Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lieve eendjes, kijk toch uit!

+20
loura
Ibbeltje
Minx
Urban Naked
Linnie1985
Schaapke
Raindrop
Magenta
sterremaan
Alex
Marin
Caro
Kqip
Atelier Madame
Herfstblaadjes
Plien84
bolus26
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
24 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Lieve eendjes, kijk toch uit! - Pagina 3 Empty Re: Lieve eendjes, kijk toch uit!

Bericht  Marin di 21 aug 2012 - 22:02

Misschien moet je een Frits crossing maken aan de voorkant van je huis.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lieve eendjes, kijk toch uit! - Pagina 3 Empty Re: Lieve eendjes, kijk toch uit!

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:03

Nouja ik woon op 8 hoog. Verwacht absoluut gekke dingen te doen in m'n auto.. Maar overdrijven is ook een vak...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 22:06

Ik kom hier haast wekelijks een doodgereden eend, vos, das, kip, ree en ga zo maar door tegen. Hartstikke sneu hoor, maar dan zou de Veluwe één grote dremp moeten worden volgens jou?
Beestjes steken ook op drempels wel over hoor en ook al rem je af, als je ze raakt is het vooral bij een eend of ander klein dier al te laat.

Heb je trouwens een oplossing voor vlinders? Ik heb op de motor één keer een vlinder gehad die tegen mijn kuipruitje aan vloog en dood was, en twee keer tegen mijn vizier van mijn helm, beide ook dood. En het gevaarlijke daaraan was dat ik niets zag omdat die vlinders precies voor je ogen gaan zitten scratch

Gast
Gast

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:07

Joh, als ik naar m'n werk fiets, op een beetje regenachtige dag, dan daalt de naaktslakkenpopulatie van Heemskerk en omstreken drastisch; moeten we daar dan ook wat aan gaan doen?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 22:09

Oeh ja naaktslakken hebben wij veel in de tuin. Net als padden. Padden eten naaktslakken, mag dat wel? Anders zet ik even een bordje in de tuin met Verboden naaktslakken te eten!

Gast
Gast

Bericht  Alex di 21 aug 2012 - 22:09

Tris schreef:Joh, als ik naar m'n werk fiets, op een beetje regenachtige dag, dan daalt de naaktslakkenpopulatie van Heemskerk en omstreken drastisch; moeten we daar dan ook wat aan gaan doen?

Nee, naaktslakken mogen dood! Kom anders hierheen, mag je hier ook even losgaan op die krengen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:11

Alex schreef:
Tris schreef:Joh, als ik naar m'n werk fiets, op een beetje regenachtige dag, dan daalt de naaktslakkenpopulatie van Heemskerk en omstreken drastisch; moeten we daar dan ook wat aan gaan doen?

Nee, naaktslakken mogen dood! Kom anders hierheen, mag je hier ook even losgaan op die krengen.

Dat wíl ik helemaal niet; ik vind 't vieehiees... Rijd nu soms gewoon een half uur om, om die krengen te ontwijken :/ Smeeeeeeerig
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Alex di 21 aug 2012 - 22:11

En dan lachen jullie trouwens als Lejow één baby-eendje van Simba wil redden laughcry
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:13

Nou ik doe 't niet om hun veiligheid, ik wil geen viezigheid op m'n fiets.. Yes
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 22:13

Tris schreef:
Alex schreef:

Dat wíl ik helemaal niet; ik vind 't vieehiees... Rijd nu soms gewoon een half uur om, om die krengen te ontwijken :/ Smeeeeeeerig
Pot zout mee op de fiets?!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:13

Nouja, ik ben niet 't type om op elke slak zout te leggen hè..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Alex di 21 aug 2012 - 22:14

Tris schreef:
Alex schreef:

Er met je blote voeten op gaan staan omdat ze zo nodig in je huis moeten gaan rondglijden is pas écht smeeeeeeerig!!! pale
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 22:23

Mijn hele antraciet kleurige bank zat laatst onder de slakkensporen. Toen mijn moeder zei dat het vrijwel altijd een naaktslak is, had ik ook behoorlijk moordzuchtige neigingen. Oh My God. Hoe durft zo'n vies naaktlopend monster mijn huis binnen te glijden? Gruwels zijn het! Zout aan alle slakken zonder huis!

Gast
Gast

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:25

Wat bruut, Youandi, dat je onderscheid maakt tussen dakloze slakken en de slakken die gehuisvest zijn. Zijn ze niet even slijmerig en traag? Even slakkerig?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  sterremaan di 21 aug 2012 - 22:26

Lieve eendjes, kijk toch uit! - Pagina 3 15473425

Lieve eendjes, kijk toch uit! - Pagina 3 Kaartvvveendje
Lieve eendjes, kijk toch uit! - Pagina 3 6a00d8341c658953ef01538f782552970b-550wi

Ik, dacht ik attendeer jullie even op de borden. smile
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 22:27

Tris schreef:Nouja, ik ben niet 't type om op elke slak zout te leggen hè..
Je kan natuurlijk alleen de slakken op je route nemen.

En die bij ons in de bijkeuken.
En die bij Youandi op de bank.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 22:28

Tris schreef:Wat bruut, Youandi, dat je onderscheid maakt tussen dakloze slakken en de slakken die gehuisvest zijn. Zijn ze niet even slijmerig en traag? Even slakkerig?

Bij mijn deur hangt een bordje 'geen toegang voor moonende slakken'. Hun keuze dat ze dan toch toetreden.

Gast
Gast

Bericht  Magenta di 21 aug 2012 - 22:33

Mijn kat heeft gisteren nog een muis verorbert :shock:
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 22:36

Magenta schreef:Mijn kat heeft gisteren nog een muis verorbert :shock:

Geen drempels in de buurt om je kat te vertragen? Anders misschien even aanvragen bij de gemeente.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:36

Kutkat.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Rush di 21 aug 2012 - 22:38

Youandi schreef:

Geen drempels in de buurt om je kat te vertragen? Anders misschien even aanvragen bij de gemeente.
Dierenambulance, hoho!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 21 aug 2012 - 22:44

Ik heb laatst een boomkruipertje (of was het nou een boomklevertje?) vermoord Sad

Toen liep ik naar boven in het trappenhuis (gewoon dicht) en toen ik op de bovenste etage waar wij wonen aankwam, was daar een boomkruipertje binnen (hoe ie daar is gekomen?) en schrok zich rot van mij dat ie weg vloog en zo keihard tegen 't raam vloog en poink op de grond viel. Toen heb ik met stoffen en blik 'm opgepakt en hij leefde nog, dus heb ik 'm naar beneden gebracht en buiten in het perkje onder een bosje in de schaduw gelegd en nog twee keer gaan kijken. Z'n vleugeltje of pootje was misschien gebroken, dus dacht niet dat ie 't zou gaan halen, maar ja je weet het niet, wie weet wist ie toch nog weg te komen.

Nou goede daad gedaan, dacht ik..

Kwam m'n vriend thuis, dus ik vertellen want ja ik wilde dat toch even kwijt en het was zo zielig, en hij sprong direct op en zei: Wat?! Een boomkruipertje! Die zijn beschermd! Je had de dierenambulance moeten bellen! Ja wist ik veel, ik dacht dat ik het goed gedaan had... Hij pakte direct een doosje en vloog de trap af. Ik helemaal vertederd natuurlijk, wat een held, moet je echt hem net hebben, hij heeft een zwak voor vogeltjes.

Kwamen we beneden, vogeltje weg. Ik denk niet dat ie weg is gevlogen, maar dat een kat een lekker maaltje heeft gehad Sad

Vriend was helemaal ontdaan. Had ik nou de dierenambulance maar gebeld Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 22:46

Marin schreef:Ik heb laatst een boomkruipertje (of was het nou een boomklevertje?) vermoord Sad

Toen liep ik naar boven in het trappenhuis (gewoon dicht) en toen ik op de bovenste etage waar wij wonen aankwam, was daar een boomkruipertje binnen (hoe ie daar is gekomen?) en schrok zich rot van mij dat ie weg vloog en zo keihard tegen 't raam vloog en poink op de grond viel. Toen heb ik met stoffen en blik 'm opgepakt en hij leefde nog, dus heb ik 'm naar beneden gebracht en buiten in het perkje onder een bosje in de schaduw gelegd en nog twee keer gaan kijken. Z'n vleugeltje of pootje was misschien gebroken, dus dacht niet dat ie 't zou gaan halen, maar ja je weet het niet, wie weet wist ie toch nog weg te komen.

Nou goede daad gedaan, dacht ik..

Kwam m'n vriend thuis, dus ik vertellen want ja ik wilde dat toch even kwijt en het was zo zielig, en hij sprong direct op en zei: Wat?! Een boomkruipertje! Die zijn beschermd! Je had de dierenambulance moeten bellen! Ja wist ik veel, ik dacht dat ik het goed gedaan had... Hij pakte direct een doosje en vloog de trap af. Ik helemaal vertederd natuurlijk, wat een held, moet je echt hem net hebben, hij heeft een zwak voor vogeltjes.

Kwamen we beneden, vogeltje weg. Ik denk niet dat ie weg is gevlogen, maar dat een kat een lekker maaltje heeft gehad Sad

Vriend was helemaal ontdaan. Had ik nou de dierenambulance maar gebeld Sad

Kutmens.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 21 aug 2012 - 22:47

Ja slecht he. Ik ben een dierenbeul.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Magenta di 21 aug 2012 - 22:51

Rush schreef:
Youandi schreef:

Dierenambulance, hoho!
Ik ga direct een brief mailen, versturen per post en per postduif. Hoewel, is dat zielig voor een postduif?
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: