Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flesvoeding op verzoek

+4
Maudy
Sun88
Balloon
Jade
8 plaatsers

Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty flesvoeding op verzoek

Bericht  Jade wo 10 jul 2013 - 20:45

Ik wilde proberen om R. een beetje met een schema te laten drinken, maar dit lukt totaal niet. Dus, ben ik maar weer verder gegaan met het geven op verzoek. Maar nu drinkt ze dus geregeld maar 4 flessen leeg. Als ik er 5 aanbied drinkt ze de 5de maar 60 ml en laat ze van de overige flessen ook zo'n 30 ml staan.
 
Gisteren heb ik haar 's ochtends om 08.00 uur wakker gemaakt en heeft ze 150+5 gedronken. Om 13.00 uur heb ik haar weer wakker gemaakt en heeft ze 150+5 gedronken. om 17.00 uur heb ik haar 180+6 gegeven en om 21.00 uur weer 180+6. Na de laatste fles heeft ze tot vanmorgen 07.00 uur geslapen.
 
Hoe doen jullie dat met zo'n kleine baby? ze is nu 12 weken en weegt 5 kg.
 
Vanmorgen werd ze dus om 07.00 uur wakker, dus ik kan haar nu elke 4 uur wakker maken en dan hebben we een redelijk 'schema'. De fles van 23.00 blijft dan ook een drama. Ik krijg haar bijna niet wakker, ze drinkt dan max 60 ml en dan valt ze in slaap tot morgenvroeg.
 
Maken jullie je kindje wakker als het lekker ligt te slapen? Of wacht je tot je kindje zichzelf meldt? En krijgt ze nu niet te weinig? Ze groeit wel goed trouwens.
 


Laatst aangepast door Jade op ma 15 jul 2013 - 22:48; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Balloon wo 10 jul 2013 - 20:53

Ik zou het gewoon blijven doen zoals je het nu doet. Mocht ze echt honger krijgen dan meldt ze zichzelf wel hoor! 

Lekker dat ze zo lang slaapt van de avond tot de volgende nacht. Esmée is vaak tot de laatste fles wakker ivm krampjes.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Jade wo 10 jul 2013 - 21:13

Balloon schreef:Ik zou het gewoon blijven doen zoals je het nu doet. Mocht ze echt honger krijgen dan meldt ze zichzelf wel hoor! 

Lekker dat ze zo lang slaapt van de avond tot de volgende nacht. Esmée is vaak tot de laatste fles wakker ivm krampjes.
 
 Ja, dat gebeurd hier ook wel eens, maar dan drinkt ze de laatste voeding alsnog maar 60 ml en dan valt ze dus wel in slaap. 's avonds is ze heel wakker en ligt ze eigenlijk altijd bij ons.
 
R. was overdag altijd aan het huilen, maar ineens gaat het goed! Ze doet het nu echt geweldig! Ze is zo vrolijk en gezellig I love you I love you I love you

 Ik las overal dat je met 12 weken/5 kg nog minimaal 5 voedingen moet geven. Vandaar dat ik me er dus niet helemaal lekker bij voel.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Sun88 wo 10 jul 2013 - 21:14

Wat ik zou doen is eerste fles als ze wakker wordt, dan kijken tot hoelang ze het trekt tot de volgende fles, als dat langer dan 4u duurt zou ik haar wel wakker maken, om inderdaad een schema te krijgen. Die fles van 23u zou ik persoonlijk proberen te laten vallen, als ze dan nog doorslaapt. Overdag als.ze goed drinkt de flessen30cc ophogen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Jade wo 10 jul 2013 - 21:18

Sun88 schreef:Wat ik zou doen is eerste fles als ze wakker wordt, dan kijken tot hoelang ze het trekt tot de volgende fles, als dat langer dan 4u duurt zou ik haar wel wakker maken, om inderdaad een schema te krijgen. Die fles van 23u zou ik persoonlijk proberen te laten vallen, als ze dan nog doorslaapt. Overdag als.ze goed drinkt de flessen30cc ophogen.

 Ik heb nu inderdaad al 2 flessen opgehoogd naar 180+6. de 2 flessen 's ochtends drinkt ze met moeite leeg, dus ophogen heeft nog niet zoveel zin.

Ik maak haar nu maar gewoon elke 4 uur wakker.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Maudy wo 10 jul 2013 - 21:27

Ik zou gewoon verder gaan op verzoek. Zo hebben wij het ook gedaan met onze dochter en dat werkte perfect. Ze liet zelf ook snel de 5e voeding staan, ondanks dat ze het voor haar leeftijd nog nodig had.

Ze regelde het helemaal zelf, en ik vond het heerlijk om nooit op de klok te hoeven kijken.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  sanne-84 wo 10 jul 2013 - 21:31

Mij werd geadviseerd om E om de 4uur wakker te maken, omdat ze anders te weinig kreeg. Maar als je al flessen geeft van 150 en 180 is t mss wel een anders verhaal..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Maudy wo 10 jul 2013 - 21:34

Het CB zei dat ook bij mij Sanne, maar de huisarts zei van niet. Hij had het er ook over dat we anders het honger of geen honger gevoel zouden negeren en dat kan later leiden tot bijvoorbeeld obesitas. Geen idee hoe het precies meer zat maar klonk wel aannemelijk.

Hij gaf wel aan dat je kindje er uiteraard goed op moest groeien.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  slaatje wo 10 jul 2013 - 21:39

Ik denk dat je het heel goed doet zo. Ze loopt keurig in haar lijntje, qua lengte en gewicht, valt niet af, heeft goede plasluiers en is vrolijk. Wij moesten M ook steeds wakker maken voor de laatste voeding, terwijl hij heel vast en diep lag te slapen. Sinds hij drie maanden is, laten we hem doorslapen en dat gaat prima!
Ik zou echt gewoon naar haar behoefte kijken. Blijkbaar heeft ze gewoon haar slaap nodig en daar doet ze het heel goed mee. Ze drinkt wat ze op kan, helemaal volproppen omdat ze anders te weinig zou krijgen werkt ook niet, en anders komt dat er toch wel weer uit. Gewoon blijven doorgaan zoals je het nu doet dus! En als ze 's nachts door slaapt, gewoon laten slapen!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  sanne-84 wo 10 jul 2013 - 21:58

Maudy schreef:Het CB zei dat ook bij mij Sanne, maar de huisarts zei van niet. Hij had het er ook over dat we anders het honger of geen honger gevoel zouden negeren en dat kan later leiden tot bijvoorbeeld obesitas. Geen idee hoe het precies meer zat maar klonk wel aannemelijk.

Hij gaf wel aan dat je kindje er uiteraard goed op moest groeien.
Hier zit ze nu wel pas een kleine week op 5x150, die ze nog niet eens altijd opdrinkt. Om dan maar 4 flessen te geven vind ik dan weer weinig.. Ook omdat ze nog geen 5 kilo weegt. Gevoelsmatig mss.
. Jade geeft al soms 180cc, dat scheelt al wel.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Ella wo 10 jul 2013 - 22:45

Ik zou het gewoon zo doen zoals je het nu doet. Als ze honger heeft meld ze zich echt wel. Mijn knul zat met 2 a 3 maanden ook al op 4 flessen. (hij kreeg dan wel 200 cc +6 scheppen) Hij sliep de nacht gewoon door. Kan je anders iets meer water toevoegen op de dagen dat je 4 flessen geeft?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Printje wo 10 jul 2013 - 23:08

N zat ook al heel snel op vier voedingen op een dag, al deed ik wel min of meer via een schema maar wanneer ze sliep liet ik haar wel gewoon liggen. Ik gaf trouwens wel al meer met 12 weken, ik meen 180 cc per keer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding op verzoek Empty Re: flesvoeding op verzoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum