Het 17 dagen dieet
+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Het 17 dagen dieet
Ik vul dagelijks in wat ik eet en drink via de eetmeter van het voedingscentrum en daar kun je ook klikken op advies, volgens hen krijg ik te veel vetten binnen..
Verder gaat het hier wel goed, had 2 uur geleden wel trek en heb toen een bakje tzatziki gemaakt. Wilde eigenlijk griekse yoghurt met aardbeien nemen, maar het was al te laat voor aardbeien en ik had toch meer zin in een hartige snack.
Minx, ik vind echt niet dat je gezondigd hebt hoor!
Reva & Punk'd, mij is het zondag ook niet gelukt om de verleidingen te weerstaan tijdens het barbecueën..
Aziraphale, fijn dat je broer het dieet min of meer 'goed heeft gekeurd' en ook fijn dat je moeder met je mee doet, denk dat het op deze manier makkelijker wordt volgende week!
Novalee, goed dat de knop bij jou om is! Ook al volg je het dieet pas 3 dagen, het is toch fijn dat je nu ook niet verlangt naar junkfood / ander slecht eten!
Verder gaat het hier wel goed, had 2 uur geleden wel trek en heb toen een bakje tzatziki gemaakt. Wilde eigenlijk griekse yoghurt met aardbeien nemen, maar het was al te laat voor aardbeien en ik had toch meer zin in een hartige snack.
Minx, ik vind echt niet dat je gezondigd hebt hoor!
Reva & Punk'd, mij is het zondag ook niet gelukt om de verleidingen te weerstaan tijdens het barbecueën..
Aziraphale, fijn dat je broer het dieet min of meer 'goed heeft gekeurd' en ook fijn dat je moeder met je mee doet, denk dat het op deze manier makkelijker wordt volgende week!
Novalee, goed dat de knop bij jou om is! Ook al volg je het dieet pas 3 dagen, het is toch fijn dat je nu ook niet verlangt naar junkfood / ander slecht eten!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Reva, tnx voor de tip! We zitten inderdaad in een hotel, maar ik kon nog niet vinden of er koffie- en theezet faciliteiten op de kamer zijn
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Overdag ging het hier ook prima, maar vanavond heb ik ook een bbq gehad. Ik vertel er maar gewoon niets over! Morgen gaan we gewoon weer verder en we zien wel wat de weegschaal maandag zegt.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben 300 gram aangekomen. Vandaag strikt volgens dieet en dan is het er morgen wel weer af. Heb voor mijn doen ook wel heel vroeg op de weegschaal gestaan hahahaha. Misschien scheelt dat ook 100 gram
Nouja, ook straks even een stukje hardlopen en dan komt het wel weer goed.
Novalee, ik vind het zo leuk dat je het zo goed kunt volhouden! You go girl!
Cheesegirl & Reva, hahaha die BBQ''s moeten echt verbannen worden. Zulke voornemens en dan toch in de verleiding komen. Ik dacht gisteren nog wel ''gelukkig' waren het voornamelijk meergranen broodjes. Beter dan een reep chocolade of veel snoepjes. Even relativeren
@ Stylegirl, ik denk dat hij 'te veel vet' aangeeft omdat je bij dit dieet bijna geen koolhydraten eet maar de kcal toch ergens vandaan moet halen. Als je dat uit vetten haalt is het probleem opgelost. De meeste mensen kunnen gezonde vetten veel beter gebruiken dan koolhydraten die meteen omgezet worden in 'verkeerd vet' als ze niet verbrand worden. Goed dat je verder zo lekker bezig bent!
Vandaag is er weer een dag! Joeehoee we can do it
Nouja, ook straks even een stukje hardlopen en dan komt het wel weer goed.
Novalee, ik vind het zo leuk dat je het zo goed kunt volhouden! You go girl!
Cheesegirl & Reva, hahaha die BBQ''s moeten echt verbannen worden. Zulke voornemens en dan toch in de verleiding komen. Ik dacht gisteren nog wel ''gelukkig' waren het voornamelijk meergranen broodjes. Beter dan een reep chocolade of veel snoepjes. Even relativeren
@ Stylegirl, ik denk dat hij 'te veel vet' aangeeft omdat je bij dit dieet bijna geen koolhydraten eet maar de kcal toch ergens vandaan moet halen. Als je dat uit vetten haalt is het probleem opgelost. De meeste mensen kunnen gezonde vetten veel beter gebruiken dan koolhydraten die meteen omgezet worden in 'verkeerd vet' als ze niet verbrand worden. Goed dat je verder zo lekker bezig bent!
Vandaag is er weer een dag! Joeehoee we can do it
Gast- Gast
Bbq zijn echt not done tijdens een dieet. Het is dan gewoon moeilijk volhouden als alles op tafel staat.
Hier gaat verder alles goed. Vanochtend weer gewogen en weeg alweer een halve kilo minder na de 'slechte' dagen, dus zit weer op het goeie pad.
Wat hebben jullie voor plannen voor het avondeten van vandaag?
Hier gaat verder alles goed. Vanochtend weer gewogen en weeg alweer een halve kilo minder na de 'slechte' dagen, dus zit weer op het goeie pad.
Wat hebben jullie voor plannen voor het avondeten van vandaag?
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Goed dat je erover begint!
Ik had een lijstje gemaakt met eten voor deze week omdat ik mijn vriezer wil ontdooien. Maar dat ding zit zo vol dat er eerst wat meer uit moet haha. Nu dus een heel eetlijstje voor deze week zodat dat ding wat leger is.
Vanavond eten wij een pasta.
Mijn vriend met carbonara saus en ik doe het met verse tomaatjes (en zonder pasta).
Met andere woorden. Ik eet een prutje vanavond
Ik had een lijstje gemaakt met eten voor deze week omdat ik mijn vriezer wil ontdooien. Maar dat ding zit zo vol dat er eerst wat meer uit moet haha. Nu dus een heel eetlijstje voor deze week zodat dat ding wat leger is.
Vanavond eten wij een pasta.
Mijn vriend met carbonara saus en ik doe het met verse tomaatjes (en zonder pasta).
Met andere woorden. Ik eet een prutje vanavond
Gast- Gast
Ik ga vandaag ook weer eens van start! Zijn gisteren thuis gekomen van een weekje Menorca, waar ik totaal niet op mijn eten heb gelet. daarnaast hebben wij 18 augustus ern fotoshoot van ons gezinnetje, dus voor die tijd moet er echt nog wat af.
Vanochtend heb ik een glas warm water met citroen gedronken en een bak kwark gegeten. Net lekker weer eens wezen hardlopen, 5 km.
Vanochtend heb ik een glas warm water met citroen gedronken en een bak kwark gegeten. Net lekker weer eens wezen hardlopen, 5 km.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Ik maak vnv broccolisoep met zalmsnippers (AH recept).
Aziraphale- Ratel
Ik ga dit eten:
Parmigiana di melanzane , http://www.greendelicious.nl/2011/03/parmigiana-di-melanzane/ ik doe er alleen nog een beetje gehakt doorheen en maak de tomatensaus zelf in plaats van uit pot)
Parmigiana di melanzane , http://www.greendelicious.nl/2011/03/parmigiana-di-melanzane/ ik doe er alleen nog een beetje gehakt doorheen en maak de tomatensaus zelf in plaats van uit pot)
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Aziraphale schreef:Ik maak vnv broccolisoep met zalmsnippers (AH recept).
Oeh lekker! Ik maak ook weleens courgette/preisoep met zalmsnippers. Misschien ook iets voor vanavond bedenk ik me nu
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik eet vanavond roerbak ei met paprika tomaat en champignons. Mijn vriend wilde gekookte aardappels met vlees en spinazie. Zo geen zin in met dit warme weer. Wil vanavond ook even gaan hardlopen. Ben helemaal weer gemotiveerd! Komt echt door dit mooie weer Vind shirtjes zoveel leuker op een slank lichaam vallen.
Ik heb gister ook alleen de pastasaus gegeten Punk'd best lekker haha. Het was een zelfgemaakte bolognesesaus met rundergehakt en veel tomaten/wortel/bleekselderij. Daarbij heb ik nog een halve gebakken paprika aan stukjes gegeten en een kleine salade met sla, tomaat, verse basilicum en mozarrella.
Ik heb gister ook alleen de pastasaus gegeten Punk'd best lekker haha. Het was een zelfgemaakte bolognesesaus met rundergehakt en veel tomaten/wortel/bleekselderij. Daarbij heb ik nog een halve gebakken paprika aan stukjes gegeten en een kleine salade met sla, tomaat, verse basilicum en mozarrella.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Zo, wat is er opeens veel gepost hier, haha.
Punk'd: Jammer van de BBQ! Als je er maar van genoten hebt gister
Die 300gram heb jij er zo weer af volgens mij.
Aziraphale: Een (reis)dompelaar heet zo'n ding! Die zijn inderdaad heen handig, sowieso veel handiger om mee te nemen, haha. Niet vergeten dat dat ding gloeiende heet wordt als je hem uit de mok haalt en gelijk in de wasbak leggen om af te koelen..
Laced: Succes!
Ik ben 300gram afgevallen Hoop na deze week toch eindelijk onder die 80 te zitten. M'n kop citroenwater staat nu af te koelen en ga zo twee eitjes maken en een kop thee.
Tussen de middag sla met komkommer, kipreepjes, misschien nog een eitje en een klein beetje dressing en vanavond wokken (gemarineerde kipblokjes, wokgroente met extra champignons en eiermie).
Dit weekend ga ik trouwens naar mijn broer, daar wordt het wel lastig om vol te houden denk ik.. Die heeft geen yoghurt/fruit/eieren in huis..
Punk'd: Jammer van de BBQ! Als je er maar van genoten hebt gister
Die 300gram heb jij er zo weer af volgens mij.
Aziraphale: Een (reis)dompelaar heet zo'n ding! Die zijn inderdaad heen handig, sowieso veel handiger om mee te nemen, haha. Niet vergeten dat dat ding gloeiende heet wordt als je hem uit de mok haalt en gelijk in de wasbak leggen om af te koelen..
Laced: Succes!
Ik ben 300gram afgevallen Hoop na deze week toch eindelijk onder die 80 te zitten. M'n kop citroenwater staat nu af te koelen en ga zo twee eitjes maken en een kop thee.
Tussen de middag sla met komkommer, kipreepjes, misschien nog een eitje en een klein beetje dressing en vanavond wokken (gemarineerde kipblokjes, wokgroente met extra champignons en eiermie).
Dit weekend ga ik trouwens naar mijn broer, daar wordt het wel lastig om vol te houden denk ik.. Die heeft geen yoghurt/fruit/eieren in huis..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik had van de week van de pastasaus een lasagne gemaakt met courgetteplakjes, die ik met de kaasschaaf had geschaafd. En bovenop een beetje parmezaanse kaas! Lekker dat het was!
Haha Reva, inderdaad BBQ-verbod!
Punk'd, dat komt wel goed met die 300 gram joh! Ik vind het gewoon vreemd dat die site zegt dat ik te veel vet eet, maar zoals jij het zegt, klinkt het wel logisch!
Littlejoy, vanavond komt er een vriendin eten. We hadden bedacht om tapasgerechtjes te gaan maken, maar we hebben nog niet bedacht wat!
Het avondeten van iedereen klinkt weer lekker hier!
Haha Reva, inderdaad BBQ-verbod!
Punk'd, dat komt wel goed met die 300 gram joh! Ik vind het gewoon vreemd dat die site zegt dat ik te veel vet eet, maar zoals jij het zegt, klinkt het wel logisch!
Littlejoy, vanavond komt er een vriendin eten. We hadden bedacht om tapasgerechtjes te gaan maken, maar we hebben nog niet bedacht wat!
Het avondeten van iedereen klinkt weer lekker hier!
Tiana- Ratel
Voor mij staat vanavond die aubergine met parmezaanse kaas op het menu. Ben erg benieuwd want zowel vriend als ik zijn niet ech aubergine-fan...
Punk'd, ik las laatst ergens dat je in veel pastagerechten de pasta kan vervangen door taugé. Ik heb dat toen eens geprobeerd en vond het wel wat hebben. Het is natuurlijk niet zo lekker als pasta, maar je hebt wel iets om in te kauwen zeg maar. Dank je voor het compliment!
Laced, leuk dat je ook mee komt doen! Veel succes! Van die fotoshoot is herkenbaar. We hebben als kraamcadeau van m'n schoonouders ook een tegoedbon voor een fotoshoot gekregen. Het leek me dan ook wel leuk een foto met z'n 3en te laten maken, maar met dit lichaam wil ik echt niet op de foto
Aziraphale, wat handig dat je moeder ook het dieet gaat volgen, dat maakt het weekendje Brugge een stuk makkelijker.
Stylegirl, ik heb de eetmeter ook ingevuld toevallig. Bij mij geeft hij ook teveel vet aan. Maar daarbij gaat het om percentage, hè? Hij geeft aan dat van het totaal aantal kcal dat je binnenkrijgt een te groot percentage uit vet komt. Bij het stukje over kcal staat wat de ideale verdeling is (ik dacht zo uit m'n hoofd 40% uit koolhydraten, 25 uit eiwitten en 35 uit vet, zoiets was het). Het hoeft dus niet per se te betekenen dat je (veel) teveel vet binnenkrijgt.
Arwyn, wat goed dat er weer 300gr af is!
Ik heb me vanochtend niet gewogen, N. was zo vroeg wakker dat ik er niet aan gedacht heb Ach, dan is de verrassing morgen des te groter . Vanmiddag moet ik naar de tandarts. Normaal gesproken niet zo erg, ik moet nu om het draadje achter m'n tanden weer te laten maken. Maar m'n verstandskies die doorkomt doet best pijn en ik ben een beetje bang dat het ontstoken is ofzo en dat hij er straks toch uit moet
Succes allemaal!
Punk'd, ik las laatst ergens dat je in veel pastagerechten de pasta kan vervangen door taugé. Ik heb dat toen eens geprobeerd en vond het wel wat hebben. Het is natuurlijk niet zo lekker als pasta, maar je hebt wel iets om in te kauwen zeg maar. Dank je voor het compliment!
Laced, leuk dat je ook mee komt doen! Veel succes! Van die fotoshoot is herkenbaar. We hebben als kraamcadeau van m'n schoonouders ook een tegoedbon voor een fotoshoot gekregen. Het leek me dan ook wel leuk een foto met z'n 3en te laten maken, maar met dit lichaam wil ik echt niet op de foto
Aziraphale, wat handig dat je moeder ook het dieet gaat volgen, dat maakt het weekendje Brugge een stuk makkelijker.
Stylegirl, ik heb de eetmeter ook ingevuld toevallig. Bij mij geeft hij ook teveel vet aan. Maar daarbij gaat het om percentage, hè? Hij geeft aan dat van het totaal aantal kcal dat je binnenkrijgt een te groot percentage uit vet komt. Bij het stukje over kcal staat wat de ideale verdeling is (ik dacht zo uit m'n hoofd 40% uit koolhydraten, 25 uit eiwitten en 35 uit vet, zoiets was het). Het hoeft dus niet per se te betekenen dat je (veel) teveel vet binnenkrijgt.
Arwyn, wat goed dat er weer 300gr af is!
Ik heb me vanochtend niet gewogen, N. was zo vroeg wakker dat ik er niet aan gedacht heb Ach, dan is de verrassing morgen des te groter . Vanmiddag moet ik naar de tandarts. Normaal gesproken niet zo erg, ik moet nu om het draadje achter m'n tanden weer te laten maken. Maar m'n verstandskies die doorkomt doet best pijn en ik ben een beetje bang dat het ontstoken is ofzo en dat hij er straks toch uit moet
Succes allemaal!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Novalee, ik krijg met dit dieet maar rond de 1000 kcal binnen (soms erboven, soms eronder). Maar ik zal gewoon niet meer op het adviesknopje drukken dan, haha. Succes bij de tandarts alvast!
Tiana- Ratel
@laced succes,
@arwyn neem je dat toch zelf mee,
@lavendel,azi, littlejoy klinkt goed
Hier nog steeds bezig met een vliegende start. In totaal nu 1,7kg in twee dagen. Dus ben wel blij dat ik me gister netjes aan het dieet heb gehouden op het vlees na dan. Werd net wakker gebeld dus ga zo mijn glaasje citroen maar eens maken. Vandaag een dagje wassen, want mijn koffers worden straks gebracht .
@arwyn neem je dat toch zelf mee,
@lavendel,azi, littlejoy klinkt goed
Hier nog steeds bezig met een vliegende start. In totaal nu 1,7kg in twee dagen. Dus ben wel blij dat ik me gister netjes aan het dieet heb gehouden op het vlees na dan. Werd net wakker gebeld dus ga zo mijn glaasje citroen maar eens maken. Vandaag een dagje wassen, want mijn koffers worden straks gebracht .
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Novalee: Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt vanavond! Ga je die lasagne maken? Hier ook niet echt aubergine fan, dus ik durf het nog niet aan..
Succes bij de tandarts!
Minx: We moeten ruim 4uur rijden om daar te komen, dus zelf meenemen in niet zo handig in die warme auto! Ik zie het wel daar, zal vast wel loslopen.
Succes bij de tandarts!
Minx: We moeten ruim 4uur rijden om daar te komen, dus zelf meenemen in niet zo handig in die warme auto! Ik zie het wel daar, zal vast wel loslopen.
Arwyn- Ratel
Ik zit nu aan mijn verlate ontbijt, griekse yoghurt met een beetje jam en een appel.
Voor vanavond heb ik gemarineerde kip en roerbakgroente.
Ik ga nu echt pas maandag wegen als ik 2 weken bezig ben.
Voor vanavond heb ik gemarineerde kip en roerbakgroente.
Ik ga nu echt pas maandag wegen als ik 2 weken bezig ben.
Cheesegirl- Ratel
@cheese dat je dat kan, ik was veel te nieuwsgierig om pas na zo'n tijd te gaan wegen. Nu ga ik het proberen vol te houden om me niet te wegen tot volgende week maandag. Ook al ben ik stik nieuwsgierig te veel wegen is ook niet goed.
Minx- Lady Post-a-lot
Die aubergine met parmazaan is echt heel erg lekker! Ik haal nu iedere week aubergines.
Als je ze snijd denk je echt even hmzz haha soms zijn ze een beetje gek kleurtje van binnen vind ik.. met die rare pitjes. Maar als ze dan een beetje knapperig worden en met die kaas erover.. Vind het zo lekker!
Maak nu ook elke keer 'lasagne' met aubergine. Dan vervang ik de lasagnebladen met aubergine in de lengte gesneden plakken. Verder dan gewoon met kip of tartaar, veeel tomaten, paprika, kruiden en een beetje creme fraiche om het soppig te krijgen
Als je ze snijd denk je echt even hmzz haha soms zijn ze een beetje gek kleurtje van binnen vind ik.. met die rare pitjes. Maar als ze dan een beetje knapperig worden en met die kaas erover.. Vind het zo lekker!
Maak nu ook elke keer 'lasagne' met aubergine. Dan vervang ik de lasagnebladen met aubergine in de lengte gesneden plakken. Verder dan gewoon met kip of tartaar, veeel tomaten, paprika, kruiden en een beetje creme fraiche om het soppig te krijgen
Gast- Gast
Ik ben ook niet zo dol op aubergine maar de aubergine parmezaan vonden we echt heerlijk! Smaakt gewoon naar lasagne inderdaad
Aziraphale- Ratel
Ik heb de eerste week ook wel veel meer gewogen hoor. Nu wil ik het gewoon als een soort verrassing hebben haha.Minx schreef:@cheese dat je dat kan, ik was veel te nieuwsgierig om pas na zo'n tijd te gaan wegen. Nu ga ik het proberen vol te houden om me niet te wegen tot volgende week maandag. Ook al ben ik stik nieuwsgierig te veel wegen is ook niet goed.
Cheesegirl- Ratel
Ik heb het boek gereserveerd bij de bieb. Hij moet na de vakantie maar snel binnen zijn, dan kan ik die recepten ook eens proberen!
Arwyn- Ratel
Aubergine ben ik ook nog niet mee overtuigd, denk dat ik maar gewoon courgette blijf gebruiken.
Minx- Lady Post-a-lot
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Pagina 29 van 40
Permissies van dit forum: