Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)
+20
Snoes
JD
sterremaan
*Troela*
Chocoholic
Arwyn
Steep
Burgemeester Nicky
June
kwak
Aziraphale
LDJ
Vanilla Queen
Jerry
Jeanette
Caribbeanlover
Raindrop
Bazinga
Mint
xxDila
24 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Ervaringen met een hond uit het asiel?(update pagina1)
Caribbeanlover schreef:Ik heb toch al een hond uit het asiel! Ik zeg nergens dat je een slechte bazin bent, maar je had het erover dat je ooit kids wilt. Ik vraag me gewoon af hoe je dat denkt te gaan doen mocht hij niet om kunnen gaan met kids........ meer niet! Mocht dat idd zo zijn, dan gaat hij naar je ouders. Maar daar kom je natuurlijk dan ook met je kids en moet de hond steeds ergens anders heen neem ik aan. Ik denk vooruit, meer niet. Ik vind het goed dat je een hond uit het asiel een kans geeft dus ook deze. Overigens kan een zwangerschap altijd onverwachts komen nietwaar?!
en eerder in dit topic:
Of kies dan een hond waarvan je zeker weet dat hij/zij met kids overweg kan aangezien het niet duidelijk is of die op de foto dat wel kan. Je wilt kids, strak kan hij er niet mee omgaan en dan weet ik nu al dat je hem toch weg doet. Is erg lullig en niet eerlijk voor de hond.
Zal ik dan ook maar nooit weer drinken of rood vlees eten? Want stel dat ik toch zwanger raak. Tsjee, van alle mensen die zwanger raken door de pil heen.. Gebruikt 85% hun pil niet op de juiste manier. Ik wel, dus die kans is vrijwel nihil. Wanneer jij zegt dat het beter voor de hond is dat ik hem niet zou hebben, dan vind ik dat nogal een soort van zeggen dat ik een slechte baas zou zijn. Terwijl ik er alles aan zou doen om het dier zelf te kunnen houden..
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou geen huisdier nemen
Niet drinken
Niet roken
geen rood vlees eten
niet in de tuin wroeten
niet de kattenbak schoonmaken
standaard een doosje vitaminepillen slikken
Oh en vooral de pil, de prikpil EN een condoom gebruiken..
Weet je wat, heb maar gewoon helemaal geen sex
En nu seriously en on topic:
Dila, wat super lief dat je een beestje uit het asiel heb gehaald. En wat een ontzettend kicke beest!
Nu gewoon lekker genieten van elkaar, en wat de toekomst brengt, zie je dan wel weet toch?
Niet drinken
Niet roken
geen rood vlees eten
niet in de tuin wroeten
niet de kattenbak schoonmaken
standaard een doosje vitaminepillen slikken
Oh en vooral de pil, de prikpil EN een condoom gebruiken..
Weet je wat, heb maar gewoon helemaal geen sex
En nu seriously en on topic:
Dila, wat super lief dat je een beestje uit het asiel heb gehaald. En wat een ontzettend kicke beest!
Nu gewoon lekker genieten van elkaar, en wat de toekomst brengt, zie je dan wel weet toch?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Oh god, ik lijk wel een stuiterbal met mijn berichten in dit topic, maar hierin kan ik wel begrijpen wat CBL bedoelt. Ik zeg niet dat ik haar mening 100% deel, maar als de kinderwens er is dan is het misschien ook verstandig om te kijken of een hond ook met kinderen overweg kan. Ik vind het inderdaad ook iet kunnen dat je een hond maar voor 3 jaar neemt en dan wel naar je moeder doet als het toch niet blijkt te gaan, die hele houding van 'we zien wel' komt op mij wat nonchalant over (al vind ik het van te voren erover hebben met je ouders/naaste familie/vrienden om hem daar te plaatsen, wel de best verstandige oplossing, als die oplossing er is). Er zijn heus wel gegronde redenen om een ander baasje voor een hond te zoeken, maar ik vind wel dat je intentie moet zijn dat je een huisdier voor de rest van z'n even in huis neemt, en niet met het idee van 'we zien wel hoe het gaat'.
Maargoed, aan de andere kant: als je een pup neemt weet je ook niet of hij met kinderen overweg kan. Ik snap de eerste reactie van CBL wel en vond hem in eerste instantie ook niet veroordelend overkomen. Direct, dat wel, maar dat zijn we wel gewend van CBL.
Maargoed, aan de andere kant: als je een pup neemt weet je ook niet of hij met kinderen overweg kan. Ik snap de eerste reactie van CBL wel en vond hem in eerste instantie ook niet veroordelend overkomen. Direct, dat wel, maar dat zijn we wel gewend van CBL.
Gast- Gast
Maar, hoe dan ook, veel plezier met je hondje!! Het is niet dat ik je keuzes veroordeel, begrijp me niet verkeerd, ik vind het alleen makelijker m vanachter een beeldscherm nogal 'zakelijk' naar alles te kijken en vergeet daarin nog wel eens het persoonlijke verhaal
Gast- Gast
Ik heb de hele discussie niet zo gelezen hoor; maar Dila wat een leukerd! Echt leuke foto's ook.
en goed dat jullie een hond uit het asiel hebben gehaald.
en goed dat jullie een hond uit het asiel hebben gehaald.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Caribbeanlover schreef:Maple, praat voor jezelf. Ik heb nooit gezegd dat dieren in asiels hier zielig zijn omdat ik wel weet dat het personeel hun best doet om ze aandacht te geven. Het feit dat het zielig is dat men ze vaak ooit als pups hebben aangeschaft en zo als meer dan 50% na een aantal jaren ze zat zijn, men is zogenaamd allergisch of weet ik veel wat voor smoezen er nog meer zijn dat vind ik zielig. Die honden verdienen net als honden uit het buitenland en baas. Ik zie niet in wat daar fout aan is. Je wilt niet weten wat ze honden in die klotelanden zoals Spanje, Turkije, Polen, Bulgarije, Kroatie ed aandoen. Zo is er een organisaties ''Chain dogs'', honden die in bijv. Griekenland zogenaamd een stuk land moeten bewaken terwijl ze heel lief zijn en niemand wat aandoen dus er valt niks te bewaken! De eigenaren komen zelden langs en de honden zitten de godganse dag een een veel te korte ketting, zonder, drinken, eten en vaak zonder onderdak. Mijn man wil hierna geen hond meer, maar ik wel en hopelijk gaat hij overstag. Dan wil ik zo hond of ik ga desnoods zelf ergens op vakantie en als ik er een vind zal ik alles regelen zodat ik de hond mee kan nemen.
Ik vind mensen zoals Luce alleen maar goed en dat zouden er meer moeten doen. Er wordt teveel gefokt dat moet maar eens afgelopen zijn! Zwerfdieren weten niet beter en fokken erop los. Word zo boos als iemand zegt ''ik wil graag een nestje''. Heeft die hond erom gevraagd? Nee! Om vervolgens haar pups te moeten afstaan omdat er nog altijd mensen zijn die perse een pup willen. Een pup uit het buitenland is een totaal ander verhaal, die weten niet beter en zijn gewoon gered. Maar dan nog geef ik de voorkeur aan ouderen honden omdat als iedereen zowat een buitenlandse pup wilt ouderen minder kans krijgen. Een pup is een gemiste kans voor een oudere hond. Ik ken zelfs een organisatie in Spanje die honden laat adopteren en waar zwarte honden daar geen kans hebben. Zag er laatst een op FB, niemand wilde hem omdat hij zwart is...................onbegrijpelijk!
Die organisatie heb ik op FB. Heel erg he voor die honden
En wat ze dan ook te eten krijgen (als ze al eten krijgen van hun baasjes)
Ik vind het sowieso heel goed als mensen een dier uit het asiel halen, of het nu om een asiel in NL gaaf of een asiel in Griekenland, Spanje of een ander land.
En wat erg dat zwarte honden geen kans hebben daar.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Hoe is het met je hond?
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben het helemaal met Maple eens met wat ze allemaal zegt in dit topic.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Nou ik was gewoon benieuwd hoe het maar haar hond is. Ik heb haar op een ander forum gezien en daar reageert ze opeens niet meer. Om niet verder in details te gaan:
Ben benieuwd of ze de hond nog heeft.
Ben benieuwd of ze de hond nog heeft.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Poes uit asiel of bv van marktplaats?
» Hond en poepzakjes
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Poes uit asiel of bv van marktplaats?
» Hond en poepzakjes
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
Pagina 6 van 6
Permissies van dit forum: