Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

+25
RYW
Sarah1985
Flip Fluitketel
Ella
miss piggy
SarahKey
Sterre
Lilou
Merai
lieke89
Susan
Roze Roos
Caro
Guus
Dennenappel
Catwoman79
pitbullgup
Arwyn
Fiwen
TGR
banjer49
SoGood
JD
bolus26
Inge
29 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:40

Wij zijn ook eerst getrouwd en toen pas gaan samenwonen. Dus toen we ons huis kochten wisten we ook wel dat we zouden gaan trouwen, maar toch heeft hij me wel lief gevraagd, niet op een hele bijzondere manier, gewoon tijdens een knuffelmoment, maar dat vond ik net zo bijzonder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 7:30

Susan schreef:
Lilou schreef:

Lilith, heeft het er dan ook niet mee te maken hoe iemand tegen het huwelijk aankijkt? Jullie keken er blijkbaar naar als een leuk feestje (?) en hechten verder weinig waarde aan die ring om je vinger. Anderen hier zien denk ik veel meer 'meerwaarde' aan het huwelijk, hechten daar grotere waarde aan dan jij dat doet. Ik persoonlijk heb een familiegeschiedenis waarin scheidingen meer gewoonte dan uitzondering zijn helaas, trouwen is voor mij dan ook niet iets wat je zomaar doet. Mijn vriend en ik zijn al jaren samen, waren erg jong bij elkaar, weten al lang dat we samen willen blijven en willen trouwen, maar ik wacht wel op het moment dat hij een aanzoek doet. Dat gaat minder om de manier waarop, of om het verrassingsaspect, maar wel om het feit dat hij voor mij dan bevestigt dat hij weet wat trouwen voor mij persoonlijk betekent en dat hij heel bewust voor zichzelf besloten heeft dat hij daar aan toe is. Wij hebben in een lange relatie best wat tijden van twijfel en moeilijkheden gekend, voor mij is het het juiste moment om te trouwen wanneer wij beiden geen enkele twijfel meer over elkaar en onze relatie hebben. Ik snap dan ook niet zo goed hoe jij de bruiloft van mensen die al jaren bij elkaar zijn nietszeggend kunt noemen, naar mijn idee is dat juist veelzeggender dan de manier waarop jij zelf getrouwd bent (no offence). Mijn ouders trouwden jong, elkaar helemaal niet zo goed kennend en gingen na een aantal jaren uit elkaar. Niet echt een verrassing naar mijn idee, je weet dan toch helemaal niet wie het is die je beloofd om altijd bij diegene te blijven?

Ik begrijp totaal niet hoe jij aan het idee komt dat Lilith weinig waarde hecht aan het huwelijk, dat lees ik totaal niet in haar woorden en volgens mij is het ook helemaal niet waar.

Inderdaad, ik hecht juist zoveel waarde aan het huwelijk dat ik er niet pas na 15 jaar relatie en 2 kinderen aan wil beginnen. Ik zag ons huwelijk als de start van ons leven samen, daarvoor hadden we verkering en waren we nauwelijks volwassen. Ik was 21 toen ik trouwde, kende mijn man 5 jaar.

Ik vind het alleen geen enkele meerwaarde hebben om aan iemand met wie je al 3 kinderen hebt en al 15 jaar samen bent nog eens te gaan beloven dat je de rest van je leven samen wilt doorbrengen. Dat mag ik toch hopen, dat je dat van plan bent, als je al 3 kinderen hebt en zolang samen bent. Dus dan snap ik het nut van een romantische bruiloft niet meer, die belofte heb je dan al ééuwen geleden aan elkaar gedaan en dan gaat het in mijn ogen dus ook niet meer om het huwelijk, maar om het feestje. Want als het om het huwelijk ging, waarom dan 15 jaar wachten om eraan te beginnen? Voor een huwelijk hoef je niet te sparen, voor een feestje wel, en daarom vind ik het raar dat sommige mensen wachten tot ze een enorme bruiloft kunnen betalen en dán aan elkaar gaan beloven altijd samen te blijven.

Een huwelijk is toch geen bekroning op je al jaren durende liefde? Zo van: het gaat al jaren goed, dus laten we nu maar eens trouwen, het risico is er wel af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 7:31

En alle dames die per se een aanzoek willen: waarom niet zélf je man een aanzoek doen als je je leven met hem wil delen? Waarom wachten tot hij dat doet? Anders ben je bang dat hij niet echt wil, als jij het vraagt? Neem je dan altijd zo weinig initatief in je relatie, of alleen bij dit soort grote beslissingen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Ella do 27 jan 2011 - 7:35

Ik ben ook gevraagd door mijn man. Hij zei altijd dat als ik het zou vragen hij nee zou zeggen. Het vond dat echt zijn plicht. Hij heeft me meegenomen naar een romantisch plekje langs het water. Met 50 rode rozen en de ring natuurlijk. Vond het wel erg schattig dat hij super nerveus was
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 7:35

Lilith schreef:En alle dames die per se een aanzoek willen: waarom niet zélf je man een aanzoek doen als je je leven met hem wil delen? Waarom wachten tot hij dat doet? Anders ben je bang dat hij niet echt wil, als jij het vraagt? Neem je dan altijd zo weinig initatief in je relatie, of alleen bij dit soort grote beslissingen?

Mijn vriend vindt het 'horen' als man om mij te vragen en wil het dan ook graag op die manier doen. En dat betekent niks verder in onze relatie, want ik heb veel initiatief in onze relatie, maar wil toch wel graag gevraagd worden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Roze Roos do 27 jan 2011 - 7:37

Ik hoop ooit ook te trouwen maar zou het ook wel erg leuk vinden om hem ten huwelijk te vragen. Ik denk dat het juist leuk is! Het maakt denk ik niet uit hoe het aanzoek is, als het gevoel erbij maar goed is!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 7:39

Yvette schreef:Ik ben ook gevraagd door mijn man. Hij zei altijd dat als ik het zou vragen hij nee zou zeggen. Het vond dat echt zijn plicht. Hij heeft me meegenomen naar een romantisch plekje langs het water. Met 50 rode rozen en de ring natuurlijk. Vond het wel erg schattig dat hij super nerveus was

Ik ben waarschijnlijk echt een kutwijf hoor, maar als mij man zoiets zou zeggen, dan zou ik ook nee zeggen als hij het vroeg lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Roze Roos do 27 jan 2011 - 7:40

Laughing Gelukkig voor al die arme mannen reageert niet iedereen zo Lilith Wink
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 7:45

Roze Roos schreef: Laughing Gelukkig voor al die arme mannen reageert niet iedereen zo Lilith Wink

Hoezo? Mijn man zou net zo reageren, maar dan andersom, als ik zou zeggen dat ik per se gevraagd zou willen worden en als ik een vraag ook nog eens zou afwijzen als het niet op de juiste manier zou zijn. Hij zou het domweg niet meer vragen. Hij heeft dezelfde redenatie als ik: je wilt trouwen of je wilt het niet, maar je moet er niet zo moeilijk over doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Roze Roos do 27 jan 2011 - 7:47

Nou omdat jij aangeeft dat je "nee" zou zeggen als hij er al vanuit gaat dat je "nee" zegt.

Ahum... Scheel gelezen zie ik nu! Compleet verkeerde context dus.. Ik las dat haar man ervanuit zou gaan dat ze nee zou zeggen en dat jij dus daadwerkelijk nee zou zeggen. Mijn excuus!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 8:04

Roze Roos schreef:Nou omdat jij aangeeft dat je "nee" zou zeggen als hij er al vanuit gaat dat je "nee" zegt.

Ahum... Scheel gelezen zie ik nu! Compleet verkeerde context dus.. Ik las dat haar man ervanuit zou gaan dat ze nee zou zeggen en dat jij dus daadwerkelijk nee zou zeggen. Mijn excuus!

Nee, nog niet goed. Haar man zegt 'als jij me vraagt zeg ik sowieso nee, want ik hoor jóu te vragen'. En als ik mijn man ten huwelijk zou vragen en hij zou nee zeggen omdat hij mij wilde vragen, dan zou ik ook nee zeggen op het moment dat hij mij vraagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Roze Roos do 27 jan 2011 - 8:05

Dank voor de verheldering!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 8:40

Wij zijn ook eerst getrouwd en daarna pas samen gaan wonen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Flip Fluitketel do 27 jan 2011 - 9:50

Ik ben gevraagd in de stromende regen op het strand, wel onder de paraplu gelukkig.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:13

Goh, gelukkig zijn we allemaal anders zeg. Anders werd het nog een saaie boel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:37

Darcy schreef:
Goochempie schreef:

Ik denk dat het voor elk koppel anders is, dus als jij graag wil trouwen om je liefde wil vieren die al 10 jaar duurt en drie kinderen heeft voortgebracht vind ik dat alleen maar prachtig.

Eens.

Ik zou graag willen trouwen maar omdat we niet getrouwd zijn voordat er kinderen waren heb ik gezegd dat ik nu pas wil trouwen als mijn gezin compleet is en alle kindjes de dag bewust kunnen mee maken..Very Happy dus wij zullen trouwen over 10 jaar ofzo met hoop ik 3 kindjes erbij Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:40

Lilith schreef:

Ik vind het alleen geen enkele meerwaarde hebben om aan iemand met wie je al 3 kinderen hebt en al 15 jaar samen bent nog eens te gaan beloven dat je de rest van je leven samen wilt doorbrengen.

Een huwelijk is toch geen bekroning op je al jaren durende liefde? Zo van: het gaat al jaren goed, dus laten we nu maar eens trouwen, het risico is er wel af.

Inderdaad, jij vind, en ik vind iets anders. En ja ik vind een huwelijk wel een bekroning op de liefde. Of die liefde nu een 1 jaar duurt of 10 jaar. Het risico dat je uit elkaar gaat hou je toch, of je nou 1 kind hebt of 30, of je nou na 1 jaar trouwt of na 10 jaar. Ik snap niet zo goed wat anderen er van zouden moeten vinden als iemand na x jaar trouwt. Je hebt er toch verder niks mee van doen? Dat jij het zelf niet nodig vind na 10 jaar, natuurlijk, dat is ieder voor zich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 23:52

Amen, hallelujah Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 1:24

Darcy schreef:
Lilith schreef:

Ik vind het alleen geen enkele meerwaarde hebben om aan iemand met wie je al 3 kinderen hebt en al 15 jaar samen bent nog eens te gaan beloven dat je de rest van je leven samen wilt doorbrengen.

Een huwelijk is toch geen bekroning op je al jaren durende liefde? Zo van: het gaat al jaren goed, dus laten we nu maar eens trouwen, het risico is er wel af.

Inderdaad, jij vind, en ik vind iets anders. En ja ik vind een huwelijk wel een bekroning op de liefde. Of die liefde nu een 1 jaar duurt of 10 jaar. Het risico dat je uit elkaar gaat hou je toch, of je nou 1 kind hebt of 30, of je nou na 1 jaar trouwt of na 10 jaar. Ik snap niet zo goed wat anderen er van zouden moeten vinden als iemand na x jaar trouwt. Je hebt er toch verder niks mee van doen? Dat jij het zelf niet nodig vind na 10 jaar, natuurlijk, dat is ieder voor zich.

Ik bedoel ermee dat ik dergelijke bruiloften nooit erg boeiend vind om te bezoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 1:32

wij waren 5 jaar samen en mijn man was net zijn eigen bedrijf begonnen. En we hadden het steeds over een samenlevingscontract/gerigistreed/trouwen.
En toen hij op een dag boven zat en ik beneden was ik wat op de computer aan het zoeken en vond een trouwbudget ding en ik dacht vul het in, en toen dacht o vald wel mee wat het gaat kosten. Toen ging ik tegen mijn man op msn zeggen wat een trouwerij ongeveer kost, en van zullen we trouwen.

Eigelijk wou ik het een weekend later echt vragen toen gingen we een weekendje weg. Ik had lekkere broodjes mee genomen en had het boek trouwen voor dummies gekocht en zo wou ik het vragen.

Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:14

Mijn hemel.. Dan ga je toch niet? Denk dat niemand je mist als ze weten dat je zo over de bruiloft van een ander denkt. Hoezo 'my way or the highway'...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Arwyn vr 28 jan 2011 - 3:17

Lilith schreef:
Darcy schreef:
Lilith schreef:

Ik vind het alleen geen enkele meerwaarde hebben om aan iemand met wie je al 3 kinderen hebt en al 15 jaar samen bent nog eens te gaan beloven dat je de rest van je leven samen wilt doorbrengen.

Een huwelijk is toch geen bekroning op je al jaren durende liefde? Zo van: het gaat al jaren goed, dus laten we nu maar eens trouwen, het risico is er wel af.

Inderdaad, jij vind, en ik vind iets anders. En ja ik vind een huwelijk wel een bekroning op de liefde. Of die liefde nu een 1 jaar duurt of 10 jaar. Het risico dat je uit elkaar gaat hou je toch, of je nou 1 kind hebt of 30, of je nou na 1 jaar trouwt of na 10 jaar. Ik snap niet zo goed wat anderen er van zouden moeten vinden als iemand na x jaar trouwt. Je hebt er toch verder niks mee van doen? Dat jij het zelf niet nodig vind na 10 jaar, natuurlijk, dat is ieder voor zich.

Ik bedoel ermee dat ik dergelijke bruiloften nooit erg boeiend vind om te bezoeken.

Dan ga je toch lekker niet Rolling Eyes

Ik ben ook wel naar bruiloften geweest van mensen die perse moesten trouwen voor ze gingen samenwonen oid, nou, dat vond ik ook niet altijd de leukste bruiloften.. Net alsof het moetjes waren. De bruiloften waar ik ben geweest van mensen die al wel samenwoonden, straalden allemaal veel meer liefde uit. Die zagen het echt als bekroning op hun liefde en in veel gevallen het begin van een nieuw leven met kindjes (ik ken nog eigenlijk niemand die al kinderen heeft, de paar die ze hebben zijn pas na hun huwelijk zwanger geworden). Voor een ander stel moest het, omdat ze dan tenminste samen mochten wonen en het bed in mochten duiken, daar spatte de liefde toch niet echt van af!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:20

Ik woonde ook al samen hoor Arwyn.

En ik heb gewoon weinig met bruiloften. Leuke spontane bruiloften vind ik geweldig. Maar van die toestanden waar 20.000 euro voor uitgetrokken wordt, waar mensen járen voor sparen en waar alles perfect moet zijn, die sla ik liever over. Dan gaat het allang niet meer om het huwelijk of de liefde. De leukste bruiloften die ik heb meegemaakt waren van mensen die óf op een ochtend gratis trouwden en er daarna een leuke dag van maakten óf die gewoon iets niet standaards deden. Verder is het toch vooral één groot toneelstuk met een hoop gedoe en weinig spontaniteit, zeker als de bruiloft al jaren van tevoren gepland werd, er een big deal word gemaakt van het aanzoek. Hoe romantischer het aangepakt wordt, hoe nepper het over komt, daar komt het op neer. Zodra mensen beginnen over 'het is nou eenmaal ónze dag' en 'sprookjeshuwelijk' meld ik me liever ziek. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Arwyn vr 28 jan 2011 - 3:32

Ik heb sowieso nog nooit een bruiloft meegemaakt van mensen die er zoveel geld voor hadden, haha. Bij de meeste bruiloften was in ieder geval een van de twee nog student, dus dan heb je dat geld sowieso meestal nog niet en de andere bruiloften waren van familie en die vinden dat volgens mij ook totaal niet nodig, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:44

Fijn dat ik de mening van Litith weet, ik zal hem meenemen in onze trouwplannen.

Ik vind dat iedereen zelf mag kiezen hoe en wanneer te trouwen. Ik vind ook niet dat een ander een mening hoeft te hebben over de waarde van dat (voorgenomen) huwelijk. Simpelweg, omdat jij niet weet wat voor betekenis en symboliek het voor het desbetreffende koppel heeft. Voor het ene koppel is het religieus, voor het andere koppel een moment van transitie (ofwel samenwonen, ofwel het voornemen van het stichten van een gezin), en voor anderen is het weer een kroon op de liefde (en het eventuele gezin dat ze al hebben gesticht).

Dat Litith de bruiloft dan minder leuk vindt, of zelfs niet meer wil komen, omdat het niet aansluit bij haar waarde van het huwelijk, is haar keuze. Ik ben blij dat ik niemand in mijn omgeving heb die niet meer naar mijn bruiloft wil komen, omdat het niet aansluit bij zijn/haar waarde van het huwelijk.

Vroeger dacht ik altijd: trouwen, samen een huis kopen en dan kinderen. Maar het leven, althans niet die van mij (misschien wel die van Litith?) loopt niet zoals ik het gepland heb. Dingen overkomen je en daarop pas je, je plannen aan. Wat is haalbaar en wat niet. Voor mij is trouwen de kroon op onze liefde, ik wil zijn vrouw zijn. Wij hebben al voor elkaar gekozen, maar als de tijd daar voor is dan willen we de liefde vieren met familie, vrienden en eventuele kinderen. Een volgorde is voor ons ondergeschikt. Trouwen verliest zijn waarde niet door een bepaalde tijd die wij samen zijn, kinderen die we samen gekregen hebben of de dagen waarop we al samen in een huis hebben gewoond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 4 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum