Flesvoeding
+9
Floor
SparklingEyes
Supertalentje
Lejow
sheila123
Tania
Annemie
mickey
Bluestar
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Flesvoeding
Ik heb besloten om na de geboorte van ons zoontje flesvoeding te gaan geven.
Wij hebben beide geen allergien ofzo. Maar ik vraag me af hoe je nou voor een bepaald merk voeding gaat kiezen? Als ik google kom ik vooral op forums waar vrouwen overgaan van borst naar fles voeding.
Misschien hebben jullie een idee of ik ergens kan vinden wat nou van melk merk goed of juist niet goed is? Of zal dit allemaal niet zoveel uitmaken? Dit lijkt me zo'n moeilijke keuze!
Wij hebben beide geen allergien ofzo. Maar ik vraag me af hoe je nou voor een bepaald merk voeding gaat kiezen? Als ik google kom ik vooral op forums waar vrouwen overgaan van borst naar fles voeding.
Misschien hebben jullie een idee of ik ergens kan vinden wat nou van melk merk goed of juist niet goed is? Of zal dit allemaal niet zoveel uitmaken? Dit lijkt me zo'n moeilijke keuze!
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Re: Flesvoeding
In principe mag het niks uitmaken. Ik heb wel vaker gehoord dat er smaakverschillen zijn. En er zijn natuurlijk ook de prijsverschillen.
Mijn zoon krijgt Friso melk. Hij heeft de eerste 5 maanden borstvoeding gehad. Toen dit nog niet goed op gang was na de bevalling, kreeg hij in het ziekenhuis Friso, dus daar zijn we thuis ook mee verder gegaan.
Mijn zoon krijgt Friso melk. Hij heeft de eerste 5 maanden borstvoeding gehad. Toen dit nog niet goed op gang was na de bevalling, kreeg hij in het ziekenhuis Friso, dus daar zijn we thuis ook mee verder gegaan.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had er ook geen verstand van,maar in het ziekenhuis kreeg hij Nutrilon,dus zijn we dat gaan gebruiken,maar het schijnt dat Kruidvat praktisch hetzelfde is.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Een merk kiezen wat voor jou makkelijk is om te halen. Als je nooit bij de etos komt zou ik niet dat merk kiezen. Verder maakt het merk niet zoveel uit. Er zitten wel kleine verschillen in maar het is allemaal gewoon goede voeding.
Als er bij jou of je man geen allergieen of astma voorkomt kun je gewoon standaard voeding kopen. Anders kun je beter met hypoallergeen beginnen.
Als er bij jou of je man geen allergieen of astma voorkomt kun je gewoon standaard voeding kopen. Anders kun je beter met hypoallergeen beginnen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wat betreft kwaliteit maakt het niet uit. Ik zou inderdaad kiezen voor een merk wat je makkelijk kan halen. Bij zoon waren de in het ziekenhuis begonnen met Nutrilon. Wij zijn daarna overgestapt op Kruidvat eigen merk omdat dat vrijwel hetzelfde is maar wel een stuk goedkoper
Gast- Gast
Ik heb borstvoeding gegeven icm Nutrilon. Helaas had ik niet voldoende voeding. Daarna overgestapt op Kruidvat. Bevalt erg goed en stukken goedkoper.
Gast- Gast
Ik ben na de borstvoedingsperiode van onze jongste gegaan voor Nutrilon. Weet eigenlijk niet waarom maar dat ben ik altijd blijven gebruiken.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Wij gebruikten kruidvat, dat is tenminste een beetje te betalen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon HA en thuis ben ik overgestapt na 2 maanden op Nutrilon Omneo. Na 6 maanden stap ik weer over op N. HA ivm allergieen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon HA en thuis ben ik overgestapt na 2 maanden op Nutrilon Omneo. Na 6 maanden stap ik weer over op N. HA ivm allergieen.
Waarom ga je dan weer HA geven als het goed gaat met Omneo?
Tania- Ratel
Wij zijn gestart met etos. Stukje goedkoper dan nutrilon, zeker de h.a. Voeding. Wij geven de h.a. Voeding ivm heftige reactie op de normale voeding.
In het ziekenhuis had ik bij de intake aangegeven dat we t. Hypo allergene voeding wilden geven en dat hebben ze toen speciaal voor ons besteld, zodat het er was toen i, ging bevallen. Hij kreeg daar wel nutrilon, maar thuis znder problemen overgestapt op etos.
Se
In het ziekenhuis had ik bij de intake aangegeven dat we t. Hypo allergene voeding wilden geven en dat hebben ze toen speciaal voor ons besteld, zodat het er was toen i, ging bevallen. Hij kreeg daar wel nutrilon, maar thuis znder problemen overgestapt op etos.
Se
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
eerst hadden we Nutrilon HA (in het ziekenhuis en daarna thuis) maar met een week zat hij al zo verstopt dat we over zijn gegaan om AH comfort (vergelijkbaar met omneo). Daarna moesten we over op voeding voor hongerige baby's en dat verkopen ze hier in het dorp alleen van Nutrilon Forte of Friso Extra, wij kozen voor Friso extra.
Nu is onze zoon 6 maanden ja hoor friso extra nr2 verkopen ze hier in het dorp niet meer dus nu zijn we overgestapt op nutrilon forte (maar ik vind het eigenlijk maar vervelende voeding, veel anders van structuur dan de friso maar ik weet niet of dat ligt aan het verschil in merk of dat het nu nr2 is).
Ik zou kiezen voor een voeding die gemakkelijk te halen is. Ik lees hier vaak goede verhalen over kruitvatvoeding maar ik moet 8km rijden om bij een kruitvat te komen speciaal om die voeding te halen dus daarom doe ik het niet.
Nu is onze zoon 6 maanden ja hoor friso extra nr2 verkopen ze hier in het dorp niet meer dus nu zijn we overgestapt op nutrilon forte (maar ik vind het eigenlijk maar vervelende voeding, veel anders van structuur dan de friso maar ik weet niet of dat ligt aan het verschil in merk of dat het nu nr2 is).
Ik zou kiezen voor een voeding die gemakkelijk te halen is. Ik lees hier vaak goede verhalen over kruitvatvoeding maar ik moet 8km rijden om bij een kruitvat te komen speciaal om die voeding te halen dus daarom doe ik het niet.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Floor schreef:eerst hadden we Nutrilon HA (in het ziekenhuis en daarna thuis) maar met een week zat hij al zo verstopt dat we over zijn gegaan om AH comfort (vergelijkbaar met omneo). Daarna moesten we over op voeding voor hongerige baby's en dat verkopen ze hier in het dorp alleen van Nutrilon Forte of Friso Extra, wij kozen voor Friso extra.
Dat je het gemakkelijk kunt halen is ookerg belangerijk. Er zit een etos op het plein waar ik de boodschappen doe, dus dat is wel handig...
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Wij hebben vanaf het begin de 'normale' nutrilon gebruikt. En nu nog steeds dus.
Bevalt ons prima, is hier in het dorp op drie plekken te koop.
Een of andere manier wil ik geen huismerk geven al zal dat geheid goedkoper zijn.
Nutrilon is 10 euro per pak, doet hij ruim een week mee. Vind het wel meevallen met de prijs.
Als hij straks met de pot mee eet ben ik dat bedrag ook wel kwijt.
Bevalt ons prima, is hier in het dorp op drie plekken te koop.
Een of andere manier wil ik geen huismerk geven al zal dat geheid goedkoper zijn.
Nutrilon is 10 euro per pak, doet hij ruim een week mee. Vind het wel meevallen met de prijs.
Als hij straks met de pot mee eet ben ik dat bedrag ook wel kwijt.
Tania schreef:Supertalentje schreef:In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon HA en thuis ben ik overgestapt na 2 maanden op Nutrilon Omneo. Na 6 maanden stap ik weer over op N. HA ivm allergieen.
Omneo is dieetvoeding voor krampjes (en ontlasting, maar daar heeft hij nooit problemen mee gehad) en de krampjes heeft hij niet meer. Dan hoef je toch geen dieetvoeding te blijven geven? Ik weet niet of het zo is hoor, dat had ik zelf bedacht
Supertalentje- Kletskop
Supertalentje schreef:Tania schreef:Supertalentje schreef:In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon HA en thuis ben ik overgestapt na 2 maanden op Nutrilon Omneo. Na 6 maanden stap ik weer over op N. HA ivm allergieen.
Omneo is dieetvoeding voor krampjes (en ontlasting, maar daar heeft hij nooit problemen mee gehad) en de krampjes heeft hij niet meer. Dan hoef je toch geen dieetvoeding te blijven geven? Ik weet niet of het zo is hoor, dat had ik zelf bedacht
Ja wij gebruiken ook Omneo voor de krampjes. Ik ben het bij mijn zoontje blijven geven met zes maanden. Het ging goed met die voeding dus ik ben daarna niet meer overgestapt. Bij het cb hadden ze er niet echt een mening over toen Dus ik dacht dat jij er misschien meer informatie over had vandaar dat ik het vroeg.
Bij M. blijf ik denk ik ook gewoon Omneo geven als het goed gaat. (Omneo is ook goedkoper dan HA dat vind ik zo vreemd van Omneo is ook HA zeggen ze)
Tania- Ratel
Tania schreef:Supertalentje schreef:Tania schreef:Supertalentje schreef:In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon HA en thuis ben ik overgestapt na 2 maanden op Nutrilon Omneo. Na 6 maanden stap ik weer over op N. HA ivm allergieen.
Ja wij gebruiken ook Omneo voor de krampjes. Ik ben het bij mijn zoontje blijven geven met zes maanden. Het ging goed met die voeding dus ik ben daarna niet meer overgestapt. Bij het cb hadden ze er niet echt een mening over toen Dus ik dacht dat jij er misschien meer informatie over had vandaar dat ik het vroeg.
Bij M. blijf ik denk ik ook gewoon Omneo geven als het goed gaat. (Omneo is ook goedkoper dan HA dat vind ik zo vreemd van Omneo is ook HA zeggen ze)
Nee, ik weet er niks van, haha! Ik dacht gewoon als hij geen krampjes meer heeft stap ik over. Maar hij heeft net prikjes gehad, nieuwe manier van slapen en volop aan het ontwikkelen en dan wil ik nu niet ook nog aan zn voeding rommelen. En stap 1 is tot 6 maanden, dus ik dacht dan over te stappen. Morgen heb ik een afspraak met CB, zal eens vragen of ze er al een duidelijke mening over hebben (en even kijken in de winkel wat de verschillen zijn...)
Supertalentje- Kletskop
Oke! Denk dat het voor ons dan gewoon Kruidvat merk word, die zit hier idd in de buurt.
In eerste in stantie voelt een 'merk'voeding beter, geen idee waarom. Maar als ik het goed begrijp zit daar dus niet veel verschil in...
In eerste in stantie voelt een 'merk'voeding beter, geen idee waarom. Maar als ik het goed begrijp zit daar dus niet veel verschil in...
Bluestar- Prater
http://www.babyvoedingchecker.nl
Kijk hier maar eens
Kijk hier maar eens
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Jaaa zoiets zocht ik!! Super, bedankt!
Bluestar- Prater
Die voedingschecker is wel handig, maar wat maakt het een nou beter dan het ander? Ik weet van sommige dingen niet eens wat het is, hoe weet ik dan of ik beter een voeding kan kiezen waar meer of minder in zit tov een ander merk? Of is dit gewoon om de verschillen of overeenkomsten te benadrukken?
@Tania: Omneo kost hier bij het KV €14,79 net als HA. Er zit wel verschil tussen de samenstelling dus ik denk dat ik dan ook maar bij Omneo blijf omdat hij het daar goed op doet. Maar zal morgen CB ook nog even vragen!
@Tania: Omneo kost hier bij het KV €14,79 net als HA. Er zit wel verschil tussen de samenstelling dus ik denk dat ik dan ook maar bij Omneo blijf omdat hij het daar goed op doet. Maar zal morgen CB ook nog even vragen!
Supertalentje- Kletskop
Mijn conclusie uit die 'tabel' is, dat er maar heeel weinig verschillen zijn. Dus ga ik voor het praktische: Goedkoper en makkelijk te halen. Ik zou ook niet weten wat de meeste dingen die er in zitten zijn
Bluestar- Prater
mvk89 schreef:Oke! Denk dat het voor ons dan gewoon Kruidvat merk word, die zit hier idd in de buurt.
Gevoel hebben wij allebei hier en daarom geven we nutrilon. Je moet geven waar jij het beste bij voelt.
Supertalentje schreef:Die voedingschecker is wel handig, maar wat maakt het een nou beter dan het ander? Ik weet van sommige dingen niet eens wat het is, hoe weet ik dan of ik beter een voeding kan kiezen waar meer of minder in zit tov een ander merk? Of is dit gewoon om de verschillen of overeenkomsten te benadrukken?
Ja klopt, maar in een pak HA zit 150 gram minder.
Tania- Ratel
Tania schreef:Supertalentje schreef:Die voedingschecker is wel handig, maar wat maakt het een nou beter dan het ander? Ik weet van sommige dingen niet eens wat het is, hoe weet ik dan of ik beter een voeding kan kiezen waar meer of minder in zit tov een ander merk? Of is dit gewoon om de verschillen of overeenkomsten te benadrukken?
Ja klopt, maar in een pak HA zit 150 gram minder.
Wat stom, dat had ik dan weer niet gezien ;-)
Supertalentje- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» vraag over flesvoeding
» biologische flesvoeding
» overgaan op flesvoeding
» vraagje over flesvoeding
» flesvoeding vraag
» biologische flesvoeding