25 euro per week
+44
Gympie
Sophiee
Inge
_Lacey_
Lousanne
Marin
Liadan
Phileine
SuperGrover
minoessepoes
Rush
Mermaid
Bazinga
Lavendel
Bolleke
Niekske
Arwyn
Tiana
Davinia
TukTuk
Caresses
Aziraphale
loura
Bacio
Raindrop
Dora
Shisha
luisa
Star007
Caulfield
Ella
Paper Crown
Slakje
Stuiterbal
luenca
Caroow
Steep
Gigi_
Blair
Printje
Sarah1985
Atelier Madame
Poubelle
Minx
48 plaatsers
Pagina 3 van 8
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: 25 euro per week
Als ik zo ga rekenen word het bij mij ook moeilijk. Mss iets aanpassen naar 30 heb ik iets meer speling.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Je eigen bij andere uitnodigen, een eetdate maken
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Caulfield schreef:Printje schreef:Steep schreef:Gezond eten is ook duur. Terwijl er juist zo wordt gestimuleerd om gezond te eten. Waar gaat het dan fout?
Dat vind ik dus ook, eigenlijk zouden ze dat heel goedkoop moeten maken en de rest duur (das meteen ook beter voor mijn eigen bankrekening af en toe...)
Wie zijn 'ze' dan volgens jou? Moeten de boeren nog minder opbrengst krijgen voor hun producten? Moeten er nog meer plofkippen op elkaar gestapeld worden? Of moet de overheid jouw eten betalen?
Eten is de afgelopen jaren juist steeds goedkoper geworden. Of iets duur is of niet is natuurlijk heel subjectief en ook relatief. Als eten niet belangrijks voor je is, is het al snel duur. Maar echt eten, vlees, vis, groenten en eieren; dat zou toch een bepaalde waarde moeten hebben: het is verzorgd, het is gegroeid, er is energie ingegaan.
Ik ga bijv. echt niet het dubbele betalen voor biologische spullen, en ik vind eten verre van goedkoop als je ziet wat je wekelijks aan boodschappen kwijt bent, en dan heb ik het dus over de gewone basisdingen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Atelier Madame schreef:Je moet vooral gewoon het goedkoopste van het goedkoopste nemen. Em heel goed afwegen, 10 kilo aardappelen eet je zo lang van, terwijl doe hooguit 5 euro kosten. Kilo gehakt verdelen in 4 porties en weer vier dagen eten. Een blik doperwten etc. Google eens op gerechten voor een euro.
Lastiger lijkt me om aan je fruit te komen, tenzij je alleen maar appels eet maar die zijn alsnog 25 cent per stuk oid. Goed plannen iig!!
Wij halen gemiddeld voor 40 euro per week voor 2
Fruit op de markt halen! Dat scheelt echt, in de supermarkt is fruit inderdaad wel duur.
Verder misschien ook af en toe bijvoorbeeld pannenkoeken eten? Dat kost bijna niets.
En als je restjes over hebt van maaltijden gewoon invriezen.
Laatst aangepast door Raindrop op vr 27 jul 2012 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Caulfield schreef:Printje schreef:Steep schreef:Gezond eten is ook duur. Terwijl er juist zo wordt gestimuleerd om gezond te eten. Waar gaat het dan fout?
Dat vind ik dus ook, eigenlijk zouden ze dat heel goedkoop moeten maken en de rest duur (das meteen ook beter voor mijn eigen bankrekening af en toe...)
Wie zijn 'ze' dan volgens jou? Moeten de boeren nog minder opbrengst krijgen voor hun producten? Moeten er nog meer plofkippen op elkaar gestapeld worden? Of moet de overheid jouw eten betalen?
Eten is de afgelopen jaren juist steeds goedkoper geworden. Of iets duur is of niet is natuurlijk heel subjectief en ook relatief. Als eten niet belangrijks voor je is, is het al snel duur. Maar echt eten, vlees, vis, groenten en eieren; dat zou toch een bepaalde waarde moeten hebben: het is verzorgd, het is gegroeid, er is energie ingegaan.
Eens. Boeren krijgen er al niet veel voor. Mijn vader is jaren boer geweest en wat hij kreeg voor een liter melk..
Plofkippen zouden afgeschaft moeten worden, dat is echt verre van gezond. Wat die arme beestjes allemaal ingespoten krijgen Uiteindelijk krijgen mensen dat ook binnen, dus kan je het volgens mij beter niet kopen/eten.
Als je echt gezond wilt eten is het ook wel duurder maar groenten en fruit kan je bijvoorbeeld op de markt halen. Diepvriesgroenten zijn weer niet zo gezond zeker? Die zijn overigens ook niet heel duur (behalve echt merk dan).
Ik denk dat het wel moet lukken met 25 euro per week, het is krap maar als je het echt wilt moet het lukken.
Je kan ook eens googlen op 1 euro maaltijden.
Raindrop- Ratel
Heb 30 euro uitgegeven. Ook wat groentes gehaald die wat langer houdbaar zijn.
Gekocht:
1kg paprika
2 broccoli
500 gram taugé
2 courgettes
1 kg champignons
1 bloemkool
1 kg druiven
1400 gram kipfilet
1 kg rundergehakt
1 brood
2 pakken yoghurt
4 bakjes magere kwark
10 eieren.
Het vlees moeten we meer dan een week mee kunnen doen, was ik ook het meeste aan kwijt.
Ik had nog in huis kaas en vleeswaren, een sla 8 nectarines en 8 peren een halve komkommer en zo'n 150 gram worteltjes.
Heb inmiddels de kip en het gehakt in de vriezer zitten in kleine porties. Verder liggen daar nog hamburgers (verse) vis.
Gekocht:
1kg paprika
2 broccoli
500 gram taugé
2 courgettes
1 kg champignons
1 bloemkool
1 kg druiven
1400 gram kipfilet
1 kg rundergehakt
1 brood
2 pakken yoghurt
4 bakjes magere kwark
10 eieren.
Het vlees moeten we meer dan een week mee kunnen doen, was ik ook het meeste aan kwijt.
Ik had nog in huis kaas en vleeswaren, een sla 8 nectarines en 8 peren een halve komkommer en zo'n 150 gram worteltjes.
Heb inmiddels de kip en het gehakt in de vriezer zitten in kleine porties. Verder liggen daar nog hamburgers (verse) vis.
Minx- Lady Post-a-lot
maar gehakt, aardappelen en wat doperwten uit blik is toch geen gezonde maaltijd? Misschien ben ik wel een beetje een gezondheids freak, maar dan kom je toch niet aan je dagelijkse vitaminen?Atelier Madame schreef:Je moet vooral gewoon het goedkoopste van het goedkoopste nemen. Em heel goed afwegen, 10 kilo aardappelen eet je zo lang van, terwijl doe hooguit 5 euro kosten. Kilo gehakt verdelen in 4 porties en weer vier dagen eten. Een blik doperwten etc. Google eens op gerechten voor een euro.
Lastiger lijkt me om aan je fruit te komen, tenzij je alleen maar appels eet maar die zijn alsnog 25 cent per stuk oid. Goed plannen iig!!
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Het zou mij niet lukken, maar zoals ik al zei ik vind mn avond eten altijd erg belangrijk. Ik wil altijd meerdere groenten eten bij een maaltijd en dan ook nog eens verse groenten (dus niet uit blik of uit de diepvries).
ik vind eten echt enorm duur en durf niet eens uit te rekenen hoeveel wij wel niet kwijt zijn aan eten per week.
ik vind eten echt enorm duur en durf niet eens uit te rekenen hoeveel wij wel niet kwijt zijn aan eten per week.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Minx schreef:Heb 30 euro uitgegeven. Ook wat groentes gehaald die wat langer houdbaar zijn.
Gekocht:
1kg paprika
2 broccoli
500 gram taugé
2 courgettes
1 kg champignons
1 bloemkool
1 kg druiven
1400 gram kipfilet
1 kg rundergehakt
1 brood
2 pakken yoghurt
4 bakjes magere kwark
10 eieren.
Was de 500 gram sperziebonen vergeten hier neer te zetten
Minx- Lady Post-a-lot
Ik vind het echt heel knap als mensen het redden van 25 euro in de week. Ik ben afgelopen 2 dagen al zwaar over dat budget heen. :s Ik ben echt slecht in goedkoop boodschappen doen. Soms probeer ik het een weekje maar daarna verval ik weer in oude gewoontes. Dat is toch om de twee dagen boodschappen doen, als je in 1 keer voor de week haalt en daarna niet meer naar de supermarkt gaat dan geef je veel minder uit.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik dacht altijd dat ik het niet zo redden van 20 euro per week. Want mijn weekboodschappen kwamen altijd uit op 50/60 euro. Maar een paar weken geleden was ik bij de Jumbo en ik had mijn kar halfvol, met alles wat op mijn boodschappenlijst stond, en ik was gewoon maar 16 euro kwijt. En daar heb ik toen een week goed en gezond van gegeten.
Gast- Gast
Ik vind trouwens gezond eten helemaal niet zo duur hier hoor. Als je alleen maar ongezond zou eten ben je denk ik wel duurder uit. Bijv de Mac, die vind ik echt niet zo goedkoop. Ook is het zo dat je van ongezond eten sneller weer honger hebt dan gezond eten
Gast- Gast
Yasmin schreef:Ik vind trouwens gezond eten helemaal niet zo duur hier hoor. Als je alleen maar ongezond zou eten ben je denk ik wel duurder uit. Bijv de Mac, die vind ik echt niet zo goedkoop. Ook is het zo dat je van ongezond eten sneller weer honger hebt dan gezond eten
Nou ja voor minder dan een euro heb je een zak friet, en nog een euro erbij heb je behoorlijk wat frikandellen.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik zou dat echt niet kunnen.
Heb eens gekeken wat minimaal lukt voor ons 2 en toen zat ik op €35,00 (en dat was omdat de vriezer al vol met vlees lag).
Heb eens gekeken wat minimaal lukt voor ons 2 en toen zat ik op €35,00 (en dat was omdat de vriezer al vol met vlees lag).
Gast- Gast
Weet je wat het is, het is gewoon keuzes maken zoals ik al eerder aangaf. En het kan echt wel, je zult alleen eentonig moeten eten, misschien niet zo verantwoord en culinair, echter het is prima mogelijk om voor 1 euro per persoon een avondmaaltijd op tafel te zetten. Misschien heb je niet elke dag vlees en hele verse groente, maar echt wel een voedzame maaltijd. Hou je nog 10 euro over voor de rest zoals brood, beleg, koffie, thee en fruit. Natuurlijk is het plannen en natuurlijk is het niet altijd leuk om elk dubbeltje te moeten omdraaien maar zeker als het een tijdelijke periode is kun je echt wel met een beetje creativiteit op een normale manier eten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Bacio schreef:maar gehakt, aardappelen en wat doperwten uit blik is toch geen gezonde maaltijd? Misschien ben ik wel een beetje een gezondheids freak, maar dan kom je toch niet aan je dagelijkse vitaminen?Atelier Madame schreef:Je moet vooral gewoon het goedkoopste van het goedkoopste nemen. Em heel goed afwegen, 10 kilo aardappelen eet je zo lang van, terwijl doe hooguit 5 euro kosten. Kilo gehakt verdelen in 4 porties en weer vier dagen eten. Een blik doperwten etc. Google eens op gerechten voor een euro.
Nja ook niet elke dag doperwten uit blik of de diepvries, maar als aanvulling op de wat duurdere verse groente is het prima te doen.. en een gehaktbal is toch prima vlees? Aardappelen is ook niets mis mee.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Mijn lijstje voor 30 euro staat hierboven ergens. Vrij netjes volgens mij. Iets meer geïnvesteerd in vlees want dan kon ik goedkoop inkopen. Aardappelen rijst pasta noodles quinoa heb ik nog in huis
Minx- Lady Post-a-lot
Ik heb vanmiddag eens gekeken naar 1 euro recepten maar dat is toch echt niet mijn ding, dan maar wat meer uitgeven maar het gros lijkt me echt helemaal niet lekker.
Ik pak regelmatig b merken maar ik had laatst rijst van de euroshopper maar die was echt vreselijk vies. Dan maar wat meer betalen voor een echt merk.
Maar goed ik kan echt niet voor 25 euro boodschappen doen met een man en een peuter (en een zwangere vrouw hahaha)
Ik pak regelmatig b merken maar ik had laatst rijst van de euroshopper maar die was echt vreselijk vies. Dan maar wat meer betalen voor een echt merk.
Maar goed ik kan echt niet voor 25 euro boodschappen doen met een man en een peuter (en een zwangere vrouw hahaha)
Printje- Lady Post-a-lot
Ik weet ook niet of het mij zou lukken. Ik geef geen geld uit aan drank, snoep, chips etc. Maar daarintegen houd ik wel weer van een lekker stukje vlees of vis. Dat tikt dan weer aan. De AH heeft ook speciale budget recepten op de site staan, misschien daar eens kijken?
Gast- Gast
Een beetje brood kost al 1,79 bij de ah, anders heb je van dat vieze plakkerige brood. Nou bij ons gaan er zeker 3-4 broden doorheen per week, reken daar wat vleeswaren bij, die bij de ah ook al gauw 2,- per pakje kosten en je haalt echt die 25 euro niet je gaat er ruim overheen.
Vleeswaren vd Lidl vind ik echt niet te eten.
Vleeswaren vd Lidl vind ik echt niet te eten.
Printje- Lady Post-a-lot
Als ik 10 euro over zou hebben voor bijv brood, beleg, koffie, thee en fruit dan zou ik het zeker niet redden want alleen het brood en de koffie zijn bij mij al meer dan 10 euro dan komt de rest er nog bij. Ik ben echt verwend met mijn dolce gusto en speltbroodAtelier Madame schreef:Weet je wat het is, het is gewoon keuzes maken zoals ik al eerder aangaf. En het kan echt wel, je zult alleen eentonig moeten eten, misschien niet zo verantwoord en culinair, echter het is prima mogelijk om voor 1 euro per persoon een avondmaaltijd op tafel te zetten. Misschien heb je niet elke dag vlees en hele verse groente, maar echt wel een voedzame maaltijd. Hou je nog 10 euro over voor de rest zoals brood, beleg, koffie, thee en fruit. Natuurlijk is het plannen en natuurlijk is het niet altijd leuk om elk dubbeltje te moeten omdraaien maar zeker als het een tijdelijke periode is kun je echt wel met een beetje creativiteit op een normale manier eten.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
€25 per week zou ons niet lukken, vrees ik. Ik eet/kook sowieso geen Hollandse pot dus dat tikt al behoorlijk aan. We eten vleesvervangers en vis, is ook vrij prijzig. Als mijn vriend vlees eet, dan kiezen we biologisch vlees.
Maar goed, wij willen ook wel wat bezuinigen op de boodschappen dus ik haal weer meer groente/fruit bij Lidl. Ik vind €80 per week voor twee personen toch wel lichtelijk overdreven, dit bedrag zijn wij meestal kwijt.
Maar goed, wij willen ook wel wat bezuinigen op de boodschappen dus ik haal weer meer groente/fruit bij Lidl. Ik vind €80 per week voor twee personen toch wel lichtelijk overdreven, dit bedrag zijn wij meestal kwijt.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Je hebt ook brood bij de Lidl of is het bij de AH (op een bepaalde dag) niet 3 broden voor 2 euro?
En buiten vleeswaren is er nog zoveel aan beleg. Boter, hagelslag, vruchtenhagel, siroop, chocopasta etc. Dat is allemaal veel goedkoper volgens mij (tenzij je echt merk zou nemen).
De rijst van de Euroshopper heb ik nooit op, geen idee of hij lekker is. Wij hebben zelf rijst van de Lidl of Aldi, die is ook niet duur en valt hier goed in de smaak
En buiten vleeswaren is er nog zoveel aan beleg. Boter, hagelslag, vruchtenhagel, siroop, chocopasta etc. Dat is allemaal veel goedkoper volgens mij (tenzij je echt merk zou nemen).
De rijst van de Euroshopper heb ik nooit op, geen idee of hij lekker is. Wij hebben zelf rijst van de Lidl of Aldi, die is ook niet duur en valt hier goed in de smaak
Raindrop- Ratel
Mijn vriend eet bijna geen suikers is hij sinds een jaar ofzo fel op tegen. Na mij vakantie in de vs heb ik een pak hagelslag gekocht want daar had ik zo'n zin aan. Nou ik denk dat het lang duur voor die op is. Aangezien ik het niet eet normaal gesproken en hij al helemaal niet. Maar ach komt vast goed. En anders is het goed voor de lijn
Minx- Lady Post-a-lot
Raindrop schreef:Je hebt ook brood bij de Lidl of is het bij de AH (op een bepaalde dag) niet 3 broden voor 2 euro?
Klopt maar die broden vind ik dus echt niet lekker. Ik let al op zoveel dingen om wat te 'bezuinigen' maar brood vinden we allemaal lekker en daar geef ik dan liever wat meer aan uit.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel euro hou je per week voor jezelf over?
» Groupondeal Jiba: bon twv 100 euro voor maar 5 euro!
» tv van 500 euro?
» Wat te doen met 500 euro
» Euro of Gulden?
» Groupondeal Jiba: bon twv 100 euro voor maar 5 euro!
» tv van 500 euro?
» Wat te doen met 500 euro
» Euro of Gulden?
Pagina 3 van 8
Permissies van dit forum: