Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kruidvat flesvoeding

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kruidvat flesvoeding Empty Kruidvat flesvoeding

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 10:22

Wij gebruiken hier flesvoeding van kruidvat, extra care.
Ik vind alleen dat die zo erg klontert de laatste tijd.
Hebben meer mensen hier last van, met de voeding van kruidvat?

Ik gebruik het nu al een tijdje, in het begin niet zo heel veel last van.
Maar nu is het toch regelmatig dat hij er niks uitkrijgt omdat er weer een dikke klont voor het gaatje van de speen zit Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kruidvat flesvoeding Empty Re: Kruidvat flesvoeding

Bericht  Annie24 do 29 dec 2011 - 10:28

mama2be schreef:Wij gebruiken hier flesvoeding van kruidvat, extra care.
Ik vind alleen dat die zo erg klontert de laatste tijd.
Hebben meer mensen hier last van, met de voeding van kruidvat?

Ik gebruik het nu al een tijdje, in het begin niet zo heel veel last van.
Maar nu is het toch regelmatig dat hij er niks uitkrijgt omdat er weer een dikke klont voor het gaatje van de speen zit Mad

Wij gebruiken oook de Extra Care, wel nummer 2, vanaf 6 maanden.

In vergelijking met de Standaard klontert hij idd meer, maar merk geen verergering in de laatste periode.
Wat wij doen is eerst water in de fles, dan de voeding erbij (doen we eerst in zo'n poedertorentje en dan kiepen we het torentje in de fles), dan draaien we de fles een beetje zodat de voeding wordt opgenomen in het water en verder roeren we met een mes/vork totdat alle voeding is opgenomen door het water.
Dit doen we vooral omdat Y. 'vroeger' erg last had van krampjes en door de voeding te roeren er minder lucht bij komt en nu doen we het eigenlijk nog zo. Het helpt ook tegen het klonteren, want als we wegzijn en we gebruiken geen mes/vork hebben we idd aardig wat klontjes in de fles.

Edit: als er nog klontjes inzitten vissen we die eruit met het mes angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kruidvat flesvoeding Empty Re: Kruidvat flesvoeding

Bericht  Darius do 29 dec 2011 - 10:52

Je kunt ook eerst de poeder in de fles doen. Dan 80 cc koud water erbij ddoen en roeren. Je krijt dan dikke smurrie. En dan al roerende 100 cc kokend water erbij en dan heb je zeker weten geen klontjes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kruidvat flesvoeding Empty Re: Kruidvat flesvoeding

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 20:46

Annie24 schreef:
mama2be schreef:Wij gebruiken hier flesvoeding van kruidvat, extra care.
Ik vind alleen dat die zo erg klontert de laatste tijd.
Hebben meer mensen hier last van, met de voeding van kruidvat?

Ik gebruik het nu al een tijdje, in het begin niet zo heel veel last van.
Maar nu is het toch regelmatig dat hij er niks uitkrijgt omdat er weer een dikke klont voor het gaatje van de speen zit Mad

Wij gebruiken oook de Extra Care, wel nummer 2, vanaf 6 maanden.

In vergelijking met de Standaard klontert hij idd meer, maar merk geen verergering in de laatste periode.
Wat wij doen is eerst water in de fles, dan de voeding erbij (doen we eerst in zo'n poedertorentje en dan kiepen we het torentje in de fles), dan draaien we de fles een beetje zodat de voeding wordt opgenomen in het water en verder roeren we met een mes/vork totdat alle voeding is opgenomen door het water.
Dit doen we vooral omdat Y. 'vroeger' erg last had van krampjes en door de voeding te roeren er minder lucht bij komt en nu doen we het eigenlijk nog zo. Het helpt ook tegen het klonteren, want als we wegzijn en we gebruiken geen mes/vork hebben we idd aardig wat klontjes in de fles.

Edit: als er nog klontjes inzitten vissen we die eruit met het mes angel

Wij gebruiken nog de extra care 1. Met de standaard van kruidvat heb ik geen ervaring. Hiervoor gebruikte ik HA van Nutrilon. Maar die vind ik nogal aan de prijs en toen hij meer flesvoeding kreeg als borstvoeding kreeg hij daar echt last van. Was regelmatig aan het drukken en dan kwam er niks. Met deze voeding gaat het eigenlijk heel goed. Dus daar ben ik wel tevreden over. Nou had ik de laatste tijd wel eens flessen waar om de haverklap een klont voor het gaatje zat. Maar ik heb het vanmorgen op jouw manier gedaan en welgeteld 1 heel klein klontje gehad. Dus dat ging goed Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kruidvat flesvoeding Empty Re: Kruidvat flesvoeding

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 20:47

Darius schreef:Je kunt ook eerst de poeder in de fles doen. Dan 80 cc koud water erbij ddoen en roeren. Je krijt dan dikke smurrie. En dan al roerende 100 cc kokend water erbij en dan heb je zeker weten geen klontjes.

Dit is denk ik ook een goede tip, maar ben bang dat mijn ventje hier niet zoveel geduld voor heeft. We hebben wel redelijk vaste tijden qua voeden, maar er zit soms wel eens wat verschil in. Ik laat hem het een beetje zelf aangeven. En als meneer dan ineens honger heeft, dan is het ook echt ineens honger haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kruidvat flesvoeding Empty Re: Kruidvat flesvoeding

Bericht  Darius vr 30 dec 2011 - 1:33

mama2be schreef:
Darius schreef:Je kunt ook eerst de poeder in de fles doen. Dan 80 cc koud water erbij ddoen en roeren. Je krijt dan dikke smurrie. En dan al roerende 100 cc kokend water erbij en dan heb je zeker weten geen klontjes.

Dit is denk ik ook een goede tip, maar ben bang dat mijn ventje hier niet zoveel geduld voor heeft. We hebben wel redelijk vaste tijden qua voeden, maar er zit soms wel eens wat verschil in. Ik laat hem het een beetje zelf aangeven. En als meneer dan ineens honger heeft, dan is het ook echt ineens honger haha.

Het kost echt niet zoveel tijd hoor. Als je de hoeveelheid poeder in een apart bakje doet, en gekookt water in een thermosfles, dan ben je binnen een half minuutje klaar. Sneller als zelf scheppen en in de magnetron doen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kruidvat flesvoeding Empty Re: Kruidvat flesvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum