Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Geslachtsneutraal' opvoeden

+24
PapillonRose
Dolphinne
Liadan
Paper Crown
mzcharlotte
Poubelle
Tania
Bolleke
Susan
Discordia
Parisienne
Printje
Floor
LindaK
loesje
Pompoen
Le Chat Noir
Coco
Lejow
snoezel
Annemie
Marin
Filoria
Phileine
28 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:06

Ik woon in een ander land dat, naar mijn idee, een iets andere cultuur heeft ten opzichte van opvoeding (voor zover ik dat kan beoordelen, want ik heb zelf geen kinderen).

Nu wordt in een kinderdagverblijf (0-6 jaar) hier een soort 'geslachtsneutrale' methode gebruikt. Ze proberen de kinderen niet te onderscheiden op jongens en meisjes. Zo hebben ze bijvoorbeeld speelgoed aangeschaft dat niet op jongens/meisjes gericht is. Er zijn wel poppen enzo, maar zowel jongens als meisjespoppen en niks in roze of blauw (dus bijvoorbeeld een neutrale poppenwagen, niet een roze). Er zal bijvoorbeeld ook nooit gezegd worden; Alle jongens gaan dit doen en alle meisjes gaan dat doen. Kinderen worden heel erg als individu behandeld en als een jongen zich wil verkleden in een jurk is dat prima. Dat lijkt logisch misschien, maar toen ik nog in een kinderdagverblijf werkte werd er wel eens gezegd dat dat meer voor meisjes was bijvoorbeeld. En ik kan me ook herinneren dat jongens een kleurplaat van Bob de Bouwer kregen en meisjes van Disney prinsessen. Dat wordt in dit kdv dus niet gedaan, alle kinderen kunnen zelf kiezen en alles is meer neutraal.

Ik vraag me af hoe jullie hier tegenover staan. Zouden jullie je kind liever naar zo'n kdv doen of juist niet? Vinden jullie dat er teveel de nadruk wordt gelegd op jongens/meisjes en is dat erg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Phileine di 17 jul 2012 - 2:10

Ik vind het goed klinken. Ik was een 'a typisch' meisje dat altijd het liefst met het 'jongens' speelgoed speelde, zoals blokken en autootjes. Als je het onderscheid niet meer maakt, dan hoef je er als kind ook niet buiten te vallen en kun je je ontwikkelen zoals je dat zelf wilt.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 2:12

Leuk onderwerp om over te praten!

Ik sta heel erg achter dat 'geslachtsneutraal' opvoeden, al wist ik niet dat het die naam had. Dat woord klinkt echt niet, sorry Laughing

Heb voor mijn zoon ook keukenspulletjes en een pop, en een paar prinsessenpuzzels die hij mooi vond in de winkel. Met de pop speelt hij nooooit helaas. Dat was echt zonde van het geld.

Het is uiteindelijk niet te voorkomen dat jongens met 'jongensspeelgoed' spelen en meisjes met 'meisjesspeelgoed', want jongens zijn van nature meer gericht op beweging (denk aan dieren die wegrennen tijdens het jagen) en meisjes meer op verzorgen (vrouwen zorgden voor de kinderen). Ik heb wel eens gelezen dat jongens daardoor interesse hebben in auto's en meisjes in poppen. Hoewel dat niet altijd zo hoeft te zijn natuurlijk.

Als Tomas met kettinkjes van mij wil spelen vind ik dat in elk geval prima 'Geslachtsneutraal' opvoeden 561177
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Marin di 17 jul 2012 - 2:13

Interessant onderwerp! Hoewel ik geen kinderen heb, heb ik wel m'n eigen visie hier op.
In principe vind ik dit concept dan ook goed. Het is goed om kinderen mee te geven dat ze ook met poppen of auto's mogen spelen, dat daar geen label aan hangt of dat ze mogen dragen wat ze willen. Dat hoort gewoon bij hun ontwikkeling en interesses.
Maar daarentegen denk ik wel dat je moet oppassen met het volledig genderloos opvoeden. Gender is nou eenmaal een bepaalde factor die onze identiteit bepaald in onze samenleving, je bént biologisch gezien van een bepaalde sekse. Dus volledig genderneutraal opvoeden zou ik niet doen. Voelt voor mij toch alsof je een bepaald deel van de identiteit van t kind ontneemt, iets wat toch ontwikkelt moet worden.
Maar van dat speelgoed lijkt me in principe prima.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Annemie di 17 jul 2012 - 2:21

Op het kdv vind ik het prima,maar ik zal mijn zoontje nooit uit mezelf een poppenwagen,poppen of ander speelgoed dat echt voor meisjes is geven. Gelukkig houd mijn zoontje echt van jongensdingen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:26

Filoria schreef:Leuk onderwerp om over te praten!

Ik sta heel erg achter dat 'geslachtsneutraal' opvoeden, al wist ik niet dat het die naam had. Dat woord klinkt echt niet, sorry Laughing

Heb voor mijn zoon ook keukenspulletjes en een pop, en een paar prinsessenpuzzels die hij mooi vond in de winkel. Met de pop speelt hij nooooit helaas. Dat was echt zonde van het geld.

Het is uiteindelijk niet te voorkomen dat jongens met 'jongensspeelgoed' spelen en meisjes met 'meisjesspeelgoed', want jongens zijn van nature meer gericht op beweging (denk aan dieren die wegrennen tijdens het jagen) en meisjes meer op verzorgen (vrouwen zorgden voor de kinderen). Ik heb wel eens gelezen dat jongens daardoor interesse hebben in auto's en meisjes in poppen. Hoewel dat niet altijd zo hoeft te zijn natuurlijk.

Als Tomas met kettinkjes van mij wil spelen vind ik dat in elk geval prima 'Geslachtsneutraal' opvoeden 561177

Eens!

H. speelt ook met auto's die ik hier nog had liggen toen mijn neefje nog vaak kwam.
Ik vind dat allemaal prima hoor. En ik vind ook dat het zo hoort.
Persoonlijk vind ik het erg raar als ouders panisch doen als hun zoon met een buggy wil lopen of hun dochter met een auto wil spelen. Het hoort gewoon bij de ontwikkeling en daar hoor je je kind gewoon een beetje in los te laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:38

Filoria schreef:Leuk onderwerp om over te praten!
Ik sta heel erg achter dat 'geslachtsneutraal' opvoeden, al wist ik niet dat het die naam had. Dat woord klinkt echt niet, sorry Laughing

Haha, ik weet ook niet of t zo heet hoor, ik heb t letterlijk vertaald 'Geslachtsneutraal' opvoeden 561177 Geen idee of er een Nederlands woord voor is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  snoezel di 17 jul 2012 - 2:43

Van mij mag L zelf bepalen waar ze mee wil spelen. Als zij liever een bob de bouwer kleurplaat heeft in plaats van een hello kitty- prima. Dus ja hoor, heb niks tegen een kdv dat zo werkt. Wel zou ik het jammer vinden als het echt "tut-tutterig" van bepaalde dingen af zou gaan om het zo "neutraal" mogelijk te maken... Of andersom, iets van "jongensspeelgoed" verwijven. Het moet niet allemaal heel neutraal worden mijns inziens...

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:47

Annemie schreef:Op het kdv vind ik het prima,maar ik zal mijn zoontje nooit uit mezelf een poppenwagen,poppen of ander speelgoed dat echt voor meisjes is geven. Gelukkig houd mijn zoontje echt van jongensdingen.

Waarom 'gelukkig'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Annemie di 17 jul 2012 - 2:54

@luce, omdat ik daar blij mee ben.. Als mijn zoontje met barbies ofzo zou spelen,zou ik niet echt super vinden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Lejow di 17 jul 2012 - 2:56

Luce schreef:
Annemie schreef:Op het kdv vind ik het prima,maar ik zal mijn zoontje nooit uit mezelf een poppenwagen,poppen of ander speelgoed dat echt voor meisjes is geven. Gelukkig houd mijn zoontje echt van jongensdingen.

Waarom 'gelukkig'?

Inderdaad, en waarom zou hij niet met een pop mogen spelen?

Ik vind het ook wel een goed iets. Ik vind roze wel een leuke kleur, en hou ook wel echt van jurkjes en frutsels, maar als ze straks met auto's wil spelen en een bob de bouwer kleurplaat wil zal ik haar niet tegen houden.

In mijn klas probeer ik er ook op te letten, in de poppenhoek liggen allerlei verkleedkleren, en als een jongetje een jurk aan wilt, help ik hem daarbij en wens ik ze veel plezier.
Zelfde geldt ook hier voor de kleurplaten, ze mogen zelf kiezen welke ze willen uit het laatje, of het nou bob de bouwer of prinsessen is.


Ik heb een keer een artikel gelezen trouwens, waarbij ze het hele proces probeerden te 'manipuleren'.
Dus de jongens lieten ze in een keukentje spelen, met allerlei plastic voedsel, potjes, pannetje, poppen enz enz enz en de meisjes kregen auto's enzo.
Na een kwartiertje spelen, speelden de jongens soldaatje. Ze hadden van de komkommers een zwaard gemaakt en gebruikte een pannetje als schild, en de meisjes speelden 'vadertje en moedertje' met de auto's.
Mama auto, papa auto en baby auto! De garage was het bedje waar de baby auto in ging slapen enz..
Dus ik denk dat, wat hier boven ook al gezegd is, het ook over het algemeen wel geslachtsbepaald is, hoe kinderen spelen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Lejow di 17 jul 2012 - 2:56

Annemie, waarom niet?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Coco di 17 jul 2012 - 2:57

Ik heb een jongen-meisje tweeling dus ze spelen vooral met datgene wat ze zelf willen. Mijn dochtertje speelt ook veel met auto's en mijn zoontje ook veel met het roze theeservies van Little People. Mij maakt het niet uit of ze met jongens, meisjes of neutraal speelgoed spelen.
Ik zou een kdv daar dan ook niet specifiek op uitzoeken, maar er ook niets op tegen hebben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:58

Filoria schreef:Leuk onderwerp om over te praten!

Ik sta heel erg achter dat 'geslachtsneutraal' opvoeden, al wist ik niet dat het die naam had. Dat woord klinkt echt niet, sorry Laughing

Heb voor mijn zoon ook keukenspulletjes en een pop, en een paar prinsessenpuzzels die hij mooi vond in de winkel. Met de pop speelt hij nooooit helaas. Dat was echt zonde van het geld.

Het is uiteindelijk niet te voorkomen dat jongens met 'jongensspeelgoed' spelen en meisjes met 'meisjesspeelgoed', want jongens zijn van nature meer gericht op beweging (denk aan dieren die wegrennen tijdens het jagen) en meisjes meer op verzorgen (vrouwen zorgden voor de kinderen). Ik heb wel eens gelezen dat jongens daardoor interesse hebben in auto's en meisjes in poppen. Hoewel dat niet altijd zo hoeft te zijn natuurlijk.

Als Tomas met kettinkjes van mij wil spelen vind ik dat in elk geval prima 'Geslachtsneutraal' opvoeden 561177

Mee eens! Mijn zoontje speelt regelmatig met een roze kinderwagen smile Vind t prima allemaal, snap dat hele gedoe niet van een jongen mag niet met een pop spelen of meiden niet met auto's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Le Chat Noir di 17 jul 2012 - 2:59

Annemie schreef:@luce, omdat ik daar blij mee ben.. Als mijn zoontje met barbies ofzo zou spelen,zou ik niet echt super vinden.

Ben je dan bang dat ie te meisjesachtig wordt?? smile
Mijn broer speelde vroeger met mijn zus met de barbies hoor en dat is een hele stoere vent geworden Wink.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Pompoen di 17 jul 2012 - 3:01

Geslachtsneutraal ben ik op zich wel voor, maar ik vind dat daar ook bij hoort dat een jongetje met een roze wandelwagentje moet kunnen lopen en een meisje met een blauwe auto moet kunnen spelen. Daar tegenover zou ik een roze auto dan ook wel vinden passen en een blauw wandelwagentje. Maar niet dat je dus ook helemaal roze en blauw weert.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  loesje di 17 jul 2012 - 3:02

Le Chat Noir schreef:
Annemie schreef:@luce, omdat ik daar blij mee ben.. Als mijn zoontje met barbies ofzo zou spelen,zou ik niet echt super vinden.

Ben je dan bang dat ie te meisjesachtig wordt?? 'Geslachtsneutraal' opvoeden 561177
Mijn broer speelde vroeger met mijn zus met de barbies hoor en dat is een hele stoere vent geworden Wink.

+1 mijn broer had vroeger wel eens een jurkje aan om te spelen maar ook dat is nou echt geen meid hoor. en ik speelde met auto's dus ja ben ook geen vent geworden zoals je weet.

en mijn zoontje speelt graag met een pop en ik ga hem daar echt niet in tegen houden vind het juist schattig om te zien.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Le Chat Noir di 17 jul 2012 - 3:04

Ik vind trouwens persoonlijk dat je het gewoon los moet laten als ouder. Het zou mij in ieder geval niets uitmaken. Je kunt toch niets onderdrukken wat al in iemand zit en ik denk ook dat zoals de voorbeelden hier laten zien, veel voorkeuren gewoon geslachtsbepaald zijn. Ik speelde vroeger volgens mij ook vadertje moedertje met autootjes haha.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  LindaK di 17 jul 2012 - 3:06

D.aan speelt met dat wat hij leuk vindt, of dat nou auto's of poppen zijn...ik kan me er echt niet druk om maken! Als hij maar lekker speelt :-)
Hij speelt veel met auto's en z'n gereedschap, maar heeft ook een pop die regelmatig de fles krijgt.
Ik heb 'm, toen ik zwanger was van J.ulia, een buggy gegeven. We wandelen gezellig samen, hij met z'n knuffelschaap.
Hij heeft nu een zusje gekregen, dus in de loop van de tijd zal er ook ander speelgoed bijkomen, alleen maar leuk. Kunnen ze allebei kiezen waar ze mee spelen!

Toen ik kleuters had, lette ik daar ook op. Net als wat Lejow beschrijft.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 3:06

Ik vraag me af hoe het kan dat mensen dat niet willen/moeite mee zouden hebben. Wat voor angst zit daar achter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  LindaK di 17 jul 2012 - 3:08

Luce schreef:Ik vraag me af hoe het kan dat mensen dat niet willen/moeite mee zouden hebben. Wat voor angst zit daar achter?

Ja, dat vraag ik me ook af. Ook omdat ik me niet kan voorstellen dat ik dat bij D.aan zou 'tegenhouden'
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Le Chat Noir di 17 jul 2012 - 3:10

Luce schreef:Ik vraag me af hoe het kan dat mensen dat niet willen/moeite mee zouden hebben. Wat voor angst zit daar achter?
Ik denk toch angst dat het een 'mietje' wordt /homosexueel blijkt ofzo?
En het valt me ook vaak op dat het over het algemeen niet zo erg is als een meisje met jongensspeelgoed speelt. Het wordt vaak wel als 'erg' beschouwd als een jongen meisjesachtige dingen doet, met poppen speelt etc.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Floor di 17 jul 2012 - 3:11

Luce schreef:Ik vraag me af hoe het kan dat mensen dat niet willen/moeite mee zouden hebben. Wat voor angst zit daar achter?

Daar hoeft toch niet perse een angst achter te schuilen, het kan ook een kwestie zijn van de opvoeding die de persoon heeft gehad.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 3:18

Snoepy87 schreef:
Filoria schreef:Leuk onderwerp om over te praten!

Ik sta heel erg achter dat 'geslachtsneutraal' opvoeden, al wist ik niet dat het die naam had. Dat woord klinkt echt niet, sorry Laughing

Heb voor mijn zoon ook keukenspulletjes en een pop, en een paar prinsessenpuzzels die hij mooi vond in de winkel. Met de pop speelt hij nooooit helaas. Dat was echt zonde van het geld.

Het is uiteindelijk niet te voorkomen dat jongens met 'jongensspeelgoed' spelen en meisjes met 'meisjesspeelgoed', want jongens zijn van nature meer gericht op beweging (denk aan dieren die wegrennen tijdens het jagen) en meisjes meer op verzorgen (vrouwen zorgden voor de kinderen). Ik heb wel eens gelezen dat jongens daardoor interesse hebben in auto's en meisjes in poppen. Hoewel dat niet altijd zo hoeft te zijn natuurlijk.

Als Tomas met kettinkjes van mij wil spelen vind ik dat in elk geval prima 'Geslachtsneutraal' opvoeden 561177

Mee eens! Mijn zoontje speelt regelmatig met een roze kinderwagen smile Vind t prima allemaal, snap dat hele gedoe niet van een jongen mag niet met een pop spelen of meiden niet met auto's.

Ook helemaal mee eens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Annemie di 17 jul 2012 - 3:23

Kijk als ik al een dochter zou hebben en mijn zoontje zou met haar speelgoed spelen, waarschijnlijk dus poppen enz. dan zou ik dat niet erg vinden, maar ik ga dus geen meisjesspeelgoed voor mijn zoontje aanschaffen.

Als iemand aan mij vroeg wat hij voor zijn verjaardag wilde, dan ga ik geen meisjesspeelgoed opnoemen. Grappig dat er hier dus moeders zijn die dat wel vragen voor hun zoontje, maar dat moet ook iedereen zelf weten, het is niet mijn ding. Ik zie hier ook vaak genoeg topics over meiden die vragen wat ze hun dochter voor de verjaardag moeten geven, nou dan zie ik nooit antwoorden staan als een robot, een vliegtuig, action man poppetjes,auto's of wat voor jongensspeelgoed dan ook, dan geef je als antwoord toch ook, poppenwagen, pop of keukenspulletjes?

Mijn zoontje kan misschien op het kdv spelen met meisjes dingen, nou dan moet hij dat vooral doen, dat vind ik echt niet erg, hij heeft hier ook wel pannetjes, maar echt roze meisjes dingen, nee dat vind ik echt niks en waarom niet, geen idee, zal idd zoals Floor zegt wel met opvoeding te maken hebben. (Zelf speelde ik vroeger ook vooral met jongensdingen, omdat ik een oudere broer had en dus veel met zijn speelgoed speelde). En nee, ik ben echt niet bang dat mijn zoontje later homo word, want daar heb ik helemaal niks op tegen. (vind lucas van gtst helemaal geweldig Very Happy )

Mijn schoonmoeder heeft nog allemaal poppen en allemaal ander meisjes speelgoed in huis van haar kleindochters en ze zei laatst tegen mij, ik heb maar eens wat speelgoed op de rommelmarkt gekocht voor D. want ik heb alleen maar meisjes speelgoed in huis en het word tijd dat ik nu toch ook eens wat jongens speelgoed in huis haal en nee dat heb ik niet gezegd dat ze dat moest doen of dat hij niet met de poppen mag spelen....
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum