Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Euro of Gulden?

+7
Paper Crown
Jeanette
Zwerver
Pussycat
PluDan
FireButterfly
Susan
11 plaatsers

Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 0:25

De PVV laat onderzoek doen naar de kosten van de terugkeer van de gulden. PVV-leider Wilders zegt dat het opgeven van de euro geld gaat kosten, maar dat het op termijn wellicht meer oplevert.
Wilders zegt dat hij een gerenommeerd internationaal bureau inschakelt voor het onderzoek. Welk bureau dat is, is niet bekendgemaakt.
Het licht"We worden door het kabinet bang gemaakt dat het licht uitgaat als we uit de euro stappen," zegt Wilders. "Natuurlijk kost dat geld, maar ik wil weten of een terugkeer naar de gulden ons op termijn juist niet meer oplevert."
De PVV wil een referendum over de terugkeer van de gulden als uit het onderzoek blijkt dat het opgeven van de euro voor Nederland aantrekkelijk is. Op dit moment is er in Nederland geen wettelijke regeling voor een referendum op landelijk niveau.

Wat vinden jullie zo de euro houden of toch weer terug naar de gulden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 0:28

De gulden is totaal uit mijn systeem verdwenen, van mij mag de euro blijven. Ik denk dat als de gulden weer wordt ingevoerd, alle prijzen bij het omrekenen weer naar boven worden afgerond en dat het alleen maar nog duurder wordt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  FireButterfly vr 11 nov 2011 - 0:29

Ik ben het met Susan eens.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  PluDan vr 11 nov 2011 - 0:30

Ik ook!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 0:30

Ik zou ook zeggen hou de euro, ik vind het ook fijn dat als nu op vakantie gaat dat je niet meer naar wisselkantoors moet.
Wat ik dan weer niet snap is dat ze nu gaan onderzoeken of het rendabel is als we de gulden weer invoeren maar er wordt wel steeds geld naar Griekenland gestuurd/gepompt omdat het te duur is als hun uit de eurolanden stappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Pussycat vr 11 nov 2011 - 0:31

Daar wil ik me ook graag bij aan sluiten, maar soms vraag ik me wel eens af of het niet beter zou zijn om weg te gaan bij de EU.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 0:32

De gulden zal nooit meer terug komen, want er hangt teveel aan de Euro vast, dat is 1 van de weinige munten die tegen de Dollar op kan.
Maar ik wil ons inkomen wel in guldens hebben smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  PluDan vr 11 nov 2011 - 0:33

Weetjewel schreef:De gulden zal nooit meer terug komen, want er hangt teveel aan de Euro vast, dat is 1 van de weinige munten die tegen de Dollar op kan.
Maar ik wil ons inkomen wel in guldens hebben smile

Maar dan wel zo hoe als het eerst was en niet zoals Susan zegt dat alles dan nog duurder gaat worden...


Laatst aangepast door PluDan op vr 11 nov 2011 - 0:34; in totaal 1 keer bewerkt
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 0:33

Weetjewel schreef:De gulden zal nooit meer terug komen, want er hangt teveel aan de Euro vast, dat is 1 van de weinige munten die tegen de Dollar op kan.
Maar ik wil ons inkomen wel in guldens hebben smile

Je bedoelt omgerekend naar het guldenbedrag, maar dan in euro's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Zwerver vr 11 nov 2011 - 0:34

Ook van mij mag de Euro blijven, ik ben de gulden alweer een beetje vergeten. Ook ik denk dat als de gulden terug komt het allemaal weer een stuk duurder wordt.

Ik vind het prima zo. Lekker makkelijk als je bijvoorbeeld op vakantie gaat binnnen de EU
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 0:35

Susan schreef:
Weetjewel schreef:De gulden zal nooit meer terug komen, want er hangt teveel aan de Euro vast, dat is 1 van de weinige munten die tegen de Dollar op kan.
Maar ik wil ons inkomen wel in guldens hebben smile

Je bedoelt omgerekend naar het guldenbedrag, maar dan in euro's.

Ja omgerekend smile
Die hypotheek trouwens niet. Als iemand toen had gezegd je gaat als je 29 bent zoveel ton lenen voor een huis had ik hem of haar keihard uitgelachen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 0:39

Doe mij de euro maar. Ik moet er niet aan denken weer terug te gaan naar de Hollandsche Florijn..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Jeanette vr 11 nov 2011 - 0:43

Nu zou ik niet meer terug willen naar de Gulden, omdat de Euro toch best handig is met vakanties in Europa haha! Ik zou alleen wel de prijzen uit de 'Gulden tijd' terug willen, want als je ouderwets gaat terug rekenen is alles zo belachelijk veel duurder geworden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Susan vr 11 nov 2011 - 0:47

Weetjewel schreef:

Ja omgerekend smile
Die hypotheek trouwens niet. Als iemand toen had gezegd je gaat als je 29 bent zoveel ton lenen voor een huis had ik hem of haar keihard uitgelachen!

Dat is waar, maar salaris is dan wel lekker. Dion zit altijd alle bedragen van dingen die hij te duur vindt om te rekenen naar guldens, dus ik vroeg of hij dat ook wel eens met zijn salaris deed, en of hij ooit had gedacht dat hij met 33 zoveel zou verdienen. Daar staan mensen vaak minder bij stil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Paper Crown vr 11 nov 2011 - 1:08

Susan schreef:
Weetjewel schreef:

Ja omgerekend smile
Die hypotheek trouwens niet. Als iemand toen had gezegd je gaat als je 29 bent zoveel ton lenen voor een huis had ik hem of haar keihard uitgelachen!

Dat is waar, maar salaris is dan wel lekker. Dion zit altijd alle bedragen van dingen die hij te duur vindt om te rekenen naar guldens, dus ik vroeg of hij dat ook wel eens met zijn salaris deed, en of hij ooit had gedacht dat hij met 33 zoveel zou verdienen. Daar staan mensen vaak minder bij stil.

Nou inderdaad.. de hypotheek niet..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 1:09

Dat ze zo'n onderzoek doen vind ik niet eens zo slecht. Gewoon om te weten hoeveel het dan eigenlijk kost.
Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar de euro. Al is het alleen al het betaalgemak in Europa.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  RYW vr 11 nov 2011 - 1:10

Susan schreef:De gulden is totaal uit mijn systeem verdwenen, van mij mag de euro blijven. Ik denk dat als de gulden weer wordt ingevoerd, alle prijzen bij het omrekenen weer naar boven worden afgerond en dat het alleen maar nog duurder wordt.

Daar ben ik het ook mee eens. Van mij mag die euro ook blijven, en ik vind dit een hippe kreet van de PVV om zieltjes te winnen in de tijd waarin de euro en Griekenland veel in het nieuws zijn. Slimme marketing om mensen achter die partij te scharen, maar niet realistisch of uitvoerbaar in mijn ogen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  loura vr 11 nov 2011 - 1:14

Ik hou liever de euro. Het is zn gedoe om weer terug te gaan naar een andere munt eenheid. Ik denk dat wij ook heel erg zouden moeten wennen om weer met de gulden om te gaan. Alles word veeel duurder naar ons idee natuurlijk. Oke je krijgt ook meer geld maar ik denk dat we allemaal banger zijn om het uit te geven.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 1:20

Susan schreef:De gulden is totaal uit mijn systeem verdwenen, van mij mag de euro blijven. Ik denk dat als de gulden weer wordt ingevoerd, alle prijzen bij het omrekenen weer naar boven worden afgerond en dat het alleen maar nog duurder wordt.
Daar ben ik ook bang voor. Het is nou niet dat we dan alles weer terugrekenen door de delen door 2.2!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 1:31

Als je gaat omrekenen dan reken je wel naar prijzen van voor 2002. Dat alles in die bijna tien jaar tijd behoorlijk duurder is geworden is ergens ook wel logisch, dat was zonder de euro ook zo gegaan. Vraag is dan wel in hoeverre die stijging zou verschillen wanneer we bij de gulden waren gebleven. Omrekenen is gewoonweg niet meer realistisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Raindrop vr 11 nov 2011 - 2:06

De Euro! Ik vind het wel gemakkelijk, je kan er in vrijwel heel Europa mee betalen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 2:08

Raindrop schreef:De Euro! Ik vind het wel gemakkelijk, je kan er in vrijwel heel Europa mee betalen.
Nog wel laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Blond vr 11 nov 2011 - 3:09

De Euro.

Mijn opa zegt trouwens nog steeds gulden. 'dat kost me weer 100 gulden' zegt hij dan. De euro zit er bij hem nog niet ingebakken.

Als ik met guldens wil betalen ga ik wel weer naar Curaçao toe Cool
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Euro of Gulden? Empty Re: Euro of Gulden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum