Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Geslachtsneutraal' opvoeden

+24
PapillonRose
Dolphinne
Liadan
Paper Crown
mzcharlotte
Poubelle
Tania
Bolleke
Susan
Discordia
Parisienne
Printje
Floor
LindaK
loesje
Pompoen
Le Chat Noir
Coco
Lejow
snoezel
Annemie
Marin
Filoria
Phileine
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 3:25

ik snap dat geslachtsneutraal op willen voeden niet zo goed. Trekken jullie je kinderen dan ook geslachtsneutrale kleren aan? Onze dochter is gek op glittertjes enzo, maar ik denk dat dat vooral komt omdat mama dat zo leuk vindt. Een jongen had ik geen knalroze dora-shirtje met glitters aan getrokken hoor. Ook is het speelgoed dat wij hebben voornamelijk meidenspeelgoed (als in: pop, poppenbedje, keukentje) of neutraal (puzzels, vormenstoof e.d.). Onze dochter mag bij iemand anders best met de auto's spelen of zich verkleden als batman ofzo en in de mc donalds mag ze ook gerust een blauwe ballon kiezen, maar dat hele geslachtsneutraal op willen voeden heb ik vrij weinig mee. Ik heb een meisje, ik vind het heerlijk om lekker met haar te tutten en 'meisjesdingen' met haar te doen en ik vind het geweldig dat zij dat ook leuk vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Parisienne di 17 jul 2012 - 3:52

Ook ik snap het niet heel goed. Ik zal N. nooit tegenhouden in haar keuzes wat betreft jongensdingen of meisjesdingen, maar als je als moeder ervan houdt om met je dochter lekker te 'tutten' en meisjesdingen te doen is dat prima. Ik zou dat niet laten omdat ik 'geslachtneutraal' wil opvoeden. Uiteindelijk maken kinderen hun eigen keuzes en laten hun voorkeuren blijken. Zolang ze daarin vrijgelaten worden is het toch goed?

Hier heeft N. overigens ook duidelijk haar voorkeuren. Ze kan heel erg genieten van 'prinses zijn' met een verkleedjurk of ze kan rondfladderen met elfenvleugels met glitters en een toverstaf. Ook houdt ze ervan om een hoed op haar hoofd te zetten en cowboy te zijn. Zo heb ik laatst een paar auto's voor haar gekocht omdat ze dat helemaal geweldig vindt af en toe. Ik zou ook overwegen om een autogarage te vragen voor haar verjaardag, omdat ik haar daar gewoon een plezier mee doe.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Discordia di 17 jul 2012 - 3:53

Kinderen worden geen homo of lesbie. Als je van die gedachte uitgaat, maakt het dus gewoon niet uit waarmee je je kindje laat spelen.

Ik krijg persoonlijk meer de kriebels van die heel erg meisjesachtige meisje die met een mini kinderwagentje door de supermarkt lopen dan van stoere meiden die in bomen klimmen. Maar ik wil natuurlijk niet hoe en of de ouders hier heel erg veel bij hebben gestimuleerd.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Susan di 17 jul 2012 - 3:54

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 12:02; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Bolleke di 17 jul 2012 - 3:59

Eens met Annemie en Rejoy, zou nooit meisjesdingen voor hem kopen of vragen, als hij het op school leuk vind vind ik het prima als hij ermee wil spelen, maar bij ons speelt het ook niet want C. is in alles een echte jongen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Tania di 17 jul 2012 - 4:03

Ik leer mijn zoontje dat er jongetjes en meisjes zijn. Hij weet ook dat hij een jongetje is en M. een meisje en dat papa een jongen is en mama een meisje.
Maar hij mag spelen met wat hij wil. Hij heeft auto's en ander jongensspeelgoed maar ook een pop die hij erg interessant vind en een keukentje met pastelkleuren en een roze theeserviesje. Hij vindt Cars en Bumba leuk maar ook Mega mindy en minnie mouse.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Annemie di 17 jul 2012 - 4:35

Bolleke schreef:Eens met Annemie en Rejoy, zou nooit meisjesdingen voor hem kopen of vragen, als hij het op school leuk vind vind ik het prima als hij ermee wil spelen, maar bij ons speelt het ook niet want C. is in alles een echte jongen.

Dacht al bijna dat ik de enige was,die zo denkt ..Very Happy
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 4:38

Interessant om jullie meningen te lezen. Voor de moeders die aangeven geen meisjesspeelgoed voor een jongen te kopen, zouden jullie dit ook niet doen als je zoontje daar specifiek om vraagt?
Ik had als kind een vriendje die echt om make-up poppen, barbies, etc vroeg voor zijn verjaardag. Zijn vader vond dat ook niks, maar hij mocht dat wel op zijn verlanglijstje zetten en hij kreeg dat uiteindelijk ook. Zouden jullie dat dan niet goed vinden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Poubelle di 17 jul 2012 - 5:05

Ik heb laatst een artikel gelezen over een stel wat hun kinderen neutraal opvoedde, jammer dat ik me dat niet goed meer kan herinneren!
Ik heb dus geen kinderen maar vind het op het kinderdagverblijf wel ver doorgetrokken. Elk kind moet gewoon kunnen spelen met datgene waarmee zij willen spelen, en als dat voor een jongen nou een roze poppenwagen is en voor een meisje de auto's, het maakt niets uit.

In de kleuterklas had ik een vriendje, die hield al erg van verkleden en schmincken enzo.
Er is een foto van ons als bruidspaar; hij de bruid en ik de bruidegom.
Hij is toevallig homo, maar dat is 'ie niet geworden omdat ie teveel in de poppenhoek heeft gespeeld.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  mzcharlotte di 17 jul 2012 - 5:10

Susan schreef:[Ik vind dat je over dat soort dingen niet te spastisch moet doen, maar dat geldt dan wel beide kanten op. Niet doodsbenauwd zijn als je zoontje met meisjesspeelgoed wil spelen, maar ook niet doodsbenauwd zijn of je niet te rolbevestigend bezig bent als je iets voor je dochter koopt in de kleur roze. Dan vind ik dat je te ver doorslaat.

Nou dit dus. Ik vind dat je daar echt helemaal niks voor hoeft te neutraliseren.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 5:16

Hélemaal mijn ding!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Paper Crown di 17 jul 2012 - 5:22

Ik ben het eens met Rejoy en met Susan. Wij krijgen straks een zoontje, en ik vind er niets mis mee dat hij ook wordt opgevoed met de wetenschap dat hij een jongen is. En dat heeft niets te maken met de speelgoed waar hij mee speelt, of de kleurplaat die hij wil.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Liadan di 17 jul 2012 - 5:30

Ik heb ook niet zoveel met geslachtsneutraal opvoeden. Mijn dochter had en heeft veel roze kleren, jurkjes en rokken, ik vond dat in het begin heel schattig staan en zelf vindt ze het nu ook leuker om een jurk of rok aan te trekken dan een broek.
Speelgoed hebben we van alles in huis, het maakt mij niet uit of ze met poppen of auto's spelen en als onze zoon een prinsessenjurk aan wil dan vind ik dat ook geen probleem.
Ik zou hier ook geen kdv op uitzoeken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 5:47

Een kind moeten kunnen zijn wie die wil zijn. Als dat is dat een jongen in de poppenhoek speelt, prima. Maar dat kan dan toch ook gewoon roze kleertjes? Ik vind het niet nodig dat het bv. kleurloos wordt, zodat je geen 'kant' kiest. Laat een kind gewoon in zijn waarde en lekker dora kleuren als jongen, of cars als meisje. Niks mis mee.

Ik had een oppaskind, wat helemaal gek was van roze, poppen, barbies... maar het was een jongetje. Nou dat mocht beslist niet van zijn vader, hij moest stoer zijn, stoere dingen, en dwong hem om met de auto's te spelen. Laat dat jong, hij zag die dingen continu van zijn zus in huis liggen. Gaat wel weer over. Ik stond lekker op K3 te dansen met hem! Hij in jurkje van zijn zus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Dolphinne di 17 jul 2012 - 7:09

Mijn zoontje mag ook spelen waar hij mee wil.
Laatst waren we op de kermis en mocht hij touwtje trekken. Daarna mocht hij dus iets uitzoeken van de kraam.
Hij koos toen een paarse auto met een roze boot erachter. Ik vind dat helemaal prima als hij dat leuk vind.
Vorige week deed ik nagellak op en hij wilde ook graag. Hij heeft trots aan iedereen zijn gekleurde duimen laten zien smile.

Ik laat hem alleen bijvoorbeeld in de kledingwinkel geen roze rokje uitkiezen. Daar vroeg hij laatst om in de H&M. "mama, waarom mag ik geen roze rokje"?. Toen heb ik hem uitgelegd dat meisjes rokjes dragen en dat dat niet voor jongens is.
Maar als hij zich een keer wil verkleden in een een rok/jurk vind ik dat best. Maar ik zou hem niet als dagelijkse kleding in een rokje laten lopen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  PapillonRose di 17 jul 2012 - 7:12

Ik ben denk ik ook niet zo van het geslachtsneutraal opvoeden. Blijkt ze zelf een voorkeur te hebben voor 'jongensdingen' dan vind ik dat prima, maar ik ga niet alles heel geforceerd neutraal houden. Zo is haar kamertje overwegend roze, veel kleertjes ook en ze heeft veel meisjesspeelgoed. Dat vind ik zelf ook leuk :P Maar mocht ze liever met auto's spelen dan met poppen, prima. Ze heeft trouwens ook wel een paar auto's van LP (brandweer, kiepauto, paar kleine autootjes) en daar kan ze leuk mee spelen. Ik richt me dus wel op haar geslacht, maar zal haar niet tegenhouden als blijkt dat ze bepaalde 'jongensdingen' leuk blijkt te vinden.

Het lijkt me op zich geen slechte manier van opvoeden, en ik zie er wel wat voordelen in. Maar bepaalde dingen zijn ook genetisch bepaald, dus helemaal neutraal zul je het waarschijnlijk toch niet krijgen. Zelf zie ik er in elk geval niet voldoende nut in, hier blijven we lekker meisjesachtig, totdat A. eventueel zelf laat merken dat ze liever wat anders heeft.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 7:12

Paper Crown schreef:Ik ben het eens met Rejoy en met Susan. Wij krijgen straks hebben een zoontje, en ik vind er niets mis mee dat hij ook wordt opgevoed met de wetenschap dat hij een jongen is. En dat heeft niets te maken met de speelgoed waar hij mee speelt, of de kleurplaat die hij wil.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Susan di 17 jul 2012 - 7:14

Nou ja, ik weet niet of ik het geen slechte manier van opvoeden vind, dat ligt eraan hoe ver mensen erin gaan. Je dochter per se geen pop willen geven omdat het rolbevestigend zou zijn vind ik net zo raar als je zoon per se geen pop willen geven omdat het voor meisjes is.

Ik heb ook wel eens gelezen over ouders die bewust het geslacht van hun kind in het midden houden voor de omgeving omdat ze hem/haar volledig sekseneutraal willen opvoeden, dat vind ik wel echt slecht, dan vind ik dat je je kind een normale rol in de maatschappij ontzegt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  PapillonRose di 17 jul 2012 - 7:23

Susan schreef:Nou ja, ik weet niet of ik het geen slechte manier van opvoeden vind, dat ligt eraan hoe ver mensen erin gaan. Je dochter per se geen pop willen geven omdat het rolbevestigend zou zijn vind ik net zo raar als je zoon per se geen pop willen geven omdat het voor meisjes is.

Ik heb ook wel eens gelezen over ouders die bewust het geslacht van hun kind in het midden houden voor de omgeving omdat ze hem/haar volledig sekseneutraal willen opvoeden, dat vind ik wel echt slecht, dan vind ik dat je je kind een normale rol in de maatschappij ontzegt.
Op die manier lijkt het me trouwens wel een slechte manier van opvoeden.

Wat me wel goed lijkt aan deze manier van opvoeden is dat er niet zo op rolmodellen wordt gehamerd. Maar dat moet dan inderdaad weer niet te extreem worden doorgevoerd laughcry Mijn manier van opvoeden is het sowieso niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 7:49

Luce schreef:
Annemie schreef:Op het kdv vind ik het prima,maar ik zal mijn zoontje nooit uit mezelf een poppenwagen,poppen of ander speelgoed dat echt voor meisjes is geven. Gelukkig houd mijn zoontje echt van jongensdingen.

Waarom 'gelukkig'?
Precies mijn gedachte! Heb het antwoord nog niet echt gelezen.

En Bolleke en de andere dames die zeggen 'ik zou mijn zoon nooit meisjesspeelgoed geven': wat is meisjesspeelgoed dan precies? Is een theeserviesje bijvoorbeeld meisjesspeelgoed? Jongens houden ook van fantasiespel en kunnen het ook heerlijk vinden om 'net alsof' thee te drinken hoor.

Stel je voor he: je merkt dat je zoon zijn knuffels probeert een schone luier om te doen. Zou je dan niet denken: 'weet je wat, hij vindt dat verzorgen blijkbaar leuk nu, ik koop een pop voor hem'?
Of als hij regelmatig de keukenkastjes leeghaalt om zogenaamd eten te koken, en hij is binnenkort jarig. Zou je dan denken: 'een speelgoedkeukentje zou leuk zijn, maar dat vraag ik niet want hij is een jongen'?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  SarahKey di 17 jul 2012 - 7:53

Annemie schreef:
Bolleke schreef:Eens met Annemie en Rejoy, zou nooit meisjesdingen voor hem kopen of vragen, als hij het op school leuk vind vind ik het prima als hij ermee wil spelen, maar bij ons speelt het ook niet want C. is in alles een echte jongen.

Dacht al bijna dat ik de enige was,die zo denkt ..Very Happy

Ook mee eens. Zou zelf nooit een roze buggy kopen, maar als hij er ergens anders mee speelt prima. Zou het ook geen leuk kado vinden om te krijgen, (roze) meisjesspeelgoed.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 7:56

Susan schreef:Je dochter per se geen pop willen geven omdat het rolbevestigend zou zijn
brr daar krijg ik ook kriebels van.


Heel in het algemeen vind ik dat je kinderen stimuleert in hun ontwikkeling als je kijkt wat ze op een bepaald moment interesseert en daar dan op inspeelt. Bijvoorbeeld: je merkt dat je zoon geboeid toekijkt hoe je zijn boterham smeert. Dus je geeft hem een kindermes en laat het hem zelf proberen. Of: je dochter merkt dat ze streepjes op de stoep kan maken met een steentje. Dus je geeft haar stoepkrijt om verder te experimenteren met tekenen op de stoep.

Dat is in mijn ogen sowieso veel mooier dan: 'hier heb je een stuk plastic met allemaal knopjes, druk er maar op', los van het hele geslachtsneutraal-verhaal.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 7:58

Ik snap het probleem van een roze buggy voor een jongen echt niet maar goed.
Als je kind het toch leuk vindt? wat maakt het toch uit allemaal? R heeft meer jongensspeelgoed omdat hij daarom vraagt maar hij heeft evengoed een mooie prinsessenbuggy en daar speelt hij ook erg veel mee. Hij weet dat hij een jongetje is maar dat heeft niets met roze buggy's te maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 7:59

Filoria schreef:
Susan schreef:Je dochter per se geen pop willen geven omdat het rolbevestigend zou zijn
brr daar krijg ik ook kriebels van.


Heel in het algemeen vind ik dat je kinderen stimuleert in hun ontwikkeling als je kijkt wat ze op een bepaald moment interesseert en daar dan op inspeelt. Bijvoorbeeld: je merkt dat je zoon geboeid toekijkt hoe je zijn boterham smeert. Dus je geeft hem een kindermes en laat het hem zelf proberen. Of: je dochter merkt dat ze streepjes op de stoep kan maken met een steentje. Dus je geeft haar stoepkrijt om verder te experimenteren met tekenen op de stoep.

Dat is in mijn ogen sowieso veel mooier dan: 'hier heb je een stuk plastic met allemaal knopjes, druk er maar op', los van het hele geslachtsneutraal-verhaal.

Hier sluit ik me bij aan, ik kijk gewoon naar mijn kind, speelt hij graag met een buggy, helemaal prima. Liever auto's even goede vrienden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Tania di 17 jul 2012 - 8:00

Printje schreef:Ik snap het probleem van een roze buggy voor een jongen echt niet maar goed.
Als je kind het toch leuk vindt? wat maakt het toch uit allemaal? R heeft meer jongensspeelgoed omdat hij daarom vraagt maar hij heeft evengoed een mooie prinsessenbuggy en daar speelt hij ook erg veel mee. Hij weet dat hij een jongetje is maar dat heeft niets met roze buggy's te maken.

Mee eens.
Als J. iets in het roze wil dan mag hij dat gewoon. Hij wil ook wel is een prinsessenboekje of stickers als hij mag kiezen. Nou prima, ik zie het probleem ook niet zo

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Geslachtsneutraal' opvoeden - Pagina 2 Empty Re: 'Geslachtsneutraal' opvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum