Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)

+20
Snoes
JD
sterremaan
*Troela*
Chocoholic
Arwyn
Steep
Burgemeester Nicky
June
kwak
Aziraphale
LDJ
Vanilla Queen
Jerry
Jeanette
Caribbeanlover
Raindrop
Bazinga
Mint
xxDila
24 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 23:23

Voor degene die een asielhond hebben of hadden. Hoe oud was jullie hond toen jullie hem of haar in huis namen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 23:31

Ik had een asielhond. De hond was twee toen ik hem in huis haalde.

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 27 aug 2012 - 23:38

Hij was twee toen we hem kregen, nu is hij 4. We vermoeden dat hij is mishandel. Hij reageerd zo sterk op mijn man. Als hij alleen al zijn vinger verhief (in het begin) dook onze hond in elkaar. Dat is er nu wel uit, alleen is hij nog bang voor de stofzuigerstang en de dweil.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 23:41

Die van ons is verwaarloosd, maar dat vind ik ook een vorm van mishandeling.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 2:47

Caribbeanlover schreef:Die van ons is verwaarloosd, maar dat vind ik ook een vorm van mishandeling.

Dat is het ook. Vind ik zo zielig... Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 4 1371890812

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 3:07

Hij kreeg op een gegeven moment alleen nog maar eten als de bazin er zin in had, dus zeg maar weinig. Dus moest hij zelf op zoek gaan in de tuin en dat hij nu nog wel eens onkruid/bladeren ed eet is denk ik de reden. Ook werdt hij op een gegeven moment niet meer uitgelaten en de bazin was verslaafd en niet helemaal 100%.

Onze hond heeft 10 mnd in een kennel bij de dierenambulance gezeten. Het zouden er 3 moeten zijn, maar doordat zijn zaak letterlijk op de stapel kwam dus onderaan zijn ze hem ''vergeten'' dus pas daarna kon hij voor adoptie worden aangesteld.

Wij hadden meerdere keren contact gehad aangezien het helemaal in Zeeuws Vlaanderen was en we zelfs door Belgie moesten om hem te halen. Eenmaal daar mochten we met hem wandelen en dat gin goed. We mochten hem gelijk meenemen als we wilde aangezien die mensen het vertrouwd vonden omdat wij voorafgaande vaak hadden gebeld.

De medewerker van de dierenambulance woonde ernaast en had al 5 honden anders hadden ze hem zelf gehouden. Ze vonden 6 teveel en de vrouw van die man/medewerker was helemaal in tranen toen ze afscheid nam en kan hem haast niet meer loslaten met het knuffelen.

We hadden onze hond op de achterbank gezet met een bakje water. Op een gegeven moment zat hij met zijn kop vast tussen de stoelen. We moesten lachen omdat hij er zo komisch bij keek en het zag er gewoon grappig uit, maar het was best sneu eigenlijk dus wij stoppen om hem los te maken. Blijkbaar wilde hij liever voorin zitten, maar we hebben het toen niet toe gelaten. In het begin ging hij altijd op de bank, maar dan kwam hij op een gegeven moment naar voren en sindsdien zit hij sowieso altijd voorin bij mijn voeten (als ik rij bij die van mij man natuurlijk).

Alleen is het nu zo dat hij nog wel eens naar de bank wil haha en dat mag dan ook. Waar hij het best ligt/zit is het goed.

Zo en nu ga ik maar eens naar beneden naar hem toe omdat de computer boven staat. Aangezien mijn schoonvader nog steeds ONZE laptop heeft die hij meer ziet/gebruikt dan wij dus kan ik dus niet op de laptop. Vandaag gaat mijn man dat ding ophalen om mee te nemen op vakantie en dan krijgt hij hem wat mij betreft ook nooit meer terug. Koop er zelf een!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  xxDila vr 31 aug 2012 - 3:39

Upje Very Happy
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 3:43

Gefeliciteerd!

En wat góed dat jullie zelfs op cursus gaan.....

Gast
Gast

Bericht  Raindrop vr 31 aug 2012 - 3:58

Ah wat een schatje I love you Hij ziet er echt gelukkig uit Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Raindrop vr 31 aug 2012 - 3:59

Wat heftig trouwens, Steep en CBL! Fijn dat ze het nu heel goed hebben.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 4:01

xxDila schreef:Upje Very Happy

Leuk!! Veel plezier smile

Gast
Gast

Bericht  xxDila vr 31 aug 2012 - 4:02

Dankje, ik ben echt zoo blij nu, mijn dag kan niet meer stuk Very Happy
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 4:04

Wat leuk!!! Wat voor ras is het? Hij heeft wat weg van een Boxer met gecoupeerde oortjes.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale vr 31 aug 2012 - 4:05

Wat gaaf, Dila! Fijn dat hij bij jullie nu z'n mandje heeft, hij ziet er superlief uit!!
Houd je z'n naam of heb je zelf een nieuwe bedacht?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456

Bericht  Arwyn vr 31 aug 2012 - 4:08

Leuk Dila!
Het is echt zo'n loebas smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  xxDila vr 31 aug 2012 - 4:15

Maura, het is een amerikaanse bulldog, zijn oren zijn niet gecoupeerd. Ze hangen in feite verkeerd, volgens de rasstandaard. Maarja, dat is voor ons niet belangrijk!

Aziraphale, we wilden eerst zijn naam veranderen (in Bikkel). Maar hij reageert heel erg goed op Hummer. En ach, onze kat heet Bentley & nu dus ook een Hummer. Vonden we ook wel weer leuk Very Happy Hadden ook zoiets er veranderd al zoveel voor hem, dan laten we dit vertrouwd en zoals hij gewend is.

Arwyn, is het ook. Hij is ook zo lekker lomp. Ik zat gehurkt, deed een kussen in zijn bench, loopt ie mij gewoon om ver en gaat tussen mijn benen zitten. Zat mij echt zo aan te kijken van "wat?" Heerlijk dier!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 4:21

xxDila schreef:Maura, het is een amerikaanse bulldog, zijn oren zijn niet gecoupeerd. Ze hangen in feite verkeerd, volgens de rasstandaard. Maarja, dat is voor ons niet belangrijk!

Het leek echt alsof ze gecoupeerd waren. Maar dat ze verkeerd hangen is niet zo erg. Het gaat om het beestje. En het lijkt me wel een lieverd. Veel genot ervan! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 4:24

Wat leuk dat het goed verlopen is! Lijkt mij ook een gezellige hond vanaf de foto's te zien. Heel veel plezier met hem!

Gast
Gast

Bericht  Chocoholic vr 31 aug 2012 - 4:54

Haha, wat een coole hond, the pictures made me laugh! Very Happy Veel plezier met jullie nieuwe gezinslid!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  xxDila vr 31 aug 2012 - 5:41

Maura, dat vinden wij dus ook, stom dat mensen zo kieskeurig zijn, het is echt een schatje. Hij loopt me nu steeds achterna en vind alles eng. Was hij aan het eten, gaat de vaatwasser aan.. Springt ie op gaat achter mijn benen staan en kijkt helemaal geschrokken naar de vaatwasser. laughcry

Peachy, dankje! Het is een echte knuffelkont, wil constant aandacht!

Chocoholic, aah dankje!! Very Happy Gaat vast lukken!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 6:13

Hij is echt leuk!!! Dat ie maar een fantastisch huis bij jullie mag hebben I love you

Gast
Gast

Bericht  kwak vr 31 aug 2012 - 7:51

haha, ik vind hem eigenlijk mooi omdat ik hem echt heel lelijk vind! haha, dat klinkt echt raar maar het is positief hoor!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  *Troela* vr 31 aug 2012 - 8:09

Hij is leuk!!! Heel veel plezier met jullie nieuwe huisgenootje Very Happy

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  sterremaan vr 31 aug 2012 - 11:16

Wat fijn dat hij een thuis bij jullie mag hebben.

Storm komt oorspronkelijk ook uit een asiel. De stichting waar ik Storm van heb. Die werkt met herplaatste honden. Er worden wel strenge testen op hun afgevuurd. Maar Storm is dus uitermate geschikt als hulphond.

Maar echt super dat je gekozen hebt voor een hond uit het asiel. Die dieren verdienen ook een betere plek. Dan is een asiel.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675

http://www.sterremaan.tk

Bericht  JD vr 31 aug 2012 - 11:46

Wij hebben onze hond anderhalf jaar geleden uit het asiel gehaald. We hadden allebei niet de tijd en energie om een pup op te voeden, dus kozen voor deze ietwat bejaarde Golden Retriever.
Wij hebben erg gelet op de beschrijving, het was voor mij een must dat hij met kinderen om moest kunnen gaan, en dat doet hij prima.
We weten weinig over zijn verleden, maar dat heeft ons niet tegengehouden.

Ons asiel werkte trouwens met een "proeftijd" van 2 weken. Mocht de hond in die 2 weken niet bevallen, dan konden we hem terugbrengen en ons geld terugkrijgen. Wel superzielig natuurlijk, maar toch ook wel weer goed voor mensen die overhaast een diertje uit het asiel halen...

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 4 292394_429528067090406_1178620982_n
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: