Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je man niet bij de bevalling wil zijn...

+27
Linnie1985
Muus
RYW
Lejow
Tania
studiebol
Slakje
kwak
Flower_L
Smaragdje
Alex
frolic
Happydobby
CCC
SparklingEyes
Paper Crown
Discordia
Rumble
Ayla
Viva
Aimee
Snoes
LDJ
Kat1980
Clapperdie
SarahKey
Susan
31 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Als je man niet bij de bevalling wil zijn... Empty Als je man niet bij de bevalling wil zijn...

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:19

Op het Vivaforum volg ik nu een topic van een vrouw van wie de man weigert om straks bij de bevalling aanwezig te zijn. Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om daar begrip voor op te brengen, persoonlijk vind ik dat iets wat je gewoon voor je partner hoort te doen. Ik vond het niet alleen tijdens de bevalling heel belangrijk dat Dion aanwezig was, ik vond het achteraf ook belangrijk dat we het samen hadden meegemaakt en er samen over konden praten. Als hij er niet bij had willen zijn dan had ik hem dat denk ik wel behoorlijk kwalijk genomen.

Hoe staan jullie daar tegenover?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je man niet bij de bevalling wil zijn... Empty Re: Als je man niet bij de bevalling wil zijn...

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:20

Dat zou voor mij ook echt een issue zijn. Ben normaal wel van het tolereren van andermans wensen maar dit zou ik echt heel erg kwalijk nemen.

Gast
Gast

Als je man niet bij de bevalling wil zijn... Empty Re: Als je man niet bij de bevalling wil zijn...

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:23

Dat zou ik echt niet kunnen begrijpen. Als een man dat al niet op kan brengen...

Gast
Gast

Bericht  SarahKey ma 18 jun 2012 - 0:23

Ik had hem wel gedwongen. Je hebt samen het kindje gemaakt, dan vind ik dat je ook samen het kindje ter wereld brengt.
En zou het heel raar vinden als mijn man het zou weigeren, ik zou het gevoel hebben dat ik alles mag opknappen en hij huppa gewoon een kind heeft. Lekker makkelijk gedacht dan van hem.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:25

Gaf deze vrouw ook een reden aan? Persoonlijk zou ik mij niet kunnen voorstellen waarom mijn vriend het niet zou willen, het is een hele bijzondere gebeurtenis waarbij je je eigen vrouw/ vriendin ook kunt steunen en voor je eigen kind kunt zijn bij de geboorte. Dat het moeilijk om te zien is kan ik me goed voorstellen, maar als je als vrouw zijnde ligt te bevallen en de man weigerd erbij te zijn lijkt het me zo vervelend voor de vrouw, je hebt samen ervoor gekozen om een kindje op de wereld te zetten en dan hoort er ook een stukje verantwoordlijkheid naar de man toe om zijn vrouw daarin te steunen en helpen waar nodig is.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie ma 18 jun 2012 - 0:27

Is het niet zo dat in sommige culturen dit de normaalste zaak van de wereld is?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Kat1980 ma 18 jun 2012 - 0:27

Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je man niet bij de bevalling wilt zijn! Vind ook gewoon dat je dat als partner hoort te doen. Kan wel begrijpen als een man bepaalde dingen misschien niet wilt doen (zoals down under kijken als het hoofdje er uit komt of de navelstreng doorknippen), maar voor de rest hoort een partner er gewoon bij want je kiest toch samen voor een kind!
Ik heb mijn vriend tijdens beide bevallingen ook als een enorme steun ervaren. Bij beide bevallingen drong het juist beter tot me door wat hij zei dan wat de vk of gyn zei. En inderdaad dat je er achteraf samen over kan praten, ik kan me namelijk sommige dingen van beide bevallingen niet meer zo goed herinneren en vond het fijn dat mijn vriend dan het verhaal weer kon aanvullen.

Laatst aangepast door Kat1980 op ma 18 jun 2012 - 0:28; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LDJ ma 18 jun 2012 - 0:27

Als mijn vriend aan zou geven niet bij de bevalling te willen zijn dan zou ik erg teleurgesteld in hem zijn en zou dit misschien zelfs wel iets kunnen zijn wat tussen ons in komt te staan.
Ik kan best begrijpen dat het voor de man niet al te prettig is, maar het is iets waar hij zich dan maar overheen moet zetten. Hij moet dit doen voor jou.
Als je daar ligt te puffen, pijn ligt te hebben dan zou ik het vreselijk vinden als mijn vriend er op dat moment niet voor mij zou zijn. Ook is het iets heel bijzonders wat ik graag met zijn 2en zou willen delen.
Nee als mijn vriend er echt niet bij zou willen zijn om wat voor reden dan ook dan zou mij dan een enorm rot gevoel geven.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:28

Dat zou ik echt niet kunnen begrijpen.
Sowieso snap ik niet waarom je als partner niet je vrouw wilt steunen tijdens de bevalling.
Ik had me er dan behoorlijk kwaad over gemaakt, dwingen kan je niet maar had hem goed duidelijk gemaakt dat ik het er dan niet mee eens was geweest.

Gelukkig was dat hier niet het geval en heeft hij zelfs de jongste aangepakt.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:29

Clapperdie schreef:Is het niet zo dat in sommige culturen dit de normaalste zaak van de wereld is?

Die man uit dat topic is Zuid-Europees, maar wel hier geboren en opgegroeid. Zij heeft niemand anders die haar zou kunnen bijstaan tijdens de bevalling.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes ma 18 jun 2012 - 0:32

Dit zou voor mij ook een enorm issue zijn. Ik zou het hem héél kwalijk nemen als hij niet bij de bevalling zou willen zijn en er ook echt geen begrip voor kunnen opbrengen.

Wat geeft die man dan als reden, waarom hij er niet bij wil zijn?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Aimee ma 18 jun 2012 - 0:32

Als haar man echt panisch is voor alles wat met bloed enzo te maken heeft, kan ik me wel voorstellen dat hij een soort fobie tegen de bevalling heeft opgebouwd en er daardoor niet bij wil zijn(dus echt een extreme angst). Er kunnen toch een hoop dingen fout gaan tijdens de bevalling en ik begrijp ook best dat je daar dan als een berg tegenop kunt zien.
Echter heb ik de bevalling echt niet zonder mijn vriend kunnen doen. We hebben geen woord gewisseld (ik heb alleen een aantal keer gezegd 'blijf hier!'), maar zijn aanwezigheid was genoeg om mij rustig te houden. Als het om mijn vriend zou gaan dan zou ik wel willen dat hij het op z'n minst probeert om erbij te zijn. Blijkt het echt niet te gaan (flauwvallen, overgeven, etc.) dan zou ik me er denk ik wel bij neer kunnen leggen...

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:33

Kat1980 schreef:Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je man niet bij de bevalling wilt zijn! Vind ook gewoon dat je dat als partner hoort te doen. Kan wel begrijpen als een man bepaalde dingen misschien niet wilt doen (zoals down under kijken als het hoofdje er uit komt of de navelstreng doorknippen), maar voor de rest hoort een partner er gewoon bij want je kiest toch samen voor een kind!
Ik heb mijn vriend tijdens beide bevallingen ook als een enorme steun ervaren. Bij beide bevallingen drong het juist beter tot me door wat hij zei dan wat de vk of gyn zei. En inderdaad dat je er achteraf samen over kan praten, ik kan me namelijk sommige dingen van beide bevallingen niet meer zo goed herinneren en vond het fijn dat mijn vriend dan het verhaal weer kon aanvullen.
Een navelstreng doorknippen is toch ook niet zo heftig ofzo...? Mijn vorige bevalling heb ik zonder partner moeten doen maar ik ga er toch wel vanuit dat mijn vriend dat doet de volgende keer.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:34

Susan schreef:
Clapperdie schreef:Is het niet zo dat in sommige culturen dit de normaalste zaak van de wereld is?

Die man uit dat topic is Zuid-Europees, maar wel hier geboren en opgegroeid. Zij heeft niemand anders die haar zou kunnen bijstaan tijdens de bevalling.

Pff, wat laat je je vrouw dan in de steek zeg.

Gast
Gast

Bericht  Viva ma 18 jun 2012 - 0:34

Hij had het eens moeten wagen er niet bij te willen zijn!
Nee hoor, je maakt het met z'n tweeen, en de vrouw moet al zelf bevallen, daar hoort gewoon steun van de man bij.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Ayla ma 18 jun 2012 - 0:35

Dan zou ik misschien wel zeggen dat ik het dan allemaal wel alleen zou doen (lees, dan zou ik de relatie verbreken). Gelukkig heeft mijn vriend mij hier enorm geholpen juist, was heel blij dat hij erbij was.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  LDJ ma 18 jun 2012 - 0:36

Elodie schreef:
Susan schreef:

Pff, wat laat je je vrouw dan in de steek zeg.
Idd, ik denk echt serieus dat dit schade aan zou brengen aan mijn relatie. Ik vind het echt egoistisch. Als ik dit van te voren zou weten dat dit bij hun cultuur hoort zou ik er geen eens een relatie mee aan kunnen gaan. Ik vind dit toch wel iets heel belangrijks!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:37

Heeft hij ook gezegd waarom hij niet bij de bevalling wil zijn?

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:39

Zelda schreef:Heeft hij ook gezegd waarom hij niet bij de bevalling wil zijn?

Niet precies, er staat ook dat hij geïrriteerd reageert als ze erover begint. Wel dat hij het al twee jaar geleden heeft aangegeven maar dat ze toen dacht dat hij nog wel bij zou draaien, wat ik op zich begrijpelijk vind, want volgens mij roepen mannen dat soort dingen wel vaker en gebeurt het maar zelden dat ze er ook echt niet bij zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:41

Susan schreef:
Zelda schreef:Heeft hij ook gezegd waarom hij niet bij de bevalling wil zijn?

Niet precies, er staat ook dat hij geïrriteerd reageert als ze erover begint. Wel dat hij het al twee jaar geleden heeft aangegeven maar dat ze toen dacht dat hij nog wel bij zou draaien, wat ik op zich begrijpelijk vind, want volgens mij roepen mannen dat soort dingen wel vaker en gebeurt het maar zelden dat ze er ook echt niet bij zijn.
Mijn eerste gedachte: wat een hork.

Die denkt zeker: al dat bloederige gedoe down under hoef ik niet te zien, bekijk het maar. Hij staat er zeker totaal niet bij stil dat een bevalling voor een vrouw een ervaring op zich is, erg bijzonder om mee te maken. Wat een egoïst, als hij echt zo denkt.

Maar ik vraag me wel af: waarom is ze dan überhaupt zwanger geraakt van hem? Als hij al die tijd zo stellig bij zijn standpunt is gebleven?

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:43

Zelda schreef:

Die denkt zeker: al dat bloederige gedoe down under hoef ik niet te zien, bekijk het maar. Hij staat er zeker totaal niet bij stil dat een bevalling voor een vrouw een ervaring op zich is, erg bijzonder om mee te maken. Wat een egoïst, als hij echt zo denkt.

Maar ik vraag me wel af: waarom is ze dan überhaupt zwanger geraakt van hem? Als hij al die tijd zo stellig bij zijn standpunt is gebleven?

Ik denk dat ze het er in de tussentijd niet steeds over hebben gehad, dat hij het destijds heeft gezegd en dat het nu pas weer ter sprake komt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rumble ma 18 jun 2012 - 0:47

Dat lijkt me heel naar, ik zou het mijn man heel erg kwalijk nemen. Het is iets van ons samen, niet van mij alleen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:49

Ik snap best dat hij een bevalling heel eng vindt, het is natuurlijk ook een natuurgeweld zoiets, maar je kunt het toch niet maken om je vrouw dan in de steek te laten?
Heel cru gezegd: hij heeft 'm er ook ingestopt.

Gast
Gast

Bericht  LDJ ma 18 jun 2012 - 0:50

Susan schreef:
Zelda schreef:

Ik denk dat ze het er in de tussentijd niet steeds over hebben gehad, dat hij het destijds heeft gezegd en dat het nu pas weer ter sprake komt.

Ik denk dat ze gedacht heeft van hij draait wel bij als ik eenmaal zwanger ben ofzo of niet?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:53

Heb je een link van die site? ben wel benieuwd eigenlijk...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: