Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Melkvrij' opvoeden

+9
Filoria
Darius
Minx
CCC
Linda
_Nina
RYW
loesje
Lejow
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow vr 11 mei 2012 - 21:45

Vanwege mijn geschiedenis van allergieën en B's klachten gaan we nu toch starten met compleet melk en lactose vrije voeding.
Daardoor ben ik eens gaan nadenken.
Ik drink zelf geen melk, ik vind het echt verschrikkelijk vies. En daarbij vind ik 'melk is goed voor elk' de grootste onzin, want wij zijn het enige zoogdier dat na de zuigelingen periode überhaupt nog melk drinken, en dan nog melk van een ander zoogdier ook.
Ik zit er dus over te denken om B geen melk te gaan geven in de toekomst.
Mocht ze er geen allergie aan overhouden heb ik geen problemen met yoghurt/kaas/ijs enz, maar puur melk zie ik gewoon niet zitten.
Ik heb zelf dus ook nooit melk gedronken, en mijn botten doen het allemaal prima.

Hoe denken jullie hierover?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  loesje vr 11 mei 2012 - 21:48

ik denk er precies zo over bij mijn zoontje als hij drek 2 jaar is en pepti niet meer vergoed word. want hij kan net als ik niet tegen melk en ik drink ook nooit melk en heb nergens last van.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  RYW vr 11 mei 2012 - 21:51

Als ze haar voedingsstoffen die ze nodig heeft ergens anders vandaan haalt is dat prima, lijkt me, als jullie dat willen. Maar als ze een jaar of 4 is en zelf melk wil drinken, vind je dat dan goed? Of mag ze dat dan niet? En wat vind je vriend ervan, drinkt hij zelf wel melk?

We zijn trouwens ook het enige zoogdier dat cola drinkt Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 22:04

RYW schreef:

We zijn trouwens ook het enige zoogdier dat cola drinkt Wink

Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  _Nina vr 11 mei 2012 - 22:10

RYW schreef:

We zijn trouwens ook het enige zoogdier dat cola drinkt Wink
zo'n statement wilde ik eigenlijk ook maken Wink Genoeg dieren die ook iets eten of drinken wat geen enkel ander dier eet of drinkt, maar dan hebben ze het alsnog wel nodig natuurlijk. Ik heb op zich verder geen mening over het opvoeden zonder glaasje melk bij je boterham, ik lust het zelf niet eens, maar ik vind het argument een beetje raar. En los daarvan mis ik de clou en beetje als je kaas en ijs wel goed vindt Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 22:13

Statler schreef:
RYW schreef:

We zijn trouwens ook het enige zoogdier dat cola drinkt Wink
zo'n statement wilde ik eigenlijk ook maken Wink Genoeg dieren die ook iets eten of drinken wat geen enkel ander dier eet of drinkt, maar dan hebben ze het alsnog wel nodig natuurlijk. Ik heb op zich verder geen mening over het opvoeden zonder glaasje melk bij je boterham, ik lust het zelf niet eens, maar ik vind het argument een beetje raar. En los daarvan mis ik de clou en beetje als je kaas en ijs wel goed vindt Wink

Eens. Een kind vrij van iets opvoeden dat echt duidelijk ongezond is, zoals veel suiker, dat snap ik. Maar melk is misschien niet meer nodig, echt ongezond is het ook niet. Althans, ik plaats dat niet in dezelfde categorie 'boosdoeners' als suikers en vetten. In die zin vind ik het wat vergezocht. Als je kindje aantoonbaar koemelkallergie heeft, is het natuurlijk wat anders. Maar dan kan een ijsje ook niet, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Linda vr 11 mei 2012 - 22:59

Tja... Ik heb hier ook vaak over nagedacht, maar ik blijf het lastig vinden..
Een opgroeiend kind heeft nou eenmaal dierlijke melk nodig om goed te groeien en ontwikkelen. Melk van een ander dier heeft mij ook tegengestaan, mede daarom geef ik borstvoeding. Mijn dochter heeft (of had, dat is nog even de vraag) KMA.
Voor een volwassene vind ik melk in ieder geval zeker niet nodig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  CCC vr 11 mei 2012 - 23:01

Eens met jou Lejow, ik heb dan altijd melk 'moeten' drinken van mijn ouders, maar ben daar snel genoeg mee gestopt... Kreeg het serieus niet naar binnen, zo ontzettend goor... Ik kan me dan ook niet vinden in de melk is goed voor elk uitspraak. Ik zorg gewoon dat ik genoeg andere melkproducten eet zodat ik compenseer. Overigens hebben wij eigenlijk nooit melk in huis, maar zal het ons kindje wel aanbieden denk ik... Ik ben sowieso niet van het opdringen van bepaalde dingen qua voeding, maar vind ook dat het kindje wel kan aangeven hoe of wat daarin... Laat haar er dus vrij in denk ik...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Linda vr 11 mei 2012 - 23:04

De slogan "melk is goed voor elk" is trouwens door de zuivelindustrie zelf bedacht, dus daar zou ik zeker niet te veel waarde aan hechten nee.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Minx vr 11 mei 2012 - 23:24

Ik weet voor de toekomst ook dat ik mijn kinderen geen melk ga geven. Mijn vriend was er vroeger allergisch voor en je hebt het niet nodig. Sterker nog je lichaam heeft er moeite mee. Bewerkte melkproducten als yoghurt kan je lichaam wel verwerken. Die kun je dus beter gebruiken. Denk dus niet dat je B hier te kort mee doet hoor. Alleen zal ze waarschijnlijk wel steeds uit moeten leggen dat ze van mama geen melk bij het eten hoeft. De zuivelindustrie heeft helaas nog zoveel invloed.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow vr 11 mei 2012 - 23:28

Fairytale schreef:Ik weet voor de toekomst ook dat ik mijn kinderen geen melk ga geven. Mijn vriend was er vroeger allergisch voor en je hebt het niet nodig. Sterker nog je lichaam heeft er moeite mee. Bewerkte melkproducten als yoghurt kan je lichaam wel verwerken. Die kun je dus beter gebruiken. Denk dus niet dat je B hier te kort mee doet hoor. Alleen zal ze waarschijnlijk wel steeds uit moeten leggen dat ze van mama geen melk bij het eten hoeft. De zuivelindustrie heeft helaas nog zoveel invloed.

Nou ja dit dus. Alleen verwoord jij het wat beter haha. Mijn vriend drinkt ook geen melk. En als ze het zelf wilt prima, maar ik zal t niet aandragen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 23:34

ik hoor het wel meer, maar ik denk dat het echt pittig is en je je heel goed moet verdiepen. In hééééél veel voedingsproducten zit melk namelijk.

ooh, edit: ik zie dat je alleen geen pure melk wilt geven. Dan maakt het 't wat makkelijker. Wij drinken hier sowieso geen melk, maar gebruiken wel melkproducten (kaas, yoghurt e.d.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  RYW vr 11 mei 2012 - 23:39

Op die manier geef ik mijn kinderen dus geen frisdranken Wink

Maar prima toch, als B haar voedingsstoffen gewoon binnenkrijgt dan is het toch allemaal prima? Ik zou trouwens niet weten waarom ze het zou moeten uitleggen. Als mijn zoons ergens eten dan krijgen ze niet automatisch een beker melk of cola voorgezet, maar dan wordt er gevraagd wat ze willen drinken. En dan zeggen ze vanzelf wel water, melk of appelsap. Ze hebben nog nooit ergens moeten uitleggen dat ze geen cola drinken voor zover ik weet.

Ik zou het wel wat overdreven vinden als het echt niet zou mogen van je, ook niet als ze zelf wil. Dan zou ik het wel overdreven vinden want dan kan je alles wel gaan verbieden, er zijn talloze dingen die slechter zijn dan melk, maar zo sta je er volgens mij niet in. Maar dan nog: al zou ik het overdreven vinden, so what? Jouw beslissing, toch?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Darius vr 11 mei 2012 - 23:57

Ik zou het eerst gewoon een tijdje afwachten. Stel dat ze over twee jaar geen last heeft van een allergie oid, en gewone melk lekker vind, dan zou ik gewone melk geven. En anders zijn er prima alternatieven voor een glas melk bij de boterham.

Ik drnk zelf ook geen pure melk, vind ik niet lekker, maar drinkyoghurt. Andere zuivel vind ik heerlijk.

Ik zie eigenlijk de discussie niet zo. smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  CCC za 12 mei 2012 - 0:01

Wbt verdiepen in voeding enz. dat zou ik dus niet doen, overal zit bijna melk in verwerkt, daar heb ik overigens minder moeite mee dan pure melk... Hier zou het dus echt om pure melk gaan, mijn vriend neemt alleen melk bij zijn ontbijt trouwens (ontbijtgranen enzo) maar sinds een maandje is hij ook over op yoghurt ed. Hij heeft meteen minder last van zijn maag en darmen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Filoria za 12 mei 2012 - 1:22

Even van voedingscentrum.nl gehaald:

Voordelen voor de gezondheid



Melk en melkproducten zijn vooral belangrijk vanwege calcium en vitamine B2. Voor melk en melkproducten is 450-650 ml per persoon per dag een gemiddelde hoeveelheid.

Magere melk en melkproducten zijn een belangrijk onderdeel van
een gezond voedingspatroon en zijn daarom opgenomen in de Schijf van
Vijf.


Melk en calcium hebben waarschijnlijk een positief effect op het
risico op darmkanker, zo blijkt uit onderzoek van het Wereld Kanker
Onderzoek Fonds.


Aan de andere kant verschijnen af en toe onderzoeken waaruit
blijkt dat melkinname het risico op prostaatkanker kan verhogen.
Daarvoor is echter geen wetenschappelijk bewijs.

Wie geen zuivel eet of drinkt doet er goed aan naar de diëtist of arts te gaan. Calcium in zuivelproducten voorkomt namelijk botontkalking (osteoporose). Alternatieven voor zuivel zijn bijvoorbeeld sojaproducten waaraan calcium is toegevoegd of calciumtabletten.


Gezondheidsrisico's


Volle melk en melkproducten bevatten veel verzadigd vet. Dit vergroot het risico op hart- en vaatziekten. Kies daarom bij voorkeur voor magere zuivel. Magere melk bevat weinig vet.

Sommige mensen zijn gevoelig voor lactose in melk. Deze mensen hebben lactose-intolerantie en kunnen geen melk en melkproducten verdragen. Ook zijn er mensen met koemelkallergie. Bij baby’s is dit de meest voorkomende vorm van allergie.

Mensen met een lage weerstand kunnen rauwe melk of zachte rauwmelkse kaas
beter vermijden met het oog op schadelijke bacteriën. Het gaat dan om
zieken, zwangere vrouwen, ouderen en jonge kinderen. Door rauwe melk van
de boerderij vóór gebruik te koken, worden de schadelijke bacteriën gedood. De belangrijkste bacteriën zijn campylobacter, salmonella, E. coli, bacillus cereus, listeria monocytogenes en staphylococcus aureus.


Op het etiket
van kaas is te zien of het gaat om rauwe melk ("au lait cru") of
gepasteuriseerde melk. Melk uit de winkel is gepasteuriseerd of
gesteriliseerd en dus veilig.



Er wordt streng gecontroleerd op de gezondheid van melkkoeien en op
hygiëne in de fabriek en winkel. Om die reden kun je er vanuit gaan dat
wat in de winkel ligt veilig is.


Deze zaken worden vaak onterecht gezien als gevaar voor de gezondheid:


  • Diergeneesmiddelen, zoals antibiotica

Ze kunnen in de melk terecht komen, maar hier wordt streng op gecontroleerd. Daarom worden koeien die antibiotica
hebben gekregen, een bepaalde tijd apart gemolken. De melk gaat niet
mee naar de fabriek. Melk mag alleen verkocht worden als er geen resten
van medicijnen zijn aangetroffen.



  • Milieuverontreiniging

Wat de koe binnenkrijgt, kan ook in koemelk terecht komen. Zuivel kan kleine hoeveelheden dioxines, PCB’s, aflatoxine, zware metalen en bestrijdingsmiddelen bevatten door milieuverontreiniging. Melkproducten zijn een bron van dioxineachtige stoffen. Deze schadelijke stoffen
zitten in het melkvet. Halfvolle en magere zuivel bevat daarom minder
dioxines en PCB’s. Er zijn veiligheidsnormen vastgesteld waarop
gecontroleerd wordt. Ernstig vervuilde melkproducten boven de norm
worden zelden aangetroffen.



  • Hormonen

In Europa is het niet toegestaan om melkkoeien hormonen
toe te dienen, in andere landen zoals de Verenigde Staten wel. Melk van
koeien die zijn behandeld met hormonen, mag hier niet worden ingevoerd.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 1:29

Melk is ook niet zo gezond, dus melk weglaten lijkt me dan ook geen probleem. Hier heeft L zelf de keuze of hij het wil of niet. Meestal kiest hij voor wat anders. Prima, hij hoeft het ook niet van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Tania za 12 mei 2012 - 8:32

J. krijgt melk door zijn pap maar als hij brood eet in plaats van pap drinkt hij verder ook geen melk. Hij lust het wel maar vind het niet heel erg lekker en van mij hoeft hij het dan ook niet te drinken. Hij eet wel elke avond een bak yoghurt dat vindt hij heerlijk.
Ik zie geen probleem als je geen melk wil geven, al helemaal niet als je wel gewoon yoghurt, kaas enz. geeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Vancity_girl za 12 mei 2012 - 9:13

Tania schreef:J. krijgt melk door zijn pap maar als hij brood eet in plaats van pap drinkt hij verder ook geen melk. Hij lust het wel maar vind het niet heel erg lekker en van mij hoeft hij het dan ook niet te drinken. Hij eet wel elke avond een bak yoghurt dat vindt hij heerlijk.
Ik zie geen probleem als je geen melk wil geven, al helemaal niet als je wel gewoon yoghurt, kaas enz. geeft.

Hier precies zo. Wij drinken zelf ook geen melk, man kan er niet goed tegen en ik vind het niet lekker. Lijkt me geen probleem toch?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Fiwen za 12 mei 2012 - 9:33

Darius schreef: En anders zijn er prima alternatieven voor een glas melk bij de boterham.

Even off-topic:
Melk bij het eten is juist minder goed. Zuivelproducten werken de opname van ijzer uit de voeding tegen. Je kunt beter tussendoor zuivel drinken/eten dan tijdens de maaltijd.

On-topic:
J. heeft tot een paar weken geleden nooit melk gehad ivm een koemelkallergie. Ze heeft pepti en sojamelk gehad en deed het daar prima op. Nu krijgt ze alleen nog voor ze gaat slapen een fles melk (peuter-melk) met een beetje pap omdat ze hierop beter slaapt. Ik geef haar verder geen melk te drinken, vind het niet nodig en ze vind het ook niet lekker.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 19:34

Hier gaan ze dat later ook niet of nauwelijks krijgen. Ik kan er zelf niet tegen. De maaltijden worden al melk- en lactosevrij gemaakt. Als ze wel melk krijgen wordt het geitenmelk. Ik ben 100% voor borstvoeding. Maar mocht dat niet lukken dan gaan wij over op de bussen die worden samengesteld met geitenmelk. Dit is veel beter verteerbaar dan koeienmelk. http://www.nannycaregeitenmelk.nl/

Ik heb op aanraden van iemand anders een tijd terug het boek, Gids voor gezonden voeding, gekocht. Daarin zie je dat calcium in heel veel andere producten wel voor komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Lejow za 12 mei 2012 - 19:58

Sterker nog, melk breekt calcium juist af.
Werkende moeders.nl:

Het is eigenlijk vreemd dat wij als mens hebben besloten om ons gehele leven lang melk te drinken van een ander diersoort.

Melk is bedoeld voor een zuigeling, koemelk is bedoeld om een kalf 300% te laten groeien. Melk bevat ook caseïne, wat de basis is van houtlijm. Een kalf met vier magen kan dat makkelijk verteren, maar het lichaam van een mens is daar niet voor gebouwd. Hierdoor zorgt melk voor slijmvorming in het lichaam. Men wordt sneller verkouden en het lichaam kan moeilijker gifstoffen afvoeren.

70% van de wereldbevolking is lactose-intolerant. Het enzym lactase is nodig om lactose af te breken. Het vermogen dit enzym te maken neemt met het stijgen van de leeftijd geleidelijk af, zodat de meeste zoogdieren (dus ook mensen) op volwassen leeftijd lactose-intolerant worden.

In de laatste eeuwen zijn de Europeanen steeds meer melkproducten gaan consumeren, zodat het grootste deel van hen nu hun hele leven lactase produceert en daardoor niet lactose-intolerant worden.

Veel mensen denken dat melk goed is voor je botten, maar dierlijke eiwitten breken juist calcium af. Daarom beter om andere calciumbronnen te gebruiken, zoals groene groenten.

In de landen waar de zuivelconsumptie het hoogst is (Zweden, Engeland, Denemarken en Nederland) komt ook de meeste botontkalking voor.

De consumptie van melkproducten wordt in verband gebracht met bijv. darmklachten, migraine, diabetes, huidproblemen, astma en bronchitis, verkoudheid, allergieën en gewrichtsklachten. Deze problemen houden verband met elementen als proteïnen, het suiker, het vet en contaminanten in koemelk. Kijk hier voor meer info.

“Waar haal ik dan mijn calcium vandaan”? Zul je denken..

Calcium zit o.a. in groene bladgroenten, fruit, noten en sesamzaad. Dierlijke producten zijn overbodig, wanneer je eetpatroon bestaat uit groente, fruit, peulvruchten, noten, zaden en granen, aangevuld met B12 bronnen (supplementen, met b12 verrijkte producten) krijg je alle benodigde voedingsstoffen binnen. Een dergelijk dieet biedt voordelen voor mens, dier, natuur & milieu en je eigen gezondheid.

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Caulfield za 12 mei 2012 - 20:27

En waaruit blijkt dat, dat dierlijke vetten calcium afbreken? Ik zie geen enkele referentie naar onderzoek.
Ik ben zelf van mening dat we elk niet nodig hebben en dat je het dus gewoon weg kunt laten. Maar ik erger verwonder me wel als ik zulke stukken lees, vol aannames en zonder enige onderbouwing. Dat botontkalking meer voorkomt in landen met een hoge zuivelconsumptie zegt helemaal niet dat melk drinken leidt tot botontkalking, tendentieuze borrelpraat.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 20:30

En als het allemaal zo verschrikkelijk is Lejow, waarom dan wel melk/yoghurt/ijs?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Linda za 12 mei 2012 - 20:46

Maar bestaat melkvrije flesvoeding dan? Ik wist dat niet. Waar is dat dan van gemaakt?
Ik was in de veronderstelling dat alleen de eiwitten stuk gemaakt zijn in allergievrije flesvoeding.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Melkvrij' opvoeden Empty Re: 'Melkvrij' opvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum