Lieve eendjes, kijk toch uit!
+20
loura
Ibbeltje
Minx
Urban Naked
Linnie1985
Schaapke
Raindrop
Magenta
sterremaan
Alex
Marin
Caro
Kqip
Atelier Madame
Herfstblaadjes
Plien84
bolus26
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 6 van 8
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Lieve eendjes, kijk toch uit!
_Jackie schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
En natuurlijk zul je door de lagere snelheid iets makkelijker kunnen remmen maar dat maakt nog steeds niets uit als er iemand achter je rijd en dus boven op je kan klappen.
Waarvoor zijn die drempels er? Zodat mensen gedwongen worden minder hard te rijden zodat ze kunnen remmen wanneer er plotseling een kind oversteekt. Dat geldt voor dieren ook. Met 50 is je remweg langer. Ik snap dan ook niet hoe je een eend dood kunt rijden met 30
Gast- Gast
Maar stel je rijd in een 50 km zone, de drempels die daar liggen zorgen er voor dat je er niet met bijvoorbeeld 70 km overheen komt scheuren, maar je netjes aan de 50 km houd en iets af zult remmen om comfortabel over de drempel te komen. Dan zul je dus misschien met 45 km over die drempel gaan maar niet met 20 km ofzo.Sunprincess schreef:_Jackie schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
En natuurlijk zul je door de lagere snelheid iets makkelijker kunnen remmen maar dat maakt nog steeds niets uit als er iemand achter je rijd en dus boven op je kan klappen.
Waarvoor zijn die drempels er? Zodat mensen gedwongen worden minder hard te rijden zodat ze kunnen remmen wanneer er plotseling een kind oversteekt. Dat geldt voor dieren ook. Met 50 is je remweg langer. Ik snap dan ook niet hoe je een eend dood kunt rijden met 30
Eenden kijken echt nergens naar, toen ik nog naar de middelbare school fietste jaren geleden kwam ik altijd door een wijk waar erg veel eenden liepen, die steken echt maar zo over als er een auto aan komt. Als je dan 30 rijd is die eend ook echt wel dood hoor!
Als je een persoon met 30 km voor je auto krijgt en diegene net verkeerd terecht komt kan diegene al overlijden.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:_Jackie schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
Hier zijn sinds een tijdje gele en rode paaltjes vlakbij een heuveltje gezet en zo poppetje zodat men weet dat er kinderen kunnen oversteken, maar dat kan overal.
Toen wij een keer kwamen aanrijden waren en kinderen met een volwassenen op het midden van de weg stonden ging die volwassen persoon er gewoon vanuit dat zij voorrang had en dat is niet zo aangezien er geen zebrapad was. We lieten ze voorgaan, maar we wilde bijna doorrijden en dat gezicht van die vrouw stond op half 7.
Men gaat er maar vanuit dat auto's stoppen en dat is niet zo.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
_Jackie schreef:Maar stel je rijd in een 50 km zone, de drempels die daar liggen zorgen er voor dat je er niet met bijvoorbeeld 70 km overheen komt scheuren, maar je netjes aan de 50 km houd en iets af zult remmen om comfortabel over de drempel te komen. Dan zul je dus misschien met 45 km over die drempel gaan maar niet met 20 km ofzo.Sunprincess schreef:_Jackie schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
Eenden kijken echt nergens naar, toen ik nog naar de middelbare school fietste jaren geleden kwam ik altijd door een wijk waar erg veel eenden liepen, die steken echt maar zo over als er een auto aan komt. Als je dan 30 rijd is die eend ook echt wel dood hoor!
Als je een persoon met 30 km voor je auto krijgt en diegene net verkeerd terecht komt kan diegene al overlijden.
Natuurlijk is hij dood als je hem raakt maar met die snelheid hoef je hem niet te raken als je een beetje oplet.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:_Jackie schreef:Maar stel je rijd in een 50 km zone, de drempels die daar liggen zorgen er voor dat je er niet met bijvoorbeeld 70 km overheen komt scheuren, maar je netjes aan de 50 km houd en iets af zult remmen om comfortabel over de drempel te komen. Dan zul je dus misschien met 45 km over die drempel gaan maar niet met 20 km ofzo.Sunprincess schreef:_Jackie schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
Natuurlijk is hij dood als je hem raakt maar met die snelheid hoef je hem niet te raken als je een beetje oplet.
Maar een eend (of ander beestje) steekt niet altijd netjes een paar meter voor jouw auto over, sommige waggelen echt vlak voor je auto de weg op en dan red je het echt niet om nog te remmen
Ik vind het vreselijk om altijd alle dode diertjes langs de weg te zien en zou erg graag willen dat er een perfecte oplossing zou zijn, maar ik geloof gewoon niet dat drempels dit zijn. Sterker nog, hier in het dorp liggen overal drempels, helemaal gek word je er van, maar er liggen net zoveel dode diertjes als op plekken zonder drempels.
Gast- Gast
Ik zag vanochtend een dode eend liggen dus heb de dierenambulance gebeld om ze haar op konden halen. Dus zonet zag dat er iemand was en hij leek al zoekende dus ik dacht dat de eend weg was gehaald. Ik naar buiten om te zeggen dat er wel een eend lag/ligt lagen er nu allemaal kleintjes bij en vanochtend dus niet.
Dus die jongen ging de groep vangen en er liepen er nog 2 de andere kant op. Ik kreeg ook een netje om te helpen, dus ik het ook proberen lazer ik toch op de grond.............auwww. Alles om de dieren te helpen he!
Hij heeft 1 van die 2 gevangen en die 2e liep dus een tuin in al piepend. Ineens hield die daarmee op helaas waardoor we hem niet meer konden vinden. Niks aan te doen. Wel sneu die kleintjes die bij de dode moeder gaan zitten.
Dus die jongen ging de groep vangen en er liepen er nog 2 de andere kant op. Ik kreeg ook een netje om te helpen, dus ik het ook proberen lazer ik toch op de grond.............auwww. Alles om de dieren te helpen he!
Hij heeft 1 van die 2 gevangen en die 2e liep dus een tuin in al piepend. Ineens hield die daarmee op helaas waardoor we hem niet meer konden vinden. Niks aan te doen. Wel sneu die kleintjes die bij de dode moeder gaan zitten.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Ik zag vanochtend een dode eend liggen dus heb de dierenambulance gebeld om ze haar op konden halen. Dus zonet zag dat er iemand was en hij leek al zoekende dus ik dacht dat de eend weg was gehaald. Ik naar buiten om te zeggen dat er wel een eend lag/ligt lagen er nu allemaal kleintjes bij en vanochtend dus niet.
Gast- Gast
Zonet onze hond uitgelaten en ik kwam een vrouw tegen die ook zo met ze begaan is. Ze zei dat ze snel een dode eend ging oprapen die ook kleintjes had. Het was een paar mtr van de plek van vanochtend vandaan. De kleintjes waren nergens te bekennen.
Caribbeanlover- Ratel
De plek waar de eenden hier oversteken ligt gewoon in een 50km-zone en daar kun je anders best nog aardig wat letsel oplopen. En zelfs zo niet: een whiplash kan iemand deels of zelfs volledig arbeidsongeschikt maken, dan rijd ik liever een eendje dood dan dat ik op de rem zou moeten en mijn achterligger een whiplash heeft. Nogmaals: Mens boven eend. Als mensen kúnnen stoppen dan stoppen ze heus wel, niemand rijdt moedwillig dieren dood. Als je dat denkt, dan denk je wel heel slecht over de gemiddelde mens. En dat mensen foto's maken van doodgereden dieren heb ik sowieso al nooit gezien.Sunprincess schreef:Wij doorkruisen inderdaad de natuur. Waar is daar raar aan?
Wanneer er foto's geplaatst worden van aangereden dieren, krijg ik de indruk dat men er trots op is.
Nogmaals ik vind dat er nogal laconiek en lacherig over gedaan wordt en ik vraag me af of het nog steeds zo grappig is wanneer het iemands eigen huisdier is.
En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Heb je dan wel goed opgelet tijdens het lessen?
Achterop een stilstaande auto rijden(want dat is de bedoeling als degene die voor je rijd een noodstop maakt voor een dier) komt echt veel harder aan. Met 30km op een stilstaand object rijden komt neer op een klap die zeker te vergelijken is met een aanrijding met 60km per uur. Tel daarbij eventueel andere risico's op (geen gordels aan enz) en je kan er zeker gewond al dan niet zwaargewond uitgehaald worden.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
JustMeDaan schreef:Sunprincess schreef:En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Achterop een stilstaande auto rijden(want dat is de bedoeling als degene die voor je rijd een noodstop maakt voor een dier) komt echt veel harder aan. Met 30km op een stilstaand object rijden komt neer op een klap die zeker te vergelijken is met een aanrijding met 60km per uur. Tel daarbij eventueel andere risico's op (geen gordels aan enz) en je kan er zeker gewond al dan niet zwaargewond uitgehaald worden.
Volgens mij hoef je er echt niet op te klappen als je 30 rijdt en afstand houdt. Als je als gezin geen gordels om hebt ben je gewoon verschrikkelijk dom en onverantwoordelijk.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:JustMeDaan schreef:Sunprincess schreef:En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Volgens mij hoef je er echt niet op te klappen als je 30 rijdt en afstand houdt. Als je als gezin geen gordels om hebt ben je gewoon verschrikkelijk dom en onverantwoordelijk.
Tsja volgens mij ook niet, maar er zijn er genoeg die geen afstand houden en dan? Moet je dan kostte wat het kost remmen voor een dier? Terwijl er mensen achter je en jijzelf misschien ook wel (whiplash enz) gewond kunnen raken?
Nee sorry ik huil al bijna als ik al over een al dood gereden dier moet rijden maar mezelf een risico geven op letsel nee dank je.
En dom en onverantwoordelijk als je geen gordel draagt als gezin, ja ook zeker, maar ze zijn er wel...
JustMeDaan- Prater
Maple schreef:De plek waar de eenden hier oversteken ligt gewoon in een 50km-zone en daar kun je anders best nog aardig wat letsel oplopen. En zelfs zo niet: een whiplash kan iemand deels of zelfs volledig arbeidsongeschikt maken, dan rijd ik liever een eendje dood dan dat ik op de rem zou moeten en mijn achterligger een whiplash heeft. Nogmaals: Mens boven eend. Als mensen kúnnen stoppen dan stoppen ze heus wel, niemand rijdt moedwillig dieren dood. Als je dat denkt, dan denk je wel heel slecht over de gemiddelde mens. En dat mensen foto's maken van doodgereden dieren heb ik sowieso al nooit gezien.Sunprincess schreef:Wij doorkruisen inderdaad de natuur. Waar is daar raar aan?
Wanneer er foto's geplaatst worden van aangereden dieren, krijg ik de indruk dat men er trots op is.
Nogmaals ik vind dat er nogal laconiek en lacherig over gedaan wordt en ik vraag me af of het nog steeds zo grappig is wanneer het iemands eigen huisdier is.
De foto's zijn hier in het topic geplaatst.
Ik heb toch al vaak genoeg meegemaakt dat mensen duif het niet waard vinden om af te remmen, ook niet als het k
Mijn buurvrouw dr hondje is hier bij het kinderdagverblijf doodgereden. Moeder vond het niet zo'n probleem, heeft haar kind afgezet en is naar haar werk gespoed.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn katten niet op straat komen als ik dit topic lees.
Het merendeel is er van overtuigd dat je meestal niet kunt remmen.
Gast- Gast
JustMeDaan schreef:Sunprincess schreef:JustMeDaan schreef:Sunprincess schreef:En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Tsja volgens mij ook niet, maar er zijn er genoeg die geen afstand houden en dan? Moet je dan kostte wat het kost remmen voor een dier? Terwijl er mensen achter je en jijzelf misschien ook wel (whiplash enz) gewond kunnen raken?
Nee sorry ik huil al bijna als ik al over een al dood gereden dier moet rijden maar mezelf een risico geven op letsel nee dank je.
En dom en onverantwoordelijk als je geen gordel draagt als gezin, ja ook zeker, maar ze zijn er wel...
Maar moet ik dan dieren doodrijden omdat anderen zich onverantwoordelijk gedragen? Het is toch echt hun probleem als ze zo dicht op me gaan rijden.
Gast- Gast
Maple schreef:Sunprincess, blijkbaar lees je enkel wat je wilt lezen.
Nee, jij bent van mening dat mensen stoppen als ze kunnen stoppen, ik niet.
Ik denk dat mensen veel vaker zouden kunnen stoppen dan ze doen en ik vind dat er aantal mensen het maar wat lollig vinden in dit topic.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:JustMeDaan schreef:Sunprincess schreef:JustMeDaan schreef:Sunprincess schreef:En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Maar moet ik dan dieren doodrijden omdat anderen zich onverantwoordelijk gedragen? Het is toch echt hun probleem als ze zo dicht op me gaan rijden.
Idd wat ik al zei dus diegene die achterop klapt is altijd fout hoe jet het ook wend of keert.
Caribbeanlover- Ratel
Sunprincess schreef:Maple schreef:De plek waar de eenden hier oversteken ligt gewoon in een 50km-zone en daar kun je anders best nog aardig wat letsel oplopen. En zelfs zo niet: een whiplash kan iemand deels of zelfs volledig arbeidsongeschikt maken, dan rijd ik liever een eendje dood dan dat ik op de rem zou moeten en mijn achterligger een whiplash heeft. Nogmaals: Mens boven eend. Als mensen kúnnen stoppen dan stoppen ze heus wel, niemand rijdt moedwillig dieren dood. Als je dat denkt, dan denk je wel heel slecht over de gemiddelde mens. En dat mensen foto's maken van doodgereden dieren heb ik sowieso al nooit gezien.Sunprincess schreef:Wij doorkruisen inderdaad de natuur. Waar is daar raar aan?
Ik heb toch al vaak genoeg meegemaakt dat mensen duif het niet waard vinden om af te remmen, ook niet als het k
Mijn buurvrouw dr hondje is hier bij het kinderdagverblijf doodgereden. Moeder vond het niet zo'n probleem, heeft haar kind afgezet en is naar haar werk gespoed.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn katten niet op straat komen als ik dit topic lees.
WTF! Wat heeft jouw buurvrouw gezegd tegen dat mens? Die vrouw moet erop aan worden gesproken zeker ook omdat haar kind het ook heeft gezien. Het is echt belachelijk. Als iemand haar kind aanrijd/dood rijd en zegt dat ze '' het geen probleem vind'' dan loopt ze wel te janken.
Caribbeanlover- Ratel
Nevermind SP. Blijkbaar verschillen we te erg van mening en ben jij niet bereid even een kijkje te nemen in de mening van anderen. Nouja, prima, maar ik vind dat je wel erg zwart-wit denkt. Ben ik van jou niet gewend.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:WTF! Wat heeft jouw buurvrouw gezegd tegen dat mens? Die vrouw moet erop aan worden gesproken zeker ook omdat haar kind het ook heeft gezien. Het is echt belachelijk. Als iemand haar kind aanrijd/dood rijd en zegt dat ze '' het geen probleem vind'' dan loopt ze wel te janken.Sunprincess schreef:Maple schreef:De plek waar de eenden hier oversteken ligt gewoon in een 50km-zone en daar kun je anders best nog aardig wat letsel oplopen. En zelfs zo niet: een whiplash kan iemand deels of zelfs volledig arbeidsongeschikt maken, dan rijd ik liever een eendje dood dan dat ik op de rem zou moeten en mijn achterligger een whiplash heeft. Nogmaals: Mens boven eend. Als mensen kúnnen stoppen dan stoppen ze heus wel, niemand rijdt moedwillig dieren dood. Als je dat denkt, dan denk je wel heel slecht over de gemiddelde mens. En dat mensen foto's maken van doodgereden dieren heb ik sowieso al nooit gezien.Sunprincess schreef:Wij doorkruisen inderdaad de natuur. Waar is daar raar aan?
Buurvrouw was van de rel natuurlijk maar moeders mompelde alleen maar "Sorry, ook heb haast" en was al weer weg.
Gast- Gast
Maple schreef:Nevermind SP. Blijkbaar verschillen we te erg van mening en ben jij niet bereid even een kijkje te nemen in de mening van anderen. Nouja, prima, maar ik vind dat je wel erg zwart-wit denkt. Ben ik van jou niet gewend.
Tja, ik denk dat je hier op een breekpunt van mij stuit. Ik ben gewoon van mening dat men veel te makkelijk omgaat met hetgeen wij aanrichten in de natuur en alles wat daar in leeft. We willen best nadenken over hoe we dierenleed kunnen verminderen maar het mag niet teveel moeite en vooral niet teveel geld kosten. Ik ben daar gewoon heel erg fel op tegen en ben van mening dat wij helemaal niet zoveel meer waard zijn dan dieren. Dat denken we alleen maar. Weer voelen ons zo superieur maar ondertussen zijn we het enige wezen dat zijn eigen wereld en zichzelf vernietigd.
Gast- Gast
Volgens mij draaf je nu echt door. Alsof jij superieur bent en met alles en iedereen rekening houd en wij een stel wereldverdervers zijn en dieren doodrijden leuk vinden.
Ik pas hierbij.
Ik pas hierbij.
JustMeDaan- Prater
Ja, laten we erop gaan gokken omdat jij denkt dat het kan. Ik rij liever een dier dood dan dat ik een mens achter mij moet verwonden door een noodstop te maken.Sunprincess schreef:Maple schreef:Sunprincess, blijkbaar lees je enkel wat je wilt lezen.
Nee, jij bent van mening dat mensen stoppen als ze kunnen stoppen, ik niet.
Ik denk dat mensen veel vaker zouden kunnen stoppen dan ze doen en ik vind dat er aantal mensen het maar wat lollig vinden in dit topic.
Gast- Gast
JustMeDaan schreef:Volgens mij draaf je nu echt door. Alsof jij superieur bent en met alles en iedereen rekening houd en wij een stel wereldverdervers zijn en dieren doodrijden leuk vinden.
Ik pas hierbij.
Ik val ook onder de mensheid dus ook ik werk hier aan mee. Maar waar dieren betreft ben ik gewoon fel. Ik kan niet mijn schouders ophalen en denken "ach die worden nu eenmaal doodgereden". Dat vind ik te makkelijk.
Gast- Gast
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» mijn lieve lieve kater is overleden..
» Lieve meiden...
» Lieve meiden..
» Lieve uitspraken.
» Hoe het nu gaat
» Lieve meiden...
» Lieve meiden..
» Lieve uitspraken.
» Hoe het nu gaat