Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)

+20
Snoes
JD
sterremaan
*Troela*
Chocoholic
Arwyn
Steep
Burgemeester Nicky
June
kwak
Aziraphale
LDJ
Vanilla Queen
Jerry
Jeanette
Caribbeanlover
Raindrop
Bazinga
Mint
xxDila
24 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 3:06

Raindrop schreef:
Doedel schreef:
Caribbeanlover schreef:
Doedel schreef:Mijn broertje heeft ook een hond uit het asiel, buiten is het echt geen leuk beest, hij kan ook echt niet met andere honden. Maar binnen is het echt een lieverd, daar doet ie geen vlieg kwaad.
Tja, ik zou zelf niet zo snel een hond uit het asiel halen. Inderdaad omdat je niet weet wat er mee gebeurd is.

Als iedereen zo krom zou denken krijgen die honden nooit een kans he.

Dan maar krom, maar ik ga me daar gewoon niet aan wagen. Veel honden komen niet zomaar in een asiel terecht, er zijn nog altijd andere opties als herplaatsers of terug naar de fokker.
Als alles mee zit krijgen wij eind van het jaar een pup in huis en ik weet al 2 jaar waar ze vandaan komen, ik ken moederhond, ik ken de fokkers, de kinderen daarvan, wat ze ermee doen enz enz. Het is zelfs zo dat ik mee mag naar de eerste echo volgende week om te kijken of de dekking gelukt is. Dus tja daar gaat mijn voorkeur naar uit!

Voor wat voor pup gaan jullie? Heb je niet al eens een foto van moederhond geplaatst? smile

Trouwens over dat honden niet zomaar in het asiel terecht komen, vaak is het de schuld van het baasje hoor. Baasjes die hun hondjes dumpen omdat er een baby komt, omdat ze verhuizen, omdat ze op vakantie gaan etc. Tuurlijk kan het ook aan de hond liggen maar vaak ligt het ook aan het baasje.

Een E.ngelse M.astiff, een hele grote dus.. Even tussen puntjes want het is nog niet algemeen bekend dat die hond gedekt is. Ik weet niet of ik wel eens een foto van moederhond heb geplaatst hier, ik denk dat het oma geweest is.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 3:08

Van sommige rassen/nesten zou ik een MP-pup geen ramp vinden. Een Boomer of een vuilnisbakkenmormel omdat moeders in heat is ontsnapt of zo :P Maar bij 't ras wat Doedel noemt, zou ik een stamboom en kennis en informatie een heel groot punt vinden. Bij alle grote rassen of rassen met een handleiding, eigenlijk wel.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Raindrop ma 27 aug 2012 - 3:08

Oh die zijn mooi en groot inderdaad! Very Happy
Ik denk dat het dan een foto van de oma is geweest maar dat is ook al een hele tijd geleden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Raindrop ma 27 aug 2012 - 3:12

Tris schreef:Van sommige rassen/nesten zou ik een MP-pup geen ramp vinden. Een Boomer of een vuilnisbakkenmormel omdat moeders in heat is ontsnapt of zo :P Maar bij 't ras wat Doedel noemt, zou ik een stamboom en kennis en informatie een heel groot punt vinden. Bij alle grote rassen of rassen met een handleiding, eigenlijk wel.

Ik zou eerder naar het asiel gaan dan een hond via MP, ik vertrouw dat voor geen meter.
Ik heb een Spaans dierenasiel op Facebook, je kan daar ook honden en katten adopteren en over laten vliegen en ze hebben ook een aantal pups (is het nu pups of puppies confused) ter adoptie. Ik denk dat ik liever zoiets zou doen dan via MP. Maarja iedereen is verschillend he Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 3:13

Dit is er ook 1 van die fokker smile

Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 2 562850_3832740409287_26031204_n

Edit: wij gaan voor een blonde.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop ma 27 aug 2012 - 3:14

Wow die is groot! Very Happy Maar die honden lijken me zo lief! Als pup zijn ze trouwens ook schattig, je zou niet zeggen dat ze zo groot worden haha.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 3:15

Raindrop schreef:Wow die is groot! Very Happy Maar die honden lijken me zo lief! Als pup zijn ze trouwens ook schattig, je zou niet zeggen dat ze zo groot worden haha.

En ze is nog niet eens uitgegroeid! smile

Gast
Gast

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 3:17

Raindrop schreef:
Tris schreef:Van sommige rassen/nesten zou ik een MP-pup geen ramp vinden. Een Boomer of een vuilnisbakkenmormel omdat moeders in heat is ontsnapt of zo :P Maar bij 't ras wat Doedel noemt, zou ik een stamboom en kennis en informatie een heel groot punt vinden. Bij alle grote rassen of rassen met een handleiding, eigenlijk wel.

Ik zou eerder naar het asiel gaan dan een hond via MP, ik vertrouw dat voor geen meter.
Ik heb een Spaans dierenasiel op Facebook, je kan daar ook honden en katten adopteren en over laten vliegen en ze hebben ook een aantal pups (is het nu pups of puppies confused) ter adoptie. Ik denk dat ik liever zoiets zou doen dan via MP. Maarja iedereen is verschillend he Very Happy

Ja ik zou 't ook eerder via asiel doen, maar ik bedoel aan te geven dat ik niet elk nest via MP gelijk als 'slecht' of broodfok zou bestempelen. Collega'tje van mij heeft Franse Bulletjes en die wilt heel graag Ă©Ă©n keer een nestje en dan zelf een puppie houden. Ze is geen fokker, wel dierenliefhebber en ze heeft verstand van Bulletjes. Hoe zou zij anders de pups moeten 'kwijtraken'? Dan snap ik MP weer wel.

@Doedel; wow... Krijg je er ook een zadeltje voor Massie en Ameetje bij? Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop ma 27 aug 2012 - 3:45

Doedel schreef:
Raindrop schreef:Wow die is groot! Very Happy Maar die honden lijken me zo lief! Als pup zijn ze trouwens ook schattig, je zou niet zeggen dat ze zo groot worden haha.

:O Nog groter haha!

@ Tris, dat is zo. Als je eenmalig een nestje hebt moet je het wel via MP doen. Franse Bulletjes zijn ook mooi!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  LDJ ma 27 aug 2012 - 3:50

Wij hebben een hond uit een spaans asiel via een stichting.
Het is al wel een oudere hond.
We weten niet precies wat onze hond allemaal al mee gemaakt heeft en dat willen we denk ik
liever ook maar niet weten, maar als je ziet uit wat voor asiel ze komt, worden we niet blij.
Het is een herder en we hebben nog nooit zo´n schat meegemaakt.
Ze doet geen vlieg kwaad en kan met alles en iedereen overweg.

Dila, wat voor hond hebben jullie op het oog?
Misschien kun je haar op proef mee krijgen?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Aziraphale ma 27 aug 2012 - 3:52

Leuk Dila! Ik heb geen ervaring met een hond uit het asiel maar alle drie mijn katten komen uit het asiel van Beilen. We zijn er heel goed geholpen, aardige medewerkers en goede nazorg. Ook kun je een proefplaatsing doen, mocht het echt niet lukken...
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 4:08

Raindrop schreef:
Doedel schreef:

:O Nog groter haha!

@ Tris, dat is zo. Als je eenmalig een nestje hebt moet je het wel via MP doen. Franse Bulletjes zijn ook mooi!

Ja ze zijn superleuk! smile Andere collega heeft Amerikaanse Staffords, maar zij werkt met hele strenge regels en zou nooit zomaar een pup weg doen of zo. Vind haar manier van werken echt heel mooi smile Muisz van hier, heeft 2 van haar honden, ze zijn zooo cool.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:10

Tris schreef:
Caribbeanlover schreef:
Tris schreef:
Doedel schreef:Mijn broertje heeft ook een hond uit het asiel, buiten is het echt geen leuk beest, hij kan ook echt niet met andere honden. Maar binnen is het echt een lieverd, daar doet ie geen vlieg kwaad.
Tja, ik zou zelf niet zo snel een hond uit het asiel halen. Inderdaad omdat je niet weet wat er mee gebeurd is.

Serieus? Dat ding dat op foto's met W. ligt te kroelen? Is dat een monster buiten? Zou je echt niet zeggen...

Ik weet niet echt wat ik van een 'gemiddelde ' asielhond vind, maar ik zou de keuze vooral laten afhangen van 't asiel, eigenlijk. Hier in de buurt zit een prima asiel, je krijgt niet zomaar een dier mee, ze kijken naar 't karakter van 't dier, ze kijken naar 't karakter van de evt. baas, de dieren worden gechecked, getest etc etc.

DAT DING??? Het is een levend wezen hoor, geen DING!

Joh je zou 's moeten weten hoe ik jou noem Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 2 561177

Ik heb me zojuist ernstig verslikt in mijn roze koek Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 4:11

Wow, Doedel, die hond is echt massive! Net een kalf :O Maar volgens mij een ontzettend leuk ras Very Happy

Gast
Gast

Bericht  xxDila ma 27 aug 2012 - 5:32

Wow, wat een reacties! :shock:

Wij willen gaan voor deze hond
Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1) - Pagina 2 _hummer
Het is een amerikaanse bulldog, hij is gevonden in een natuur gebied en door die persoon naar het asiel gebracht. Volgens hen een hele lieve hond van plus minus 5 jaar die zich gedraagt als een 1-jarige. Hij zit momenteel bij het asiel in Beilen. We willen hem vrijdag in het echt gaan ontmoeten, om te kijken of er dan ook een klik is. Het is nu alleen nog maar de foto waar we helemaal gek van zijn.

Ik zou zelf ook nooit een hond op MP kopen. Wij weten al wel heel lang dat we een hond willen. En zijn er al een poosje mee bezig. Voor ons zou hij nu en ook over 10 jaar in ons leven passen. Mijn vriend werkt praktisch achter ons huis en kan dus ook zijn pauzes de hond uit laten. Hij zal dus nooit extreem lang alleen zijn, wat ik ook voor werk zal krijgen.
We willen in de toekomst wel kinderen, dat zou het enige struikelblok kunnen zijn. Bij deze hond is het namelijk onbekend of hij met kleine kinderen kan.
Hij kan gelukkig wel met katten en dat is erg belangrijk voor ons, aangezien wij er zelf 2 hebben. Ook kan hij alleen zijn en mee in de auto. En is hij in het asiel goed met de andere honden. Dat zijn een aantal dingen waar we wel heel bewust naar zoeken.

Ik merk dat ik het vooral spannend vind. Ik heb de angst dat het straks niet werkt thuis en dat ik hem dan zou moeten terug brengen. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden voor de hond, dan heb je eindelijk een plekje en dan moet je weer terug.

Peachy, daar hebben we inderdaad over nagedacht en daar kunnen we volmondig ja op zeggen. We wilde in oktober nog op vakantie, wanneer we de hond kunnen adopteren doen we dit niet. Het gespaarde geld doen we dan allemaal op een spaarrekening voor onvoorziene kosten en daar gaan we dan elke maand 50 euro op storten, zodat we altijd een buffer hebben wanneer er toch een dierenarts nodig is.

CBL, een hond uit het buitenland zou ik zelf niet aandurven. Als dat niet werkt, moet ik die naar het asiel hier brengen en heeft dat beestje voor niets de hele reis gemaakt. Dan wil ik toch liever een dier "redden" uit een nederlands asiel.

Doedel, met kinderen snap ik dat heel goed hoor. Dan zou de stap voor mij ook een stuk groter zijn. Maar aangezien wij in de komende paar jaar nog niet voor kinderen zullen gaan, durf ik dit wel aan. Wel een erg mooie hond waar jullie voor gaan zeg!! Very Happy

Aziraphale, hoe is jouw ervaring met Beilen? Hoe ziet het eruit, hoe gaan ze met plaatsingen om? Vragen ze ook dingen aan jou?

LDJ, zie boven voor wat voor hond. Ik kan op de site niets over proefplaatsingen vinden, maar ik ga het zeker weten bespreken.

Jerry, nee dat willen we ook absoluut niet, daarom gaan we ook eerst kijken of de klik er in het echt is. Zodat we er 100 % zeker van zijn dat we hem een plekje willen geven. En dan de kans minimaal is dat hij terug zal moeten.

Tris, mag ik vragen wel asiel dat is? Ik zou er graag willen kijken wanneer ik geen goed gevoel heb als we daar langs zijn geweest. Reistijd maakt mij niet zoveel uit, als het maar goed voelt.

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met het asiel in Beilen? smile

Laatst aangepast door xxDila op ma 27 aug 2012 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 5:39

xxDila schreef:
Doedel, met kinderen snap ik dat heel goed hoor. Dan zou de stap voor mij ook een stuk groter zijn. Maar aangezien wij in de komende paar jaar nog niet voor kinderen zullen gaan, durf ik dit wel aan. Wel een erg mooie hond waar jullie voor gaan zeg!! Very Happy

Maar Dila, als jullie toch onverwacht koters op de wereld besluiten te zetten, kan de hond dan blijven? Want... nou.. zo niet, dan heb je wel een ontzettend kwaaie CBL hier op je dak. Weet waar je aan begint!

Buiten dat om, vind ik het erg leuk voor jullie! Leuk beestje zeg! Hopelijk klikt het en hebben jullie veel plezier van elkaar Very Happy

Gast
Gast

Bericht  xxDila ma 27 aug 2012 - 5:55

Youandi schreef:
xxDila schreef:

Maar Dila, als jullie toch onverwacht koters op de wereld besluiten te zetten, kan de hond dan blijven? Want... nou.. zo niet, dan heb je wel een ontzettend kwaaie CBL hier op je dak. Weet waar je aan begint!

Buiten dat om, vind ik het erg leuk voor jullie! Leuk beestje zeg! Hopelijk klikt het en hebben jullie veel plezier van elkaar Very Happy

Tsja, dan moeten de koters maar naar het asiel Wink
Nee gekheid, dat is dus eigenlijk nog met enige puntje naast angst als het toch niet klikt, wat dan.. Ik hoop gewoon dat hij genoeg aan ons en ons leven went en dat kinderen uiteindelijk geen problemen opleveren. Hier wil ik ook nog even goed navraag over doen bij het asiel. Of ze problemen verwachten of wellicht nog wat tests kunnen doen om dit zo goed als mogelijk uit te sluiten.
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 7:07

http://www.kerbertdierentehuis.dierenbescherming.nl/asieldieren
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:41

Ik denk dat jullie het prima hebben uitgedacht zo! En ik hoop dat het klikt met de hond, dan hebben jullie er jaren plezier van. Ik maak trouwens ook een buffer voor mijn dieren, iedere maand komt daar een x bedrag voor bij op de rekening. Werkt super goed zo.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 8:48

Doedel schreef:
Caribbeanlover schreef:

Als iedereen zo krom zou denken krijgen die honden nooit een kans he.

Dan maar krom, maar ik ga me daar gewoon niet aan wagen. Veel honden komen niet zomaar in een asiel terecht, er zijn nog altijd andere opties als herplaatsers of terug naar de fokker.
Als alles mee zit krijgen wij eind van het jaar een pup in huis en ik weet al 2 jaar waar ze vandaan komen, ik ken moederhond, ik ken de fokkers, de kinderen daarvan, wat ze ermee doen enz enz. Het is zelfs zo dat ik mee mag naar de eerste echo volgende week om te kijken of de dekking gelukt is. Dus tja daar gaat mijn voorkeur naar uit!

Je weet dat het ook goed kan gaan gezien je broer. Dat zou dan toch een voorbeeld moeten zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 9:00

Dila, je zegt dat je de angst hebt dat het niet kan werken en dat je de hond dan wel gaat doen. Als je al zo denkt, snap ik niet zo goed waarom je eraan begint.

Of kies dan een hond waarvan je zeker weet dat hij/zij met kids overweg kan aangezien het niet duidelijk is of die op de foto dat wel kan. Je wilt kids, strak kan hij er niet mee omgaan en dan weet ik nu al dat je hem toch weg doet. Is erg lullig en niet eerlijk voor de hond.

De organisaties die ik ken die honden hierheen halen plaatsen ook op MP. Ik heb ze gezegd dat dat niet zo verstandig is aangezien er veel nare mensen op MP zitten die alleen aan het geld denken. Als men een advertentie van hun ziet zouden ze dat zonder verder te lezen ook kunnen denken en dan maken die honden nog geen kans.

Veel ads op MP zien er goed uit, maar je komt uiteindelijk vaak bedrogen uit hoor. Zie wel eens wat staan met teksten als ''hond moet weg, bied maar'' daar wordt ik zo kwaad om, het is geen product wat je aanschaft en dan als je er geen zin meer in hebt oid na een aantal jaren weg doet.

Wij waren net bij de dierenarts en daar was een pup dan denk ik altijd ''ja nu is hij nog leuk straks hebben jullie er genoeg van en dumpen jullie hem in een asiel'', want dat gebeurd helaas nou eenmaal met meer dan de helft van pups die worden aangeschaft!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 9:03

xxDila schreef:
Youandi schreef:
xxDila schreef:
Doedel, met kinderen snap ik dat heel goed hoor. Dan zou de stap voor mij ook een stuk groter zijn. Maar aangezien wij in de komende paar jaar nog niet voor kinderen zullen gaan, durf ik dit wel aan. Wel een erg mooie hond waar jullie voor gaan zeg!! :D

Buiten dat om, vind ik het erg leuk voor jullie! Leuk beestje zeg! Hopelijk klikt het en hebben jullie veel plezier van elkaar :D

Tsja, dan moeten de koters maar naar het asiel ;)
Nee gekheid, dat is dus eigenlijk nog met enige puntje naast angst als het toch niet klikt, wat dan.. Ik hoop gewoon dat hij genoeg aan ons en ons leven went en dat kinderen uiteindelijk geen problemen opleveren. Hier wil ik ook nog even goed navraag over doen bij het asiel. Of ze problemen verwachten of wellicht nog wat tests kunnen doen om dit zo goed als mogelijk uit te sluiten.

Zij kunnen dat ook niet zeker weten en test zijn daar al helemaal niet voor. Als een hond zo is, dan gaat dat er echt niet uit hoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga ma 27 aug 2012 - 9:05

CBL: Kssht, sju! Weg! Wegwezen uit dit topic, kshhht!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 9:07

Tssssssssss:lol:

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Vanilla Queen ma 27 aug 2012 - 9:10

Caribbeanlover schreef:
xxDila schreef:
Youandi schreef:
xxDila schreef:

Tsja, dan moeten de koters maar naar het asiel Wink

Zij kunnen dat ook niet zeker weten en test zijn daar al helemaal niet voor. Als een hond zo is, dan gaat dat er echt niet uit hoor.

Onzin. Je kan aan de lichaamstaal van een hond zien hoe hij reageert op kleine kinderen. Of je het eruit krijgt? Zeker weet ik het niet, maar dat denk ik niet en zou dan alsnog niet het risico nemen. Sowieso kan je geen enkele hond - hoe lief ook - alleen laten met kinderen. Maar dat zegt niks over een asiel-hond hoor! Je kan ook een hond van pups af aan hebben die als volwassen hond echt helemaal niks met kleine kinderen heeft of vals doet tegen kids.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: