Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meteen flesvoeding, wie nog meer..

+29
Theeleut
Jazzlyn
Fearie
Filoria
Floor
Tania
Supertalentje
Steep
koNijntje
loesje
SparklingEyes
Annemie
Sanne
Muus
_Lana_
Limburg85
SarahKey
Happydobby
Darius
Bluestar
Twellie
Sun88
moepie
Aimee
_Jet
Puggle
mauwmauw
Monnie
Printje
33 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Meteen flesvoeding, wie nog meer.. - Pagina 3 Empty Re: Meteen flesvoeding, wie nog meer..

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 0:10

SparklingEyes schreef:
Aimee schreef:
SparklingEyes schreef:Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er wordt gezegd dat ik dan wel erg gemakkelijk zeg dat ik bij de tweede niet meer wilde. Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk en om het maar cru te zeggeb, ik voelde me doordat ik moest kolven en aan finger - feeding moest doen van mijn lactatiekundige echt een mellkkoe en werd hier depressief van.

Het is erg makkelijk oordelen over een ander vind ik..

volgens mij word dat nergens gezegd hoor? Ik lees alleen dat laurientje zegt dat het jammer is dat vrouwen het bij een tweede niet meer willen proberen, omdat het haar wel gelukt is. Ik lees geen oordelen of dat iemand het gemakkeliji van jou vind.

Ze geeft aan dat ze het jammer vind dat er vrouwen zijn die omdat het bij de eerste niet lukte zo makkeli voor fv kiezen bij de tweede.

Klopt aimee! Ik geef idd alleen aan dat ik dat jammer vind omdat t een tweede keer misschien wel kan slagen, maar heb nergens gezegd dat iemand te makkelijk naar de fles pakt hoor.. Rolling Eyes

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Meteen flesvoeding, wie nog meer.. - Pagina 3 Empty Re: Meteen flesvoeding, wie nog meer..

Bericht  Steep ma 25 jun 2012 - 0:15

Laurientje85 schreef:
SparklingEyes schreef:
Aimee schreef:
SparklingEyes schreef:Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er wordt gezegd dat ik dan wel erg gemakkelijk zeg dat ik bij de tweede niet meer wilde. Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk en om het maar cru te zeggeb, ik voelde me doordat ik moest kolven en aan finger - feeding moest doen van mijn lactatiekundige echt een mellkkoe en werd hier depressief van.

Het is erg makkelijk oordelen over een ander vind ik..

volgens mij word dat nergens gezegd hoor? Ik lees alleen dat laurientje zegt dat het jammer is dat vrouwen het bij een tweede niet meer willen proberen, omdat het haar wel gelukt is. Ik lees geen oordelen of dat iemand het gemakkeliji van jou vind.

Ze geeft aan dat ze het jammer vind dat er vrouwen zijn die omdat het bij de eerste niet lukte zo makkeli voor fv kiezen bij de tweede.

Klopt aimee! Ik geef idd alleen aan dat ik dat jammer vind omdat t een tweede keer misschien wel kan slagen, maar heb nergens gezegd dat iemand te makkelijk naar de fles pakt hoor.. Rolling Eyes

Ja dat is inderdaad wat je zegt. Maar als ik voor mezelf spreek komt het wel over alsof er een negatieve ondertoon in zit. Voor mij zit er een negatieve lading aan bv geven en heb ik heel wat moeten doorstaan en in ontzettende onzekerheid gezeten. En dat wil ik niet nog een keer. En als jij zegt dan zegt dat jij het jammer vind omdat een 2e keer wel kan slagen denk ik; weet je wel wat ik heb doorgemaakt? Wie ben jij om te zeggen dat ik dat allemaal nog een keer moet doen? Snap je wat ik bedoel? Ik wéét dat je het niet zo bedoelt, maar ik probeer je "de andere kant" te laten zien.

Ik bedoel het niet aanvallend he!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  SparklingEyes ma 25 jun 2012 - 0:19

Dan kwam het verkeerd over.. sorry

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 0:21

Ik heb alle 3 de keren erg moeten bikkelen, en echt een knop om moeten zetten. Ik heb hyperlactatie, borstontstekingen, kloven, fulltime voeden met een tepelhoedje, noem maar op.

En bij de 2e en de tweeling toch weer begonnen, omdat ik het dat allemaal waard vond.

Ik geef nu nog steeds bv aan de tweeling, en stop pas als ze zelf niet meer willen, maar ik kan daar nu al tegenop zien.

Maar eerlijk is eerlijk, als ik terug kijk op het 1e jaar met de tweeling, snap ik niet hoe ik dat heb volgehouden achteraf. Ik stond er toen gelukkig heel positief in, maar ik zag er ook niet florisant meer uit, eerder ziek en zwak, maar dat zag ik zelf niet zo. Als ik nu foto's kijk zie ik het wel. Ik viel ook als een gek af. Is nu overigens weer helemaal bijgetrokken...Meteen flesvoeding, wie nog meer.. - Pagina 3 394967

Maar toch, ik wil het gewoon, en mocht er ooit nog een volgende komen doe ik het zo weer. Ik vind het zo speciaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 0:22

Streep, ik begrijp het zeker heel goed, ik heb ook heel wat moeten doorstaan, zeker nu deze keer maar dat is ook eigen keuze geweest want ik had ook kunnen stoppen natuurlijk, maar ik ben gewoon heel blij dat ik wel ben doorgegaan en dat het nu wel gelukt is.
Bij mijn zoontje heb ik er voor gekozen om te stoppen na vier slopende weken en daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van gehad, ook al was het op dat moment voor mij de juiste keuze.

Dus zoals je leest heb ik met beide ervaring, maar ben ik nu dus heel blij dat ik toch doorgezet heb, en dat is wat ik andere graag mee wil geven dat het dus ook na een slechte eerste keer een tweede keer wek goed kan gaan.

En nogmaals ik veroordeel echt niemand, het is ieders eigen keuze en ik spreek nu ook alleen maar uit eigen ervaring!

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje ma 25 jun 2012 - 5:31

Nog afgezien van bv of fv, ik vond de eerste weken uberhaupt loeizwaar. Ik heb me weleens afgevraagd waarom niemand dat verteld heeft, maar ik kan me zo voorstellen dat ik me geen voorstelling kon maken van 'zwaar' net na de geboorte.

Zoon heeft vanaf dag 1 fv gehad omdat hij ziek was en ik heb 2 weken geprobeert hem bv te geven. Het filmpje van de voorlichtingsavond waarbij een baby gelijk na de geboorte naar de borst kruipt en daar gewoon aan begint te zuigen is in scene gezet ofzo, maar strookt denk ik nooit met de werkelijkheid. Ik heb meerdere malen per dag de lactatiekundige geconsulteerd (hij hapte, zoog 1 keer, liet dan los) maar na een paar dagen waren ze allebei op vakantie en zat ik opgescheept met de zogenaamde 'borstvoedings-gecertificeerde' verpleegkundigen van de kinderafdeling. Mijn borstvoeding is nooit op gang gekomen ondanks het aanleggen en het kolven, misschien door de flesjes waar natuurlijk gelijk wat uitkomt Wink

Ik weet eigenlijk niet wat ik besluit bij een tweede. Ik ben absoluut voor, maar ik vond de eerste weken al zo vermoeiend, dan heb ik er nog een peuter/kleuter bij en straks zit ik mn best te doen heb ik weer geen productie. Wie doe ik daar een plezier mee?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Limburg85 ma 25 jun 2012 - 6:19

Tiramisu schreef:Wat ik me wel afvraag is of al die mensen waarbij het bij een eerste kindje niet goed is gelukt hulp hebben ingeroepen van een (gecertificeerde) lactatiekundige? Die kan zó veel ondersteuning bieden wanneer het niet lekker loopt.
Zelf geef ik borstvoeding en hoop dat nog lang te mogen doen, zowel bij T als een evt. volgend kindje. En ja - ik vind het één van de mooiste en fijnste dingen die er zijn - ondanks dat het af en toe even bikkelen is (geweest).

Dat heeft hier geen nut gehad, bij R. was het sowieso een wonder dat hij gegroeid was want door zijn heel strak zittende tongriempje was het haast onmogelijk + daarbij ook nog prematuur wat het voor hem nog moeilijker maakte.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania ma 25 jun 2012 - 6:27

Tiramisu schreef:Wat ik me wel afvraag is of al die mensen waarbij het bij een eerste kindje niet goed is gelukt hulp hebben ingeroepen van een (gecertificeerde) lactatiekundige? Die kan zó veel ondersteuning bieden wanneer het niet lekker loopt.
Zelf geef ik borstvoeding en hoop dat nog lang te mogen doen, zowel bij T als een evt. volgend kindje. En ja - ik vind het één van de mooiste en fijnste dingen die er zijn - ondanks dat het af en toe even bikkelen is (geweest).

Ik heb voor twee kinderen drie verschillende lactatiekundigen 'gehad'. Geen van allen kreeg mijn borstvoeding op gang. Het bleef bij maximaal drie druppels (als ik mazzel had). Dus in die onzin van 'iedereen kan borstvoeding geven' geloof ik allang niet meer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Floor ma 25 jun 2012 - 6:55

Tania schreef:

Ik heb voor twee kinderen drie verschillende lactatiekundigen 'gehad'. Geen van allen kreeg mijn borstvoeding op gang. Het bleef bij maximaal drie druppels (als ik mazzel had). Dus in die onzin van 'iedereen kan borstvoeding geven' geloof ik allang niet meer.

Ik heb 2 lactatiekundigen gehad maar het ging nooit goed, er was altijd wel wat en ze spraken elkaar ook tegen en dan vervolgens was er 1 verpleegkundige die ook weer haar eigen 'regels' er op na hield dus wij waren constant compleet verward over hoe het moest, wat ik moest doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd, live voeden, kolven, tepelhoedje, uiteindelijk volledig kolven maar nooit had ik een fatsoenlijke hoeveelheid gekolfd en onze zoon bleef maar honger houden en afvallen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria ma 25 jun 2012 - 7:23

Printje, laat je niet gek maken meid. Ik ben zelf vóór borstvoeding maar ernstig tégen stress. Mijn zusje heeft voor haar studie veel gelezen over cortisol (het stresshormoon) en baby's. Die twee zijn duidelijk geen goede combinatie. Baby's hebben echt veel last van een gestresste moeder. Als je zo'n slecht gevoel hebt bij borstvoeding dat je al gestresst raakt bij de gedachte alleen, dan is het dus helemaal niet goed voor jullie.

Als je die gevoelens en gedachtes op de een of andere manier om kan buigen en met een goed gevoel aan borstvoeding kan beginnen is het zeker het proberen waard, maar anders zou ik het niet doen in jouw geval.

En mijn mening maakt niet eens uit, want het is lekker je eigen beslissing. Puh.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 7:34

Eens met Filoria. Ik zou me er ook lekker niet druk om maken. Je hebt je redenen dat je er niet aan begint, net zoals een ander haar redenen heeft om aan borstvoeding te beginnen en niet aan kunstvoeding. Allebei is prima.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 7:43

Filoria schreef:Printje, laat je niet gek maken meid.

Dat zal ze ook echt niet doen hoor Printje kennende :P

Gast
Gast

Bericht  Filoria ma 25 jun 2012 - 7:46

Laurientje85 schreef:

Dat zal ze ook echt niet doen hoor Printje kennende Meteen flesvoeding, wie nog meer.. - Pagina 3 253468018
Haha volgens mij heb je daar gelijk in. Niks gezegd dan Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Fearie ma 25 jun 2012 - 7:51

Ik geef zelf nu al 10 maand bv, maar twijfel soms sterk of ik het bij een 2e weer zo lang wil doen. Heb mezelf als doel gesteld tot een jaar bv te geven (maar heb nu voor de 2e keer in een maand borstontsteking). Ik denk dat ik het bij een 2e bij stel naar een half jaar, deels ook afhankelijk van eczeem gehalte en zo.

Ik ben het ook eens met de dames die zeiden dat bv geven niet zo makkelijk is, ik had me er redelijk op ingelezen maar ondanks dat was het toch flink investeren en kostte het wel wat moeite.
Wat ik persoonlijk wel erg storend vond, waren de vragen wanneer ik nu eindelijk eens overging op fv en dus stopte met de bv. Want 3, 6 maanden bv geven is toch lang genoeg.

De dames die meteen voor fv kiezen, prima toch. Alle kindjes worden er groot op, dus lijkt me geen probleem.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Printje ma 25 jun 2012 - 7:54

Filoria schreef:Printje, laat je niet gek maken meid. Ik ben zelf vóór borstvoeding maar ernstig tégen stress. Mijn zusje heeft voor haar studie veel gelezen over cortisol (het stresshormoon) en baby's. Die twee zijn duidelijk geen goede combinatie. Baby's hebben echt veel last van een gestresste moeder. Als je zo'n slecht gevoel hebt bij borstvoeding dat je al gestresst raakt bij de gedachte alleen, dan is het dus helemaal niet goed voor jullie.

Als je die gevoelens en gedachtes op de een of andere manier om kan buigen en met een goed gevoel aan borstvoeding kan beginnen is het zeker het proberen waard, maar anders zou ik het niet doen in jouw geval.

En mijn mening maakt niet eens uit, want het is lekker je eigen beslissing. Puh.

Dank je wel, bedankt voor je lieve reactie!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Printje ma 25 jun 2012 - 7:55

Filoria schreef:
Laurientje85 schreef:

Dat zal ze ook echt niet doen hoor Printje kennende Meteen flesvoeding, wie nog meer.. - Pagina 3 253468018
Haha volgens mij heb je daar gelijk in. Niks gezegd dan Very Happy

hahahaha tssssssssss angel Laurentientje kent me idd wel beter hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 7:57

Fearie schreef:

Ik ben het ook eens met de dames die zeiden dat bv geven niet zo makkelijk is, ik had me er redelijk op ingelezen maar ondanks dat was het toch flink investeren en kostte het wel wat moeite.
Wat ik persoonlijk wel erg storend vond, waren de vragen wanneer ik nu eindelijk eens overging op fv en dus stopte met de bv. Want 3, 6 maanden bv geven is toch lang genoeg.

De dames die meteen voor fv kiezen, prima toch. Alle kindjes worden er groot op, dus lijkt me geen probleem.

Die vraag krijg ik hier ook heel regelmatig. Net als Parel is het in mijn omgeving heeel normaal om fv te geven vanaf het begin en ben ik dus echt uitzondering. Ik vind het erg jammer dat mensen dus wel constant aan mij vragen 'goh hoelang duurt dat nog', 'het is toch niet meer nodig', 'waarom doe je jezelf dat aan' etc. etc. terwijl ik nooit wat zeg/vind over iemand die fv geeft.

Moeders die kiezen voor borstvoeding hebben groot gelijk. Moeders die kiezen voor meteen flesvoeding hebebn groot gelijk.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn ma 25 jun 2012 - 8:01

hier beiden direct aan de fles. Na mijn zwangerschappen ging ik dat gevecht niet ook nog eens aan.

De laatste keer zelfs tabletten voor de stuwing gekregen (eerste keer waren ze helaas te laat) , de gyn gaf mij voor 100% gelijk.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 8:19

Helpen die tabletten goed Jazzlyn? Moet je die meteen na de bevalling innemen of iets dergelijks?

Ik vond het trouwens wel belangrijk dat mijn kindjes mijn colostrum kregen ivm de grote hoeveelheden antistoffen. Zijn er meer mensen die dat zo gedaan hebben?

Gast
Gast

Bericht  Darius ma 25 jun 2012 - 8:32

Luce schreef:Helpen die tabletten goed Jazzlyn? Moet je die meteen na de bevalling innemen of iets dergelijks?

Ik vond het trouwens wel belangrijk dat mijn kindjes mijn colostrum kregen ivm de grote hoeveelheden antistoffen. Zijn er meer mensen die dat zo gedaan hebben?

Niet zo gedaan, maar dat kan ik me wel goed voorstellen. Dat hebben ze maar mooi binnen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jazzlyn ma 25 jun 2012 - 8:40

Luce schreef:Helpen die tabletten goed Jazzlyn? Moet je die meteen na de bevalling innemen of iets dergelijks?

perfect. Moest binnen 4 uur na de bevalling. Je kreeg wel wat bijwerkingen, maar niet vergelijkbaar met de ontplofte meloenen. Maar het is een risico medicijn en mag niet gegeven worden, maar ivm mijn slechte gezondheid, vermoeidheid, keizersnede en prematuur kindje kreeg ik ze wel. Ben er nog steeds dankbaar voor. Bij de eerste waren ze te laat en moest ik met KS wond en ontplofte borsten waar je niet eens naar mocht kijken, zon pijn. 2 keer per dag op en neer naar het ziekenhuis, auw!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Twellie ma 25 jun 2012 - 9:48

Niet gedaan, maar als ik bij een eventuele derde geen borstvoeding zou gaan geven, wil ik in elk geval wel dat ze het colostrum binnen krijgen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Theeleut ma 25 jun 2012 - 10:09

De 1e heeft 4 maanden BV gekregen, man man wat heb ik gejankt in mijn kraamweek (en daarna was ik nog gefrustreerd), het aanleggen lukte niet, dikke meloenen waar ik mijn hoofd op kon laten steunen en alle pijn en onzekerheid erbij. Toch nog 4 maanden gevoed, want ik wilde niet falen.

Daarna overgegaan op FV, na een week ziek te zijn geweest i.c.m. beginnen van een nieuwe baan was het opperderpop!
Maar wat een verademing (na het opzij zetten het gevoel te hebben gefaald) ik voelde me er veel beter bij.

Ondanks dat mijn dochter BV heeft gehad heeft ze toch bepaalde allergiën (bepaald fruit/groente, hooikoorts, huisdieren net als ik), dat + eerdere ervaring van het geven van BV heeft mij doen besluiten bij mij zoon meteen met FV te voeden.

Tuurlijk vond ik het voeden, toen het niet meer pijnlijk was, erg knus en ook handig, maar dat vond ik niet zwaarder wegen t.o. het andere gevoel. Bij de 2e voelde ik mij meteen prettig in mijn vel zitten, niet onzeker. Wel even flinke borsten de 1e week, karamba!!, maar dat ging gelukkig weer over.

Ik voel me ook totaal niet minder moeder doordat ik FV heb gegeven.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  SarahKey ma 25 jun 2012 - 18:45

stuwing heb ik helemaal niet gehad, ja lichtjes maar nooit zulke meloenen gehad Laughing
Maar dat was hier ook wel een teken dat de bv niet ging lopen.
Wel jammer maar goed

Ik vind het trouwens juist knap als ik moeders hoor praten over hoelang ze al bv geven. Zal nooit zeggen, en wanneer stop je? Het zou me nu een heel gedoe lijken nu met werken enzo erbij. Ik sta soms een hele dag alleen te werken dan kan ik niet zomaar weg om te kolven ofzo.
Maar ja aan alles zitten voor en nadelen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  koNijntje ma 25 jun 2012 - 19:43

stuwing ken ik ook niet.. de kraamzorg vroeg iedere ochtend wanneer ze binnen kwam of ik al stuwing had, want ze dacht dat het dan op gang ging komen, maar helaas.. na het stoppen heb ik nog wel een paar keer wat gekolft om de spanning eraf te halen, maar echt stuwing: nee..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: