Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ouderwets rondom huwelijk?

+16
Merai
Mikki
Guusje
tuttebel
Suus
bolus26
minoessepoes
Parisienne
Printje
Marin
Gizmo
Middleme
Floor
Susan
kwak
mii_joyce
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  mii_joyce ma 29 okt 2012 - 8:27

Oke, hier ben ik wel nieuwsgierig naar: Wie is er ouderwets rondom het huwelijk...
Dus: Eerst verloven, niet bij elkaar slapen de nacht van te voren, groot feest na het huwelijk zelf..

Ik zelf heb altijd geroepen dat ik geen groot feest wil, gewoon omdat me dat niet zoveel doet en ik het lichaamelijk niet vol houdt... Liever zou ik dan uit eten gaan met de mensen die het dichtst bij ons staan en een receptie..
En ook het niet bij elkaar slapen vind ik stiekem een beetje onzin, zou juist graag wel naast mijn geliefde willen slapen dan..
Wel zou ik me het liefst eerst verloven na een tijdje samenwonen.

Of zijn er nog andere dingen?

Het is natuurlijk nog lang niet van toepassing, maar wel iets waar ik over na heb gedacht ook in vorige relatie Wink
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:28

Ik hgeb daar zelf echt totaal niets mee, maar ik vind het altijd wel interessant om te weten waarom mensen zich aan die traditionele dingen houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  mii_joyce ma 29 okt 2012 - 8:30

Zelda schreef:Ik hgeb daar zelf echt totaal niets mee, maar ik vind het altijd wel interessant om te weten waarom mensen zich aan die traditionele dingen houden.

inderdaad, ik precies zo.. voor mij hoeft dat niet (op verloven na dan), maar ben wel benieuwd waarom anderen het wel doen Wink
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  kwak ma 29 okt 2012 - 8:34

hoe ouderwets is ouderwets?
Wij hebben voor het trouwen helemaal niet samen geslapen/gewoond en hadden na het burgelijkhuwelijk een kerkdienst, na tijd een receptie en daarna een groot feest.
Wij wonen sinds ons trouwen pas samen.
ik vind het niet ouderwets, bij ons is dit heel normaal ivm het geloof.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:35

Voor mij niets traditioneels.. Ik wil gewoon lekker die ochtend bij mijn vriend in bed wakker worden. Weggeven hoeft ook echt niet.

Wat ik wel mooi vind is corsages voor iedereen (maar dat is niet perse traditioneel toch?.. haha ik wil dat gewoon omdat ik dat mooi vind). En ik wil wel graag een dresscode voor mij gasten aangezien mijn famillie nogal van de denim is en ik het heel leuk zou vinden om mijn vader bijv. in een mooi pak te zien :P

Ja.. ik weet 1 traditioneel ding.. dat mijn vriend mijn jurk niet mag zien.. maar waarschijnlijk hou ik dat toch niet vol :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 8:43

Ik vraag me alleen af wat je onder verloven verstaat. Wil je echt een verlovingsfeest gaan geven? Verwacht je dan dat iedereen in formele kleding komt opdraven, compleet met cadeaus?

Ik bedoel, wat je zelf wil moet je zelf weten, maar je moet wel oppassen dat je niet te veeleisend wordt naar mensen in je omgeving.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:44

kwak schreef:hoe ouderwets is ouderwets?
Wij hebben voor het trouwen helemaal niet samen geslapen/gewoond en hadden na het burgelijkhuwelijk een kerkdienst, na tijd een receptie en daarna een groot feest.
Wij wonen sinds ons trouwen pas samen.
ik vind het niet ouderwets, bij ons is dit heel normaal ivm het geloof.

Hier ook zo. Al was het bij ons niet om het geloof ('moeten'), maar het speelde wel een rol bij de keuze om te trouwen voor het samenwonen. Daarnaast vond ik het op deze manier heel speciaal. Echt hét begin van ons leven samen. Wanneer je trouwt, terwijl je al tien jaar samen woont, zou het voor mij weinig toevoegen.

Edit: Wij zijn ook verloofd. We hebben toen een rondje gebak gedaan voor ouders/broers/zussen. Vanaf het moment dat hij mij officieel gevraagd heeft, zijn we verloofd en begonnen met plannen van de bruiloft.


Laatst aangepast door Chipp op ma 29 okt 2012 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:44

Van mij hoeft trouwen helemaal niet. Zie er de meerwaarde niet van in (behalve eventueel het praktische rondom erfenis ofzo). Ik geef liever mijn geld uit aan een mooie reis of iets anders dan aan een bruiloft waar waarschijnlijk alleen maar negativiteit van komt door e verschillende families van mij en mijn vriend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Middleme ma 29 okt 2012 - 8:44

Ik denk dat ik redelijk ouderwets ben dan, haha.

Het lijkt mij heel bijzonder als mijn vriend me op de dag zelf op komt halen, mij nog niet eerder in de jurk heeft gezien en als mijn vader me dan weggeeft...

Voor het huwelijk niet bij elkaar slapen enzo vind ik niks; vind het zo lekker om in mn vriend zn armen in slaap te vallen n weer wakker te worden I love you
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:45

Ik persoonlijk vind een verlovingsfeest echt onzin.. Net als een rehearseldiner in Amerika.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  mii_joyce ma 29 okt 2012 - 8:47

Susan schreef:Ik vraag me alleen af wat je onder verloven verstaat. Wil je echt een verlovingsfeest gaan geven? Verwacht je dan dat iedereen in formele kleding komt opdraven, compleet met cadeaus?

Ik bedoel, wat je zelf wil moet je zelf weten, maar je moet wel oppassen dat je niet te veeleisend wordt naar mensen in je omgeving.

Nee, zo 'extreem' ook niet! ouderwets rondom huwelijk?  561177
Gewoon verloven, voor het formele zeg maar.. Wel met een ring misschien, maar ook niet noodzakelijk (natuurlijk geen hele dure).
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Floor ma 29 okt 2012 - 8:48

Eerst verloven, niet bij elkaar slapen de nacht van te voren, groot feest na het huwelijk zelf..

Wij waren al 10 jaar bij elkaar voordat we gingen trouwen (toen woonden we al een paar jaar samen). De nacht van te voren hebben we niet samen geslapen, mijn man sliep bij zijn ouders en ik was gewoon in ons huis, we zijn vanuit ons huis dus ook gaan trouwen, hij heeft mij hier opgehaald en toen zijn we naar het gemeentehuis gegaan. Een groot feest hadden wij niet, wij houden niet van feesten dus wij hebben een diner gedaan met ouders/grootouders/broer/zus/getuigen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 9:00

Wij hebben idd de avond vantevoren, lekker traditioneel, afzonderlijk geslapen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 9:14

Ik vind dat wel leuk.

Ik zou wel echt ten huwelijk willen worden gevraagd (al dan met of zonder ring, dat maakt me niet eens zo veel uit) op een lieve en mooie manier, en dan 'verloofd' zijn. Niet dat dat echt iets inhoudt, behalve dat je gaat trouwen.

De avond van te voren inderdaad apart slapen.

Trouwen vanuit m'n eigen ouderlijk huis is niet echt mogelijk, omdat het zo ver weg is, maar dan zou ik 't wel heel leuk vinden om opgehaald te worden in het huis van m'n schoonouders bijv.

Verder ceremonie en dag ook redelijk traditioneel dagschema met feest er achter aan. En het leukste is dan slapen in een hotel/op de locatie ofzo en de dag erna brunchen met de familie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Middleme ma 29 okt 2012 - 9:21

Marin schreef:Ik vind dat wel leuk.

Ik zou wel echt ten huwelijk willen worden gevraagd (al dan met of zonder ring, dat maakt me niet eens zo veel uit) op een lieve en mooie manier, en dan 'verloofd' zijn. Niet dat dat echt iets inhoudt, behalve dat je gaat trouwen.


Jaaaaaa, wil ik ook! En dan echt op een bijzondere, of in ieder geval voor ons speciale, manier.
Mijn vriend had het er laatst over, dat hij dan moet bedenken hoe hij me gaat vragen.. Hihi, de lieverd, trouwen gaan we toch pas over een heleboel jaar :p
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 9:22

Ik zou best over een jaar al gevraagd willen worden! angel
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gizmo ma 29 okt 2012 - 9:33

Een groot feest is toch niet ouderwets? Mijn ouders hadden het er laatst over dat dat vooral iets van de laatste tijd is, toen zij trouwden werd dat vrijwel nooit gedaan.

Echt verloven en dus ten huwelijk gevraagd worden hoorde er voor mij wel echt bij, ook al wisten we van elkaar dat we willen trouwen. Hij is dus echt op één knie gegaan met een ring Very Happy
Verder zullen we de nacht voor trouwen samen slapen, anders slaap ik echt slecht in een ander bed/zonder hem. Jurk krijgt hij pas op de dag zelf te zien. En feest doen we niet, we zijn geen feest-types en hebben er ook niet de familie/vrienden voor.

Iets anders waar ik wel echt 'ouderwets' in ben is, dat ik eerst getrouwd wil zijn voordat we aan kindjes gaan beginnen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 9:36

Gizmo schreef:

Iets anders waar ik wel echt 'ouderwets' in ben is, dat ik eerst getrouwd wil zijn voordat we aan kindjes gaan beginnen.


Dit ook idd..


Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 9:38

Marin schreef:
Gizmo schreef:

Iets anders waar ik wel echt 'ouderwets' in ben is, dat ik eerst getrouwd wil zijn voordat we aan kindjes gaan beginnen.


Dit ook idd..



Dit wilde ik idd ook...

We zijn trouwens ook eerst verloofd voordat we gingen trouwen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 9:41

Ik wil graag door mijn vriend ten huwelijk gevraagd worden, mét verlovingsring. Gelukkig wil hij dat ook doen, maar hij wil niet verklappen hoe hij dat wil doen, dat is een verrassing!

Ik slaap het beste met hem naast me, dus eigenlijk heb ik dat liever. Maar het lijkt me ook wel speciaal om los van elkaar te slapen, en elkaar dan pas te zien als je echt helemaal klaar bent! Maar we kunnen niet bij (schoon) ouders slapen, dat is te ver weg! Misschien dat ik me op mijn werk kan omkleden in alle rust, en dat we daar de bruiloft beginnen, dat zou wel cool zijn Yes

Een groot feest komt er niet, dat willen we niet. We willen klein trouwen (max. 50 personen overdag)

Ook hoop ik naderhand in een prachtige suite te slapen! En dan de volgende ochtend met ontbijt op bed I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  mii_joyce ma 29 okt 2012 - 10:58

Pippa schreef:Ik wil graag door mijn vriend ten huwelijk gevraagd worden, mét verlovingsring. Gelukkig wil hij dat ook doen, maar hij wil niet verklappen hoe hij dat wil doen, dat is een verrassing!

Ik slaap het beste met hem naast me, dus eigenlijk heb ik dat liever. Maar het lijkt me ook wel speciaal om los van elkaar te slapen, en elkaar dan pas te zien als je echt helemaal klaar bent! Maar we kunnen niet bij (schoon) ouders slapen, dat is te ver weg! Misschien dat ik me op mijn werk kan omkleden in alle rust, en dat we daar de bruiloft beginnen, dat zou wel cool zijn ouderwets rondom huwelijk?  3079029344

Een groot feest komt er niet, dat willen we niet. We willen klein trouwen (max. 50 personen overdag)

Ook hoop ik naderhand in een prachtige suite te slapen! En dan de volgende ochtend met ontbijt op bed I love you



klinkt heerlijk, Pippa! I love you

Wat leuk om te lezen hoe verschillend hier over gedacht wordt smile .. Best interessant..
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Parisienne ma 29 okt 2012 - 11:11

Marin schreef:
Gizmo schreef:

Iets anders waar ik wel echt 'ouderwets' in ben is, dat ik eerst getrouwd wil zijn voordat we aan kindjes gaan beginnen.


Dit ook idd..


Dit wilden wij in eerste instantie ook erg graag, maar het is toch even anders gelopen.. Wink

Als wij ooit nog gaan trouwen wil ik ook wel wat traditionele dingen erin. Verloven (al dan niet met ring), nacht ervoor apart slapen, trouwjurk geheim houden, enz.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 11:22

Oh ja trouwjurk geheim houden zou ik ook willen, maar vind ik wel heel moeilijk! Hij heeft m'n droomjurk al eens gezien op m'n telefoon (staat foto opgeslagen) en hij weet precies wat ik wel maar vooral níet mooi vind (en datgene wat ik lelijk vind, is juist wat hij mooi vindt). Maar uiteindelijk denk ik dat ik 't wel geheim zou weten te houden voor 'm, da's toch wel heel leuk. Dan maar hier delen af en toe Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  minoessepoes ma 29 okt 2012 - 20:07

Wij hebben besloten om te gaan trouwen, gewoon samen overeen gekomen. Ik ben dus niet op mijn knie gevraagd en als mijn vriend dat wel had gedaan had ik daar waarschijnlijk om moeten lachen, dat past gewoon niet bij ons. Feitelijk zijn we dan nu verloofd toch? Tenminste we hebben ons voorgenomen om te gaan trouwen. Vorige week vroeg iemand op het werk of ik verloofd was, kijkend naar mijn ringetje met een strikje en toen zei ik verbaasd nee. Later besefte ik me dat ik dat misschien wel ben, maar dat ringetje is sowieso geen verlovingsring. Het was gewoon echt niet in me op gekomen dat we misschien verloofd zijn/ dat ik dat nu zo kan noemen.

Wij trouwen (misschien wordt het zelfs wel een geregistreerd partnerschap) uit praktische overweging en omdat we de dingen gewoon geregeld willen hebben, maar wij willen dan wel weer een feestje geven, geen traditioneel feest met de taart aansnijden enz, maar gewoon een gezellige avond met vrienden en familie. Wat wij nu bedacht hebben is op een bepaald moment trouwen met ouders, broers en zussen met aanhang, de oma's van mijn vriend en 3 van onze beste vrienden en dan daarna lunchen of een diner, afhankelijk van het tijdstip en dan in het weekend daarna een feestje 's avonds voor alle vrienden en familie (dan komen we wel op veel mensen).

Ik ben er ook nog niet over uit of ik een trouwjurk ga dragen, als ik dat al doe dan wordt het een korte, maar ik denk eerder dat ik voor een leuk, mooi jurkje kies.

Ik wil wel graag een ring, maar ik ben ook gewoon gek op sieraden en vind dat een mooie herinnering. Van mijn vriend hoeft een ring niet zo, dat vind ik ook prima. Apart van elkaar slapen en weggeven is totaal niet aan de orde.

Wij hadden eerst in onze gedachten om van de winter al te trouwen, maar het broertje van mijn vriend is vorige week voor ruim 3 maanden op reis gegaan (vrij last minute geregeld) en mijn vriend vind het wel belangrijk dat hij er bij is, dus daarom gaan we dat wat later doen.

Alles bij elkaar niet echt traditioneel dus, maar wel wat bij ons past.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  bolus26 ma 29 okt 2012 - 21:38

Ik ben wel door hem gevraagd met verlovingsring, we hebben de nacht voor ons trouwen gewoon samen thuis geslapen maar we zijn wel allebei bij onze ouders om gaan kleden en hij is me toen op komen halen bij mn moeder. We zijn samen naar binnen gelopen in de trouwboederij( ons gemeentehuis) en daarna met een klein clubje van 15 man gaan eten. Savonds lekker feest in een brasserie waar we graag komen! we hebben gewoon thuis geslapen daarna en zijn de dag na de bruiloft een weekendje weg gegaan.



ik had wel een jurk en zelf een taart gemaakt voor die 15 gasten, s avonds hadden we tompouches met een foto erop voor de feestgangers.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum