25 euro per week
+44
Gympie
Sophiee
Inge
_Lacey_
Lousanne
Marin
Liadan
Phileine
SuperGrover
minoessepoes
Rush
Mermaid
Bazinga
Lavendel
Bolleke
Niekske
Arwyn
Tiana
Davinia
TukTuk
Caresses
Aziraphale
loura
Bacio
Raindrop
Dora
Shisha
luisa
Star007
Caulfield
Ella
Paper Crown
Slakje
Stuiterbal
luenca
Caroow
Steep
Gigi_
Blair
Printje
Sarah1985
Atelier Madame
Poubelle
Minx
48 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: 25 euro per week
Jullie hebben het allemaal over groente/fruit vd markt maar ik vind dat vrijwel even duur eigenlijk. De kiloprijs van bijv. Breaburn appels is eigenlijk precies hetzelfde..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wooh als ik deze bedragen lees geven wij toch best veel uit aan boodschappen terwijl we bijna geen extra'tjes eten of drinken al frisdrank. Ik zou dat echt echt niet redden voor 25 euro.
Gister alvast basis boodschappen gedaan voor hele week qua ontbijt/lunch/ fruit tussendoortjes (= vleeswaren, kaas, melk, kwark, eieren en een hele zooi fruit (brood en muesli hadden we nog) en dat was al 30 euro. Daarbij halen we ook twee dagen nog wel iets van rond de 20 euro terwijl dat dan in principe alleen groente en vlees/vis moet zijn want rijst/aardappels/pasta/couscous etc hebben we wel in huis.
Misschien moet ik toch iets meer opletten want in een maand tijd 600 euro aan boodschappen uitgeven is toch vrij veel.
Gister alvast basis boodschappen gedaan voor hele week qua ontbijt/lunch/ fruit tussendoortjes (= vleeswaren, kaas, melk, kwark, eieren en een hele zooi fruit (brood en muesli hadden we nog) en dat was al 30 euro. Daarbij halen we ook twee dagen nog wel iets van rond de 20 euro terwijl dat dan in principe alleen groente en vlees/vis moet zijn want rijst/aardappels/pasta/couscous etc hebben we wel in huis.
Misschien moet ik toch iets meer opletten want in een maand tijd 600 euro aan boodschappen uitgeven is toch vrij veel.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Als we het een maand van 25 euro per week zouden moeten uitzingen, zou me dat wel lukken, maar dan alleen omdat we nog wel het een en ander op voorraad hebben staan. Op de lange termijn zou ik daar toch erg veel moeite mee krijgen. Als het echt moet, lukt het natuurlijk wel, maar dan moeten we veel gaan inleveren qua verse groenten/fruit en vlees enzo en zo lang dat niet hoeft, blijft ik gewoon 40 euro per week uitgeven zoals we nu doen voor ons tweetjes.
Gast- Gast
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik nooit op aanbiedingen let. Is iets in de aanbieding dan is het leuk meegenomen maar ik ga niet mijn weekboodschappen aanpassen op aanbiedingen. Koop gewoon wat ik lekker vind.
Qua fruit dus Granny appels, aardbeien, wilde perziken of nectarines, kersen en zwarte bessen. Aan groentes 2 kroppen sla, tomaten, komkommer, 3 paprika's, uien, brocolli, wortelen, spinazie.
Dan de vleesafdeling steaktartaar/rundertartaar, mager rundergehakt en kip. Dan zit ik meestal al rond de 25 euro.
Dan moet er nog 1 brood bij, pakje meergranencrackers, 4 bakken kwark, 2 bakken griekse yoghurt, 3 dozen eitjes , wraps, chilibonen (wij eten iedere week wel een keer mexicaans) en uit de vriezer nog wat extra groentes. En meestal 2 zakken chips.
Qua drinken besparen wij wel enorm want we drinken beide alleen water. Snoep halen we ook bijna nooit.
Maar goed dan zit ik wel op een euro of 40.
Bij de Lidl haal ik dan meestal kaas voor mijn vriend en nog wat extra groentes of van die kruiden plantjes. Dus dan zit ik op de €50,- wat altijd een beetje mijn weekstreven is.
Qua fruit dus Granny appels, aardbeien, wilde perziken of nectarines, kersen en zwarte bessen. Aan groentes 2 kroppen sla, tomaten, komkommer, 3 paprika's, uien, brocolli, wortelen, spinazie.
Dan de vleesafdeling steaktartaar/rundertartaar, mager rundergehakt en kip. Dan zit ik meestal al rond de 25 euro.
Dan moet er nog 1 brood bij, pakje meergranencrackers, 4 bakken kwark, 2 bakken griekse yoghurt, 3 dozen eitjes , wraps, chilibonen (wij eten iedere week wel een keer mexicaans) en uit de vriezer nog wat extra groentes. En meestal 2 zakken chips.
Qua drinken besparen wij wel enorm want we drinken beide alleen water. Snoep halen we ook bijna nooit.
Maar goed dan zit ik wel op een euro of 40.
Bij de Lidl haal ik dan meestal kaas voor mijn vriend en nog wat extra groentes of van die kruiden plantjes. Dus dan zit ik op de €50,- wat altijd een beetje mijn weekstreven is.
Gast- Gast
Ow ik probeer wel zoveel mogelijk puur en eerlijk of biologisch te kopen. Dat scheelt ook al wel iets natuurlijk. Ik ga maar eens elke week 50 euro pinnen en daarvan de boodschappen kopen. Nu betalen we alles met de pinpas van onze gezamelijke rekening. Misschien moet ik sowieso eens uitzoeken waar al ons geld naartoe gaat
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Dijn82 schreef:Ik redde dat makkelijk toen ik nog samenwoonde.
En nu niet meer?
OT: Wij zouden dat niet redden, met 2 bijzonder verwende katten en een roker in huis. Ik denk dat wij per dag een kleine 15 euro uitgeven.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Wij redden dat sommige weken wel, andere niet. We kopen gewoon veel van euroshopper, net zo goed als de rest en vaak zelfs nog goedkoper dan aldi/lidl. Fruit halen we steeds vaker van de markt en voor de rest gewoon aanbiedingen in de gaten houden.
En smulweb gebruiken als we nog van alles hebben liggen maar geen idee hebben wat we er van kunnen maken.
En smulweb gebruiken als we nog van alles hebben liggen maar geen idee hebben wat we er van kunnen maken.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Ik zou het niet redden, m'n vriend eet nogal dure dingen haha. Ik ben blij dat ik met luxe dingen en kattenspul onder de 50euro kan blijven!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik denk dat het wel zou moeten kunnen. Wij zijn nu zo'n E50,- per week kwijt, maar daar zitten dan ook de nodige snacks e.d. bij. Groenten en fruit haal ik voor een groot gedeelte op de markt, dat scheelt wel heel veel. Voor een grote boodschappentas vol groenten en fruit ben ik daar meestal maar rond de E10,- kwijt.
Gast- Gast
Ik doe soms voor 60 euro boodschappen en ook weleens voor 25, maar ik hoef dan ook niet te bezuiningen.
Als het nodig is dan kan het echt wel. Geen frisdrank, voornamelijk water en thee drinken, geen toetje, chips, koekjes of andere tussendoortjes halen, groenten en fruit van de markt en van alles het goedkoopste merk in de supermarkt. En uitgaan van 75 gram vlees p.p, eventueel niet elke dag vlees en op seizoensgroenten letten. Dingen zoals geraspte kaas bij de pasta of kroepoek bij de rijst zijn wel lekker maar geen must.
Een blikje tomatenblokjes a 33 cent is een prima basis voor een saus, met wat Italiaanse kruiden voor pasta, met komijn/oregano/pepertje (cayenne peper/chilipeper/sambal) voor Mexicaanse gerechten, of met kaneel en komijn voor Marokkaanse gerechten. Seizoensgroenten toevoegen, of in het Mexicaanse gerecht een blikje bonen en mais en een paprika bijvoorbeeld, en een klein beetje vlees en klaar. Dan heb je zelfs een hoeveelheid voor 2 keer met 2 personen.
Je kan af en toe vleeswaren gebruiken in plaats van vlees, een keer een salamiworst door de pastasaus (kan je 2 keer van eten met zijn 2en), een keer ham, of kipfilet vlees waren.
Een pak bloem kost niks, je kan er heel makkelijk wraps van bakken of een keer pannekoeken, een roux voor ragout of om sauzen te binden bijvoorbeeld of i.p.v. ei een bloempapje maken om dingen mee te paneren.
Denk aan simpele dingen zoals uiensoep maken, chili con carne, omelet met soepgroenten, zelf champignonragout maken met rijst enz. En dan kan je als aanvulling lekker fris wat plakjes komkommer erbij eten of komkommer in zuur, dat is nu heel goedkoop. Of een saus van diepvriesspinazie met wat Euroshopper roomkaas en spekjes bij de pasta.
En gooi niks weg, vries restjes in en eet daar nog een keer van. Stel dat je verse spinazie koopt en dat als salade eet, dan hou je spinazie over i.p.v dat weg te gooien kan je daar soep van maken, dat vries je in en de week daarop gooi je er wat verkruimelde feta in en een lente-uitje, stokbroodje erbij en je hebt weer een maaltijd.
Of op de markt koop ik nu 3 bakjes kerstomaatjes voor 1 euro, dat is voor ons tweeen vrij veel maar dan doe ik ze de ene keer door een salade de andere keer met de aardappels in de oven, de volgende keer pof ik ze even in de koekenpan met wat knoflook enz. Dan eet je wel hetzelfde product maar elke keer heel anders en hoef je dus niks weg te gooien.
En verder inderdaad vooral vlees/ vis en verzorgingsproducten bijvoorbeeld in de aanbieding kopen.
Als het nodig is dan kan het echt wel. Geen frisdrank, voornamelijk water en thee drinken, geen toetje, chips, koekjes of andere tussendoortjes halen, groenten en fruit van de markt en van alles het goedkoopste merk in de supermarkt. En uitgaan van 75 gram vlees p.p, eventueel niet elke dag vlees en op seizoensgroenten letten. Dingen zoals geraspte kaas bij de pasta of kroepoek bij de rijst zijn wel lekker maar geen must.
Een blikje tomatenblokjes a 33 cent is een prima basis voor een saus, met wat Italiaanse kruiden voor pasta, met komijn/oregano/pepertje (cayenne peper/chilipeper/sambal) voor Mexicaanse gerechten, of met kaneel en komijn voor Marokkaanse gerechten. Seizoensgroenten toevoegen, of in het Mexicaanse gerecht een blikje bonen en mais en een paprika bijvoorbeeld, en een klein beetje vlees en klaar. Dan heb je zelfs een hoeveelheid voor 2 keer met 2 personen.
Je kan af en toe vleeswaren gebruiken in plaats van vlees, een keer een salamiworst door de pastasaus (kan je 2 keer van eten met zijn 2en), een keer ham, of kipfilet vlees waren.
Een pak bloem kost niks, je kan er heel makkelijk wraps van bakken of een keer pannekoeken, een roux voor ragout of om sauzen te binden bijvoorbeeld of i.p.v. ei een bloempapje maken om dingen mee te paneren.
Denk aan simpele dingen zoals uiensoep maken, chili con carne, omelet met soepgroenten, zelf champignonragout maken met rijst enz. En dan kan je als aanvulling lekker fris wat plakjes komkommer erbij eten of komkommer in zuur, dat is nu heel goedkoop. Of een saus van diepvriesspinazie met wat Euroshopper roomkaas en spekjes bij de pasta.
En gooi niks weg, vries restjes in en eet daar nog een keer van. Stel dat je verse spinazie koopt en dat als salade eet, dan hou je spinazie over i.p.v dat weg te gooien kan je daar soep van maken, dat vries je in en de week daarop gooi je er wat verkruimelde feta in en een lente-uitje, stokbroodje erbij en je hebt weer een maaltijd.
Of op de markt koop ik nu 3 bakjes kerstomaatjes voor 1 euro, dat is voor ons tweeen vrij veel maar dan doe ik ze de ene keer door een salade de andere keer met de aardappels in de oven, de volgende keer pof ik ze even in de koekenpan met wat knoflook enz. Dan eet je wel hetzelfde product maar elke keer heel anders en hoef je dus niks weg te gooien.
En verder inderdaad vooral vlees/ vis en verzorgingsproducten bijvoorbeeld in de aanbieding kopen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Printje schreef:Jullie hebben het allemaal over groente/fruit vd markt maar ik vind dat vrijwel even duur eigenlijk. De kiloprijs van bijv. Breaburn appels is eigenlijk precies hetzelfde..
Op de markt bij mijn ouders in het dorp scheelt het inderdaad ook bijna niks of je daar de groentes en fruit haalt of in de supermarkt.
Maar ik ga altijd naar de Albert Cuyp en dat scheelt echt aanzienlijk. Daar haal ik een bakje aardbeien voor 1 euro op dit moment bijvoorbeeld, terwijl die in de supermarkt 3 euro zijn.
Dus het ligt er ook maar net aan wat er voor handen is qua markt inderdaad en of het interresant is.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik doe gemiddeld voor 20 euro per week boodschappen, inclusief wijn, snoep, chips, frisdrank, dus ik zou als het moet wel de helft kunnen bezuinigen. Maar ik eet dan ook niet elke dag 3 verschillende verse groenten Diepvriesgroenten zijn prima gezond en potjes en blikjes heb ik ook absoluut geen moeite mee.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het toch wel erg knap van jullie hoor! Ik ben ook iemand die zo goedkoop mogelijk wil eten, maar ik wil ook wel lekker eten. Heeft denk ik alles te maken met dat de markt hier net zo duur is (gewoon de groentenboer die op de markt staat) en er geen Lidl ofzo in de buurt zit. Ik probeer wel vaak de groenten enzo te eten van de reclame. En pasta's maak ik ook voor 2 keer.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Heb toch nog eens zitten nadenken en rekenen en kwam gisteren in de supermarkt tot de conclusie dat 25 euro echt heel weinig is toch wel. Ja als je heel sober eet en kleinere porties is het misschien mogelijk, en zeker ook wel als je in je eentje bent. Maar met 2 personen denk ik dat het heel lastig wordt. Mijn vriend en ik hebben nu sinds een jaar of 1,5 een budget van ongeveer 180 euro per maand (40 in de week) en dat is goed te doen. Maar ik besefte ook dat wij ook nog wel eens bij onze ouders eten wat scheelt. En het ligt echt aan wat je eet.
Gisteren ging ik bijv bij de Lidl boodschappen halen voor vanavond. Er eet een vriendin mee dus we eten wraps. 2pakken wraps (want ja 2 per persoon is soms net te weinig), 2,40 samen. 3 Stuks kipfilet, 3,30. Stoplicht paprika, sla, tomaat, paprika, komkommer en creme fraiche, bij elkaar nog eens 3 euro. Kruiden hadden we nog liggen. Ben je bij elkaar toch wel 10 euro kwijt voor een maaltijd met zijn drieen.
Gisteren ging ik bijv bij de Lidl boodschappen halen voor vanavond. Er eet een vriendin mee dus we eten wraps. 2pakken wraps (want ja 2 per persoon is soms net te weinig), 2,40 samen. 3 Stuks kipfilet, 3,30. Stoplicht paprika, sla, tomaat, paprika, komkommer en creme fraiche, bij elkaar nog eens 3 euro. Kruiden hadden we nog liggen. Ben je bij elkaar toch wel 10 euro kwijt voor een maaltijd met zijn drieen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Het kan wel, maar dan moet je heel zuinig aan doen. Dan wordt het veel brood halen (de 3 voor 2 euro broden van AH vind ik wel goed te eten), goedkoop beleg (bv pindakaas van de Aldi / Euroshopper) en veel pasta/aardappels eten. Bij AH heb je een kilo spaghetti voor 60 cent dacht ik. Je zou dan drie dagen per week vlees kunnen eten bijvoorbeeld, in plaats van iedere dag. Misschien ook nog een dag pannenkoeken en groente heb je heel goedkoop bij de Jumbo (kilo diepvriesgroente). En qua drinken gewoon water en misschien 1 pak vruchtensap van een goedkoop merk. Ik denk dat je het op deze manier best zou kunnen redden.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Phileine schreef:Het kan wel, maar dan moet je heel zuinig aan doen. Dan wordt het veel brood halen (de 3 voor 2 euro broden van AH vind ik wel goed te eten), goedkoop beleg (bv pindakaas van de Aldi / Euroshopper) en veel pasta/aardappels eten. Bij AH heb je een kilo spaghetti voor 60 cent dacht ik. Je zou dan drie dagen per week vlees kunnen eten bijvoorbeeld, in plaats van iedere dag. Misschien ook nog een dag pannenkoeken en groente heb je heel goedkoop bij de Jumbo (kilo diepvriesgroente). En qua drinken gewoon water en misschien 1 pak vruchtensap van een goedkoop merk. Ik denk dat je het op deze manier best zou kunnen redden.
Zelfs dit hoeft niet eens. Mijn vriend en ik eten altijd verse groente, geen potjes e.d. Ook eten we elke dag vlees. Drinken kopen we euroshopper/huismerk. Je wordt vanzelf creatief genoeg!
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:En het ligt echt aan wat je eet.
Het ligt zeker aan wat je eet. 3 stuks kipfilet voor 3 personen? Eten jullie serieus een hele kipfilet p.p.? 1 kipfilet vind ik wel 3 porties, dus voor 3 personen zou ik 1 kipfilet nemen of voor mezelf daar 3 keer van eten. En drie paprika's, sla, tomaat en komkommer, dat vind ik ook wel vrij veel.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Atelier Madame schreef:En het ligt echt aan wat je eet.
Het ligt zeker aan wat je eet. 3 stuks kipfilet voor 3 personen? Eten jullie serieus een hele kipfilet p.p.? 1 kipfilet vind ik wel 3 porties, dus voor 3 personen zou ik 1 kipfilet nemen of voor mezelf daar 3 keer van eten. En drie paprika's, sla, tomaat en komkommer, dat vind ik ook wel vrij veel.
3 paprika's sla en komkommer vind ik dan wel weer mee vallen dan kom je krap aan de 2 ons, maar inderdaad de kip en de wraps kun je wel op besparen. De wraps zelf maken en in plaats van kip gehakt gebruiken dan lijkt het toch al snel meer.
Ik heb net zitten rekenen en 30 is echt de max per week . Waarschijnlijk krijg ik nog wat geld terug van mijn moeder voor mijn telefoonrekening. Zei zelf ook al ja jij wil bellen ik zit in het buitenland en met whatts app kan het gratis. Daarbij hoop ik nog wat centjes bij elkaar te sprokkelen op de een of andere manier. En er staat altijd nog iets op mijn spaarrekening. Maar die wil ik liever niet onder een bepaalde waarde hebben waar die nu maar 50 euro boven zit.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Een spaarrekening heb je toch juist om geld achter de hand te hebben voor onverwachte financiële tegenvallers? Juist voor een situatie als deze zou ik dan mijn spaargeld aanspreken, in plaats van overal geld wegschrapen.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Een spaarrekening heb je toch juist om geld achter de hand te hebben voor onverwachte financiële tegenvallers? Juist voor een situatie als deze zou ik dan mijn spaargeld aanspreken, in plaats van overal geld wegschrapen.
Ik probeer het gewoon, als het niet lukt kan ik altijd spaar nog aanspreken. Er staat echt ook nog weinig op , daarna kan er echt niets meer gebeuren.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik reken altijd een ons vlees per persoon, dus in dit geval zullen het 2 vleugels worden ipv 3 ofzo. En die wraps qua pak, mijn vriend heeft gewoon niet genoeg aan 2 gevulde pannekoeken. Die groente is met drie personen net 2 ons per persoon volgens mij. Geloof me, normaal eet ik heel goedkoop en kan ik makkelijk besparen, maar als ik bekijken naar zo'n 'luxere' maaltijd, dan merk ik dat je echt zo snel aan die 25 euro zit.
Gisteren naast deze ingredienten nog een pond koffie (3,30) bijv, daar drinken wij 3 weken koffie van ongeveer. Dat zijn toch uitgaven waar ik niet aan had gedacht. Dus waar ik in het begin van deze topic zei van ooh makkelijk 25 euro per week, denk ik toch dat 40-50 euro per week reeeler is als je met zijn 2en bent en voldoende voedingsmiddelen binnen wilt krijgen.
Atelier Madame- Ratel
1 kipfilet voor 3 personen vind ik het erg zuinig, dat stop je in een holle kies zo' n stukje
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij zitten op zo'n 50 gram per dag nu. Het is even niet anders. Ik iets meer omdat ik koolhydraatarm eet. De rest aanvullen met eieren want die zijn veel goedkoper (max 2 per dag)
Minx- Lady Post-a-lot
Ik zit ook op het vivaforum en daar heb ik dit topic wel eens helemaal doorgespit, ideale recepten staan er tussen!
http://forum.viva.nl/forum/list_message/9061991
http://forum.viva.nl/forum/list_message/9061991
Atelier Madame- Ratel
Dit topic heeft me gemotiveerd om ook eens flink te gaan besparen op boodschappen. Alleen 25 euro gaat ons echt niet lukken, ik ga proberen om max. 50 euro uit te geven in de week aan boodschappen. Ik zit nu voor komende week op 35 euro en dan moet ik nog wel wat fruit halen en wat vleesvervangers. Van mijn ouders krijg ik nog courgette en tomaten uit eigen tuin.
En zo nog even dit topic helemaal door lezen om nog wat inspiratie op te doen .
En zo nog even dit topic helemaal door lezen om nog wat inspiratie op te doen .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel euro hou je per week voor jezelf over?
» Groupondeal Jiba: bon twv 100 euro voor maar 5 euro!
» tv van 500 euro?
» Een euro te weinig
» -10.00 euro bij Wehkamp
» Groupondeal Jiba: bon twv 100 euro voor maar 5 euro!
» tv van 500 euro?
» Een euro te weinig
» -10.00 euro bij Wehkamp
Pagina 5 van 8
Permissies van dit forum: