Meteen flesvoeding, wie nog meer..
+29
Theeleut
Jazzlyn
Fearie
Filoria
Floor
Tania
Supertalentje
Steep
koNijntje
loesje
SparklingEyes
Annemie
Sanne
Muus
_Lana_
Limburg85
SarahKey
Happydobby
Darius
Bluestar
Twellie
Sun88
moepie
Aimee
_Jet
Puggle
mauwmauw
Monnie
Printje
33 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Meteen flesvoeding, wie nog meer..
Bij een eventuele tweede gaat er meteen de fles in.
Wil niet weer een ziek kind krijgen met dortkoorts en veel te veel afgevallen.
Ik hecht ook heel veel waarde aan structuur en controle, wil weten wanneer, wat en hoeveel ze binnen krijgt. En ik ben erg van de zelfstandigheid, ik wil gewoon weg kunnen wanneer ik wil en weten dat ik 3 uur de tijd heb omdat ze net gedronken heeft, dat soort dingen.
De poepluiers blijven dan ook wat beperkter
Als ik naar mijn vriendinnen kijk, vind ik het prima dat hun het doen, bv, maar voor ons is dat niet het beste.
Als ik naar mijn vriendinnen kijk, vind ik het prima dat hun het doen, bv, maar voor ons is dat niet het beste.
Gast- Gast
SarahKey schreef:Bij een eventuele tweede gaat er meteen de fles in.
Ik vond jou (vraag me niet waarom, vast je avatar) juist echt iemand die erg gebrand was op bv!
Gast- Gast
Parel schreef:SarahKey schreef:Bij een eventuele tweede gaat er meteen de fles in.
Ik vond jou (vraag me niet waarom, vast je avatar) juist echt iemand die erg gebrand was op bv!
Dat was ik ook. Wou het echt heel graag. Maar mijn kind werd alleen maar zieker en kreeg niet genoeg voeding binnen. Heb het toen nog een halve week aangekeken, maar het wou echt niet.
Heb vreselijk gehuild paar uur lang want ik voelde mezelf zo'n sukkel dat ik niet eens mijn eigen kind gezond kon houden met bv.
Maar ja, hij groeit nu goed op de fles en had het al snel geaccepteerd dat het niet anders kon.
Had in de zwangerschap ook alleen maar over bv gelezen. Pas toen S de fles erbij kreeg heb ik me eens verdiept in kv.
Ik ga bij deze baby gelijk flesvoeding geven, R. heeft 3 weken bv gehad maar die stress die ik bij hem heb gehad wil ik niet meer, ondanks dat ik weet dat het niet aan mijn bv lag maar aan zijn tongriempje en prematuur waardoor het niet lukte weet ik dat me bij voorbaat er al druk om ga maken en die stress is voor het hele gezin niet goed.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Parel schreef:Ik hecht ook heel veel waarde aan structuur en controle, wil weten wanneer, wat en hoeveel ze binnen krijgt. En ik ben erg van de zelfstandigheid, ik wil gewoon weg kunnen wanneer ik wil en weten dat ik 3 uur de tijd heb omdat ze net gedronken heeft, dat soort dingen.
Dat is niet helemaal waar Omdat BV vaak zo is afgestemd op de behoefte van je kindje, kan het zijn dat een BV kindje maar 1x in de 10 dagen poept. Soms zit het dan wel tot in hun nek, maar bij dat kan bij FV kindjes ook zo zijn.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
freakielief schreef:Dat ben ik wel met je eens. Er zullen vast wel vrouwen zijn bij wie het wel meteen heel gemakkelijk gaat, maar het kan, vooral in het begin, ook ontzettend zwaar zijn.Luce schreef:En het 'grappige' is.. Niemand zegt ook van te voren dat borstvoeding gewoon keihard werken is. Het zou allemaal zo makkelijk en fijn zijn . Totdat je bent begonnen en eens benoemd dat je het zwaar vindt. Dan krijg je ineens de verhalen dat dat normaal is en dat je de eerste zes weken gewoon alleen maar aan het voeden bent en het zo zwaar is. Bijzonder vind ik dat. Waarom niet gewoon eerlijk zijn? Scheelt bij heel veel vrouwen frustraties denk ik.
Hier ben ik het wel helemaal mee eens.
Op zo'n BV avond klinkt het allemaal heel erg makkelijk. Ik had liever gehad dat ze daar eerlijk hadden gezegd dat het af en toe heel zwaar kan zijn.
Ik heb zelf 3,5 maand BV gegeven, maar ik heb er wel af en toe flink wat uren in moeten investeren.
Ik had nog wel veel langer willen geven, maar mijn zoontje kreeg gewoon niet genoeg binnen.
Verder vind ik het echt een persoonlijke keuze.
Printje, wat je zegt over het lezen hier en op andere fora over BV, dat ben ik wel met je eens. Het klinkt allemaal niet echt uitnodigend . Maar hier dronken ze een half uur ( of meer ) aan de borst en daar deden ze het 4 uur op. Ja de eerste tijd korter natuurlijk.
En clusteren heb ik nooit gedaan.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ook ik ga gelijk beginn met bv. Het idee dat ik bv zou geven staat me tegen. Ik sta er niet achter. Al vind ik het wel mooi wanneer andere dat doen, die blijkbaar niet dat gevoel hebben wat ik heb.
Bij mijn dochter ben ik toen gelijk begonnen met flesvoeding en dat beviel me erg goed.
Bij mijn dochter ben ik toen gelijk begonnen met flesvoeding en dat beviel me erg goed.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik denk dat als je van tevoren weet dat je de eerste 6-8 weken gewoon enórm moet investeren in borstvoeding, er minder vrouwen snel stoppen. Je kan je je er dan enigszins op voorbereiden.
Ik had overigens al respect voor borstvoedende moeders met meerdere kinderen, maar nu helemaal. Ik doe het ze echt niet na. Vind de slapeloze nachten al slopend genoeg. Om dan alle voedingen ook nog eens zelf te doen, mán dan ben je meer dood dan levend.
Ik had overigens al respect voor borstvoedende moeders met meerdere kinderen, maar nu helemaal. Ik doe het ze echt niet na. Vind de slapeloze nachten al slopend genoeg. Om dan alle voedingen ook nog eens zelf te doen, mán dan ben je meer dood dan levend.
Gast- Gast
_Lana_ schreef:
Printje, wat je zegt over het lezen hier en op andere fora over BV, dat ben ik wel met je eens. Het klinkt allemaal niet echt uitnodigend . Maar hier dronken ze een half uur ( of meer ) aan de borst en daar deden ze het 4 uur op. Ja de eerste tijd korter natuurlijk.
Ik ben dit gedeeltelijk eens met Printje. Ik snap dat het niet echt bevorderlijk is om de verhalen over borstvoeding op dit forum te lezen. Over het algemeen openen dames een topic met hulpvragen en komt er niet enkel een lofzang over dat het allemaal zo geweldig gaat en dat de forummer in kwestie dat gewoon even wilde laten weten. Daar komt bij dat Printje sowieso al niets heeft met borstvoeding en zich daar niet prettig bij voelt. Dan sterken dat soort topics je alleen maar. Want andersom is dat ook het geval. Ik geef borstvoeding en heb (tot nu toe) niets met flesvoeding. De topics over flesvoeding (en dat zijn er ook een heleboel) sterken mij juist om de borstvoeding door te zetten, ondanks dat het ook niet altijd lekker loopt. Het is namelijk niet zo dat flesvoeding altijd zo makkelijk is. Ik lees vaak topics over 'hoeveel scheppen', 'hoeveel flessen', 'help, de fles wordt niet leeg gedronken', 'welk soort flesvoeding, want krampjes...'', 'welke fles', 'welke speen'. Met flesvoeding heb je andere zorgen, denk ik.
Maar OT, nee, ik heb geen flesvoeding gegeven. Maar ik begrijp Printje wel. Je kunt het beste die voeding geven waar jij je als moeder ook goed bij voelt. Daar zijn moeder en kind het meest bij gebaat lijkt mij.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Sanne schreef:_Lana_ schreef:
Ik ben dit gedeeltelijk eens met Printje. Ik snap dat het niet echt bevorderlijk is om de verhalen over borstvoeding op dit forum te lezen. Over het algemeen openen dames een topic met hulpvragen en komt er niet enkel een lofzang over dat het allemaal zo geweldig gaat en dat de forummer in kwestie dat gewoon even wilde laten weten. Daar komt bij dat Printje sowieso al niets heeft met borstvoeding en zich daar niet prettig bij voelt. Dan sterken dat soort topics je alleen maar. Want andersom is dat ook het geval. Ik geef borstvoeding en heb (tot nu toe) niets met flesvoeding. De topics over flesvoeding (en dat zijn er ook een heleboel) sterken mij juist om de borstvoeding door te zetten, ondanks dat het ook niet altijd lekker loopt. Het is namelijk niet zo dat flesvoeding altijd zo makkelijk is. Ik lees vaak topics over 'hoeveel scheppen', 'hoeveel flessen', 'help, de fles wordt niet leeg gedronken', 'welk soort flesvoeding, want krampjes...'', 'welke fles', 'welke speen'. Met flesvoeding heb je andere zorgen, denk ik.
Maar OT, nee, ik heb geen flesvoeding gegeven. Maar ik begrijp Printje wel. Je kunt het beste die voeding geven waar jij je als moeder ook goed bij voelt. Daar zijn moeder en kind het meest bij gebaat lijkt mij.
Hier ben ik het helemaal mee eens!!
Ik ben sowieso een hele grote voorstander van BV. De reden dat ik gestopt ben, is niet omdat ik het zat was om het zo maar te zeggen.
En flesvoeding is inderdaad ook niet heel makkelijk. Ik heb hier een hele moeilijke flesdrinker ( gehad, het lijkt nu veeeeel beter te gaan ).
Maar ik snap wel wat Printje bedoelt.
Als je geen BV geeft of gegeven hebt, klinkt het soms gewoon niet heel rooskleurig. Dit komt ook omdat mensen pas een topic openen, omdat ze ergens mee zitten / problemen mee hebben.
Je moet er ook best wel in investeren, vind ik. En dat heb ik met liefde gedaan, maar van tevoren heb ik het wel onderschat. En dan ook nog eens 2 kindjes, af en toe was het best pittig en kostte het best veel tijd en moeite. Bij een volgende zou ik het trouwens weer doen, omdat het ook zulke mooie kanten heeft.
En de laatste zin is helemaal waar. Je moet als moeder doen waar jij je prettig bij voelt, dat werkt het beste, voor moeder en kind.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik MOET beginnen met FV gezien de medicatie die ik nu heb voor mijn zwangerschapscholestase.
Gast- Gast
Printje schreef:ow jawel hoor mag je natuurlijk vragen.
Ik heb het bij R heel even geprobeerd maar vond het echt vreselijk, het deed pijn, je hebt geen idee wat ze drinken en je kunt ermee aan de gang blijven. Daarnaast maken al die verhalen die ik op fora lees mijn beeld er niet beter op wat betreft bv. Het zijn dus eigenlijk egoïstische redenen maar ik wil het gewoon nu niet eens meer proberen. Ik vind een flesje zoveel makkelijker en daar worden ze ook gezond groot op.
+1 helemaal eens,bij een evt. volgende begin ik ook meteen met de fles.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben dit ook gedaan bij t. Bij n. Heb ik wel eerst bv geprobeerd, maar dat liep zo giga mis dat ik dat, in combinatie met hormonen en burn - out niet neer aan durfde.
Ben ik nu heel blij mee.
Kreeg in het begin, net als over het feit dat ik een ks wilde, heel veel gezeik. Heb het daar heel moeilijk mee gehad, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik beiden heb volgehouden.
SE
Ben ik nu heel blij mee.
Kreeg in het begin, net als over het feit dat ik een ks wilde, heel veel gezeik. Heb het daar heel moeilijk mee gehad, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik beiden heb volgehouden.
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
En toch is het jammer dat er veel moeders zijn bij wie het de eerste keer niet gelukt is het een tweede keer niet meer willen proberen vind ik..
Ik heb bij mijn zoontje ook maar vier weken volledig bv gegeven en ben toen overgestapt op flesvoeding, mede ook doordat ik niet goed was voorbereid en dus ook niet wist dat het echt wel even heel hard werken is en dat het in het begin echt niet zo gemakkelijk is als vaak gezegd word, want dat is het de eerste weken gewoonweg niet.
Bij hem had ik direct kloven (heb een heel gevoelige huid en ook hyperlactatie)
Maar ondanks dat weerhield het er me niet van om het de tweede keer weer te proberen.
Dit maal was ik dus ook veel beter voorbereid en wist ik een beetje wat ik kon verwachten, ik heb ook ontzettend moeten investeren, de eerste weken heel veel pijn gehad aan mijn tepels, borstontsteking, weer hyperlactatie, en nu al een paar weken spruw dat niet helemaal weg wil gaan.
Ik heb nu direct contact gezocht met een lactatiekundige en veel gelezen over bv geven.
Dit alles bij elkaar heeft er wel voor gezorgd dat ik nu alweer bijna 3 mnd volledig borstvoeding geef, en nu dus zonder pijn! Mijn dochter drinkt ong 15 min per keer, doet het daar ongeveer 3 à 4 uur op en slaapt vanaf 9 weken eigenlijk elke nacht wel door!
Dus wat ik hier mee wil zeggen is dat het als het de eerste keer niet gelukt is het niet wil zeggen dat t de tweede keer ook niet zal slagen!
Ik heb bij mijn zoontje ook maar vier weken volledig bv gegeven en ben toen overgestapt op flesvoeding, mede ook doordat ik niet goed was voorbereid en dus ook niet wist dat het echt wel even heel hard werken is en dat het in het begin echt niet zo gemakkelijk is als vaak gezegd word, want dat is het de eerste weken gewoonweg niet.
Bij hem had ik direct kloven (heb een heel gevoelige huid en ook hyperlactatie)
Maar ondanks dat weerhield het er me niet van om het de tweede keer weer te proberen.
Dit maal was ik dus ook veel beter voorbereid en wist ik een beetje wat ik kon verwachten, ik heb ook ontzettend moeten investeren, de eerste weken heel veel pijn gehad aan mijn tepels, borstontsteking, weer hyperlactatie, en nu al een paar weken spruw dat niet helemaal weg wil gaan.
Ik heb nu direct contact gezocht met een lactatiekundige en veel gelezen over bv geven.
Dit alles bij elkaar heeft er wel voor gezorgd dat ik nu alweer bijna 3 mnd volledig borstvoeding geef, en nu dus zonder pijn! Mijn dochter drinkt ong 15 min per keer, doet het daar ongeveer 3 à 4 uur op en slaapt vanaf 9 weken eigenlijk elke nacht wel door!
Dus wat ik hier mee wil zeggen is dat het als het de eerste keer niet gelukt is het niet wil zeggen dat t de tweede keer ook niet zal slagen!
Gast- Gast
Ik zou het graag nogmaals willen proberen maar ook bij Y. gewoon een slechte start gehad dus ben nu wel blij dat het niet mag dmv vd medicatie.
Heb bij Y. toen ook zo veel pijn gehad toen het niet lukte en de kraamhulp die maar bleef door pushen dat mijn man zei; en nu is het klaar. Je gaat mijn vrouw niet nog meer pijnigen..had na mijn idee geen tiet meer over.
Heb bij Y. toen ook zo veel pijn gehad toen het niet lukte en de kraamhulp die maar bleef door pushen dat mijn man zei; en nu is het klaar. Je gaat mijn vrouw niet nog meer pijnigen..had na mijn idee geen tiet meer over.
Gast- Gast
bij nummer 2 begin ik gelijk met de fles. bij a heb ik borstvoeding geprobeert maar het ging gewoon niet en daarbij vind ik flesvoeding zoveel makkelijker.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb bij t. een week lang geprobeerd de bv op gang te krijgen, maar had vrijwel niets ik had altijd zoiets van 'het komt wel goed'/'loopt wel los' en als het dan niet blijkt te lukken/kunnen komt die klap heel hard aan kan ik je vertellen!
ik twijfel nog heel erg wat ik zal doen wanneer er een tweede komt. mijn gevoel zegt dat ik het wel weer moet proberen, maar mijn verstand zegt dat ik voor flesvoeding moet gaan. ik heb ook gemerkt dat er aan fv veel voordelen zitten (die zullen er ongetwijfeld ook zijn wanneer de bv goed loopt) en mijn vriend heeft zoiets van 'waarom zou je het weer willen proberen'.
ikzelf ben heel bang om weer te 'falen' en erg teleurgesteld te raken in mijzelf/mijn lichaam. ik hoop dat ik dit bij een tweede zwangerschap allemaal weer kan bespreken met de vk die destijds ook bij mij is geweest > al denk ik dat de keuze voor flesvoeding al is gemaakt, alleen moet ik dit ook voor mezelf nog accepteren..
ik twijfel nog heel erg wat ik zal doen wanneer er een tweede komt. mijn gevoel zegt dat ik het wel weer moet proberen, maar mijn verstand zegt dat ik voor flesvoeding moet gaan. ik heb ook gemerkt dat er aan fv veel voordelen zitten (die zullen er ongetwijfeld ook zijn wanneer de bv goed loopt) en mijn vriend heeft zoiets van 'waarom zou je het weer willen proberen'.
ikzelf ben heel bang om weer te 'falen' en erg teleurgesteld te raken in mijzelf/mijn lichaam. ik hoop dat ik dit bij een tweede zwangerschap allemaal weer kan bespreken met de vk die destijds ook bij mij is geweest > al denk ik dat de keuze voor flesvoeding al is gemaakt, alleen moet ik dit ook voor mezelf nog accepteren..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er wordt gezegd dat ik dan wel erg gemakkelijk zeg dat ik bij de tweede niet meer wilde. Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk en om het maar cru te zeggeb, ik voelde me doordat ik moest kolven en aan finger - feeding moest doen van mijn lactatiekundige echt een mellkkoe en werd hier depressief van.
Het is erg makkelijk oordelen over een ander vind ik..
SparklingEyes- Prater
Wat ik me wel afvraag is of al die mensen waarbij het bij een eerste kindje niet goed is gelukt hulp hebben ingeroepen van een (gecertificeerde) lactatiekundige? Die kan zó veel ondersteuning bieden wanneer het niet lekker loopt.
Zelf geef ik borstvoeding en hoop dat nog lang te mogen doen, zowel bij T als een evt. volgend kindje. En ja - ik vind het één van de mooiste en fijnste dingen die er zijn - ondanks dat het af en toe even bikkelen is (geweest).
Zelf geef ik borstvoeding en hoop dat nog lang te mogen doen, zowel bij T als een evt. volgend kindje. En ja - ik vind het één van de mooiste en fijnste dingen die er zijn - ondanks dat het af en toe even bikkelen is (geweest).
Gast- Gast
SparklingEyes schreef:Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er wordt gezegd dat ik dan wel erg gemakkelijk zeg dat ik bij de tweede niet meer wilde. Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk en om het maar cru te zeggeb, ik voelde me doordat ik moest kolven en aan finger - feeding moest doen van mijn lactatiekundige echt een mellkkoe en werd hier depressief van.
volgens mij word dat nergens gezegd hoor? Ik lees alleen dat laurientje zegt dat het jammer is dat vrouwen het bij een tweede niet meer willen proberen, omdat het haar wel gelukt is. Ik lees geen oordelen of dat iemand het gemakkeliji van jou vind.
Aimee- Ratel
Aimee schreef:SparklingEyes schreef:Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er wordt gezegd dat ik dan wel erg gemakkelijk zeg dat ik bij de tweede niet meer wilde. Hoe je iets ervaart is heel persoonlijk en om het maar cru te zeggeb, ik voelde me doordat ik moest kolven en aan finger - feeding moest doen van mijn lactatiekundige echt een mellkkoe en werd hier depressief van.
volgens mij word dat nergens gezegd hoor? Ik lees alleen dat laurientje zegt dat het jammer is dat vrouwen het bij een tweede niet meer willen proberen, omdat het haar wel gelukt is. Ik lees geen oordelen of dat iemand het gemakkeliji van jou vind.
Ze geeft aan dat ze het jammer vind dat er vrouwen zijn die omdat het bij de eerste niet lukte zo makkeli voor fv kiezen bij de tweede.
SparklingEyes- Prater
Nou, ik lees dat echt niet terug hoor! volgens mij wil ze met haar post allren delrn dat zelfs als de bv bij de eerste niet gelukt is, het geen garantie is dat het bij de tweede ook niet zal lukken. Het is denk ik maar net hoe je het intepreteerd! Ik zie haar iig niemand veroordelen.
Aimee- Ratel
Tiramisu schreef:Wat ik me wel afvraag is of al die mensen waarbij het bij een eerste kindje niet goed is gelukt hulp hebben ingeroepen van een (gecertificeerde) lactatiekundige? Die kan zó veel ondersteuning bieden wanneer het niet lekker loopt.
het is bij mij nog wel voorgesteld. maar na een week kolven, aanleggen, enz. had ik met véél geluk 20cc melk (als t. niet eerst zelf gedronken had) en we hadden van alles geprobeerd. ik wilde toen zelf geen lactatiekundige meer omdat zij, naar mijn mening, de productie niet kon verhogen..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik ben na 3,5 maand ook gestopt met bv. Ik moest een operatie ondergaan waardoor ik geen bv meer kon geven. Ook is niet duidelijk of ik nog bv kan geven. Ik weet dus ook niet of ik het wel wil proberen. Ik vind het juist wel fijn, fv. Dat gedoe met speentjes en flesjes vind ik niet in verhouding staan tot een borstontsteking of regeldagen. Met een paar muisklikken weet je welke fles, speen of voeding je kan proberen en daarbij is het veel makkelijker om een directe oplossing te vinden voor het probleem.
T.z.t ga ik het met de vk bespreken wat voor mij de opties zijn.
T.z.t ga ik het met de vk bespreken wat voor mij de opties zijn.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Flesvoeding
» flesvoeding mee in vluchttas ?
» biologische flesvoeding
» flesvoeding op verzoek
» Kruidvat flesvoeding
» flesvoeding mee in vluchttas ?