Lieve eendjes, kijk toch uit!
+20
loura
Ibbeltje
Minx
Urban Naked
Linnie1985
Schaapke
Raindrop
Magenta
sterremaan
Alex
Marin
Caro
Kqip
Atelier Madame
Herfstblaadjes
Plien84
bolus26
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Lieve eendjes, kijk toch uit!
Doedel schreef:Doedel heeft van de week een vlinder gegeten!
Nog zo'n kutkat... Frits doet zulke dingen nooit!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Magenta schreef:Ik ga direct een brief mailen, versturen per post en per postduif. Hoewel, is dat zielig voor een postduif?Rush schreef:Dierenambulance, hoho!Youandi schreef:Magenta schreef:Mijn kat heeft gisteren nog een muis verorbert
Geen drempels in de buurt om je kat te vertragen? Anders misschien even aanvragen bij degemeente.
Misschien, kun je zelf vleugels om doen en het proberen,
Ik had een paar mooie gevonden maar de foto is wel erg groot. Ze zijn blauw met glitters. Misschien moet je dan tinkerbel even om vliegstof vragen? Of hebben ze dat nu ook van een vlieg gejat??.
Tris schreef:Doedel schreef:Doedel heeft van de week een vlinder gegeten!
haha ik ken alleen maar kitkat
Je kan niet altijd stoppen voor een dier maar als het wel kan zou ik het zeker doen.
Ik heb nog geen rijbewijs maar mocht ik die hebben (en een auto) en ik zou een dier aanrijden dan denk ik dat ik stop en bij het dier ga kijken en dan de dierenambulance/natuurhulpcentrum zou bellen.
Ik heb nog geen rijbewijs maar mocht ik die hebben (en een auto) en ik zou een dier aanrijden dan denk ik dat ik stop en bij het dier ga kijken en dan de dierenambulance/natuurhulpcentrum zou bellen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Ik heb laatst een boomkruipertje (of was het nou een boomklevertje?) vermoord
Toen liep ik naar boven in het trappenhuis (gewoon dicht) en toen ik op de bovenste etage waar wij wonen aankwam, was daar een boomkruipertje binnen (hoe ie daar is gekomen?) en schrok zich rot van mij dat ie weg vloog en zo keihard tegen 't raam vloog en poink op de grond viel. Toen heb ik met stoffen en blik 'm opgepakt en hij leefde nog, dus heb ik 'm naar beneden gebracht en buiten in het perkje onder een bosje in de schaduw gelegd en nog twee keer gaan kijken. Z'n vleugeltje of pootje was misschien gebroken, dus dacht niet dat ie 't zou gaan halen, maar ja je weet het niet, wie weet wist ie toch nog weg te komen.
Nou goede daad gedaan, dacht ik..
Kwam m'n vriend thuis, dus ik vertellen want ja ik wilde dat toch even kwijt en het was zo zielig, en hij sprong direct op en zei: Wat?! Een boomkruipertje! Die zijn beschermd! Je had de dierenambulance moeten bellen! Ja wist ik veel, ik dacht dat ik het goed gedaan had... Hij pakte direct een doosje en vloog de trap af. Ik helemaal vertederd natuurlijk, wat een held, moet je echt hem net hebben, hij heeft een zwak voor vogeltjes.
Kwamen we beneden, vogeltje weg. Ik denk niet dat ie weg is gevlogen, maar dat een kat een lekker maaltje heeft gehad
Vriend was helemaal ontdaan. Had ik nou de dierenambulance maar gebeld
Zijn die beschermd ja? Wij hebben ze heel veel in de tuin! Klevertjes en kruipertjes. Deze zomer hadden we een nestje met boomklevers in de boom recht voor de woonkamer, heb ze allemaal uit zien vliegen
Gast- Gast
Dat zei m'n vriend, geen idee of het klopt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
sterremaan schreef:Tris schreef:Doedel schreef:Doedel heeft van de week een vlinder gegeten!
haha ik ken alleen maar kitkat
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Doedel schreef:Doedel heeft van de week een vlinder gegeten!
haha ik dacht.. he gatsie.. vies als je een vlinder eet.
Daarna zag ik pas dat jij 'doedel' het over je kat doedel had
Gast- Gast
_Jackie schreef:Marin schreef:Ik heb laatst een boomkruipertje (of was het nou een boomklevertje?) vermoord
Toen liep ik naar boven in het trappenhuis (gewoon dicht) en toen ik op de bovenste etage waar wij wonen aankwam, was daar een boomkruipertje binnen (hoe ie daar is gekomen?) en schrok zich rot van mij dat ie weg vloog en zo keihard tegen 't raam vloog en poink op de grond viel. Toen heb ik met stoffen en blik 'm opgepakt en hij leefde nog, dus heb ik 'm naar beneden gebracht en buiten in het perkje onder een bosje in de schaduw gelegd en nog twee keer gaan kijken. Z'n vleugeltje of pootje was misschien gebroken, dus dacht niet dat ie 't zou gaan halen, maar ja je weet het niet, wie weet wist ie toch nog weg te komen.
Kwam m'n vriend thuis, dus ik vertellen want ja ik wilde dat toch even kwijt en het was zo zielig, en hij sprong direct op en zei: Wat?! Een boomkruipertje! Die zijn beschermd! Je had de dierenambulance moeten bellen! Ja wist ik veel, ik dacht dat ik het goed gedaan had... Hij pakte direct een doosje en vloog de trap af. Ik helemaal vertederd natuurlijk, wat een held, moet je echt hem net hebben, hij heeft een zwak voor vogeltjes.
Kwamen we beneden, vogeltje weg. Ik denk niet dat ie weg is gevlogen, maar dat een kat een lekker maaltje heeft gehad
Zijn die beschermd ja? Wij hebben ze heel veel in de tuin! Klevertjes en kruipertjes. Deze zomer hadden we een nestje met boomklevers in de boom recht voor de woonkamer, heb ze allemaal uit zien vliegen
Ik ben echt niet goed in lezen..
Ik las boomkevertje.. hahaha
Gatverdamme, vieze kevers.
Ik dacht al wat een dierenvriend als je die kevers helemaal naar beneden brengt en vervolgens nog 2x gaat kijken
Gast- Gast
Klever, schat, klever.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Punk'd schreef:_Jackie schreef:Marin schreef:Ik heb laatst een boomkruipertje (of was het nou een boomklevertje?) vermoord
Ik ben echt niet goed in lezen..
Ik las boomkevertje.. hahaha
Gatverdamme, vieze kevers.
Ik dacht al wat een dierenvriend als je die kevers helemaal naar beneden brengt en vervolgens nog 2x gaat kijken
Gast- Gast
Hier lopen al een jaar lang ganzen dagelijks over bij het kruispunt. Altijd op dezelfde tijd, over het zebrapad, maar uiteraard, dwars door rood! Ze zijn inmiddels met zijn 15enen Iedereen weet het inmiddels en stopt netjes, maar ik kan me voorstellen dat het echt heel gevaarlijk kan zijn dat beesten zomaar de weg op lopen. Soms kun je gewoonweg niet remmen.
Gast- Gast
Aanrijden wil je ze ook niet. Mijn hele onderkant van de auto was kapot. Ik was toen wel gestopt maar er kwam nog een verdwaalde vlak voorlangs toen ik optrok.Pippa schreef:Hier lopen al een jaar lang ganzen dagelijks over bij het kruispunt. Altijd op dezelfde tijd, over het zebrapad, maar uiteraard, dwars door rood! Ze zijn inmiddels met zijn 15enen Iedereen weet het inmiddels en stopt netjes, maar ik kan me voorstellen dat het echt heel gevaarlijk kan zijn dat beesten zomaar de weg op lopen. Soms kun je gewoonweg niet remmen.
Gast- Gast
Dropdraakje schreef:Youandi schreef:Dropdraakje schreef:Ik heb ooit een konijntje doodgereden omdat het beestje ineens de weg overrende Schrok me behoorlijk rot btw.
Dus er moet niet alleen een bord komen voor eendjes maar zeker ook voor konijntjes
... en katjes!
Loslopende honden? Die kunnen er ook wat van.
Of laagvliegende kokmeeuwen...
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Pippa schreef:Hier lopen al een jaar lang ganzen dagelijks over bij het kruispunt. Altijd op dezelfde tijd, over het zebrapad, maar uiteraard, dwars door rood! Ze zijn inmiddels met zijn 15enen :lol: Iedereen weet het inmiddels en stopt netjes, maar ik kan me voorstellen dat het echt heel gevaarlijk kan zijn dat beesten zomaar de weg op lopen. Soms kun je gewoonweg niet remmen.
Zijn die ff slim, want als het goed is stoppen de meeste wel bij een zebrapad.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Mwah als er net een agent in de buurt is krijgt de complete familie een bon. Tikt mooi aan met zo'n sliert eendenbaby's.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Zero schreef:
Nee, nee, de dierenambulance haalt alleen de heuveltjes op als ze gewond zijn, niet om ze weer neer te leggen. Dat zou een dolle boel worden.
Ontopic: Sneu, maar dat is de natuur. Soms worden er kleine eendjes dood gereden. Heuvels neer leggen verhelpt het niet, dan verkassen ze 500 meter waar geen heuvel is en worden ze daar dood gereden. Eenden snappen namelijk niks van het verkeer weet je...
Kun jij me uitleggen in welke zin auto's met natuur te maken hebben?
Ik kan me best voorstellen dat de dierenbescherming invloed kan uitoefenen op de gemeente om drempels te plaatsen. Net als dat buurtbewoners dat zelf kunnen als ze een front vormen.
Gast- Gast
Ik heb even het hele topic doorgelezen maar ik snap werkelijk de humor van het doodrijden van dieren niet. Dieren worden nu eenmaal doodgereden? Geldt dat ook voor je kat of je hond? En niet remmen, rem je dan ook niet als je eigen kat of de kat van de buurvrouw over steekt? Of mag je voor een kat wel remmen? En als je remt voor een kind, maakt het dan voor je achterliggers niet uit?
Gast- Gast
Ik ook, maar als er van mij straks belastingcenten gevraagd gaat worden omdat er eendenoversteekdrempels gemaakt moeten worden om zo de levens van misschien twee eendjes in een jaar te redden, dan haak ik af. Ik kom nu al amper rond.Caribbeanlover schreef:Rush schreef:Ja. Ik vind het grappig dat je zoiets vraagt aan de dierenambulance.Caribbeanlover schreef:Rush schreef:Francaise schreef:Hahaha, de dierenambulance heeft echt geen invloed op heuveltjes op de weg omdat er anders eendjes dood gereden worden.
Jij vind het dus ook grappig?!
Ik heb tenminste wat over voor de dieren en probeer er alles aan te doen zodat zij het wat beter kunnen hebben.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Ik heb even het hele topic doorgelezen maar ik snap werkelijk de humor van het doodrijden van dieren niet. Dieren worden nu eenmaal doodgereden? Geldt dat ook voor je kat of je hond? En niet remmen, rem je dan ook niet als je eigen kat of de kat van de buurvrouw over steekt? Of mag je voor een kat wel remmen? En als je remt voor een kind, maakt het dan voor je achterliggers niet uit?
Mooi verwoord, ben het helemaal met je eens! Ik word er altijd naar van als ik een (half)dood dier langs de weg zie liggen. En dat veel mensen ook doen alsof het niks is
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Sunprincess schreef:Ik heb even het hele topic doorgelezen maar ik snap werkelijk de humor van het doodrijden van dieren niet. Dieren worden nu eenmaal doodgereden? Geldt dat ook voor je kat of je hond? En niet remmen, rem je dan ook niet als je eigen kat of de kat van de buurvrouw over steekt? Of mag je voor een kat wel remmen? En als je remt voor een kind, maakt het dan voor je achterliggers niet uit?
Het probleem is als je wel remt en er knalt iemand op je ben jij verantwoordelijk. Omdat de achterligger niet kan verwachten dat een auto op dat punt stopt. Binnen een woonwijk kan het nog eerder maar als je ineens op de rem trapt op de snelweg heb je een behoorlijk probleem. Ik denk dat de meeste mensen uit reflex wel op de rem zullen trappen, alleen gebeurt er iets heb je een probleem. Dat is ook de reden dat ze je vertellen in zulke gevallen door te rijden. Voor mensen moet je remmen, ik vind zelf deze regel ook vrij inconsequent.
Ik denk ook dat bijna niemand voor zijn lol een dier overrijd, alleen heuveltjes aanleggen zodat de eenden over kunnen steken. Daar kun je toch niet aan beginnen,
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Nu voeg je twee dingen samen, die m.i. niet eerlijk zijn.
Dieren worden nu eenmaal doodgereden. Mijn uitspraak. Maar dat heb ik niet aan humor gekoppeld, want zo grappig vind ik dat niet.
Ik heb ook geleerd nooit plotseling te remmen voor een overstekend dier. Automatisch doe je dat wel, in de praktijk. En ja, ik maak onderscheid tussen kind en dier. Een dier rent uit instinct vaak snel weg, een kind niet.
Gast- Gast
Minx schreef:Sunprincess schreef:Ik heb even het hele topic doorgelezen maar ik snap werkelijk de humor van het doodrijden van dieren niet. Dieren worden nu eenmaal doodgereden? Geldt dat ook voor je kat of je hond? En niet remmen, rem je dan ook niet als je eigen kat of de kat van de buurvrouw over steekt? Of mag je voor een kat wel remmen? En als je remt voor een kind, maakt het dan voor je achterliggers niet uit?
Het probleem is als je wel remt en er knalt iemand op je ben jij verantwoordelijk. Omdat de achterligger niet kan verwachten dat een auto op dat punt stopt. Binnen een woonwijk kan het nog eerder maar als je ineens op de rem trapt op de snelweg heb je een behoorlijk probleem. Ik denk dat de meeste mensen uit reflex wel op de rem zullen trappen, alleen gebeurt er iets heb je een probleem. Dat is ook de reden dat ze je vertellen in zulke gevallen door te rijden. Voor mensen moet je remmen, ik vind zelf deze regel ook vrij inconsequent.
Ik denk ook dat bijna niemand voor zijn lol een dier overrijd, alleen heuveltjes aanleggen zodat de eenden over kunnen steken. Daar kun je toch niet aan beginnen,
Ik snap dat je op de snelweg niet altijd kunt ontwijken of remmen.
Maar als mensen niet voor hun lol dieren overrijden, snap ik niet hoe het kan dat er ook in woonwijken zoveel dieren worden doodgereden. En dan dan snap ik ook niet waarom er niet foto's van overreden dieren worden geplaatst.
Ik vind dat er op plaatsen waar veel dieren oversteken, best drempels geplaatst kunnen worden. Ik zie niet in waarom niet.
Gast- Gast
Jij hebt je rijbewijs niet of wel?
Hoe vaak er niet net op het laatste moment nog een dier langs vliegt. Met name onder auto's vandaan. Die zie je niet aankomen, en remmen kan dan ook niet meer. Je zou dan echt alleen maar hobbelwegen aan moeten leggen omdat het niet te pijlen is waar ze voor je auto vliegen helaas. En zelfs 30 kmh is voor een beestje al heel erg dodelijk.
Hoe vaak er niet net op het laatste moment nog een dier langs vliegt. Met name onder auto's vandaan. Die zie je niet aankomen, en remmen kan dan ook niet meer. Je zou dan echt alleen maar hobbelwegen aan moeten leggen omdat het niet te pijlen is waar ze voor je auto vliegen helaas. En zelfs 30 kmh is voor een beestje al heel erg dodelijk.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» mijn lieve lieve kater is overleden..
» Lieve meiden...
» Lieve meiden..
» Lieve uitspraken.
» Hoe het nu gaat
» Lieve meiden...