Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

+25
RYW
Sarah1985
Flip Fluitketel
Ella
miss piggy
SarahKey
Sterre
Lilou
Merai
lieke89
Susan
Roze Roos
Caro
Guus
Dennenappel
Catwoman79
pitbullgup
Arwyn
Fiwen
TGR
banjer49
SoGood
JD
bolus26
Inge
29 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 21:53

CKC schreef:

En natuurlijk ben ik me er dondersgoed van bewust dat het allemaal kon, bij ons. Maar ik vergeet niet waar ik vandaan kom.. mijn ouders zijn getrouwd in een geleende jurk.. mijn ma, had een jurk aan voor een winterbruid in de zomer van istanbul.. 40 graden.. met schoenen die 3 maten te groot was.. met 1 roosje omdat er geen geld was voor een boeket.. Dat is ook trouwen.. dat is ook voor elkaar kiezen.

Mooi gezegd smile (de rest van je tekst ook, maar dit sprong eruit voor mij).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 22:13

Ik heb dat ook gezien, bij mijn zwager. Vriendin was zwanger en familie van vriendin was erg christelijk dus ze moesten trouwen. Van huis uit. Nou, dat is een low budget bruiloft geworden en ik heb altijd gezegd tegen mijn vriend dat ik dat gewoon echt niet wilde. Ze zeiden later ook dat ze er wel een beetje spijt van hadden dat ze het zo gedaan hadden en het liefst nog een paar jaar hadden gespaard. Maar dat kon niet , toendertijd.

Dáárom willen wij er wel voor sparen. En echt geen 20.000 euro hoor en ook geen 10.000 euro. Maar wel een paar duizend euro en ja daar moeten wij wel een tijd voor sparen helaas. Kijk, ik kon wel op maandagochtend gaan trouwen of lekker low budget in je spijkerbroek, maar dat willen we allebei niet. We willen er net als ieder ander een feestje van maken. We hebben allang voor elkaar gekozen (heb immers al een kindje), maar trouwen is voor ons gewoon iets dat we graag samen willen vieren met anderen. Ik heb de afgelopen jaren niet het geluk gehad dat ik per maand een paar duizend euro opzij kon leggen. Ik heb geen vriend met een inkomen van heb ik jou daar. Maar dat betekent niet dat ik me er maar bij neerleg dat trouwen op die manier niet voor ons is weg gelegd. Ik kies er wel voor een paar jaar te sparen voor iets wat wij beide graag willen. Ik hoef er overigens niet krom voor te liggen hoor, dat vind ik ook te gek.

Je post kwam in ieder geval behoorlijk veroordelend over, snap je? Ik ga geen dingen laten omdat ik er op dat moment niet het geld ervoor heb. Ik wil een feestje samen met mijn familie en vrienden en mijn kinderen om te vieren dat mijn vriend en ik van elkaar houden. Dat ga ik niet op een maandagochtend om half 9 gratis doen. Ik vind het iets speciaals en daar hoort een speciale dag bij.

En als er dan écht mensen zijn die daarom liever niet op mijn bruiloft komen, dan blijven ze toch lekker thuis? Zulke mensen hoef ik niet eens op mijn bruiloft. Ik geloof trouwens niet dat ik zulke mensen in mijn omgeving heb. De mensen die ik wil uitnodigen op mijn bruiloft weten allemaal wel de weg die ik heb afgelegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Susan zo 30 jan 2011 - 22:25

Low-budget betekent normaal gesproken natuurlijk niet dat je gasten niet te eten en te drinken krijgen. Wij zijn ook redelijk low-budget getrouwd, niet omdat we het geld niet bij elkaar hadden kunnen krijgen, maar gewoon omdat we het graag op die manier wilden vieren, en ik geloof niet dat er iemand honger of dorst had, we hadden zo ontzettend veel eten en drank.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 22:28

Liva schreef:Ik heb dat ook gezien, bij mijn zwager. Vriendin was zwanger en familie van vriendin was erg christelijk dus ze moesten trouwen. Van huis uit. Nou, dat is een low budget bruiloft geworden en ik heb altijd gezegd tegen mijn vriend dat ik dat gewoon echt niet wilde. Ze zeiden later ook dat ze er wel een beetje spijt van hadden dat ze het zo gedaan hadden en het liefst nog een paar jaar hadden gespaard. Maar dat kon niet , toendertijd.

Dáárom willen wij er wel voor sparen. En echt geen 20.000 euro hoor en ook geen 10.000 euro. Maar wel een paar duizend euro en ja daar moeten wij wel een tijd voor sparen helaas. Kijk, ik kon wel op maandagochtend gaan trouwen of lekker low budget in je spijkerbroek, maar dat willen we allebei niet. We willen er net als ieder ander een feestje van maken. We hebben allang voor elkaar gekozen (heb immers al een kindje), maar trouwen is voor ons gewoon iets dat we graag samen willen vieren met anderen. Ik heb de afgelopen jaren niet het geluk gehad dat ik per maand een paar duizend euro opzij kon leggen. Ik heb geen vriend met een inkomen van heb ik jou daar. Maar dat betekent niet dat ik me er maar bij neerleg dat trouwen op die manier niet voor ons is weg gelegd. Ik kies er wel voor een paar jaar te sparen voor iets wat wij beide graag willen. Ik hoef er overigens niet krom voor te liggen hoor, dat vind ik ook te gek.

Je post kwam in ieder geval behoorlijk veroordelend over, snap je? Ik ga geen dingen laten omdat ik er op dat moment niet het geld ervoor heb. Ik wil een feestje samen met mijn familie en vrienden en mijn kinderen om te vieren dat mijn vriend en ik van elkaar houden. Dat ga ik niet op een maandagochtend om half 9 gratis doen. Ik vind het iets speciaals en daar hoort een speciale dag bij.

En als er dan écht mensen zijn die daarom liever niet op mijn bruiloft komen, dan blijven ze toch lekker thuis? Zulke mensen hoef ik niet eens op mijn bruiloft. Ik geloof trouwens niet dat ik zulke mensen in mijn omgeving heb. De mensen die ik wil uitnodigen op mijn bruiloft weten allemaal wel de weg die ik heb afgelegd.

Eens met dikgedrukte! Als er zulke mensen zijn, die daarom niet op je bruiloft willen komen, dan sodemieteren ze maar op!
Ja, toen ik mijn eigen post terug las dacht ik ook even uhmmm... maar zo bedoel ik het helemaal niet. Gooi 't maar op de hormonen.. Lekker handig haha! Ga ik gruwelijk misbruiken deze 9 maanden.. LOL
Het zou trouwens inderdaad van de zotte zijn dat alleen mensen die een goed inkomen hebben groot kunnen trouwen en het groots kunnen vieren. Dit moet voor iedereen mogelijk zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 22:31

Susan schreef:Low-budget betekent normaal gesproken natuurlijk niet dat je gasten niet te eten en te drinken krijgen. Wij zijn ook redelijk low-budget getrouwd, niet omdat we het geld niet bij elkaar hadden kunnen krijgen, maar gewoon omdat we het graag op die manier wilden vieren, en ik geloof niet dat er iemand honger of dorst had, we hadden zo ontzettend veel eten en drank.

Goed geregeld, dacht ik zo. Maar bij hun was dat niet zo, helaas. Ik heb toen een flesje water in de auto gevonden, en die heb ik gevuld in de wc bij de trouwlocatie..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 0:05

Susan schreef:Low-budget betekent normaal gesproken natuurlijk niet dat je gasten niet te eten en te drinken krijgen. Wij zijn ook redelijk low-budget getrouwd, niet omdat we het geld niet bij elkaar hadden kunnen krijgen, maar gewoon omdat we het graag op die manier wilden vieren, en ik geloof niet dat er iemand honger of dorst had, we hadden zo ontzettend veel eten en drank.

Nee klopt.

Maar op de bruiloft van mijn zwager moesten wij als familie bijvoorbeeld voor het buffet zorgen omdat ze geen geld hadden om daar iemand voor in te huren. De jurk was wel heel duur, maar de rest was een beetje cheap ass zeg maar. Maar goed, blijkbaar was de invloed van de familie op dat moment zo groot dat ze het maar op die manier hebben gedaan. Maar ze zeggen wel eens dat ze het graag over zouden willen doen en dan goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 0:34

Dat had een goede vriendin van mij met haar broer en schoonzus. Die wilden ook een low-budget wedding, en iedereen zou iets bakken of koken en meenemen. Mijn vriendin had zes uur in de keuken staan bakken en toen naderhand waren bruid en bruidegom boos want hun hele bruiloft was verpest en niemand had gedaan wat ze wilden etc. etc. :shock: En nu heeft iedereen ruzie en spreken ze elkaar niet meer. Dat was apart. Als je het low-budget wilt houden door iedereen vragen wat mee te nemen en het daarna afkeurt, doe het dan zélf Idea

Ik snap trouwens ook wel dat low-budget bruiloften niet altijd zo gaan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Susan ma 31 jan 2011 - 0:38

Waarom waren ze boos dan? Hadden ze allemaal dezelfde gerechten? Dat lijkt me op zich wel humor, dat ze eindigen met 150 schalen lasagne.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 0:40

Haha nee het was meer om het geheel. Ze hadden alles gekregen, ook de trouwkleding etc en het was allemaal niet goed en hun bruiloft was verpest hadden ze letterlijk gezegd. Het was niet wat ze wilden. Maar dat snap ik niet, dan had je niet alles moeten overlaten naar anderen. Vooral de moeder van de bruidegom was echt compleet overstuur, zo zielig. Als je dan alles wilt krijgen, dan moet je gewoon niet gaan zeuren achteraf, vind ik. Het waren vast geen 150 ovenschalen, voglens mij hadden ze het wel goed verdeeld :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Susan ma 31 jan 2011 - 0:49

Nou, wat een zeurdozen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Julia ma 31 jan 2011 - 0:51

Susan, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw bruiloft. Ik wil ook graag iets meer low budget trouwen, omdat we en geen mega feest willen geven en we willen ook graag eerder dan over 3 jaar trouwen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 3:26

Ik had ook een redeijk low budget bruiloft hoor, en niemand is volgens mij iets tekort gekomen. We hebben bijvoorbeeld geen auto gehuurd, maar gewoon een mooie auto geleend en netjes gepoetst. Jurk heb ik gekregen, maar als dat niet zo was had ik net zo goed iets simpels aangetrokken. Wij hebben juist iedereen uitgenodigd als daggast (er waren zo'n 80 mensen overdag en 's avonds 130 ofzo) en voor het eten gezorgd, maar dan wel een simpel buffet en geen uitgebreid driegangendiner met bediening, er was onbeperkt drank, maar dan wel in een zaaltje dat versierd was door onszelf, en niet een luxe zalencomplex en er was geen bediening, maar gewoon een bar met vrijwilligers erachter. We hadden hapjes, maar geen luxe hapjes, maar gewoon bitterballen. De band was een echte band, maar dan wel een band van een vriend, die voor heel weinig kwamen spelen. De fotograaf was wel een echte fotograaf, maar weer een kennis die nog oefende met reportages doen, het boeket wat heel mooi, maar geen echt bruidsboeket, maar een mooi boeketje rozen, mijn haar en makeup werden wel gedaan, maar dan niet bij een dure kapper, maar bij een kennis die kapster aan huis is, er waren broodjes voor de mensen die al vroeg kwamen, maar dan wel zelfgesmeerde broodjes, enzovoorts, enzovoorts.

Al met al heeft het ons maar weinig gekost, want we kregen zoveel van de gasten aan geld dat we nauwelijks iets hoefden bij te leggen ( niet dat we daarom gevraagd hadden) en ik hoorde van heel veel mensen dat ze het een hele leuke bruiloft vonden. Ik denk niet dat we meer dan 2000,- zelf hebben betaald aan de hele toestand, en dat waren eigenlijk alleen de kosten voor de ringen en de trouwlocatie, de band, enzovoorts. En hadden we dat niet kunnen betalen, dan hadden we minder mensen uitgenodigd, en bijv. geen echte trouwkleding gedragen. Het ging ons om het trouwen, niet om de toestanden er omheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  RYW ma 31 jan 2011 - 3:41

Lavendel schreef:Wat is er mis gegaan in jouw huwelijk RYW? Kende je hem al al lang voor je ging trouwen en hij bleek hij heel anders te zijn of..?

Ik kende hem 3,5 jaar. Hij bleek inderdaad heel anders te zijn dan ik dacht, want hij bedonderde me met een van mijn beste vriendinnen...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:51

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Susan vr 4 feb 2011 - 3:06

Julia schreef:Susan, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw bruiloft. Ik wil ook graag iets meer low budget trouwen, omdat we en geen mega feest willen geven en we willen ook graag eerder dan over 3 jaar trouwen.

Wij hebben het bij mijn ouders in de huiskamer gevierd omdat dat gewoon een heel mooie grote lichte ruimte is, heel geschikt voor feesten. Een aantal meubelen zijn opgeslagen in de logeerkamer, langs de kant stonden stoelen, de eettafel is wel blijven staan voor het buffet. Er waren statafels gehuurd voor in de hal, op het balkon (groot en af te sluiten door een glazen schuifwand) was de rokersruimte. Mijn ouders hadden grote staven ijs besteld zodat in de badkuip drank gekoeld kon worden, dat was echt heel handig. In de slaapkamer waren kussens neergelegd en speelgoed en daar stond de televisie aan met een kinderfilm, voor als kinderen zich verveelden (ze mochten uiteraard ook gewoon tussen de volwassenen rondlopen, maar ze vonden het wel fijn om zich af en toe terug te trekken). Het buffet was vrij uitgebreid, met vis, vlees, salades, fruit, brood en zoetigheid. Een groot deel was zelfgemaakt, maar we hadden ook dingen besteld, bijvoorbeeld vissalades bij Simonis (vishandel in Scheveningen), bijzondere gevulde broden bij een delicatessenwinkeltje, et cetera. Verder hadden we gewoon zelf leuke muziek bij elkaar gezocht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 5:44

Tesita schreef:Nou, dan ga ik even terug on topic:
Mijn vriend heeft mij gevraagd op een berg in Italië. We waren onderweg naar een of ander dorpje en ik moest van hem ineens een foto maken van het uitzicht. Ik vond dat niet zo nodig,haha, maar hij bleef aandringen. Auto dus aan de kant, ik een foto gemaakt, en ik wilde weer instappen. Dat was niet helemaal de bedoeling. Na nog wat rondgedrenteld te hebben ging hij ineens op één knie en had 'ie een prachtige ring. Ik heb eerst hard gevloekt (van de schrik, had t niet verwacht, ,haha) en toen ja gezegd. Het was perfect!

En Birgit: ik had ook nee gezegd, hoor. Mijn vriend wist ook dat ik iets 'grootsers' wilde. Maakt mij dat een slecht mens? Vast niet. Niets moet, maar sommige dingen wil je gewoon graag. En wat is er nou mis mee als de persoon die zegt je gelukkig te willen maken daar rekening mee houdt. Ik doe toch ook dingen voor hem omdat híj dat zo leuk/fijn vindt?! Dat vind ik nou juist het leuke van een relatie. Dat je elkaar gelukkig wilt zien. En gelukkig was ik die dag, en ben ik nog steeds!

Maar jij zou het dan niet nodig vinden om 'ja' te zeggen op een vraag omdat je HEM daar gelukkig mee maakt, alleen omdat die vraag niet op de voor jou juiste manier gesteld is? En dan begin jij over 'dingen voor elkaar doen omdat je van elkaar houdt?' terwijl je dus voorwaarden gaat stellen aan het stellen aan de manier waarop je ten huwelijk gevraagd wordt? Dat schreeuwt toch 'je doet het op mijn manier of je kunt opzouten'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 8:18

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Zora vr 4 feb 2011 - 8:33

Ik zeg altijd voor de grap tegen mijn vriend dat ik gevraagd wil worden 'door' een chocoladebruine labradorpuppy, met een rode strik om zijn hals, met daaraan de ring Very Happy Als hij dat nog een keer echt zou doen zou ik echt van mijn stokkie gaan... ik ben zoooo a-romantisch :p
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 20:57

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 21:17

Tesita schreef:Ik kan me ook voorstellen dat als het wel serieus was geweest en iemand zou zeggen 'nou zullen we dan maar trouwen', ik zou zeggen 'dat is goed, maar ik zou het wel leuk vinden als je een origineel aanzoek doet'. Zo gaat het ook bij velen trouwens.

Dat vind ik echt heel erg bizar, echt waar. En dat het bij velen zo gaat, ja vele mensen gaan ook weer scheiden.... dus dat zegt helemaal niets over of het werkt of normaal is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Zora vr 4 feb 2011 - 22:27

Tesita schreef:
Zora schreef:Ik zeg altijd voor de grap tegen mijn vriend dat ik gevraagd wil worden 'door' een chocoladebruine labradorpuppy, met een rode strik om zijn hals, met daaraan de ring Very Happy Als hij dat nog een keer echt zou doen zou ik echt van mijn stokkie gaan... ik ben zoooo a-romantisch :p

Hahahaha, je vráágt er wel een beetje om he!

Haha tjah Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Le Chat Noir za 5 feb 2011 - 0:26

Ik ben gevraagd op een pier 's nachts bij het Gardameer na een leuke avond en strandwandeling tijdens onze eerste vakantie samen...Gewoon het feit dat iemand uitspreekt dat hij zijn leven met je wil delen..ja dat vond ik al zo speciaal. De dag erna liepen we met een enorme smile rond.

Daarna hebben we nog ruim anderhalf jaar moeten wachten op de dag, wij wilden beide namelijk wel een bruiloft met alles er op en er aan. Iedereen moet doen hoe hij het zichzelf altijd al voor heeft gesteld vind ik. Dat je zelf in ieder geval achteraf geen spijt hebt, dat is het belangrijkste! Ik had het niet anders willen doen, al houdt het wel in dat we veel geld kwijt waren en dat we daarom nog steeds in een stel oude auto's rijden en niet een enorme spaarrekening hebben(ook door aankoop en verbouwing eigen huis), tja dat is dan niet anders Wink.

Voor ons was het trouwens ook belangrijk om te trouwen als een start van ons leven samen..dus voor kinderen e.d. Wij zijn na 3 jaar getrouwd, hij heeft me na ruim een jaar al gevraagd...Wel woonden we al samen en samen al huis gekocht.
Maar trouwen geeft echt voor mijn gevoel nog veel meer verbondenheid en bevestiging. Je hebt echt voor elkaar gekozen ten overstaan van allemaal andere mensen. En tuurlijk kun je die belofte ook aan elkaar doen dmv samenwonen enz. maar in mijn ogen gaat trouwen toch echt een stapje verder. (of klink ik nu als iemand met een roze bril?)
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 8:55

Ik ben gevraagd op het strand van Isla Margarita.
Hij wilde me eerst de week ervoor al vragen maar toen hadden we net een mailtje van vrienden gelezen dat er 3 stellen uit de groep gngen trouwen. Hij dacht, dat als hij het die avond zou vragen, ik dacht dat hij zich verplicht voelde.
Dus heeft ie het een week verzet.

Eigenlijk wilde ik het strand niet op. Is daar niet echt de meest veilige plek in de avond haha.
Vervolgens liep er de hele tijd een hond achter ons aan die hij weg probeerde te jagen omdat hij bang was dat beest in zijn nek te krijgen als hij op zijn knieën zou gaan :P

Uiteindelijk was de hond weg en heeft hij mij ten huwelijk gevraagd.
`s Avonds werd hij dood en doodziek en moesten we halsoverkop daar naar een ziekenhuis.
Niet echt een romantische afsluiting helaas. Misschien had ik beter nee kunnen zeggen nerd

Onze bruiloft was precies zoals wij in gedachten hadden.
Niet achterlijk duur maar ook niet goedkoop. Wij waren ongeveer 7000.- kwijt.
We waren het eigenlijk overal wel over eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 23:31

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 2:49

Tesita schreef:
Lilith schreef:
Tesita schreef:Ik kan me ook voorstellen dat als het wel serieus was geweest en iemand zou zeggen 'nou zullen we dan maar trouwen', ik zou zeggen 'dat is goed, maar ik zou het wel leuk vinden als je een origineel aanzoek doet'. Zo gaat het ook bij velen trouwens.

Dat vind ik echt heel erg bizar, echt waar. En dat het bij velen zo gaat, ja vele mensen gaan ook weer scheiden.... dus dat zegt helemaal niets over of het werkt of normaal is.

Dat kan, ik niet, haha. Dat laatste was ook niet om aan te geven of het 'goed' is ofzo, ik hoor alleen regelmatig zulke verhalen. Heb het ook nog even aan vriend voorgelegd. Die vond het ook stom om te zeggen 'nou, zullen we dan maar'. Dus ik heb ook gewoon mazzel dat wij er hetzelfde over denken. Oh, en heb ook nog eens gevraagd hoe hij het gevonden had als ik hem had gevraagd ipv andersom. 'Ehm, dat weet ik niet' *pauze* 'Niet zo leuk geloof ik...' Dus we passen wel bij elkaar denk ik zo, haha.

Mag ik trouwens zeggen dat ik jou altijd intimiderend vind! (Zegt meer over mij dan over jou waarschijnlijk). Ben je irl ook zo recht door zee? Je hebt ook regelmatig een 'afwijkende' mening dan de rest. Volgens mij weet je heel goed wie je bent en waar je voor staat. Is een vraag als deze dan pure interesse in het denken van een ander, wil je echt begrijpen waarom sommigen anders denken dan jij, of gaat het meer om de discussie an sich?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor!

Ik geloof wel dat ik in het echt ook zo recht door zee ben ja. Alleen zie je er dan een persoon bij, en hier zie je puur geschreven tekst, dus dan mis je denk ik nuance die er in het echt best wel is.

Plus, ik hou er niet van als iedereen hetzelfde vindt, dat vind ik uiterst verdacht, dus als iedereen gaat dromen over aanzoeken en droombruiloften dan vind ik dat eigenlijk automatisch raar, en ga ik daar vragen over stellen, gewoon omdat ik alles wantrouw wat 'iedereen doet'. Ik heb een gruwelijke hekel aan groepen en groepsgedrag, vandaar. In werkelijkheid is mijn mening helemaal niet zó uitgesproken, en zit ik meestal ergens in het midden. Maar als er een hele groep mensen het éne uiterste roept, dan ren ik automatisch naar het andere uiterste, en dan kom je vanzelf ergens in het midden uit. Ofzo smile In een 1 op 1 gesprek zal ik nooit zo uitgesproken zijn, ik ben best goed (in tegenstelling tot wat meerder mensen hier zeggen) in dingen van verschillende kanten bekijken, en dat doe ik meestal ook. Alleen dus niet als de algemene mening heel duidelijk 1 kant uitgaat en er niet meer verder gekeken wordt dan dat, dan ga ik het extreme andere uiterste verdedigen smile
Plus dat ik nooit erg bang ben om te zeggen wat ik denk, en er zijn vast veel mensen die het met me eens zijn, maar die durven het dan niet te zeggen. Want afwijken van de meerderheid wordt je meestal niet echt in dank afgenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? - Pagina 6 Empty Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum