Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meteen flesvoeding, wie nog meer..

+29
Theeleut
Jazzlyn
Fearie
Filoria
Floor
Tania
Supertalentje
Steep
koNijntje
loesje
SparklingEyes
Annemie
Sanne
Muus
_Lana_
Limburg85
SarahKey
Happydobby
Darius
Bluestar
Twellie
Sun88
moepie
Aimee
_Jet
Puggle
mauwmauw
Monnie
Printje
33 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Meteen flesvoeding, wie nog meer.. Empty Meteen flesvoeding, wie nog meer..

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 8:35

Wij gaan hier meteen, net als bij R, flesvoeding geven. Toen ik het vorige week aankaarten bij de vk verwachtte ik een hele ridel waarom dat niet goed zou zijn maar ze zijn prima ik zet het erbij en klaar Laughing

Wie gaf/geeft er nog meer meteen flesvoeding?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meteen flesvoeding, wie nog meer.. Empty Re: Meteen flesvoeding, wie nog meer..

Bericht  Monnie zo 24 jun 2012 - 8:40

Ik ben dit keer ook meteen begonnen met fv. Bij N. heb ik het wel geprobeerd maar dat ging zó moeizaam, zag het niet zitten om het nu weer te proberen met nog een peuter erbij. Ik heb er ook geen spijt van gehad dat ik het niet heb geprobeerd. Hier heb ik ook geen "gezeur" gehad van vk of kraamhulp of wie dan ook.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  mauwmauw zo 24 jun 2012 - 8:47

wij zijn ook meteen begonnen met fv,zal met een 2e kindje weer doen.Toen V ziek was heb ik weleens gedacht van had ik maar met bv begonnen dan was het niet gebeurd(wat onzin is,want het komt niet door voeding)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Puggle zo 24 jun 2012 - 8:50

Ik ga ook gelijk flesvoeding geven als ze is geboren. Door mijn bloeddruk medicijnen mag ik ook geen bv geven.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  _Jet zo 24 jun 2012 - 9:03

Hier ook gelijk fv gegeven. Wanneer er hier (hopelijk ooit) een tweede komt dan zal ik ook gelijk fv geven. Na de bevalling zal ik dan nl gelijk weer met mijn medicijnen beginnen.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 9:05

Ik lees toch ook wel meiden met een min of meer medische oorzaak dus, zouden jullie anders wel bv willen geven?

Hier geen medicijngebruik ofzo maar ik wil het gewoon echt niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee zo 24 jun 2012 - 9:09

Mag ik vragen waarom jij zo stellig bent in het niet willen geven van BV, printje?
Gewoon interessa hoor, ben gewoon heel benieuwd naar je redenen smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  moepie zo 24 jun 2012 - 9:11

Hier ook gelijk fv.
Bij de intake bij de verloskundige gelijk aangegeven, ze noteerde het en zouden er niet meer op terug komen.

Bij onze dochter wel even geprobeerd bv te geven, maar dit ging totaal niet dus over op fv.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 9:12

ow jawel hoor mag je natuurlijk vragen.

Ik heb het bij R heel even geprobeerd maar vond het echt vreselijk, het deed pijn, je hebt geen idee wat ze drinken en je kunt ermee aan de gang blijven. Daarnaast maken al die verhalen die ik op fora lees mijn beeld er niet beter op wat betreft bv. Het zijn dus eigenlijk egoïstische redenen maar ik wil het gewoon nu niet eens meer proberen. Ik vind een flesje zoveel makkelijker en daar worden ze ook gezond groot op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sun88 zo 24 jun 2012 - 9:12

Heey Heey..

Ik had precies hetzelfde, toen de VK het aan mij vroeg en ik meteen zei dat ik flesvoeding wil geven, had ik ook een hele riedel verwacht, maar ze zei oke dan zet ik dat neer..
Ik ben zwanger van de eerste, dus heb het nooit geprobeerd ofzo, maar iets in borstvoeding staat me niet zo aan, gewoon een gevoel wat ik erbij heb.. dus ook geen medische reden ofzo

Groeten,

Sun
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 9:13

Ik heb met ons zoontje borstvoeding geProbeerd. Het lukte niet echt en was altijd aan het bijvoeden, hij kwam er slecht aan. Heb contact gehad met een lactatiekundige dus vanalles geprobeerd. Na een aantal maanden, volgens mij 5 ben ik helemaal overgegaan op flesvoeding. Vond het best moeilijk die beslissing te maken maar het was goed. Ik heb er zoveel energie in gestoken. Mocht er hier een 2 komen dan is de kans groot dat hij/zij gelijk flesvoeding krijgt. Ik weet niet of ik dat allemaal weer wil proberen met borstvoeding en dan heb ik er ook een kereltje bij rondlopen.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 9:14

Jij zegt het mooier Sun hahaha, ik heb er gewoon een vreselijk vervelend gevoel bij en dat in combinatie met de verhalen die ik hier lees, het was eerst een kleine nee maar door die verhalen wordt de nee steeds groter.

Ik had ook echt verwacht dat ze er iets van zouden zeggen omdat ook in hun folder staat dat ze zich hard maken voor bv. Ik dacht ow jee nu komt het maar helemaal niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee zo 24 jun 2012 - 9:16

Printje schreef:ow jawel hoor mag je natuurlijk vragen.

Ik heb het bij R heel even geprobeerd maar vond het echt vreselijk, het deed pijn, je hebt geen idee wat ze drinken en je kunt ermee aan de gang blijven. Daarnaast maken al die verhalen die ik op fora lees mijn beeld er niet beter op wat betreft bv. Het zijn dus eigenlijk egoïstische redenen maar ik wil het gewoon nu niet eens meer proberen. Ik vind een flesje zoveel makkelijker en daar worden ze ook gezond groot op.

Dat begrijp ik heel goed hoor, ik vond het zelf in het begin ook afschuwelijk Wink
Fijn dat je voor jezelf nu dan de keuze hebt gemaakt om het niet eens meer te proberen! En hopelijk laten de VK en de kraamverzorgster daar dan ook bij.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Puggle zo 24 jun 2012 - 9:17

Als ik geen medicijnen zou hebben dan had ik ook voor fv gekozen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 9:18

Hier ook gelijk fv, ben er zelf ook groot & gezond op geworden.

Ik zie het gewoon niet zitten, ben opgevoed met het idee dat baby`s een flesje krijgen, heb nooit iemand in de omgeving gehad die (opzichtig) bv gaf. En inderdaad, als ik dan lees over clusteren, regeldagen, kloven, stuwing .. dan ben ik heel erg blij dat ik gewoon voor fv heb gekozen, ik sta er gewoon zelf niet achter dus dan werd het al niks. Eerlijk is eerlijk, ik kan me ook niet voorstellen dat mijn dochter aan mijn borst zou zuigen..

Heb het aangegeven bij de vk, kreeg wel een riedel, maar meer omdat dat policy was. Heb het bij de intake van de kraamzorg gelijk aangegeven, ook dat ik niet iemand wilde die ging hameren op bv. Ging prima. Ieder zijn ding!

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 9:19

Parel schreef:Hier ook gelijk fv, ben er zelf ook groot & gezond op geworden.

Ik zie het gewoon niet zitten, ben opgevoed met het idee dat baby`s een flesje krijgen, heb nooit iemand in de omgeving gehad die (opzichtig) bv gaf. En inderdaad, als ik dan lees over clusteren, regeldagen, kloven, stuwing .. dan ben ik heel erg blij dat ik gewoon voor fv heb gekozen, ik sta er gewoon zelf niet achter dus dan werd het al niks. Eerlijk is eerlijk, ik kan me ook niet voorstellen dat mijn dochter aan mijn borst zou zuigen..

Heb het aangegeven bij de vk, kreeg wel een riedel, maar meer omdat dat policy was. Heb het bij de intake van de kraamzorg gelijk aangegeven, ook dat ik niet iemand wilde die ging hameren op bv. Ging prima. Ieder zijn ding!

Dit is een goede tip, ga ik tzt ook aangeven. Daarnaast kan ze dan vanalles zeggen maar ik begin er toch niet aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 9:21

Bij H. wel geprobeerd, maar dankzij het ZH niet gelukt. Achteraf op zich maar goed ook, na 3 maanden had ik anders toch accuut moeten stoppen.
Bij A. lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk niet gedaan. Wederom achteraf maar goed ook, anders had ik bij hem met 4 weken accuut moeten stoppen.

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 24 jun 2012 - 9:35

Ik heb bij beide kinderen borstvoeding gegeven (voor een beperkte periode). Ik zat er vandaag net over te denken of ik dat als er een derde zou komen nog een keer zou doen. Ik heb constant last van stuwing en daarnaast ook meerdere borstontstekingen gehad en daardoor deed ik vooral nu bij mijn jongste dochter geen oog dicht 's nachts. Ik had in het begin dan sowieso al twee nachtvoedingen en tussendoor lag ik te woelen van de stuwingspijn en omdat ik zo bang was diep in slaap te komen en wakker te worden met een borstontsteking. Dat was wel slopend.

Flesvoeding geven lijkt me dan echt veel fijner voor mezelf, omdat ik dan af en toe eens een nacht goed zou kunnen slapen. Wat natuurlijk wel fijn is bij de zorg voor drie kinderen.

Aan de andere kant vond ik de voedingen zelf fijn om te geven, dus dat zou ik heel erg missen. Ook denk ik dat ik me schuldig zou voelen als ik er niet eens aan zou beginnen.

Dus, ik weet het nog niet. Maar als we een derde zouden krijgen, is het een mogelijkheid dat ik gelijk flesvoeding ga geven.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Bluestar zo 24 jun 2012 - 9:38

Ik ga ook geen bv geven maar meteen fv. Geen medische reden maar mijn gevoel bij bv is niet goed. Lijkt me teveel gedoe en met fv worden ze ook groot en gezond als het goed is:-).
Ik sta 1000% achter mijn besluit maar zie wel op tegen riedeltjes van vk en kraamzorg..
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 9:49

Bij S. heb ik het een week geprobeerd. Bij baby 2 ga ik gelijk over naar flesvoeding. Het is niks voor mij ben ik achter gekomen en ik vind het fijn om een flesje ook eens uit handen te geven

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 24 jun 2012 - 10:02

Watermeloen schreef:Bij H. wel geprobeerd, maar dankzij het ZH niet gelukt. Achteraf op zich maar goed ook, na 3 maanden had ik anders toch accuut moeten stoppen.
Bij A. lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk niet gedaan. Wederom achteraf maar goed ook, anders had ik bij hem met 4 weken accuut moeten stoppen.

Ik begrijp niet zo goed wat er erg aan is om acuut te moeten stoppen. Al kun je maar een paar weken borstvoeding geven, die weken zijn al mooi meegenomen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happydobby zo 24 jun 2012 - 11:43

Ik niet, ik vind bv makkelijker en beter. Een tweede kindje krijgt zowieso 6 maanden bv.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 14:27

Ik ben er met beide kinderen mee begonnen, maar ook vrij snel weer gestopt. Als er ooit een 3e komt, zorg ik dat hij het colostrum binnen krijgt, maar daarna over op de fles. Ik vind het teveel van mezelf eisen en eerlijk is eerlijk: dat kan ik er gewoon echt niet bij hebben de eerste weken. Ik vind het allemaal al vermoeiend genoeg. Zou echt niet weten hoe ik het had moeten doen met bv erbij. Was érg blij dat ik de zorg uit handen kon geven.
En het 'grappige' is.. Niemand zegt ook van te voren dat borstvoeding gewoon keihard werken is. Het zou allemaal zo makkelijk en fijn zijn . Totdat je bent begonnen en eens benoemd dat je het zwaar vindt. Dan krijg je ineens de verhalen dat dat normaal is en dat je de eerste zes weken gewoon alleen maar aan het voeden bent en het zo zwaar is. Bijzonder vind ik dat. Waarom niet gewoon eerlijk zijn? Scheelt bij heel veel vrouwen frustraties denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 18:00

Luce schreef:Ik ben er met beide kinderen mee begonnen, maar ook vrij snel weer gestopt. Als er ooit een 3e komt, zorg ik dat hij het colostrum binnen krijgt, maar daarna over op de fles. Ik vind het teveel van mezelf eisen en eerlijk is eerlijk: dat kan ik er gewoon echt niet bij hebben de eerste weken. Ik vind het allemaal al vermoeiend genoeg. Zou echt niet weten hoe ik het had moeten doen met bv erbij. Was érg blij dat ik de zorg uit handen kon geven.
En het 'grappige' is.. Niemand zegt ook van te voren dat borstvoeding gewoon keihard werken is. Het zou allemaal zo makkelijk en fijn zijn . Totdat je bent begonnen en eens benoemd dat je het zwaar vindt. Dan krijg je ineens de verhalen dat dat normaal is en dat je de eerste zes weken gewoon alleen maar aan het voeden bent en het zo zwaar is. Bijzonder vind ik dat. Waarom niet gewoon eerlijk zijn? Scheelt bij heel veel vrouwen frustraties denk ik.

Zooo mee eens over die eerlijkheid, dat mogen we op meer vlakken wel zijn over dingen net na de geboorte etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 18:03

Luce schreef:En het 'grappige' is.. Niemand zegt ook van te voren dat borstvoeding gewoon keihard werken is. Het zou allemaal zo makkelijk en fijn zijn . Totdat je bent begonnen en eens benoemd dat je het zwaar vindt. Dan krijg je ineens de verhalen dat dat normaal is en dat je de eerste zes weken gewoon alleen maar aan het voeden bent en het zo zwaar is. Bijzonder vind ik dat. Waarom niet gewoon eerlijk zijn? Scheelt bij heel veel vrouwen frustraties denk ik.
Dat ben ik wel met je eens. Er zullen vast wel vrouwen zijn bij wie het wel meteen heel gemakkelijk gaat, maar het kan, vooral in het begin, ook ontzettend zwaar zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: