Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Geslachtsneutraal' opvoeden

+24
PapillonRose
Dolphinne
Liadan
Paper Crown
mzcharlotte
Poubelle
Tania
Bolleke
Susan
Discordia
Parisienne
Printje
Floor
LindaK
loesje
Pompoen
Le Chat Noir
Coco
Lejow
snoezel
Annemie
Marin
Filoria
Phileine
28 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  SarahKey di 17 jul 2012 - 8:02

Printje schreef:Ik snap het probleem van een roze buggy voor een jongen echt niet maar goed.
Als je kind het toch leuk vindt? wat maakt het toch uit allemaal? R heeft meer jongensspeelgoed omdat hij daarom vraagt maar hij heeft evengoed een mooie prinsessenbuggy en daar speelt hij ook erg veel mee. Hij weet dat hij een jongetje is maar dat heeft niets met roze buggy's te maken.

Ik persoonlijk heb echt een hekel aan de kleur roze. Zal geen een stuk speelgoed in het roze kopen voor mijn zoon.
Bij oma is ook alles al roze omdat S een nichtje heeft. Vind ik zo jammer, waarom alles roze? Brrrrr.
Dus thuis aub geen roze spullen, of het nu een buggy, een tshirt of blokken zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 8:03

Printje schreef:Ik snap het probleem van een roze buggy voor een jongen echt niet maar goed.
Als je kind het toch leuk vindt? wat maakt het toch uit allemaal? R heeft meer jongensspeelgoed omdat hij daarom vraagt maar hij heeft evengoed een mooie prinsessenbuggy en daar speelt hij ook erg veel mee. Hij weet dat hij een jongetje is maar dat heeft niets met roze buggy's te maken.
Ben het helemaal met je eens hoor, maar ik heb het idee dat de meeste meiden vooral bezwaar hebben tegen het krijgen van dit soort dingen, omdat ze bang zijn dat hun zoon er niks mee kan. En dat snap ik ook wel weer. Er zijn meer meisjes die blij worden van een poppenbuggy dan jongens - zo is het nu eenmaal. En dat je niet uit jezelf, zonder speciale reden, een roze poppenbuggy voor je zoon koopt snap ik ook wel.

Maar ben nu wel heel benieuwd of diezelfde dames wél een poppenbuggy zouden kopen als ze merken dat hun zoon helemaal weg is van de 'echte buggy' en driftig wijst naar poppenbuggy's in de winkel.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:03

Een jongetje uit mijn klas trekt het liefste de jurken aan vd poppenhoek maar moeder wil het liefste dat ik dat verbied....ik vind dat echt zo idioot, dat een jongen het leuk vindt om een jurkje aan te hebben wil nog niet zeggen dat hij later homo wordt of wat dan ook,want die 'angst' zit er soms achter volgens mij.

R. is in mijn ogen geen stereotype jongen, hij is vrij rustig, durft niet veel en vindt poppen leuk...tsja mocht hij later homo zijn dan vind ik het helemaal prima hoor. Hij speelt waarmee hij wil.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:04

Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:04

SarahKey schreef:
Printje schreef:Ik snap het probleem van een roze buggy voor een jongen echt niet maar goed.
Als je kind het toch leuk vindt? wat maakt het toch uit allemaal? R heeft meer jongensspeelgoed omdat hij daarom vraagt maar hij heeft evengoed een mooie prinsessenbuggy en daar speelt hij ook erg veel mee. Hij weet dat hij een jongetje is maar dat heeft niets met roze buggy's te maken.

Ik persoonlijk heb echt een hekel aan de kleur roze. Zal geen een stuk speelgoed in het roze kopen voor mijn zoon.
Bij oma is ook alles al roze omdat S een nichtje heeft. Vind ik zo jammer, waarom alles roze? Brrrrr.
Dus thuis aub geen roze spullen, of het nu een buggy, een tshirt of blokken zijn.

En een blauwe buggy dan? Mag dat wel hahaha want die heb je namelijk ook Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:05

Filoria schreef:
Printje schreef:Ik snap het probleem van een roze buggy voor een jongen echt niet maar goed.
Als je kind het toch leuk vindt? wat maakt het toch uit allemaal? R heeft meer jongensspeelgoed omdat hij daarom vraagt maar hij heeft evengoed een mooie prinsessenbuggy en daar speelt hij ook erg veel mee. Hij weet dat hij een jongetje is maar dat heeft niets met roze buggy's te maken.
Ben het helemaal met je eens hoor, maar ik heb het idee dat de meeste meiden vooral bezwaar hebben tegen het krijgen van dit soort dingen, omdat ze bang zijn dat hun zoon er niks mee kan. En dat snap ik ook wel weer. Er zijn meer meisjes die blij worden van een poppenbuggy dan jongens - zo is het nu eenmaal. En dat je niet uit jezelf, zonder speciale reden, een roze poppenbuggy voor je zoon koopt snap ik ook wel.

Maar ben nu wel heel benieuwd of diezelfde dames wél een poppenbuggy zouden kopen als ze merken dat hun zoon helemaal weg is van de 'echte buggy' en driftig wijst naar poppenbuggy's in de winkel.

Dat is ook zo wat je schrijft. Als R het niet leuk zou vinden zou ik geen buggy gekocht hebben maar dat geldt eigenlijk voor al het speelgoed.


Zo wil ik graag een keukentje voor hem kopen (voor sinterklaas dan) maar mijn broer vindt dat erg raar, vindt dat voor meisjes, ik vind dat zo'n onzin.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 8:07

Mermaid Forest schreef:Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.
Ha Very Happy nu ga ik het jou vragen hoor: wat nou als je zoon enorm interesse toont als jij schoonmaakt. Hij is bijna jarig, je bent toevallig met hem in een speelgoedwinkel en hij begint enorm te stralen bij het zien van zo'n schoonmaakkarretje. Wat dan?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:08

Filoria schreef:
Mermaid Forest schreef:Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.
Ha Very Happy nu ga ik het jou vragen hoor: wat nou als je zoon enorm interesse toont als jij schoonmaakt. Hij is bijna jarig, je bent toevallig met hem in een speelgoedwinkel en hij begint enorm te stralen bij het zien van zo'n schoonmaakkarretje. Wat dan?

Dat wilde ik ook al vragen, en daarnaast waarom is schoonmaken in hemelsnaam alleen voor meisjes.....heeft hij het juist mooi al heel jong geleerd dat ook mannen gewoon moeten helpen in het huishouden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:08

Filoria schreef:
Mermaid Forest schreef:Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.
Ha Very Happy nu ga ik het jou vragen hoor: wat nou als je zoon enorm interesse toont als jij schoonmaakt. Hij is bijna jarig, je bent toevallig met hem in een speelgoedwinkel en hij begint enorm te stralen bij het zien van zo'n schoonmaakkarretje. Wat dan?
Tsja laughcry als hij het echt PER SE wil hebben, dan zal ik het hem niet weigeren. Maar het uit mezelf geven, nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:09

Printje schreef:
Filoria schreef:
Mermaid Forest schreef:Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.
Ha Very Happy nu ga ik het jou vragen hoor: wat nou als je zoon enorm interesse toont als jij schoonmaakt. Hij is bijna jarig, je bent toevallig met hem in een speelgoedwinkel en hij begint enorm te stralen bij het zien van zo'n schoonmaakkarretje. Wat dan?

Dat wilde ik ook al vragen, en daarnaast waarom is schoonmaken in hemelsnaam alleen voor meisjes.....heeft hij het juist mooi al heel jong geleerd dat ook mannen gewoon moeten helpen in het huishouden.
Oh hij helpt ook echt wel mee thuis hoor, haha. Hij poetst de tafel zelf met een doekje en hij helpt mij met de was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:09

Mermaid Forest schreef:
Printje schreef:
Filoria schreef:
Mermaid Forest schreef:Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.
Ha Very Happy nu ga ik het jou vragen hoor: wat nou als je zoon enorm interesse toont als jij schoonmaakt. Hij is bijna jarig, je bent toevallig met hem in een speelgoedwinkel en hij begint enorm te stralen bij het zien van zo'n schoonmaakkarretje. Wat dan?

Dat wilde ik ook al vragen, en daarnaast waarom is schoonmaken in hemelsnaam alleen voor meisjes.....heeft hij het juist mooi al heel jong geleerd dat ook mannen gewoon moeten helpen in het huishouden.
Oh hij helpt ook echt wel mee thuis hoor, haha. Hij poetst de tafel zelf met een doekje en hij helpt mij met de was.

Maar waarom zo'n karretje niet dan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:10

Ja geen idee, Printje. Gewoon een gevoel wat ik niet echt kan onderbouwen. Mijn voorkeur gaat gewoon echt uit naar 'jongens speelgoed' en die van mijn zoontje ook. Niet dat ik het een ramp vindt als hij met poppen speelt, maar zolang hij er niet om vraagt zal ik er ook geen voor hem kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:14

Mermaid Forest schreef:Ja geen idee, Printje. Gewoon een gevoel wat ik niet echt kan onderbouwen. Mijn voorkeur gaat gewoon echt uit naar 'jongens speelgoed' en die van mijn zoontje ook. Niet dat ik het een ramp vindt als hij met poppen speelt, maar zolang hij er niet om vraagt zal ik er ook geen voor hem kopen.

haha Dat kan natuurlijk, zolang hij maar gewoon mee mag poetsen thuis hahahaha ik heb ooit een jongetje in de klas gehad (mijn kleuters mogen soms helpen met poetsen) maar van moeder mocht dat niet..dat moesten de meisjes maar doen. Echt serieus.... ik was zo pissig, we leven in 2012 niet in 1800. Hhaha heb het zo uiteraard niet tegen moeder gezet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:15

Printje schreef:
Mermaid Forest schreef:Ja geen idee, Printje. Gewoon een gevoel wat ik niet echt kan onderbouwen. Mijn voorkeur gaat gewoon echt uit naar 'jongens speelgoed' en die van mijn zoontje ook. Niet dat ik het een ramp vindt als hij met poppen speelt, maar zolang hij er niet om vraagt zal ik er ook geen voor hem kopen.

haha Dat kan natuurlijk, zolang hij maar gewoon mee mag poetsen thuis hahahaha ik heb ooit een jongetje in de klas gehad (mijn kleuters mogen soms helpen met poetsen) maar van moeder mocht dat niet..dat moesten de meisjes maar doen. Echt serieus.... ik was zo pissig, we leven in 2012 niet in 1800. Hhaha heb het zo uiteraard niet tegen moeder gezet.
Ja tuurlijk mag hij mee helpen poetsen :P hij wil ook altijd stofzuigen, dat vind ik wel irritant omdat het dan niet snel genoeg gaat naar mijn zin haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 8:16

Mermaid Forest schreef:
Filoria schreef:
Mermaid Forest schreef:Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.
Ha Very Happy nu ga ik het jou vragen hoor: wat nou als je zoon enorm interesse toont als jij schoonmaakt. Hij is bijna jarig, je bent toevallig met hem in een speelgoedwinkel en hij begint enorm te stralen bij het zien van zo'n schoonmaakkarretje. Wat dan?
Tsja 'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 394967 als hij het echt PER SE wil hebben, dan zal ik het hem niet weigeren. Maar het uit mezelf geven, nee.
Haha, ziejewel! Jij bent ook best geslachtsneutraal 'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 2474380249


Ik zit nu trouwens weer even te kijken naar de reactie van Marin op de eerste pagina. Die denkt er nog net wat diepgaander over na. Wat nou als je zo neutraal opvoedt dat je je kindje niet echt leert wat voor geslacht hij heeft en wat dat betekent? Dan sla je ook wel door vind ik. Ik vind het wel belangrijk dat Tomas weet dat hij een jongetje is, dat dat betekent dat hij geen baby'tjes in zijn buik kan krijgen, dat hij altijd lief voor meisjes moet zijn later (want meestal zijn het toch de jongens die in hun tienerjaren de nog iets jongere meisjes verder willen laten gaan dan de meisjes willen, toch?) etc. etc. etc. Ik zou mijn zoon net andere normen en waarden willen bijbrengen dan een dochter denk ik. Voor een puberjongen is het belangrijk dat hij respect heeft voor anderen, voor een pubermeisje dat ze voor zichzelf opkomt. Andersom natuurlijk ook, maar snappen jullie wat ik bedoel?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:18

Filoria schreef:
Mermaid Forest schreef:
Filoria schreef:
Mermaid Forest schreef:Mijn zoontje mag met van alles spelen, maar ik zou nooit uit mezelf een schoonmaak karretje ofzo voor hem kopen.
Ha Very Happy nu ga ik het jou vragen hoor: wat nou als je zoon enorm interesse toont als jij schoonmaakt. Hij is bijna jarig, je bent toevallig met hem in een speelgoedwinkel en hij begint enorm te stralen bij het zien van zo'n schoonmaakkarretje. Wat dan?
Tsja 'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 394967 als hij het echt PER SE wil hebben, dan zal ik het hem niet weigeren. Maar het uit mezelf geven, nee.
Haha, ziejewel! Jij bent ook best geslachtsneutraal 'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 2474380249


Ik zit nu trouwens weer even te kijken naar de reactie van Marin op de eerste pagina. Die denkt er nog net wat diepgaander over na. Wat nou als je zo neutraal opvoedt dat je je kindje niet echt leert wat voor geslacht hij heeft en wat dat betekent? Dan sla je ook wel door vind ik. Ik vind het wel belangrijk dat Tomas weet dat hij een jongetje is, dat dat betekent dat hij geen baby'tjes in zijn buik kan krijgen, dat hij altijd lief voor meisjes moet zijn later (want meestal zijn het toch de jongens die in hun tienerjaren de nog iets jongere meisjes verder willen laten gaan dan de meisjes willen, toch?) etc. etc. etc. Ik zou mijn zoon net andere normen en waarden willen bijbrengen dan een dochter denk ik. Voor een puberjongen is het belangrijk dat hij respect heeft voor anderen, voor een pubermeisje dat ze voor zichzelf opkomt. Andersom natuurlijk ook, maar snappen jullie wat ik bedoel?

Ik snap wat je bedoelt en sta er hetzelfde in als jij. R weet ook dat hij een jongetje is en dat jongens er anders uitzien dan meisjes. Ik vind dat respect voor meisjes, sowieso voor anderen uiteraard, zeer belangrijk.

R. is nu echt een heel rustig jongetje, zoals ik al zei niet echt een stereotype jongen en ik hoop dat hij dat altijd blijft hahaa en niet zo'n opgeschoten, brutaal ventje wordt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:19

Printje schreef:
R. is nu echt een heel rustig jongetje, zoals ik al zei niet echt een stereotype jongen en ik hoop dat hij dat altijd blijft hahaa en niet zo'n opgeschoten, brutaal ventje wordt.
Daar zit ook een middenweg in natuurlijk, mijn zoontje speelt alleen met echt jongens speelgoed en kan met vlagen heel erg druk zijn. Maar soms is hij ook heel rustig en lief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:20

Printje...volgens mij heeft jouw zoontje bij mijn zoontje op de peuterspeelzaal gezeten bedenk ik me net Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:22

Mermaid Forest schreef:Printje...volgens mij heeft jouw zoontje bij mijn zoontje op de peuterspeelzaal gezeten bedenk ik me net Very Happy

hahaha nee hoor want R zit niet op de peuterspeelzaal hahahahaha hij zit 1 dag op een dagverblijf.


Natuurlijk is er ook wel een middenweg, en R is ook echt weleens druk maar hij speelt echt gevarieerd met 'jongens' en 'meisjes' speelgoed. Ik vind het ook wel fijn dat hij niet zo druk is eerlijk gezegd Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:23

Ohhh oke want ik bedacht me ineens dat ik jouw zoontje gezien had een tijdje geleden...
Is hij ook niet naar een peuterspeel-inloop geweest? Toen hij 1,5 was ongeveer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 8:24

Zitten we weer op één lijn he Printje Wink

Printje schreef:R. is nu echt een heel rustig jongetje, zoals ik al zei niet echt een stereotype jongen en ik hoop dat hij dat altijd blijft hahaa en niet zo'n opgeschoten, brutaal ventje wordt.
Daar sluit ik me ook helemaal bij aan. Tomas is ook heel rustig, observerend, geduldig, verzorgend, lief. Als er iets met me is pakt hij mijn schouder en zegt hij 'het komt wel goed hoor lieverd' I love you

Als hij zo blijft mag zijn partner - man of vrouw, maakt me niet uit - hoe dan ook blij zijn met zo'n rustige en meevoelende man. Macho's zijn leuk voor even hoor, maar uiteindelijk moet het huishouden ook gedaan worden en wil je als vrouw een lieve knuffel en een goed gesprek als je een ontzettende rotdag hebt gehad op je werk. En inderdaad geen brutale lummel die zijn schouders ophaalt en nog een biertje pakt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 8:26

Filoria schreef:Zitten we weer op één lijn he Printje Wink

Printje schreef:R. is nu echt een heel rustig jongetje, zoals ik al zei niet echt een stereotype jongen en ik hoop dat hij dat altijd blijft hahaa en niet zo'n opgeschoten, brutaal ventje wordt.
Daar sluit ik me ook helemaal bij aan. Tomas is ook heel rustig, observerend, geduldig, verzorgend, lief. Als er iets met me is pakt hij mijn schouder en zegt hij 'het komt wel goed hoor lieverd' I love you

Als hij zo blijft mag zijn partner - man of vrouw, maakt me niet uit - hoe dan ook blij zijn met zo'n rustige en meevoelende man. Macho's zijn leuk voor even hoor, maar uiteindelijk moet het huishouden ook gedaan worden en wil je als vrouw een lieve knuffel en een goed gesprek als je een ontzettende rotdag hebt gehad op je werk. En inderdaad geen brutale lummel die zijn schouders ophaalt en nog een biertje pakt.

hahaha inderdaad en onze kids lijken ook prcies op elkaar. Zoals jij T. omschrijft zo is R ook. Het is zo'n lief zorgzaam ventje, dat ik zo ontzettend hoop dat hij altijd zo blijft, dan heeft zijn partner (man of vrouw) later een geweldige echtgenoot aan hem hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 8:28

Printje schreef:hahaha inderdaad en onze kids lijken ook prcies op elkaar. Zoals jij T. omschrijft zo is R ook. Het is zo'n lief zorgzaam ventje, dat ik zo ontzettend hoop dat hij altijd zo blijft, dan heeft zijn partner (man of vrouw) later een geweldige echtgenoot aan hem hahahaha
Of onze jongens worden heel gelukkig met elkaar natuurlijk Wink Wink Wink

Ik zal een lieve schoonmoeder zijn hoor! 'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 2474380249
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 8:29

Filoria schreef:
Printje schreef:hahaha inderdaad en onze kids lijken ook prcies op elkaar. Zoals jij T. omschrijft zo is R ook. Het is zo'n lief zorgzaam ventje, dat ik zo ontzettend hoop dat hij altijd zo blijft, dan heeft zijn partner (man of vrouw) later een geweldige echtgenoot aan hem hahahaha
Of onze jongens worden heel gelukkig met elkaar natuurlijk Wink Wink Wink

Ik zal een lieve schoonmoeder zijn hoor! 'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 2474380249
lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Novalee di 17 jul 2012 - 8:29

Eens met Filoria en Susan. Ik vind het belangrijker om te kijken naar wat je kindje wil en waar het in geïnteresseerd is in plaats van wat "hoort".

N. mag spelen waar ze mee wil spelen. Of dat nou jongens- of meisjesspeelgoed is maakt me niks uit. Ze heeft eigenlijk nog geen roze speelgoed. Niet uit een bepaald principe maar gewoon omdat we de duurdere dingen ook voor eventuele broertjes willen kunnen gebruiken. Qua kleertjes draagt ze wel ontzettend veel roze.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 3 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum