Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Poes uit asiel of bv van marktplaats?

+5
Phileine
Caro
Blond
Tullow
Sweety
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Poes uit asiel of bv van marktplaats? Empty Poes uit asiel of bv van marktplaats?

Bericht  Sweety wo 30 maa 2011 - 0:19

Als het gaat zoals ik hoop dat het gaat kan ik binnenkort voor een woning kijken. Als ik de woning neem ( en daar ga ik dan wel van uit ) wil ik graag een poes als huisdier. Maar ik twijfel of ik dan een poes vanuit het asiel zou nemen of een poes (kitten) van bv Marktplaats. Wat zouden jullie doen?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poes uit asiel of bv van marktplaats? Empty Re: Poes uit asiel of bv van marktplaats?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 0:21

nah wij hebben onze chica van MP, en we wilden er nog een bij en gebeld naar het asiel maar die hadden er nog geen en als ze er al hebben mogen ze ook pas weg met 8 weken. Dus nr 2 ook van MP gehaald. (is nu wel weer weg) Je moet er wel op letten als je ze via MP haalt of ze wel levenslustig e.d. zijn. Want via MP loop je wel meer kans op een ziek dier.

Gast
Gast

Poes uit asiel of bv van marktplaats? Empty Re: Poes uit asiel of bv van marktplaats?

Bericht  Sweety wo 30 maa 2011 - 0:23

Als ik een poes uit het asiel zou nemen dan zou dat sneller een wat ouder poes zijn. Denk vanaf een jaartje of 2. Ze hebben namelijk niet vaak een kitten bij ons.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 0:25

Wij ehbben onze twee draken uit het asiel gehaald.
Ze waren toen nog kitten en die worden bij pleegouders geplaatst.

Daar leren ze met andere dieren, mensen en kinderen om te gaan.
Dat vonden wij wel een fijn idee.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 0:26

nah van de zomer hebben ze in de asiels ook heel veel kittens, maar als je een wat oudere poes pakt dan kunnen ze in het asiel wel zeggen wat voor beestje het is, qua karakter enzo.

Gast
Gast

Bericht  Tullow wo 30 maa 2011 - 0:35

Ligt er inderdaad aan of je een kitten of een al wat oudere poes wil.
Vaak zijn er in het asiel niet veel kittens, en dan zou ik op mp kijken. Vrienden van ons hebben ook een kitten van mp, in het asiel hadden ze alleen oudere poezen.

Aan de andere kant vind ik het wel weer zielig voor de poezen in het asiel (niets ten nadele van jou, hoor!)
Wij hebben onze eerste hond uit het asiel gehaald. Het ging in het begin heel goed, maar toen ze zich meer thuis ging voelen bij ons begon ze werkelijk alles kapot te vreten, andere dieren aan te vallen etc. Ons heeft ze gelukkig nooit iets gedaan. We hebben overlegd met het asiel en ze had al meerdere baasjes gehad. Wij konden haar toen weer terug brengen naar het asiel en uiteindelijk voelde zich hier het meeste thuis.
We hebben haar wel nog een tijdje in de gaten gehouden, ze woont nu op een boerderij waar ze elke dag haar energie kwijt kan op een groot stuk weiland!

Oftewel; als je een kitten neemt, weet je wat je in huis haalt. Als je een poes uit het asiel neemt, weet je bijna nooit de voorgeschiedenis.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Blond wo 30 maa 2011 - 0:43

Wij hebben al onze katten uit het asiel gehaald, en als ik later een kat neem, haal ik die ook uit het asiel. Onze katten waren ook allemaal wat ouder, dus je kan beter een inschatting maken van het karakter van het beestje.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sweety wo 30 maa 2011 - 0:59

De reden dat ik een poes uit het asiel zou halen zou zijn omdat ik toch vind dat hun ook een kans verdienen bij een nieuw baasje. Maar je weet nooit helemaal de voorgeschiedenis. Hoe oud waren de katten meestal die jullie namen Chance?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 1:05

In de zomer zijn er juist ontzettend veel kittens in de meeste asiels.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 1:11

Fauve schreef:In de zomer zijn er juist ontzettend veel kittens in de meeste asiels.

klopt, en weet niet waat je vandaan komt maar hier hebben we ook nog stichting redcat, ook een soort asiel alleen dan voor kittens en katten. Weet niet waar je vandaan komt maar misschien zit er daar ook zoiets?!

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 30 maa 2011 - 1:15

Sweety schreef:De reden dat ik een poes uit het asiel zou halen zou zijn omdat ik toch vind dat hun ook een kans verdienen bij een nieuw baasje. Maar je weet nooit helemaal de voorgeschiedenis. Hoe oud waren de katten meestal die jullie namen Chance?

De eerste was anderhalf, de tweede 7 jaar en degene die we nu hebben was 2 toen we hem kochten (is nu bijna 12 jaar).
Ik vind ook dat katten een tweede kans verdienen. De kat die we nu hebben woonde bij mensen die in hun nieuwe huisvesting geen katten mochten hebben, dus hij moest weg.
Heb je al op http://www.dierenasiels.com/ gekeken?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sweety wo 30 maa 2011 - 1:15

Ik kom uit R.otterdam. Is dat vlakbij jou?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Blond wo 30 maa 2011 - 1:17

Nee, ik woon in W.ageningen, maar Dierenasiels.com werkt landelijk!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 1:18

_Chance schreef:Nee, ik woon in W.ageningen, maar Dierenasiels.com werkt landelijk!

op die site kan je ook zoeken op een asiel bij je in de buurt en dan kan je ook kiezen wat voor dier je zoekt.

Gast
Gast

Bericht  Sweety wo 30 maa 2011 - 1:20

Top. Bedankt voor de tips smile
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Caro wo 30 maa 2011 - 1:33

Ik persoonlijk zou nooit een dier van MP halen, puur omdat ik niet vind dat dieren een handelsgoed zijn die op MP thuishoren.

Ik persoonlijk zou ook voor een oudere kat gaan. Je kunt het karakter kiezen, de dieren krijgen een tweede kans en je hoeft een stuk minder energie te stoppen in de opvoeding. Iets dat toch erg handig kan zijn als je net in een nieuwe woning zit en (veel) werkt.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Phileine wo 30 maa 2011 - 1:44

Wij hebben allevier onze katten uit een asiel. Marktplaats hebben we ook gekeken, maar dat sprak ons minder aan. Het voordeel bij het asiel is dat de dieren vaak al gesteriseerd/gecastreerd zijn en hun inentingen hebben gehad. Ook hebben ze een check up bij de dierenarts gehad. Twee van onze katten hebben we als kitten (toen ongeveer 8 maanden oud) uit het asiel opgehaald. Dat ging en gaat nog steeds heel goed. Verschil met onze oudere katten is dat ze speelser zijn (maar dat is logisch). Op zich kun je kittens ook een prima tweede kans geven, deze kleintjes waren gevonden in het maisveld en hadden al een eerste eigenaar gehad, maar die vond ze niet aanhankelijk en heeft ze daarom teruggebracht. Toch hebben ze daarna nog best lang in het asiel gezeten, waarschijnlijk omdat ze alleen samen weg mochten.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Blond wo 30 maa 2011 - 2:03

Nieuwsgierig als ik ben heb ik wel een hele leuke kat gevonden op MP.

Niets voor jou?
http://link.marktplaats.nl/436682178

Deze verdient ook een tweede kans smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sweety wo 30 maa 2011 - 2:08

Ah die ziet er wel heel lief uit! Die ander ook! Nu baal ik wel dat ik de woning nog niet heb Sad
En de poes bij mijn ouders kan niet tegen andere poezen..
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Blond wo 30 maa 2011 - 2:10

Ze zien er eigenlijk allemaal heel leuk en lief uit..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sweety wo 30 maa 2011 - 2:23

Ohoh... Verslavend om te kijken he Chance? Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 2:24

aaah wat lief, ik moet ook niet gaan kijken want dan wil ik er toch weer eentje bij

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 30 maa 2011 - 2:32

Sweety schreef:Ohoh... Verslavend om te kijken he Chance? Very Happy
Ja! En het heeft helemaal geen zin, want mijn ouders willen absoluut geen tweede kat erbij (kan ook nauwelijks, want de onze heeft een speciaal blaasdieet, kan je daar weer rekening mee gaan houden), en voorlopig heb ik nog geen eigen huisje...
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 2:40

Wij hebben gekozen voor een oude (probleem) kat, uit het asiel. Dat omdat die vaak overblijven, en we dat gewoon zielig vinden; en we nu nog een leventje (max 3 jaar) geven aan onze oude sok!

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 30 maa 2011 - 2:42

Die van ons komt ook uit het asiel. Waar wij hem vandaan hebben, hebben ze het gehele jaar door kittens die binnen komen. Gewoon even navragen, want die zetten ze niet altijd op de site, omdat ze blijven binnen komen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: