Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)
+20
Snoes
JD
sterremaan
*Troela*
Chocoholic
Arwyn
Steep
Burgemeester Nicky
June
kwak
Aziraphale
LDJ
Vanilla Queen
Jerry
Jeanette
Caribbeanlover
Raindrop
Bazinga
Mint
xxDila
24 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)
Kwak, dat was precies wat mijn moeder zei!
Sterremaan, we hebben bewust voor een hond uit het asiel gekozen. Hummer is hier nu 1 dag maar het voelt al zooo goed. Als het goed is starten we volgende week met een beginnerscursus, een mooie manier om een goede band op te bouwen en wat te leren. Ik hoop dat wij hem een fijne plek kunnen geven.
Jane Doe, Hier werken ze inderdaad ook met een proeftijd. Normaal ook 2 weken, maar wij hebben ook katten dus wij mogen dit verlengen tot een maand. Zodat we zeker weten dat Hummer en onze twee katten goed met elkaar omgaan. Dit kan een lang proces zijn en we willen er wel alles uit kunnen halen. Vandaar dat wij de afspraak hebben om met 2 weken te bellen en dan nogmaals een 2 weekse proeftijd kunnen krijgen.
Wij hebben zelf ook erg op beschrijving gelet, bij ons waren "kan alleen zijn, kan bij katten, kan bij honden" erg belangrijk. En we hebben nu een hond die daar aan voldoet.
Mama1985, Youandi, dankjewel!
Sterremaan, we hebben bewust voor een hond uit het asiel gekozen. Hummer is hier nu 1 dag maar het voelt al zooo goed. Als het goed is starten we volgende week met een beginnerscursus, een mooie manier om een goede band op te bouwen en wat te leren. Ik hoop dat wij hem een fijne plek kunnen geven.
Jane Doe, Hier werken ze inderdaad ook met een proeftijd. Normaal ook 2 weken, maar wij hebben ook katten dus wij mogen dit verlengen tot een maand. Zodat we zeker weten dat Hummer en onze twee katten goed met elkaar omgaan. Dit kan een lang proces zijn en we willen er wel alles uit kunnen halen. Vandaar dat wij de afspraak hebben om met 2 weken te bellen en dan nogmaals een 2 weekse proeftijd kunnen krijgen.
Wij hebben zelf ook erg op beschrijving gelet, bij ons waren "kan alleen zijn, kan bij katten, kan bij honden" erg belangrijk. En we hebben nu een hond die daar aan voldoet.
Mama1985, Youandi, dankjewel!
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Doedel schreef:Caribbeanlover schreef:xx Dila, goed en slim dat je het overweegt. Dat zouden meer mensen dat moeten doen ipv een pup. Wij hebben een hond uit een soort van asiel en die honden zijn je dubbel zo dankbaar.
Ik ken veel organisaties die ex zwerfhonden uit Turkije, Spanje ed hierheen halen voor een beter bestaan. Als je dat wilt, kan ik je info daarover geven.
Dat is ook dweilen met de kraan open om dat soort honden te helpen. Als ze nou eens geld gingen geven aan dieren om ze te laten helpen is daar ook een groot probleem van opgelost. Het stikt van de zwerfdieren in dat soort landen en om er nou een paar naar NL te halen schiet ook niet op, want ze fokken toch wel door.
Onze honden komen ook van zo'n stichting. Maar die stichting is juist bezig dieren te laten helpen. Alleen ze krijgen geen enkele vorm van subsidie en alles moet van donateurs of uit eigen zak komen. Tja, dan gaat het niet zo snel.
Gast- Gast
Ik vind het altijd heel moralistisch om een dier uit het buitenland te 'redden'. Begrijp me niet verkeerd, het idee vind ik heel mooi... Maar in ons eigen land zijn er al zoveel dieren die wachten op een nieuw baasje, in een asiel of buiten een asiel om, waarom zou je dan een hond uit het búítenland halen? Ik denk dat de asiels in Nederland, zeker in de zomer, al een stukje minder vol zitten, of het aantal honden aan de boom gebonden en achtergelaten in het bos een stuk minder zijn, als mensen dat gewoon eens niet deden.
Misschien heel cru hoor, maar het zou al helpen als de overheden van die landen die problemen eens zouden aanpakken. Nu knappen wij de vuile was van die landen op en onze 'eigen' dieren in ons eigen land zijn daar de dupe van.
Misschien heel cru hoor, maar het zou al helpen als de overheden van die landen die problemen eens zouden aanpakken. Nu knappen wij de vuile was van die landen op en onze 'eigen' dieren in ons eigen land zijn daar de dupe van.
Gast- Gast
Wat leuk Dila, veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Ik vind het altijd heel moralistisch om een dier uit het buitenland te 'redden'. Begrijp me niet verkeerd, het idee vind ik heel mooi... Maar in ons eigen land zijn er al zoveel dieren die wachten op een nieuw baasje, in een asiel of buiten een asiel om, waarom zou je dan een hond uit het búítenland halen? Ik denk dat de asiels in Nederland, zeker in de zomer, al een stukje minder vol zitten, of het aantal honden aan de boom gebonden en achtergelaten in het bos een stuk minder zijn, als mensen dat gewoon eens niet deden.
Wáárom zou je het niet doen? . Ik denk dat honden in NL het een stuk beter hebben dan daar trouwens. Je zegt toch ook niet: alle asielzoekers (mensen) laten we stikken want hier in NL heb je ook mensen die naar de voedselbank gaan?
In ons geval was het mijn moeder die 1e opvanggezin was in NL. Wij vonden onze honden heel leuk en hebben ze toen geadopteerd.
Gast- Gast
Ja sorry hoor, ik vind dat echt van die kulargumenten wat je nu roept. Moeten we dan ook maar geen puppy's in huis halen van een fokker? Er zijn immers genoeg asielhonden
Trouwens, hier in de regio zitten asielen helemaal niet overvol.
Gast- Gast
Als je goed las dan had je gelezen dat ik het over in en óm bet asiel had, dus ook honden bij een particulier vandaan die om watvoor reden dan ook ondergeplaatst moeten worden bij een nieuw baasje. Dus ook de pups bij fokkers, ja.Luce schreef:Ja sorry hoor, ik vind dat echt van die kulargumenten wat je nu roept. Moeten we dan ook maar geen puppy's in huis halen van een fokker? Er zijn immers genoeg asielhonden
Gast- Gast
Ohja en als de asiels in jouw ongeving zo vol zitten dan kijk je toch wat verder weg in eigen land? Ik bedoel, als je een hond of kat uit het buitenland haalt heb je met de afstand ook niet zo heel veel moeite, lijkt mij. Ik vind dit heel eerlijk gezegd een beetje oogkleppen opzetten voor de eigen plaatsingsproblematiek van dieren dichter bij huis.
Gast- Gast
Ik geloof dat niemand mij hoeft te vertellen waar ik een hond vandaan haal. Mijn dieren zijn vroeger mishandeld, ze hebben nu een fijn thuis. Of ze nou uit NL komen of uit Spanje, ik denk niet zo in 'eigen land eerst'. Als ze in NL waren geboren was het wel goed geweest. Slaat natuurlijk werkelijk nergens op.
Gast- Gast
Ik weet niet wát jij nu uit mijn posts zit te vissen maar ik heb het idee dat jij me nu probeert neer te zetten als een soort 'Geert Wilders van de huisdieren'. En als je dat echt denkt dan heb je toch de boodschap in m'n posts niet begrepen.
Gast- Gast
Ik vind jou ontzettend veroordelend overkomen hier. Ik zeg dat ik 2 honden heb geadopteerd uit het buitenland en jij zit er meteen bovenop dat je het moralistisch vind en dat je dan oogkleppen op hebt enzovoort. Ik vind het onzin, ik zou niet weten waarom een hond uit NL meer recht heeft op een fijn plekje dan een hond uit het buitenland. Die Geert Wilders vergelijking maak je toch echt zelf hoor.
Gast- Gast
Luce schreef:Ik vind jou ontzettend veroordelend overkomen hier. Ik zeg dat ik 2 honden heb geadopteerd uit het buitenland en jij zit er meteen bovenop dat je het moralistisch vind en dat je dan oogkleppen op hebt enzovoort. Ik vind het onzin, ik zou niet weten waarom een hond uit NL meer recht heeft op een fijn plekje dan een hond uit het buitenland. Die Geert Wilders vergelijking maak je toch echt zelf hoor.
+1.
Ik begrijp je punt niet zo goed, waarom je wel een hond uit nederlandse asiels moet nemen en niet uit het buitenland.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik weet niet wát jij nu uit mijn posts zit te vissen maar ik heb het idee dat jij me nu probeert neer te zetten als een soort 'Geert Wilders van de huisdieren'. En als je dat echt denkt dan heb je toch de boodschap in m'n posts niet begrepen.
Luce zet je niet neer als een Geert Wilders van de huisdieren. Dat doe je helemaal zelf. Misschien moet je je boodschap anders brengen.
De nederlandse asielhonden hebben het nog altijd beter dan een asielhond in bijv. Spanje.Daarom zou ik misschien wel eerder voor een hond uit het buitenland gaan dan voor1 hier uit het asiel.
Gast- Gast
Die opmerking over Geert Wilders komt omdat Luce iets liet vallen in de trant van 'eigen land eerst'. En in zekere zin is dat ook wel wat ik bedoel, ik bedoel meer aan te geven dat mensen (ook hier op het forum en óók door Luce en CBL zelf) continu aangeven dat honden en katten in Nederlandse asiels zo zielig zijn, dat mensen het zo erg vinden dat zoveel huisdieren (vooral in de zomer) ineens thuisloos zijn, aan de boom gebonden worden of weggedaan worden. En natuurlijk is het zo dat dieren in het buitenland het slechter hebben, maar voor elke hond/kat die er uit het buitenland gehaald wordt, wordt er een dier in eigen land (die we op een ander moment nog zo zielig vinden) mínder ondergeplaatst. Het is niet dat ik harteloos ben en die dieren in het buitenland geen goed thuis gun, ik snap alleen niet waarom mensen niet eerst in Nederland gaan kijken. Nederlandse honden en katten zijn net zo lief. En door honden en katten uit het buitenland te halen worden onze asiels niet leger en wordt het aantal aan de boom gebonden honden en in de sloot gedumpte kittens niet minder. Ik probeer aan te geven dat dat averechts werkt.
Gast- Gast
En als ik onze honden niet had geadopteerd, hadden zij geen plek gehad. Tja, ons wereldje bestaat toch niet alleen uit Nederland? Dan hadden ze daar waarschijnlijk nog aan een ketting gelegen met een baas die ze schopte en voer gaf wanneer het hem uit kwam. En daarnaast, waar zie jij mij zeggen dat dieren in NLdse asiels zo zielig zijn? Want volgens mij valt dat echt wel mee?
Gast- Gast
Asiels in Nederland zijn ook niet geweldig. Maar asiels in het
buitenland zijn nog tig keer erger dan hier. Hier worden ze met liefde
opgevangen. Dat kun je van het buitenland niet echt zeggen.
http://www.mirtos.nu/ is een stichting die vanuit het buitenland hier
dieren plaatst. Heel goed project.
buitenland zijn nog tig keer erger dan hier. Hier worden ze met liefde
opgevangen. Dat kun je van het buitenland niet echt zeggen.
http://www.mirtos.nu/ is een stichting die vanuit het buitenland hier
dieren plaatst. Heel goed project.
Gast- Gast
Dat is ook de stichting waar onze honden vandaan komen
Gast- Gast
Vriendin van mij vangt via daar katten op. Het zijn vaak langharigen die minimaal 4 nestjes in het jaar hebben en daarna op straat worden gedumpt.
Gast- Gast
Dila, wat fijn en zeg en goed dat je de stap hebben genomen. Jullie willen toch ooit kinderen, klopt dat dat ik dat las? Volgens mij zei je dat je niet wist hoe de hond met kids is. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het goed dat jij tenminste voor een asielhond bent gegaan. Maar wat als er kids komen en hij blijkt er niet mee om te kunnen gaan? Dan doe je hem weg denk ik en dat zou lullig zijn. Wellicht had je beter een hond kunnen kiezen waarvan je zeker weet dat die met kids kan. Niet dat deze hond geen kan verdiend hoor, maar dat had hij vast en zeker een andere baas gekregen.
Leuke foto's en veel plezier met hem.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Wat een prachtige hond!
Lijkt mij wel een leuk speelmaatje voor mijn hond haha
Lijkt mij wel een leuk speelmaatje voor mijn hond haha
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Maple, praat voor jezelf. Ik heb nooit gezegd dat dieren in asiels hier zielig zijn omdat ik wel weet dat het personeel hun best doet om ze aandacht te geven. Het feit dat het zielig is dat men ze vaak ooit als pups hebben aangeschaft en zo als meer dan 50% na een aantal jaren ze zat zijn, men is zogenaamd allergisch of weet ik veel wat voor smoezen er nog meer zijn dat vind ik zielig. Die honden verdienen net als honden uit het buitenland en baas. Ik zie niet in wat daar fout aan is. Je wilt niet weten wat ze honden in die klotelanden zoals Spanje, Turkije, Polen, Bulgarije, Kroatie ed aandoen. Zo is er een organisaties ''Chain dogs'', honden die in bijv. Griekenland zogenaamd een stuk land moeten bewaken terwijl ze heel lief zijn en niemand wat aandoen dus er valt niks te bewaken! De eigenaren komen zelden langs en de honden zitten de godganse dag een een veel te korte ketting, zonder, drinken, eten en vaak zonder onderdak. Mijn man wil hierna geen hond meer, maar ik wel en hopelijk gaat hij overstag. Dan wil ik zo hond of ik ga desnoods zelf ergens op vakantie en als ik er een vind zal ik alles regelen zodat ik de hond mee kan nemen.
Ik vind mensen zoals Luce alleen maar goed en dat zouden er meer moeten doen. Er wordt teveel gefokt dat moet maar eens afgelopen zijn! Zwerfdieren weten niet beter en fokken erop los. Word zo boos als iemand zegt ''ik wil graag een nestje''. Heeft die hond erom gevraagd? Nee! Om vervolgens haar pups te moeten afstaan omdat er nog altijd mensen zijn die perse een pup willen. Een pup uit het buitenland is een totaal ander verhaal, die weten niet beter en zijn gewoon gered. Maar dan nog geef ik de voorkeur aan ouderen honden omdat als iedereen zowat een buitenlandse pup wilt ouderen minder kans krijgen. Een pup is een gemiste kans voor een oudere hond. Ik ken zelfs een organisatie in Spanje die honden laat adopteren en waar zwarte honden daar geen kans hebben. Zag er laatst een op FB, niemand wilde hem omdat hij zwart is...................onbegrijpelijk!
Ik vind mensen zoals Luce alleen maar goed en dat zouden er meer moeten doen. Er wordt teveel gefokt dat moet maar eens afgelopen zijn! Zwerfdieren weten niet beter en fokken erop los. Word zo boos als iemand zegt ''ik wil graag een nestje''. Heeft die hond erom gevraagd? Nee! Om vervolgens haar pups te moeten afstaan omdat er nog altijd mensen zijn die perse een pup willen. Een pup uit het buitenland is een totaal ander verhaal, die weten niet beter en zijn gewoon gered. Maar dan nog geef ik de voorkeur aan ouderen honden omdat als iedereen zowat een buitenlandse pup wilt ouderen minder kans krijgen. Een pup is een gemiste kans voor een oudere hond. Ik ken zelfs een organisatie in Spanje die honden laat adopteren en waar zwarte honden daar geen kans hebben. Zag er laatst een op FB, niemand wilde hem omdat hij zwart is...................onbegrijpelijk!
Caribbeanlover- Ratel
Luce, waar komen je honden vandaan? Hoe oud waren ze toen? Wat is hun achtergrond/verleden? Heb je ze tegelijk geadopteerd? Hoe zijn ze met je kind? Wat is het ras (is vaak een mengelmoesje he)?
Fijn dat er mensen zoals jij zijn!
Fijn dat er mensen zoals jij zijn!
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Dila, wat fijn en zeg en goed dat je de stap hebben genomen. Jullie willen toch ooit kinderen, klopt dat dat ik dat las? Volgens mij zei je dat je niet wist hoe de hond met kids is. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het goed dat jij tenminste voor een asielhond bent gegaan. Maar wat als er kids komen en hij blijkt er niet mee om te kunnen gaan? Dan doe je hem weg denk ik en dat zou lullig zijn. Wellicht had je beter een hond kunnen kiezen waarvan je zeker weet dat die met kids kan. Niet dat deze hond geen kan verdiend hoor, maar dat had hij vast en zeker een andere baas gekregen.
CBL, fijn dat je het leuk voor ons vind. Maar ietjes minder fijn dat jij voor mij denkt en denkt te weten wat ik ga doen. Want nu zeg je dat ik bij voorbaat al een slechte baas ben.. Misschien had je ipv oordelen ook aan mij kunnen vrágen wat als er wel kinderen komen? Wij hebben daar namelijk al wél over nagedacht. Ik zal de hond namelijk nooit terug naar het asiel brengen. Ik heb er met mijn ouders over gehad.. Hij gaat hier ook heen in vakanties en mijn ouders komen vaak bij ons. Dat zal voor hem dus ook vertrouwd zijn.. En wanneer het echt niet kan, dan mag hij daar zijn laatste jaartjes doorbrengen. Kan dat er mee door? Of ben ik echt zo verschrikkelijk dat ik deze hond een fijne tijd gun bij ons? En dan heb ik het over wanneer we alles hebben geprobeerd dus ook met hoop. Daarnaast zal ik de komende 3 jaar nog niet zwanger worden. We zijn sowieso 4 jaar verder wanneer er een kindje komt, wie zegt dat de hond er dan nog? Dit ras wordt veelal geen 18 of wat dan ook. En als jij het allemaal zo goed weet, neem dan lekker zelf een paar honden uit het asiel dan zullen ze bij jouw vast een top tijd krijgen, betere baas bestaat er niet toch?
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik heb toch al een hond uit het asiel! Ik zeg nergens dat je een slechte bazin bent, maar je had het erover dat je ooit kids wilt. Ik vraag me gewoon af hoe je dat denkt te gaan doen mocht hij niet om kunnen gaan met kids........ meer niet! Mocht dat idd zo zijn, dan gaat hij naar je ouders. Maar daar kom je natuurlijk dan ook met je kids en moet de hond steeds ergens anders heen neem ik aan. Ik denk vooruit, meer niet. Ik vind het goed dat je een hond uit het asiel een kans geeft dus ook deze. Overigens kan een zwangerschap altijd onverwachts komen nietwaar?!
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Poes uit asiel of bv van marktplaats?
» Kittens uit het asiel of niet?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Poes uit asiel of bv van marktplaats?
» Kittens uit het asiel of niet?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: