Lieve eendjes, kijk toch uit!
+20
loura
Ibbeltje
Minx
Urban Naked
Linnie1985
Schaapke
Raindrop
Magenta
sterremaan
Alex
Marin
Caro
Kqip
Atelier Madame
Herfstblaadjes
Plien84
bolus26
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 8 van 8
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Lieve eendjes, kijk toch uit!
Paper Crown schreef:Tania schreef:Paper Crown schreef:Tania schreef:Maple schreef:Wat ik wilde aangeven is dat wat er in jouw wijk gebeurt, niet synoniem is voor hoe de mentaliteit in Nederland in elkaar steekt met betrekking tot het doodrijden van dieren.Tania schreef:Maple schreef:Ik woon 7 jaar lang naast een eendenvijer mét een drukke weg, 50km-zone, en hier stopt iedereen netjes. Ik heb in die jaar tijd afgelopen voorjaar een geplette egel zien liggen, maar dat is ook alles.Tania schreef:Maple schreef: Niemand rijdt bewust een dier dood, niemand denkt: goh, ik heb een eend/konijn voor me en een auto achter me, laat ik maar dat dier doodrijden want dat interesseert me toch geen zak.
Geloof je dat echt? Er zijn zeker wel mensen die gewoon doorrijden hoor en dan niet omdat er iemand achter hun rijdt maar gewoon omdat ze het vertikken om te stoppen. Ik heb 20 jaar naast een vijver gewoond en er zijn auto's die gewoon doorrijden als er eenden op de weg liggen, soms gaat dat goed en zijn ze op tijd weg, soms zijn ze dood.
Maargoed, misschien komt dat ook wel omdat eenden hier steeds op het zebrapad oversteken
Bij mij was er niet eens een drukke weg, een rustige weg waar je 30 mag en bijna nooit een auto achter iemand maar ik heb toch echt auto's gezien die gewoon doorrijden. Zelfs wel is een ruzie geweest met een buurtbewoner die er iets van zei en die vent vond het maar onzin want het waren toch maar eenden en hij had haast.
Dat zeg ik toch ook niet? Jij zegt dat niemand het doet. Dat is dus gewoon niet waar. Ik snap ook wel dat er meer mensen zijn die wel gewoon stoppen.
Dat is zeer zeker waar. In je toeschiet reflex stop je vanzelf al.. echt daar denk je niet eens bewust bij na. Pas als je snelheid verminderd hebt besluit je door te rijden of te stoppen als er geen achterligger is.
Ja je hebt gelijk, ik lieg.
Ja precies, was precies mijn intentie. Jou voor leugenaar uitmaken.
Ja wat wil je er dan mee zeggen? Ik heb het toch zelf zien gebeuren? Volgens jou kan dat niet, nou prima. Ik heb het niet gefilmd dus ik kan het moeilijk bewijzen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Paper Crown schreef:Tania schreef:Paper Crown schreef:Tania schreef:Maple schreef:Wat ik wilde aangeven is dat wat er in jouw wijk gebeurt, niet synoniem is voor hoe de mentaliteit in Nederland in elkaar steekt met betrekking tot het doodrijden van dieren.Tania schreef:Maple schreef:Ik woon 7 jaar lang naast een eendenvijer mét een drukke weg, 50km-zone, en hier stopt iedereen netjes. Ik heb in die jaar tijd afgelopen voorjaar een geplette egel zien liggen, maar dat is ook alles.Tania schreef:Maple schreef: Niemand rijdt bewust een dier dood, niemand denkt: goh, ik heb een eend/konijn voor me en een auto achter me, laat ik maar dat dier doodrijden want dat interesseert me toch geen zak.
Geloof je dat echt? Er zijn zeker wel mensen die gewoon doorrijden hoor en dan niet omdat er iemand achter hun rijdt maar gewoon omdat ze het vertikken om te stoppen. Ik heb 20 jaar naast een vijver gewoond en er zijn auto's die gewoon doorrijden als er eenden op de weg liggen, soms gaat dat goed en zijn ze op tijd weg, soms zijn ze dood.
Maargoed, misschien komt dat ook wel omdat eenden hier steeds op het zebrapad oversteken
Bij mij was er niet eens een drukke weg, een rustige weg waar je 30 mag en bijna nooit een auto achter iemand maar ik heb toch echt auto's gezien die gewoon doorrijden. Zelfs wel is een ruzie geweest met een buurtbewoner die er iets van zei en die vent vond het maar onzin want het waren toch maar eenden en hij had haast.
Dat zeg ik toch ook niet? Jij zegt dat niemand het doet. Dat is dus gewoon niet waar. Ik snap ook wel dat er meer mensen zijn die wel gewoon stoppen.
Dat is zeer zeker waar. In je toeschiet reflex stop je vanzelf al.. echt daar denk je niet eens bewust bij na. Pas als je snelheid verminderd hebt besluit je door te rijden of te stoppen als er geen achterligger is.
Ja je hebt gelijk, ik lieg.
Ja precies, was precies mijn intentie. Jou voor leugenaar uitmaken.
Ja wat wil je er dan mee zeggen? Ik heb het toch zelf zien gebeuren? Volgens jou kan dat niet, nou prima. Ik heb het niet gefilmd dus ik kan het moeilijk bewijzen.
Wie zegt dat je het moet bewijzen? Jij komt met zo'n domme kinderlijke reactie van: 'je hebt gelijk, ik lieg' waar alle sarcasme vanaf druipt. Wat verwacht je dan? Dat je een serieus antwoord krijgt?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Jullie praten nu langs elkaar heen. Oké, iemand kan onbewust met zijn voet op de rem komen maar er dan nog heel bewust voor kiezen om gas bij te geven en een dier am te rijden. Dat is wat Tania zegt, dat er wel degelijk mensen zijn site bewust dieren dood rijden.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Jullie praten nu langs elkaar heen. Oké, iemand kan onbewust met zijn voet op de rem komen maar er dan nog heel bewust voor kiezen om gas bij te geven en een dier am te rijden. Dat is wat Tania zegt, dat er wel degelijk mensen zijn site bewust dieren dood rijden.
Tuurlijk, die zijn er wel. Maar niet veel. Het overgrote merendeel doet dat niet.
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Paper Crown schreef:
Wie zegt dat je het moet bewijzen? Jij komt met zo'n domme kinderlijke reactie van: 'je hebt gelijk, ik lieg' waar alle sarcasme vanaf druipt. Wat verwacht je dan? Dat je een serieus antwoord krijgt?
Nee, dat verwacht ik niet. Ik was ff geirriteerd door wat anders.
Maar goed reflexen hadden er in dit geval niks mee te maken. Die eenden lagen/stonden al lang op de weg dus dat kon je aan het begin van de straat al zien. Als je dan gewoon door rijdt doe je dat toch wel heel bewust.
En ik denk inderdaad dat niet de overgrote meerderheid dit doet (maar dat zei ik in een eerdere reactie ook al)
En nu ben ik wel klaar met deze discussie geloof ik, ik gaan mijn eigen kleine kuikentjes naar bed brengen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Paper Crown schreef:toeschiet reflex
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Sunprincess schreef:Lousanne schreef:Sunprincess schreef:Maple schreef:Ehh... nu draaf je een béétje door. Macht van de sterkste, oorlog geoorloofd?Sunprincess schreef:Maple schreef:Maar als ik een euro meer belasting zou moeten betalen voor eendendrempels, waar houdt het dan op? Een eurooje oor eendendrempels, een eurootje om dit dier te redden, een eurootje om dat dier te redden... mijn budget trekt dat echt niet, en dat van meer mensen met mij. En dan nog, jij zegt dat het een mentaliteitskwestie is, veranderen die drempels meteen de mentaliteit dan?
De drempels veranderen de mentaliteit niet maar dwingt wel tot rustiger rijden
Voor mijn ligt de grens heel ver. Ik vind dat ieder leven het waard is..
Ik geloof ook niet in de macht van de sterkte. Als je daarvan uur gaat, is oorlog ook geoorloofd.
Ja, tuurlijk. De sterkste overwint, dat is de natuur toch.
Volgensmij spreek je jezelf een beetje tegen hiermee, of begrijp ik nu iets niet goed?
Ben het wel met maple eens dat je een beetje lijkt door te draven, ik denk ook dat er niet veel mensen zijn die opzettelijk een dier dood rijden, mensen rijden soms een dier dood omdat het niet anders kan omdat het anders gevaren oplevert voor jezelf of voor andere weggebruikers.
Ik spreek mezelf bewust tegen. Uiteraard ben ik niet voor oorlog net als dat ik het er niet mee eens ben dat dieren dood gereden mogen worden.
En net zoals ik ben jij er ook niet voor dat dieren worden gedood puur omdat de mens zonodig moet eten.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Mijn vriend heeft laatst per ongeluk een vogeltje doodgereden. Wij reden nog geen 30 op een weg, en vanuit het niks kwam op grill hoogte een vogeltje langs vliegen... Wij nog teruggereden, maar het was al te laat Vogeltje had omhoog moeten vliegen, maar bleef heel erg laag, alsof zijn vleugeltjes het niet goed deden.
Gast- Gast
Urban Naked schreef:Paper Crown schreef:toeschiet reflex
Dat is met borstvoeding, isnt it?
Jup. Maar als jij ermee op het gaspedaal wilt gaan staan mag dat van mij hoor.Paper Crown schreef:Urban Naked schreef:Paper Crown schreef:toeschiet reflex
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Urban Naked schreef:Jup. Maar als jij ermee op het gaspedaal wilt gaan staan mag dat van mij hoor.Paper Crown schreef:Urban Naked schreef:Paper Crown schreef:toeschiet reflex
Nou.. ik denk dat tegen de tijd dat deze baby geboren wordt ik best met mijn borsten het gaspedaal kan intrappen. Ze groeien namelijk sneller dan mijn buik
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» mijn lieve lieve kater is overleden..
» Lieve meiden...
» Lieve meiden..
» Lieve uitspraken.
» Hoe het nu gaat
» Lieve meiden...