Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het 17 dagen dieet

+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers

Pagina 35 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet - Pagina 35 Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Aziraphale zo 29 jul 2012 - 7:07

Als tussendoortje neem ik graag van die kleine geraspte worteltjes, schijfjes komkommer, paprikareepjes, radijsjes, rauwkost dus smile Of wat 0% vet yoghurt met een laag koolhydraatgehalte.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rouge zo 29 jul 2012 - 8:37

Heeft iemand ideeën over wat ik mee zou kunnen nemen als lunch naar mijn werk. Had de afgelopen tijd verlof dus kon smiddags uitgebreid eten klaarmaken. Nu dus niet en heb ook niet altijd een koelkast bij de hand.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Bay zo 29 jul 2012 - 10:06

Rouge schreef:Heeft iemand ideeën over wat ik mee zou kunnen nemen als lunch naar mijn werk. Had de afgelopen tijd verlof dus kon smiddags uitgebreid eten klaarmaken. Nu dus niet en heb ook niet altijd een koelkast bij de hand.

Daar ben ik ook benieuwd na. Gelukkig duurt het nog 3 weken maar dan kan ik er alvast overna denken. Start dan met een nwe baan dus geen idee hoe de lunch geregeld is. Ik weet alleen dat er een bedrijfskantine is. Ik hoop ook een koelkast die ik mag gebruiken. Ik blijf voorlopig fase 1 en 2 combineren. In ieder geval tot ik op mijn tussen streef gewicht zit. Dat is nu nog een kleine 2 kg.

Zelf zat ik te denken aan couscous salade,salade of een koude groente omelet.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Minx zo 29 jul 2012 - 10:40

Ik reageer morgen ff voor lunchtips heb al eens eerder zo'n dieet gedaan. Gebruik nu tel dus typt niet zo fijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx zo 29 jul 2012 - 21:13

Wat ik vaak maakte was een omelet met daar allerlei groenten door.

Je kan ook een salade maken kip kan prima koud. Of ik roerbakte paprika uit champignons e.d. Dat kun je ook goed koud eten.

Vandaag is de 7e dag dat ik bezig ben. Dus ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft. Zou ik de drie kg halen na precies een week? Vanavond ga ik in ieder geval sporten net als iedere maandag.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tiana zo 29 jul 2012 - 21:17

Hier is er 600 gram af t.o.v. gisteren! Mijn 2 slechte dagen heb ik dus weer goed gemaakt en dan is er nu 100 gram extra af! Ik ben nu 2,6 kg afgevallen, waarvan 1 met dit dieet. Woensdag ben ik 2 weken bezig en ik ga even kijken wanneer ik met fase 2 ga beginnen! Ben wel toe aan wat afwisseling.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  litllejoy zo 29 jul 2012 - 22:30

Wow, wat is er al weer veel bij geschreven! Daar raak je echt gemotiveerd van!

Hier gaat het ook nog steeds goed, na afgelopen weekend zit ik nog steeds op m'n streefgewicht terwijl ik toch wel gezondigd heb Wink .
Van de week er weer volop tegen aan. Ook al zit ik op m'n streefgewicht, 1 kilo'tje mag er nog wel af.

Eten vandaag:
O: 2 gekookte eieren met gerookte kipfilet
T: Yoghurt met aardbei
L: Uiensoep
T: Yoghurt
D: Gele curry met doperwten, rode paprika en witvis
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Cheesegirl zo 29 jul 2012 - 22:32

Vandaag precies 2 weken, deze week 'maar 0.4' afgevallen. Beter iets en dat het eraf blijft, dan veel en dat het weer terug komt. Het ook een rommelige week met een bbq en de chinees.

In totaal nu -2.5 kg. Dat is gewoon al 1/4 van wat eraf moet! Very Happy
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Arwyn zo 29 jul 2012 - 22:38

Afgelopen weekend was echt slecht, ben 1,2kg aangekomen Het 17 dagen dieet - Pagina 35 394967
Ach, had het ook al wel verwacht. Valt me nog mee dat ik, vergeleken met een week geleden, alsnog 400gram lichter ben. Nu er gewoon weer hard tegenaan. Citroensap staat klaar, moet nog wat afkoelen en heb yoghurt staan. Heb alleen geen boodschappen gedaan, waardoor ik er niks bij heb. Doe er denk ik een beetje All Bran door. Nu het minder warm is, kan ik ook weer wat gaan sporten hier, dat scheelt ook!

Cheesegirl: Goed bezig! Zo denken is wel motiverend, dat 2,5kg al een kwart is!

Littlejoy: Jij bent er dus al bijna! Je menu ziet er goed uit smile Ik moet nog even bedenken wat we gaan eten vanavond..

Stylegirl: Goed zeg, 600gram eraf!

Minx: Ik ben heel benieuwd naar je resultaat morgen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Novalee zo 29 jul 2012 - 22:55

Vanochtend zat ik weer op 80,4 dus de uitspatting van zaterdag is er weer af. Vandaag heel netjes en dan hopelijk morgen onder de 80! :dance:
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Minx zo 29 jul 2012 - 23:06

Ik ben ook benieuwd naar mogen.

@arwyn wel fijn dat het in ieder geval in totaal minder is. Misschien met een dagje goed drinken ben je al veel kwijt, kan bijna niet dat dat alleen vet is daarvoor is het te veel.

@novalee ik duim heel hard mee. Flink drinken en gezond eten dan moet dat goed komen.

@cheese op een kwart is toch super

Heb net even in de koelkast gekeken en mijn vriend heeft het laatste beetje soep mee genomen. Dat zegt heel veel hij houd helemaal niet zo van soep. Gister vroeg hij al of hij hem mee mocht nemen haha. Ik ga zo lekker een visje maken denk ik. Vanavond eet ik in ieder geval taugé en sperzieboontjes
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 23:46

Allemaal vanaf vandaag weer op het juiste spoor! Goed bezig.

Ik woog vanmorgen hetzelfde als gisteren. Nog 300 gram van mijn streef 57.5kg :cheering:

Heb net een smoothie gemaakt. Aardbeien, nectarines en een beetje optimel drink kokos.. Was echt absurd lekker!

Vanavond eet ik niet thuis dus ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg haha. Komt goed.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel zo 29 jul 2012 - 23:53

Bij mij gaat het nog steeds goed, ik volg niet echt 17 dagen dieet maar ik let gewoon goed op en maak steeds bewuste keuzes. Ik merk gewoon dat ik ook vrijwel geen zin meer heb in koekjes/chips/snoepjes etc. Ik ben nu veel minder met eten bezig dan vroeger. Toen dacht ik bij alles wat ik zag 'ooeeh wil ik ook'. Of kon ik om 9u 's ochtends al naar de lunch uitkijken of al bedenken wat ik 's avonds ging eten. Nu kan ik prima mijn vriend iets zien eten zonder dat ik het hoef. En anders neem ik een klein hapje van hem en dan is het ook weer goed.

Gister op een terrasje uit eten geweest met mijn vriend en ik had gekozen voor een hamburger. Normaal eet ik heel snel en heb ik zo'n ding binnen 5 minuten naar binnen gepropt maar nu hoefde het gewoon niet echt ofzo, had ook niet super veel honger. Ik zat gewoon lekker te genieten in de zon en nam steeds kleine hapjes en zat op de helft gewoon vol.

Vandaar begonnen met een bakje kiwi, druiven en 2 lepels kwark en 2 lepels muesli. Tussendoor een banaantje en nectarine. Met de lunch een kopje groentebouillon, een bakje sla met komkommer, tomaat, paprika en een gekookt eitje en 2 volkorenboterhammen met een dun laagje selleriesalade. Straks nog een appeltje en vanavond eten we zelfgemaakte bolognese saus met pasta voor mijn vriend en voor mij een extra gewokt paprikaatje en 2 tomaten.

Ik doe dus niet heel erg streng en eet ook eigenlijk teveel fruit, maar het voelt wel goed smile
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Minx zo 29 jul 2012 - 23:59

Lavendel klinkt goed smile

Ik liet gister trouwens aan mijn vriend een foto zien van iemand waarvan ik vind dat ze een prachtig figuur heeft. Zijn reactie dat hoef je echt niet te doen hoor vind ik niet mooi ze heeft geen heupen. Hahaha
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bay ma 30 jul 2012 - 0:18

Minx, zo'n opmerking is fijn om te horen!!!

Helaas vandaag wat ziekjes. Lijkt op buikgriep en echt totaal geen zin in eten. Wel wat yoghurt gegeten vanochtend. Zo misschien een appel, maar aan ei of sla moet ik echt niet denken. Maar even kijken hoe ik deze dag ga invullen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Minx ma 30 jul 2012 - 0:25

Beterschap, genoeg blijven drinken en als het lukt ook eten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 0:30

Minx, nu willen we natuurlijk de foto wel zien he! cheers

Gast
Gast

Bericht  Arwyn ma 30 jul 2012 - 0:30

Littlejoy: Hoe maak je die curry eigenlijk?
Heb het nooit gehad, maar het lijkt me erg lekker!

Zilver: Beterschap!

Minx: Dat zou fijn zijn, haha. Hoop dat het morgen weer wat minder is!
Die opmerking van je vriend is wel fijn smile Ik had gister ook zoiets. Was de Viva aan het doorbladeren en daar stonden allemaal vrouwen in bikini in. Vroeg toen aan m'n vriend welk figuur hij het mooiste vond. Had verwacht dat het een behoorlijk slanke dame zou zijn, maar hij wees de meiden aan die zo'n beetje mijn figuur hebben alleen dan zonder die dikke buik, haha. Scheelt toch wel, want maatje 36 zal ik met mijn heupen toch nooit gaan passen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 30 jul 2012 - 0:34

Fijn is dat hè,

Voor de meiden met vriend. Steunt hij jullie en liggen jullie doelen gelijk van wat jij wil en hij mooi vind?

Bij ons is dat wel ongeveer gelijk. Gelukkig. Iets dunner zou mogen van mij. Liefste maat 38 dan ben ik wel blij haha. Zit nu aan een 44 dus heb nog wat te doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lavendel ma 30 jul 2012 - 0:47

Minx schreef:Fijn is dat hè,

Voor de meiden met vriend. Steunt hij jullie en liggen jullie doelen gelijk van wat jij wil en hij mooi vind?

Bij ons is dat wel ongeveer gelijk. Gelukkig. Iets dunner zou mogen van mij. Liefste maat 38 dan ben ik wel blij haha. Zit nu aan een 44 dus heb nog wat te doen.

Mjin vriend steunt me gelijk. Wel zeiken en niets eraan doen, daar kan hij niet tegen dus als ik goed bezig ben vind hij het prima, zolang hij maar normaal eten krijgt. Als ik niet zeur en niets doe vindt hij het ook goed overigens.
Onze doelen/ wat we beide mooi vinden liggen wel gelijk, het gaat bij mij maar om een paar kilo, van maat 36/38 naar 36. Het gaat ook om net iets strakker te worden dus dat vind hij natuurlijk prima. lk weet van mijn vriend dat hij stevige lichamen niet mooi vindt dus voor hem is hoe strakker hoe beter Wink. Broodmager vind hij ook niets trouwens, een beetje billen en borsten moeten er wel aan zitten.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 0:54

Mijn vriend vindt het 'goed' zolang ik maar gezond blijf eten. Ik heb wel een periode gehad waarin ik veel te weinig at en wel 3x per dag op de weegschaal stond. Dat vond hij echt niet leuk en door hem ging ik ook wel inzien dat het veel te obessief was.

Nu vindt hij mij trouwens nog steeds wel obsessief qua gewicht maar dat ik gezond eet en soms gewoon wat lekkers pak vind hij belangrijker en ik voel me daar ook een stuk prettiger bij.

Qua figuur vind hij mij gewoon goed als ik ben. (Ik heb maat 36 en een zandloper figuur. Dus taille en kont zijn aanwezig :P ). Soms laat ik wel eens plaatjes zien van mooi gespierde vrouwen, met een lager vetpercentage en dat vind hij ook wel mooi. Hij vind dat bij een vrouw de taille duidelijk zichtbaar moet zijn. Een recht figuur vind hij meisjes achtig (dus van die catwalk modellen o.i.d vind hij echt niets).

Gast
Gast

Bericht  litllejoy ma 30 jul 2012 - 1:11

@ Arwyn

Gele Curry
7 rode gedroogde chilipepers
150g sjalot
1 el zeer fijngehakte citroengras
10 kleine of 5 grote teentjes knoflook
2 el fijngehakte verse gember
1 tl gemalen witte peper
2 tl kerriepoeder
1 tl gemalen komijn
2 tl gemalen koriander
1 tl kaneel
1 tl garnalenpasta (of 3 ansjovisjes uit blik)
1 tl gemalen kurkuma (koenjit/geelwortel)

Als je het fijn gaat wrijven in een grote vijzel is het handig alles vast zo klein mogelijk te snijden. Ga je blenderen, dan kun je het wat grover laten. Voeg zo nodig een paar eetlepels water of olie toe en wiebel de blender ruw heen en weer tot “het pakt” en je een mooie, fijne currypasta draait. Met een keukenmachine lukt dat niet/moeilijk. De currypasta is een week, misschien wel twee weken te bewaren in de koelkast. Of vries ze in kleine porties in, steeds precies genoeg voor één gerecht.

Zo maak ik de gele curry en ik vries 'm dan in, zodat ik altijd een portie uit de vriezer kan pakken.
Als ik het 'echt' ga bereiden (klaar maken om te eten) dan meng ik de gele curry met een klein blikje kokosmelk. Dit mag volgens mij niet volgens het dieet, maar kwa avondeten doe ik zelf iets minder aan het dieet. Normaal gesproken eet er dan wel rijst bij maar dat doe ik vanavond dan weer niet omdat er dus al kokosmelk in zit.
In de koelkast kun je trouwens de curry 1 tot 2 weken bewaren.
Je hebt bij de Albert Heijn ook van "Blue Elephant" zakjes met gele curry. Deze zijn ook wel goed, hoor!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Bericht  Novalee ma 30 jul 2012 - 1:13

Mijn vriend steunt me ook. Hij eet ook wat ik 's avonds voorschotel, mits het maar niet te vaak vegetarisch is Very Happy Ik weet eigenlijk niet wat zijn ideaal zou zijn qua mijn lichaam. Hij vindt het belangrijker dat ik goed in m'n vel zit dan hoe ik eruit zie. Ik vroeg pas wel of hij me aantrekkelijker zou vinden als ik slanker zou zijn en toen zei hij misschien wel, maar dat hij me nu ook heel aantrekkelijk vindt. Hij houdt sowieso wel van wat rondere vormen. Maatje 36 hoeft voor hem niet, en gelukkig maar want dat haal ik sowieso niet. Ben al blij als ik mijn heupen straks in een broek maat 40 krijg :P
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  litllejoy ma 30 jul 2012 - 1:16

Mijn vriend steunt me wel maar doet zelf niet mee..
Hij wilt dus bij zijn maaltijd s'avonds ook aardappelen of rijst of pasta op tafel.
Tussen de middag eet hij ook brood, maar voor z'n werk heeft hij dit ook wel nodig.

Voor de rest houdt hij er wel rekening mee. Hij drinkt bijvoorbeeld doordeweeks geen wijn en bier meer, omdat ik het ook niet meer doe en hij weet hoe ik dat mis.
Verder snoept hij s'avonds ook niet meer, maar pakt hij bijvoorbeeld een plak ontbijtkoek etc.

In het weekend gun ik mezelf wel een iets lekker en dan doet hij gewoon lekker mee.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Bericht  Arwyn ma 30 jul 2012 - 1:19

Bedankt voor het recept Littlejoy.
Ik ga denk ik dan eerst even die van de AH proberen. Er zitten best wat ingrediënten in die wij niet standaard in huis hebben en vind het zonde als we het daarna niet meer gebruiken.
Heb voor de hele week nog niet bedacht wat we gaan eten, dus dit kan ik wel een keertje gaan maken smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud