 jaar onsuccesvol proberen nog steeds maart overslaat omdat je niet in december wil bevallen, dus in deze vraag doet het 2 jaar-verhaal, hoe lullig het ook klinkt, niet echt ter zake...
M'n post stond ook los van de vraagstelling, maar laat maar smile Ik reageerde weer even alleen vanuit m'n eigen gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 21:46

Ehm... ik ben 31 december uitgerekend... Laughing

We hadden de 'bewuste' maand bedacht: even een maandje afstand nemen van het zwanger worden, we waren een jaar bezig en ik merkte dat ik er teveel mee bezig begon te zijn. Bijkomend dingetje was inderdaad dat ik precies zou uitkomen op de feestdagen. Dus maar ff een maandje niet over nadenken en het even loslaten. En juist die maand werd ik niet ongesteld... Ik had het ook totaal niet verwacht Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 561177

Ik ben meer dan gelukkig dat het ons gegund is een tweede kindje te krijgen. En of dat kindje nou met kerst/oud en nieuw of half januari komt maakt mij totaal niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 22:23

Ik ben zelf met sinterklaas jarig en vond het als kind (en nu nog steeds) echt niet leuk, maar wij hebben er bij het zwanger worden geen rekening mee gehouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december - Pagina 3 Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum