Lieve eendjes, kijk toch uit!
+20
loura
Ibbeltje
Minx
Urban Naked
Linnie1985
Schaapke
Raindrop
Magenta
sterremaan
Alex
Marin
Caro
Kqip
Atelier Madame
Herfstblaadjes
Plien84
bolus26
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Lieve eendjes, kijk toch uit!
Er zijn meerdere mensen die, die opmerking maken. Er zijn zelfs mensen die het de natuur noemen. En ik vind veel reacties nogal lacherig overkomen. Is dat omdat men het werkelijk zo grappig vindt of zijn ze zich gewoon verschrikkelijk aan het verlagen om CBL te fucken?Youandi schreef:Sunprincess schreef:Ik heb even het hele topic doorgelezen maar ik snap werkelijk de humor van het doodrijden van dieren niet. Dieren worden nu eenmaal doodgereden? Geldt dat ook voor je kat of je hond? En niet remmen, rem je dan ook niet als je eigen kat of de kat van de buurvrouw over steekt? Of mag je voor een kat wel remmen? En als je remt voor een kind, maakt het dan voor je achterliggers niet uit?
Nu voeg je twee dingen samen, die m.i. niet eerlijk zijn.
Dieren worden nu eenmaal doodgereden. Mijn uitspraak. Maar dat heb ik niet aan humor gekoppeld, want zo grappig vind ik dat niet.
Ik heb ook geleerd nooit plotseling te remmen voor een overstekend dier. Automatisch doe je dat wel, in de praktijk. En ja, ik maak onderscheid tussen kind en dier. Een dier rent uit instinct vaak snel weg, een kind niet.
Natuurlijk is er onderscheid tussen dier en kind maar ik verbaas me er welk over dat er zo makkelijk over wordt.
Laatst aangepast door Sunprincess op wo 22 aug 2012 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Minx schreef:Jij hebt je rijbewijs niet of wel?
Hoe vaak er niet net op het laatste moment nog een dier langs vliegt. Met name onder auto's vandaan. Die zie je niet aankomen, en remmen kan dan ook niet meer. Je zou dan echt alleen maar hobbelwegen aan moeten leggen omdat het niet te pijlen is waar ze voor je auto vliegen helaas. En zelfs 30 kmh is voor een beestje al heel erg dodelijk.
Ik heb mijn rijbewijs zeker wel en stop altijd. Één keer niet, toen reed ik 120 een had ik pas door dat ik iets aangereden had toen het al gebeurd was.
Maar vanuit jouw redenatie kun je dus ook niet stoppen voor een hond, kat of kind dat plotseling de weg op rent.
Ik ben daar gewoon op bedacht.
Gast- Gast
Ik denk dat het voornamelijk gefuck is aan het adres van CBL. Volgens mij zijn de meeste forumsters wel begaan met dieren en zullen ze niet met opzet extra gas gaan geven wanneer ze een dier op de weg zien zitten of lopen.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Minx schreef:Jij hebt je rijbewijs niet of wel?
Hoe vaak er niet net op het laatste moment nog een dier langs vliegt. Met name onder auto's vandaan. Die zie je niet aankomen, en remmen kan dan ook niet meer. Je zou dan echt alleen maar hobbelwegen aan moeten leggen omdat het niet te pijlen is waar ze voor je auto vliegen helaas. En zelfs 30 kmh is voor een beestje al heel erg dodelijk.
Ik heb mijn rijbewijs zeker wel en stop altijd. Één keer niet, toen reed ik 120 een had ik pas door dat ik iets aangereden had toen het al gebeurd was.
Maar vanuit jouw redenatie kun je dus ook niet stoppen voor een hond, kat of kind dat plotseling de weg op rent.
Ik ben daar gewoon op bedacht.
Ik ben er zeker wel op bedacht alleen staan er hier nogal wat auto's achter elkaar als daar een kat onder vandaan vliegt dan kan ik niet altijd op tijd remmen. Er kan altijd iets onverwacht gebeuren. En zo gebeuren ongelukken. Ik heb zelf gelukkig nog nooit een dier aangereden. Zal waarschijnlijk helemaal in paniek zijn en direct naar mijn dierenarts rijden. Maar je kan het nou eenmaal niet altijd voorkomen, daarom zijn het ook ongelukken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Toen heb je toch een tattoo laten zetten voor dat aangereden konijntje, Sunprincess?
Dat vind ik heel grappig en aandoenlijk maar ook wel echt totaal de andere kant van hoe ik er tegenover sta. Ik zie het idd als natuur. Natuurlijk is het zielig, maar ik ga er echt niet al te lang mee zitten. Vind het ook heel lief hoe CBL zo begaan is met beestjes, maar de dierenambulance bellen voor drempels gaat me gewoon echt te ver. Daar kunnen ze volgens mij ook gewoon echt niets mee.
Dat vind ik heel grappig en aandoenlijk maar ook wel echt totaal de andere kant van hoe ik er tegenover sta. Ik zie het idd als natuur. Natuurlijk is het zielig, maar ik ga er echt niet al te lang mee zitten. Vind het ook heel lief hoe CBL zo begaan is met beestjes, maar de dierenambulance bellen voor drempels gaat me gewoon echt te ver. Daar kunnen ze volgens mij ook gewoon echt niets mee.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat vind ik idd ook.Marin schreef:Toen heb je toch een tattoo laten zetten voor dat aangereden konijntje, Sunprincess?
Gast- Gast
Marin schreef:Toen heb je toch een tattoo laten zetten voor dat aangereden konijntje, Sunprincess?
Ja, daar heb ik een tattoo van
Ik zie werkelijk waar niet wat het met natuur te maken heeft. Auto's hebben niets met natuur te maken. Dat dieren oversteken wel. Die trekken instinctief van de ene naar de andere plek. Wij doorkruisen die natuur zonder enig respect ervoor.
Gast- Gast
Het heeft ook niks met de natuur te maken dat ze worden aangereden en zeker gezien auto's niet verwekt/gebaard worden:lol: .
Dus wie dat beweerd vind ik raar.
Sorry Marin, ik vind je een lieve meid echt waar,maar je begrijpt toch hopelijk wel dat dit totaal niks met de natuur heeft te maken. Daar kan je SP en mij best gelijk in geven vind ik.
Dus wie dat beweerd vind ik raar.
Sorry Marin, ik vind je een lieve meid echt waar,maar je begrijpt toch hopelijk wel dat dit totaal niks met de natuur heeft te maken. Daar kan je SP en mij best gelijk in geven vind ik.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Wij doorkruisen de natuur? Misschien hebben auto's idd niet met de natuur te maken, maar wat zijn wij mensen dan? Soms moet je afwegingen maken. Net wat eerder gezegd is, soms zou je een heftigere situatie creëren als je op de rem gaat trappen om een paar eendjes te redden, dan wanneer je doorrijdt. Ik denk dat er hier níémand is die moedwillig eendjes dood gaan rijden. Maar als je een ongeval zou creëren door op je rem te trappen dan is 1+1 gewoon twee en denk ik dat veel mensen er inderdaad uiteindelijk voor zouden kiezen om door te rijden. Maar dan nog, hoe vaak gebeurt dat? Ik zelf woon langs een drukke weg én heb een eendenvijver bij mijn huis. Ik heb hier nog nooit een dode eend Ien liggen in de 7 jaar dat ik hier woon. En er steken er hier toch heel wat over.
Ik heb het idee dat jullie maar denken dag mensen hier te pas en te onpas aan eendje doodcrossen doen, SP en CBL. En dat terwijl mensen in dit topic keer op keer alleen maar aangeven dat ze héús wel stoppen, mits de verkeerssituatie het op dat moment toe laat. Ga niet iedereen afdoen als een dierenbeul. Als ik zou moeten kiezen tussen een dood eendje of een zwaargewond gezin omdat er een auto achterop me knalt als ik rem, dan is die keuze voor mij ook niet zo moeilijk.
Je bent geen uitzondering met slechts één doodgereden konijntje op je naam, SP. Eerder geniddeld. Geloof mij, niemand rijdt graag een dier dood en iedereen zou dat proberen te voorkomen. We zijn heus niet allemaal een stelletje sick minds hier.
Ik heb het idee dat jullie maar denken dag mensen hier te pas en te onpas aan eendje doodcrossen doen, SP en CBL. En dat terwijl mensen in dit topic keer op keer alleen maar aangeven dat ze héús wel stoppen, mits de verkeerssituatie het op dat moment toe laat. Ga niet iedereen afdoen als een dierenbeul. Als ik zou moeten kiezen tussen een dood eendje of een zwaargewond gezin omdat er een auto achterop me knalt als ik rem, dan is die keuze voor mij ook niet zo moeilijk.
Je bent geen uitzondering met slechts één doodgereden konijntje op je naam, SP. Eerder geniddeld. Geloof mij, niemand rijdt graag een dier dood en iedereen zou dat proberen te voorkomen. We zijn heus niet allemaal een stelletje sick minds hier.
Gast- Gast
...
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 18:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
als mensen besluiten door te rijden dan zal dat hoogstwaarschijnlijk zijn omdat er een auto, met daarin mensen en misschien ook kinderen erin achter je zit. Als de situatie ernaar is zal iedereen heus wel remmen, maar is de situatie er niet naar dan zou ik doorrijden. Bovenstaande vind ik een vergelijking van niets, zou ik besluiten om door te rijden dan is dat juist om een mensenleven veilig te houden. Mens staat boven eend, bij mij.Ostara schreef:Sunprincess schreef:Ik heb even het hele topic doorgelezen maar ik snap werkelijk de humor van het doodrijden van dieren niet. Dieren worden nu eenmaal doodgereden? Geldt dat ook voor je kat of je hond? En niet remmen, rem je dan ook niet als je eigen kat of de kat van de buurvrouw over steekt? Of mag je voor een kat wel remmen? En als je remt voor een kind, maakt het dan voor je achterliggers niet uit?
Heel goed verwoord.
Edit: mijn punt komt volgens mij niet helemaal over, maar ik krijg hieruit een beetje het idee dat ik het eendje vóór me belangrijker moet vinden dan het gezin in de auto met 3 kleine kinderen in de auto áchter me, bij wijze van spreken. En daar pas ik voor.
Laatst aangepast door Maple op wo 22 aug 2012 - 18:51; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Heej leuk Maple ook weer de oude
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Maple schreef:Ibbeltje schreef:Heej leuk Maple ook weer de oude
Ook?
ja June ook
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Wij doorkruisen inderdaad de natuur. Waar is daar raar aan?
Wanneer er foto's geplaatst worden van aangereden dieren, krijg ik de indruk dat men er trots op is.
Nogmaals ik vind dat er nogal laconiek en lacherig over gedaan wordt en ik vraag me af of het nog steeds zo grappig is wanneer het iemands eigen huisdier is.
En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Wanneer er foto's geplaatst worden van aangereden dieren, krijg ik de indruk dat men er trots op is.
Nogmaals ik vind dat er nogal laconiek en lacherig over gedaan wordt en ik vraag me af of het nog steeds zo grappig is wanneer het iemands eigen huisdier is.
En een zwaargewond gezin als je binnen de woonwijk remt? Lijkt me niet.
Gast- Gast
Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
En natuurlijk zul je door de lagere snelheid iets makkelijker kunnen remmen maar dat maakt nog steeds niets uit als er iemand achter je rijd en dus boven op je kan klappen.
En natuurlijk zul je door de lagere snelheid iets makkelijker kunnen remmen maar dat maakt nog steeds niets uit als er iemand achter je rijd en dus boven op je kan klappen.
Gast- Gast
Ik begrijp wel dat als je iemand achter je hebt zitten dat remmen niet echt gaat, maar dan nog diegene die achter rijd is dan fout. Als diegene op jouw klapt betekende het simpelweg dat die niet genoeg afstand heeft gehouden, zo is het wel.
Hier loopt een jonge al wat grotere eend zonder moeder rond en dan is de kans op overleven klein. Ik probeer het arme beest te pakken zodat ik die naar de opvang kan brengen, maar het beestje is mij te slim af. Vraag me af hoe katten dat wel lukt.
Er loopt een moedereend met 11 kleintjes, kleiner dan die ene die alleen is. Het arme dier liep erheen en voegde zich bij het gezelschap. Raar gezicht, want qua grootte paste het geheel niet. Hij of zij dacht zeker dat die daar wel bij mocht. Die 11 steken met moeder ook continu over, maar gelukkig zijn er mensen net als ik die ze dan helpen en auto's tegen houden. Dat zouden meer mensen moeten doen!
Laatst ook geprobeerd om een andere moederloos eendje te vangen , maar gezien de veren bij de sloot is het eendje denk ik dood.:cry:
Hier loopt een jonge al wat grotere eend zonder moeder rond en dan is de kans op overleven klein. Ik probeer het arme beest te pakken zodat ik die naar de opvang kan brengen, maar het beestje is mij te slim af. Vraag me af hoe katten dat wel lukt.
Er loopt een moedereend met 11 kleintjes, kleiner dan die ene die alleen is. Het arme dier liep erheen en voegde zich bij het gezelschap. Raar gezicht, want qua grootte paste het geheel niet. Hij of zij dacht zeker dat die daar wel bij mocht. Die 11 steken met moeder ook continu over, maar gelukkig zijn er mensen net als ik die ze dan helpen en auto's tegen houden. Dat zouden meer mensen moeten doen!
Laatst ook geprobeerd om een andere moederloos eendje te vangen , maar gezien de veren bij de sloot is het eendje denk ik dood.:cry:
Caribbeanlover- Ratel
Dat is niet waarCaribbeanlover schreef:Ik begrijp wel dat als je iemand achter je hebt zitten dat remmen niet echt gaat, maar dan nog diegene die achter rijd is dan fout. Als diegene op jouw klapt betekende het simpelweg dat die niet genoeg afstand heeft gehouden, zo is het wel.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat is wel waar, want je leert toch met rijden om afstand te houden. Als ik op iemand klap ben ik fout hoor! Een keer stond ik vooraan bij het stoplicht en bij groen wilde ik wegrijden en sloeg de motor af wat kan gebeuren. Er stond iemand achter mij en voor die man reageerde ik blijkbaar niet snel genoeg. Komt die naast me staat en scheld me verrot (het was zomer dus ramen waren bij ons beide open).
Caribbeanlover- Ratel
Inderdaad en je leert ook om niet keihard te remmen voor een klein dier indien dat niet mogelijk is.Caribbeanlover schreef:Dat is wel waar, want je leert toch met rijden om afstand te houden. Als ik op iemand klap ben ik fout hoor! Een keer stond ik vooraan bij het stoplicht en bij groen wilde ik wegrijden en sloeg de motor af wat kan gebeuren. Er stond iemand achter mij en voor die man reageerde ik blijkbaar niet snel genoeg. Komt die naast me staat en scheld me verrot (het was zomer dus ramen waren bij ons beide open).
Als jij op een 100 weg keihard in de ankers gaat voor een klein eendje en diegene achter je knalt achterop je dan kan je er vanuit gaan dat jij de schuld krijgt of dat je gedeelde schuld krijgt. Jij hebt namelijk met een overwachte actie het overige verkeer in gevaar gebracht en daarmee een ongeluk veroorzaakt.
Als je normaal afstand houdt en iemand voor je gaat keihard op de rem, dan heb je echt geen zak meer aan die afstand.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Inderdaad, het is niet altijd zo dat diegene die achterop klapt de schuldige is.
Gast- Gast
_Jackie schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
Het maakt natuurlijk wel uit of je 25 rijdt of 100 lijkt me. Ook qua gevolgen van diegene achter je.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Maar daar gaat het CBL niet om, die denkt dat er geen of minder eendjes dood worden gereden als er drempels liggen en ik vraag me af hoe ze dat bedacht heeft..loura schreef:_Jackie schreef:Ik zie eigenlijk niet in waarom drempels zouden helpen tegen het overrijden van dieren. Want het is natuurlijk niet zo dat iedereen die te hard rijd alleen maar diertjes doodrijden. Bij mijn ouders in de wijk, waar je 30 mag rijden, kom je de dremp rustig over als je 25 rijd. Die eend zal dan net zo dood zijn als wanneer je er met 30 overheen zult rijden hoor!
Het maakt natuurlijk wel uit of je 25 rijdt of 100 lijkt me. Ook qua gevolgen van diegene achter je.
Gast- Gast
'Het is nou eenmaal de natuur' is misschien inderdaad niet zo'n geschikte uitdrukking, want auto's zijn natuurlijk niet direct onderdeel van de natuur. In dat opzicht geef ik CBL en Sunprincess ook echt gelijk. Maar ik zie het toch als een soort survival of the fittest, beetje cru misschien. Don't get me wrong, natuurlijk is het hartstikke zielig als er een beestje overreden wordt, maar je kunt die beestjes gewoon niet uitleggen dat ze eerst naar links, dan rechts, dan weer links moeten kijken of exact op een zebrapad over te steken want dan stoppen mensen wel. Natuurlijk is het als mens je eigen verantwoordelijkheid om op wegen waar mogelijk beesten langs de weg zijn (zeker bij die aangegeven wild borden) goed op te letten, alert te zijn, afstand te houden en niet te hard rijden, maar dan nog komt het gewoon voor. Ik kan er gewoon niet zo mee zitten, sorry.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» mijn lieve lieve kater is overleden..
» Lieve meiden...
» Lieve meiden..
» Lieve uitspraken.
» Hoe het nu gaat
» Lieve meiden...