Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)
+20
Snoes
JD
sterremaan
*Troela*
Chocoholic
Arwyn
Steep
Burgemeester Nicky
June
kwak
Aziraphale
LDJ
Vanilla Queen
Jerry
Jeanette
Caribbeanlover
Raindrop
Bazinga
Mint
xxDila
24 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)
mijn ouders hadden een hond uit het asiel, Max kwam uit een gezin omdat hij jaloers was op kleine kinderen.
Hij was echt super lief en deed echt geen vlieg kwaad behalve kleine kinderen onder de 10 vond het niet zo leuk maar dat wisten mijn ouders en dan ging Max de bench in en dat vond hij niet erg.
Mijn moeder heeft Max nog wel beter opgevoed en met hem op cursus geweest waardoor hij super goed luisterde.
hij was al een jaar om 8 toen we hem kregen, helaas is hij vorig jaar dood gegaan.
Nu hebben mijn ouders een hond uit een nest bij een gezin weg.
Hij was echt super lief en deed echt geen vlieg kwaad behalve kleine kinderen onder de 10 vond het niet zo leuk maar dat wisten mijn ouders en dan ging Max de bench in en dat vond hij niet erg.
Mijn moeder heeft Max nog wel beter opgevoed en met hem op cursus geweest waardoor hij super goed luisterde.
hij was al een jaar om 8 toen we hem kregen, helaas is hij vorig jaar dood gegaan.
Nu hebben mijn ouders een hond uit een nest bij een gezin weg.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Caribbeanlover schreef:Doedel schreef:Caribbeanlover schreef:Doedel schreef:Mijn broertje heeft ook een hond uit het asiel, buiten is het echt geen leuk beest, hij kan ook echt niet met andere honden. Maar binnen is het echt een lieverd, daar doet ie geen vlieg kwaad.
Tja, ik zou zelf niet zo snel een hond uit het asiel halen. Inderdaad omdat je niet weet wat er mee gebeurd is.
Als iedereen zo krom zou denken krijgen die honden nooit een kans he.
Dan maar krom, maar ik ga me daar gewoon niet aan wagen. Veel honden komen niet zomaar in een asiel terecht, er zijn nog altijd andere opties als herplaatsers of terug naar de fokker.
Als alles mee zit krijgen wij eind van het jaar een pup in huis en ik weet al 2 jaar waar ze vandaan komen, ik ken moederhond, ik ken de fokkers, de kinderen daarvan, wat ze ermee doen enz enz. Het is zelfs zo dat ik mee mag naar de eerste echo volgende week om te kijken of de dekking gelukt is. Dus tja daar gaat mijn voorkeur naar uit!
Je weet dat het ook goed kan gaan gezien je broer. Dat zou dan toch een voorbeeld moeten zijn.
Ik loop niet graag met een hond buiten die andere honden aanvalt, dat valt voor mij dan al af hoor!
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Dila, je zegt dat je de angst hebt dat het niet kan werken en dat je de hond dan wel gaat doen. Als je al zo denkt, snap ik niet zo goed waarom je eraan begint.
Of kies dan een hond waarvan je zeker weet dat hij/zij met kids overweg kan aangezien het niet duidelijk is of die op de foto dat wel kan. Je wilt kids, strak kan hij er niet mee omgaan en dan weet ik nu al dat je hem toch weg doet. Is erg lullig en niet eerlijk voor de hond.
De organisaties die ik ken die honden hierheen halen plaatsen ook op MP. Ik heb ze gezegd dat dat niet zo verstandig is aangezien er veel nare mensen op MP zitten die alleen aan het geld denken. Als men een advertentie van hun ziet zouden ze dat zonder verder te lezen ook kunnen denken en dan maken die honden nog geen kans.
Veel ads op MP zien er goed uit, maar je komt uiteindelijk vaak bedrogen uit hoor. Zie wel eens wat staan met teksten als ''hond moet weg, bied maar'' daar wordt ik zo kwaad om, het is geen product wat je aanschaft en dan als je er geen zin meer in hebt oid na een aantal jaren weg doet.
Wij waren net bij de dierenarts en daar was een pup dan denk ik altijd ''ja nu is hij nog leuk straks hebben jullie er genoeg van en dumpen jullie hem in een asiel'', want dat gebeurd helaas nou eenmaal met meer dan de helft van pups die worden aangeschaft!
Jij spoort echt niet hoor.......
Gast- Gast
Dat kan jij vinden, maar de waarheid is dat het wel zo is!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Dat kan jij vinden, maar de waarheid is dat het wel zo is!
Nou kom maar op met je feiten dan?
Gast- Gast
Niks feiten, bekijk jij het ff lekker! Als een asiel dat mij verteld, dan ga ik ervan uit dat zij niet liegen!
Caribbeanlover- Ratel
Inderdaad, het is de waarheid!Caribbeanlover schreef:Dat kan jij vinden, maar de waarheid is dat het wel zo is!
Gast- Gast
Smikkell schreef:Inderdaad, het is de waarheid!Caribbeanlover schreef:Dat kan jij vinden, maar de waarheid is dat het wel zo is!
Vergeet je smiley niet aangezien je het sarcastisch bedoeld.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Smikkell schreef:Inderdaad, het is de waarheid!Caribbeanlover schreef:Dat kan jij vinden, maar de waarheid is dat het wel zo is!
Vergeet je smiley niet aangezien je het sarcastisch bedoelt.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Caribbeanlover schreef:Niks feiten, bekijk jij het ff lekker! Als een asiel dat mij verteld, dan ga ik ervan uit dat zij niet liegen!
CBL's waarheid! Die gaan we serieus nemen!
Gast- Gast
Serieus, kan een topic over dieren misschien ook eens een keertje zónder discussie catfight en moddergooien van hare hoogheid CBL?
Gast- Gast
Het was ook niet sarcastisch..Caribbeanlover schreef:Smikkell schreef:Inderdaad, het is de waarheid!Caribbeanlover schreef:Dat kan jij vinden, maar de waarheid is dat het wel zo is!
Vergeet je smiley niet aangezien je het sarcastisch bedoeld.
Gast- Gast
Dus je wilt beweren dat je mij gelooft? Tja ik weet het ook niet meer hoor als iemand zoiets zegt.
Caribbeanlover- Ratel
Het is bij de beesten af..Maple schreef:Serieus, kan een topic over dieren misschien ook eens een keertje zónderdiscussiecatfight en moddergooien van hare hoogheid CBL?
Gast- Gast
Serieus, wat is dat met jou en smileys? Waarom doen die het nooit als jij ze typt?Caribbeanlover schreef:Tssssssssss:lol:
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Dus je wilt beweren dat je mij gelooft? Tja ik weet het ook niet meer hoor als iemand zoiets zegt.
Het overkomt je normaal nooit dat iemand je gelooft?
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Beestachtig irritant.Smikkell schreef:Het is bij de beesten af..Maple schreef:Serieus, kan een topic over dieren misschien ook eens een keertje zónderdiscussiecatfight en moddergooien van hare hoogheid CBL?
Trouwens, catfight is misschien een verkeerde bewoording, CBL heeft een hekel aan katten dus ze al er vast ook niet eentje willen nadoen. Alhoewel, ze 'mrrrroaawwwt' wel net zo, compleet met evil ogen en klauwen met vlijmscherpe nageltjes vooruit.
Laatst aangepast door Maple op ma 27 aug 2012 - 9:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Caribbeanlover- Ratel
Zelda schreef:Serieus, wat is dat met jou en smileys? Waarom doen die het nooit als jij ze typt?Caribbeanlover schreef:Tssssssssss:lol:
Ze reageert toch niet
Gast- Gast
Omdat ze de spatie ertussen weghaalt.Doedel schreef:Zelda schreef:Serieus, wat is dat met jou en smileys? Waarom doen die het nooit als jij ze typt?Caribbeanlover schreef:Tssssssssss:lol:
Ze reageert toch niet
Gast- Gast
mijn hond slaapt buiten! Hopelijk gluurt CBL niet over het hek
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook gerust een hond uit het asiel nemen. Deze worden meerdere malen op verschillende punten getest voor dat ze plaatsbaar zijn. De mensen uit het asiel weten dan heel goed wat voor soort hond het is en waar het geplaatst kan worden. Je kan nog zo mooi een hond nemen dat goed gefokt is. Maar er hoeft maar iets in het hoofd verkeerd te zitten en dan veranderd het karakter ook.
En helaas gebeurd het nog redelijk vaak dat pups heel leuk worden gevonden maar zodra ze groter zijn ze naar het asiel worden gebracht. Dus in het verhaal van Cbl zit wel een kern van waarheid.
En helaas gebeurd het nog redelijk vaak dat pups heel leuk worden gevonden maar zodra ze groter zijn ze naar het asiel worden gebracht. Dus in het verhaal van Cbl zit wel een kern van waarheid.
Gast- Gast
Mijn ervaring met Beilen is prima. Toen wij 2 jaar geleden 2 kittens ophaalden, bleek er eentje een beetje ziek te zijn en had anitbiotica nodig. Je krijgt 2 weken nazorg, ook medische nazorg. Dus toen ik belde, moest ik langskomen. Maar Beilen is dik 30 min. rijden en met een ziek kitten was dat niet zo fijn. Dus heb ik telefonisch consult gehad met hun dierenarts, m'n kitten zelf gewogen en op basis daarvan wat anibiotica-pillen via de post gekregen. Erg goede service! Ook worden de kittens gecastreerd, daar betaal je voor bij aanvang. Ze controleren ook echt of dit wordt gedaan, vind ik een goede zaak. Ook hebben ze een jaar later eens gebeld om te vragen hoe het met de katten gaat.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
En van alle huwelijken die er elk jaar plaats vinden zullen ook ongeveer de helft stranden.. Waar gaat het toch allemaal over hier?!
Laten we het gezellig houden. CBL, jouw punt heb je nu al in twee topics goed kenbaar gemaakt. Ik denk dat iedereen nu wel weet hoe je erover denkt. Daarnaast weten alle andere forumsters hoe CBL reageert, dus ik plaats van kinderachtig daar op te reageren kun je ook net doen of je het niet gelezen hebt.
Ik wil dat jullie het gezellig houden hier, want ik word hier niet vrolijk van. Dat gevit de hele tijd op elkaar. Anders moet dit topic dadelijk ook dicht en daar hebben we allemaal niks aan.
Alvast bedankt.
Laten we het gezellig houden. CBL, jouw punt heb je nu al in twee topics goed kenbaar gemaakt. Ik denk dat iedereen nu wel weet hoe je erover denkt. Daarnaast weten alle andere forumsters hoe CBL reageert, dus ik plaats van kinderachtig daar op te reageren kun je ook net doen of je het niet gelezen hebt.
Ik wil dat jullie het gezellig houden hier, want ik word hier niet vrolijk van. Dat gevit de hele tijd op elkaar. Anders moet dit topic dadelijk ook dicht en daar hebben we allemaal niks aan.
Alvast bedankt.
Burgemeester Nicky- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben onze rottweiler uit het asiel. We mochten hem alleen meenemen als we ervaring hadden met dat ras (en dat heeft mijn man). Verder moesten we 'm volgens mij 4 keer zien voordat we 'm mee mochten nemen. Ik heb 'm 2 weken lang bijna elke dag opgezocht en mijn man heeft hem 4 keer gezien. Tijdens de bezoekjes zijn we beiden ook heel ruw met hem geweest om te kijken hoe hij zou reageren (denk aan, aan zijn staart en oren trekken) verder hebben we heel veel met hem gespeelt. We hebben nu echt een super hond, echt een schatje! Ik ben blj dat we hem uit het asiel hebben gehaald!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Poes uit asiel of bv van marktplaats?
» Kittens uit het asiel of niet?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Poes uit asiel of bv van marktplaats?
» Kittens uit het asiel of niet?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: