Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

+28
_Lacey_
Rose
Minx
Lenthe
Muus
Paper Crown
Snoopy
Discordia
TukTuk
Puggle
Eris
Siem
Marin
Arwyn
Lavendel
Atelier Madame
VeryCherry
Poubelle
Ibbeltje
loura
luenca
Snoes
Melis_je
Blond
Aziraphale
Bay
Roxi3
Gympie
32 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 4:15

Hallo meiden,

Mijn haar is momenteel weer tegen het zwarte aan. Ik weet niet hoe ik het continu voor elkaar krijg. Maar kennelijk ben ik niet heel erg goed met het zelf kleuren van mijn haar. Of ik zoek gewoon de verkeerde haarkleuren uit....

Hoe dan ook, het heeft lang geduurd, maar ik ben het ZAT. Dat zwarte doet niets voor mijn uiterlijk. Het maakt me bleek en aardig gothic. En ik ben toe aan een nieuw deel van mijn leven en daar hoort voor mij een nieuwe haarkleur bij.

Helaas heb ik momenteel geen geld om een middagje kapper te plannen. Nu vind ik dat ook vervelend om te doen, duurt me allemaal te lang, maar dat terzijde. Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) 253468018 Het plan was om het zelf te ontkleuren en te kleuren.

Nu weet ik dat er twee manieren van ontkleuren zijn. Eén is vrij chemisch en heeft er al eens voor gezorgd dat ik wit haar had. En er is een shampoo die kappers gebruiken, wat, volgens mij, wat minder chemisch is.

Hoe dan ook, ik moet het zelf doen. Maar hoe? Want als het echt vol met risico's zit, dan gooi ik er nog een keer zwart in voor vijf euro en dan zie ik voor de zomer wel weer. En dan hopen dat ik genoeg geld heb.

Tips zijn welkom! Very Happy


Laatst aangepast door Maura op wo 23 mei 2012 - 7:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gympie wo 16 mei 2012 - 4:17

Ik raad het je af. Als het mislukt, vooral het ontkleuren, ben je nog verder van huis. Het kan ook goed gaan, maar het is wel een risico. Ik heb tot nu toe nog geen succes verhaal over zelf ontkleuren gehoord.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 4:25

'Hoe dan ook' is wel mijn nieuwe stopwoord, merk ik. Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) 827601

Ik heb inderdaad, op VC na, geen goede verhalen gehoord. Als er een wondermiddel bestaat om netjes te ontkleuren, dan houd ik me aanbevolen. Maar als het mislukt, dan loop ik er een tijdje heel raar bij. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Roxi3 wo 16 mei 2012 - 4:28

Ik heb mijn moeder mijn haar een keer laten ontkleuren met een pakje van de drogist (garnier, volgens mij?!) en dat ging prima. Daarna moest ik mijn haar wel kleuren om de gewenste kleur te krijgen maar dat wist ik van te voren. Als je de kans hebt om naar de kapper te gaan is dat waarschijnlijk beter maar je kan het makkelijk proberen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 4:33

Oeoeoeoeh niet doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 4:35

Een vriendinnetje van mij deed het een keer zelf en dat was prima gelukt! Een meisje uit mijn klas op de middelbare school deed het altijd zelf en dat lukte ook altijd prima. Het kleuren daarna bakte ze niets van maar dat terzijde.

Ik zou het zelf echt nooit doen maar als je echt niet naar de kapper kunt dan zou ik het wel doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Bay wo 16 mei 2012 - 4:40

Ik heb er ook niet echt goede ervaringen mee. Dus zou het zelf nooit meer doen.

Maar mocht je het wel zelf willen doen dan raad ik je aan om naar een kapperswinkel gaan en je daar te laten adviseren. Die verkopen zeer waarschijnlijk ook de juiste producten daarvoor. Mits er een bij jou in de buurt zit natuurlijk.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Aziraphale wo 16 mei 2012 - 5:07

Ik zou het doen. Ik heb dat vroeger ook vaak zat gedaan (heb ook krullen btw) en ja, m'n haar kreeg even een 'klap' qua krullen maar dat was na een week wel weer goed. Als het finaal mislukt verf je het gewoon weer zwart nerd
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 5:33

Hoe dom! Er zit een kapperswinkeltje, 'hier beneden'. Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) 827601

Vrijdag zal ik me eens even laten voorlichten. En anders loop ik naar de overkant en haal ik even een nieuw pakje 'zwart' bij de Op=Op.


Ik krijg al angst van iedereen die neeeeee zegt. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 5:41

Ik heb het vorig jaar ook gedaan, maar toen was m'n haar lang niet zo donker als dat van jou. Dat ging dus gelukkig goed, maar dit jaar bij de kapper kregen ze mijn haar niet eens blond :P
Nu is dat spul wat je bij de drogist koopt wel vrij agressief en misschien werkt het, maar arme arme krulletjes.... :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Blond wo 16 mei 2012 - 5:54

Charlie schreef:Oeoeoeoeh niet doen!

+1! Straks loop je erbij met peentjesoranje haar. Staat allesbehalve chic als je weer gaat solliciteren.

Waarom laat je het voorlopig niet even met rust? En dan ook geen zwart erin. Desnoods een donkerbruin alleen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:31

Chance schreef:
Charlie schreef:Oeoeoeoeh niet doen!

+1! Straks loop je erbij met peentjesoranje haar. Staat allesbehalve chic als je weer gaat solliciteren.

Waarom laat je het voorlopig niet even met rust? En dan ook geen zwart erin. Desnoods een donkerbruin alleen.

Mijn haar had vier weken geleden, zo niet langer, gekleurd moeten worden. Ik dacht alleen, ik laat het gewoon even uitgroeien. Maar ik vind het altijd zo armoedzalig lijken als mensen zoveel uitgroei hebben. Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 12:29

En welke kleur ga je er dan over heen doen Maura, nadat je het ontkleurd hebt? Ga je dan eindelijk voor lichter haar, en dus niet felrood, en ook geen zwart, maar een mooie lichtbruine haar kleur? Of so, praise the lord :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 2:17

Carrie schreef:En welke kleur ga je er dan over heen doen Maura, nadat je het ontkleurd hebt? Ga je dan eindelijk voor lichter haar, en dus niet felrood, en ook geen zwart, maar een mooie lichtbruine haar kleur? Of so, praise the lord Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) 281626781

Ik had al een reactie van jou verwacht. Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) 2474380249

Ik dacht een beetje aan deze kleur, die richting in ieder geval;

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Lieke-van-lexmond

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Melis_je do 17 mei 2012 - 2:26

Mooie kleur heb je in gedachten! Als je het gaat doen: ik ben wel heel benieuwd of het lukt. Bij vakantieveilingen en dergelijke heb je ook vaak van die 'haar make-overs' die geveild worden. Als je het zelf niet aandurft, kan je het op zo'n manier misschien toch met klein budget door een kapper laten doen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 4:09

Dat is een goede tip. Ik zal de site even in de gaten houden. Momenteel hebben ze alleen een make-over in Utrecht. Wie weet dat ze binnenkort iets dichtbij huis hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 7:27

Heel mooi Maura! Die kleur zal je heel goed staan denk ik. Goede keuze, doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Snoes do 17 mei 2012 - 7:39

Roxi3 schreef:Ik heb mijn moeder mijn haar een keer laten ontkleuren met een pakje van de drogist (garnier, volgens mij?!) en dat ging prima. Daarna moest ik mijn haar wel kleuren om de gewenste kleur te krijgen maar dat wist ik van te voren.
Hier hetzelfde.

Ik heb het jaren zelf gedaan, vond het ook gewoon prima te doen en het lukte ook gewoon altijd.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  luenca do 17 mei 2012 - 10:17

hahah, heeft mijn topic je inspiratie opgebracht Wink

je wil hetzelfde als ik, ontkleuren en dan lichtere kleur erin, en dan krijg je ja en nee reacties, damn zo lastig om dan te kiezen! ik weet ook niet of ik t nou zelf moet gaan ontkleuren of bij de kapper zal laten doen, het blijft toch slecht voor je haar.... maar t zelf doen bespaard idd... pffff lastig! ik wil snel mn andere look!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 10:22

Tuthola, de eerste reactie in jouw topic was van mij. Toen zei ik al dat ik het ook lichter wilde. Wink Noem het maar telepathie. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  loura do 17 mei 2012 - 20:07

Jij bent wel echt heel donker nu he maura? Dan is het nog moeilijker... Hoelang is nu je haar? Wat je kan doen is blondeer kopen en het papje maken en dat vermengen met shampoo wel meer blondeer dan shampoo en dan je haar er heel goed mee in masseren zodat alle haren goed bedekt zijn met de wassing en net zolang door wrijven tot je ziet dat het goed oplicht. Daarna kan je dus kiezen voor een midden blond kleur alleen het probleem is dat je echt moet gaan voor een kleur waar warmte in zit omdat je haar waarschijnlijk echt worteltjes oranje gaat worden na die wassing. Dat ga je niet weg krijgen met een natuurtint.

Hmm ik ben kapper en zelfs ik zou het denk ik niet zo snel thuis gaan doen in jou geval. Want van heel donker naar licht is gewoon echt lastig.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 2:48

Zojuist ben ik bij het kapperswinkeltje geweest. Ze rade het af om zelf te ontkleuren. Dan kon het weleens oranje uitslaan en met middenblond zou ik het dan niet redden. Ze gaven wel goede begeleiding moest ik zeggen. Ik zou het vandaag dan moeten ontkleuren en morgen terugkomen om te laten zien hoe mijn haar er dan voor zou staan. Om dan de kleur te kunnen bepalen. Maar ik durfde het niet aan. Oranje is best leuk voor het Ek, maar dat doen we maar niet.

De andere optie was coupe soleil in mijn haar. En dat elke vier weken blijven herhalen tot het blond zou zijn om vervolgens de juiste kleur erover te doen. Maar dat lijkt me zo'n warboel. Dan heb ik niet alleen gigantische uitgroei, maar ook opeens witte lokken. Kreeg er een beetje een tokkiegevoel van. Al is mijn uitgroei ook niet erg charmant momenteel. :P

Dus ik denk dat ik maar even wacht tot ik naar de kapper kan gaan. Het is me toch een iets te groot experiment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  loura vr 18 mei 2012 - 3:46

verstandige keuze... Het is ook moeilijk. Dat is precies de reden waarom ik nooit meer donker ga omdat ik niet nog een keer door dat traject wil. Ik ben toen idd ook met highlights steeds lichter gegaan. Het duurt even maar dan heb je ook wat Very Happy
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 4:19

Loura, weet je wat het kost om te ontkleuren, kleuren en knippen bij de kapper? Want ik heb een heel groot bedrag in mijn hoofd, maar volgens mij zat ik de laatste keer rond de 80 euro???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  loura vr 18 mei 2012 - 4:23

Ja dat ligt heel erg aan de kapsalon, maar ik denk dat je gemiddeld rond de 80 euro zit ja..
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper) Empty Re: Zelf haar ontkleuren? (Donderdagavond kapper)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum