Hond en poepzakjes
+17
Coccinelle
stargirl
Joli86
Mysterious
Caro
Spring
M_as
Jeanette
smooch
Toet
JD
Jerry
Darius
mama van Mila
Caramba
Marie
Annie24
21 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hond en poepzakjes
Jaja, leuk onderwerp
Bij ons in de wijk zijn we verplicht tijdens het uitlaten van de hond een poepzakje bij ons te hebben.
Geen poepzakje = 60 euro boete Nu ruimen wij altijd netjes alles op (hebben gelukkig een klein hondje, dus ook kleine drolletjes :-) ) Normaal haalden we altijd een hele voorraad zakjes bij de Ikea. Dan hadden we er 100 voor 1 euro ofzo, maar............de Ikea verkoopt ze niet meer! Althans, hier in Delft en Barendrecht niet.
Nu kan ik natuurlijk stad en land af gaan lopen op zoek naar zakjes, maar kan het ook hier even vragen Oja...boterhammenzakjes werken dus niet, want die zijn te dun en van die biologische dingen van de dierenwinkel waar er 10 in een verpakking zitten voor 1 euro hoef ik ook niet, want dat wordt wel een erg duur grapje dan.
Dus wie o wie heeft enig idee waar ze redelijk geprijsde zakjes verkopen?
Bij ons in de wijk zijn we verplicht tijdens het uitlaten van de hond een poepzakje bij ons te hebben.
Geen poepzakje = 60 euro boete Nu ruimen wij altijd netjes alles op (hebben gelukkig een klein hondje, dus ook kleine drolletjes :-) ) Normaal haalden we altijd een hele voorraad zakjes bij de Ikea. Dan hadden we er 100 voor 1 euro ofzo, maar............de Ikea verkoopt ze niet meer! Althans, hier in Delft en Barendrecht niet.
Nu kan ik natuurlijk stad en land af gaan lopen op zoek naar zakjes, maar kan het ook hier even vragen Oja...boterhammenzakjes werken dus niet, want die zijn te dun en van die biologische dingen van de dierenwinkel waar er 10 in een verpakking zitten voor 1 euro hoef ik ook niet, want dat wordt wel een erg duur grapje dan.
Dus wie o wie heeft enig idee waar ze redelijk geprijsde zakjes verkopen?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hond en poepzakjes
Ik zou eens een 'duurder' merk boterhamzakjes proberen...
Wij hebben geen hond, maar m`n moeder heeft ook wel eens van die flutterige zakjes waar zelfs je brood nog doorheen steekt, maar soms hebben we ook weer hele stevige..
Wij hebben geen hond, maar m`n moeder heeft ook wel eens van die flutterige zakjes waar zelfs je brood nog doorheen steekt, maar soms hebben we ook weer hele stevige..
Gast- Gast
Diepvrieszakjes? Papieren zakjes zoals bij de groenteboer?
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Maandverbandzakjes, deze gebruikt mijn schoonmoeder altijd voor hun hond.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Bij ons krijg je ze volgens mij gratis bij de dierenarts/dierenwinkel?
En anders idd diepvrieszakjes of maandverbandzakjes.
En anders idd diepvrieszakjes of maandverbandzakjes.
mama van Mila- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Nou daar komtie hoor....zit er net aan te denken dat ik ook gewoon de luierzakjes kan gebruiken die ik ook voor de luiers van mijn zoontje gebruik. Die zijn ook wat dikker en d'r zit nog een lekker luchtje aan ook
Dat ik daar niet eerder opkwam zeg
Annie24- Ratel
Annie24 schreef:Bij ons in de wijk zijn we verplicht tijdens het uitlaten van de hond een poepzakje bij ons te hebben.
Geen poepzakje = 60 euro boete
Sorry hoor, maar ik vind dit eigenlijk wel een hele goede zaak, zeker als er ook eens op gecontroleerd wordt. Ik ben die vieze hondenpoep zo enorm zat!!!
Buiten dat, ik zou dan diepvrieszakjes proberen of een duurder merk boterhamzakjes.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
aldi-boterhamzakjes zijn wat dikker dan die van bv c1000... (die van de c1000 'wapperen' en 'kreuken' heel gemakkelijk, die van de aldi niet...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ohh ik was bij mijn moeder afgelopen zaterdag om in de tuin te chillen. Zij was niet thuis maar haar Bul Terier pup wel. Heb haar even uitgelaten. En ze had diaree, moest ik dat met een zakje opruimen, brrrr wat is dat vies zeg! Krijg er nog rillingen van.
Wel goed dat dit verplicht wordt trouwens.
Wel goed dat dit verplicht wordt trouwens.
Gast- Gast
Bij ons in de gemeente staan op diverse plekken van die automaten waar je ze gratis uit kan halen.
Gast- Gast
Ik haal ze bij de blokker,20 stuks voor 1 euro.
Ze zijn donkerbuin en voorzien van een geparfumeerd geurtje.
Ze zijn donkerbuin en voorzien van een geparfumeerd geurtje.
Gast- Gast
Ik zou het heel erg waarderen als mensen die een hond hebben en die overal laten poepen waar mensen ook lopen ( trottoir, openbaar grasveld ), een schepje en zakje meenemen. Diepvrieszakjes of zoiets zijn best stevig toch, en schepjes kosten ook geen drol
Het is gewoon zó smerig als je met je mooie schoenen in die hondenpoep trapt. Bah bah bah.
Het is gewoon zó smerig als je met je mooie schoenen in die hondenpoep trapt. Bah bah bah.
Gast- Gast
Darius schreef:Annie24 schreef:Bij ons in de wijk zijn we verplicht tijdens het uitlaten van de hond een poepzakje bij ons te hebben.
Geen poepzakje = 60 euro boete
Sorry hoor, maar ik vind dit eigenlijk wel een hele goede zaak, zeker als er ook eens op gecontroleerd wordt. Ik ben die vieze hondenpoep zo enorm zat!!!
Is ook een hele goed zaak hoor, begrijp me niet verkeerd
Helaas ruimt lang niet iedereen het op hier in de buurt. Wij hebben een dakterras en nu met het lekkere weer maakt mijn vriend er een sport van om iedereen in de gaten te houden en er wat van te zeggen als iemand het niet opraapt
Hij heeft er een helaas een hele dagtaak aan, want ik geloof dat wij de enige zijn die het opruimen, terwijl het een kleine moeite is. Moet af en toe slalommen met de kinderwagen
Al ben ik wel van mening dat de gemeente best een punt mag maken waar je zakjes kan pakken en/of desnoods kortingsbonnen verstrekt ofzo. We betalen 147,00 euro hondenbelasting per jaar en ik heb geen idee waar ze dat aan besteden, maar niet aan zakjes of hondenveldjes enzo.
Annie24- Ratel
Hier hetzelfde...we hebben nu sinds 4 weken onze hond, en het is wel even wennen hoor. Ik probeer hem dan ook zoveel mogelijk op het losloopveld te laten poepen. Dat is afgeschermd, er spelen geen kinderene n er geld geen opruimplicht. Op dat veld ruim ik het dan ook niet op, op andere plekken wel.
Wat ik echt mis hier zijn de prullebakken waar ik dat volle poepzakje dan weer in kan gooien...ze staan hier bijna nergens, en ik vind t niet erg fijn om de rest van het uitlaatrondje met dat gore zakje rond te lopen...
Wat ik echt mis hier zijn de prullebakken waar ik dat volle poepzakje dan weer in kan gooien...ze staan hier bijna nergens, en ik vind t niet erg fijn om de rest van het uitlaatrondje met dat gore zakje rond te lopen...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Maar waarom zijn gewone boterhamzakjes niet goed dan?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik gebruik ook altijd een boterhamzakje, geen problemen mee.
Hier is het trouwens ook verplicht, alleen jammer dat niet iedereen het doet. Vooral die grote drollen....
Hier is het trouwens ook verplicht, alleen jammer dat niet iedereen het doet. Vooral die grote drollen....
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Dit is een vieze vraag, en misschien ook dom , maar wat doe je als je hond diarree heeft?
Gast- Gast
In de bosjes zetten en hopen dat niemand het opmerkt..Fauve schreef:Dit is een vieze vraag, en misschien ook dom , maar wat doe je als je hond diarree heeft?
Maar damn €147 hondenbelasting per jaar? Ik ben blij dat die belasting hier niet is, want dat is niet normaal.. Het is bijna wegenbelasting
Gast- Gast
Eline schreef:Bij ons in de gemeente staan op diverse plekken van die automaten waar je ze gratis uit kan halen.
+1
Hier ook en wij hoeven niet eens hondenbelasting te betalen in onze gemeente.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette schreef:Eline schreef:Bij ons in de gemeente staan op diverse plekken van die automaten waar je ze gratis uit kan halen.
+1
+nog 1
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
Annie24 schreef:Nou daar komtie hoor....zit er net aan te denken dat ik ook gewoon de luierzakjes kan gebruiken die ik ook voor de luiers van mijn zoontje gebruik. Die zijn ook wat dikker en d'r zit nog een lekker luchtje aan ook
Dat wilde ik je als tip geven! haha.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Jeanette schreef:Eline schreef:Bij ons in de gemeente staan op diverse plekken van die automaten waar je ze gratis uit kan halen.
+1
NIET?? :o
Gast- Gast
Hier in Drenthe hoef je ook geen hondenbelasting te betalen. Ook krijg je geen bekeuring als je de poep niet op ruimt.
Heb er verder ook geen problemen mee als mensen de poep van hun hond niet opruimen. Zolang ze het beestje maar op een grasveld laten poepen wat geen speeltuin is en niet op straat.
Heb er verder ook geen problemen mee als mensen de poep van hun hond niet opruimen. Zolang ze het beestje maar op een grasveld laten poepen wat geen speeltuin is en niet op straat.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» De hond...
» Wat is je hond dik!
» hond overgeven....wat is dit?
» Onze hond
» De hond...
» Wat is je hond dik!
» hond overgeven....wat is dit?
» Onze hond
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: