Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "Ik ga weer studeren" topic

+47
Alex
ShallY
Juvia
Sea of Trees
Sam
SarahKey
Parel
_Lacey_
Pommes
Lady4
JD
applestar
Atelier Madame
Reeza
Stuiterbal
Burn
Niekske
Jeanette
Antibes
GreenGrass
Pompoen
Xanna
Marcellah89
Chocolate Cookie
Lousanne
Niki
schuddebuikje
Catwoman79
Elsje
Linda
Spring
Liadan
Red Velvet
Discordia
Rush
Liz
Jasmina
FireButterfly
TukTuk
RYW
Oasis
Susan
Jordana
Blond
M@niek
Lotus_
*Noosa
51 plaatsers

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis zo 24 jun 2012 - 20:15

Discordia schreef:
Oasis schreef:Discordia, aan welke master zit je te denken?
Wat je vriend overigens zegt van dat hij het fijn vindt dat jij een beetje gaat verdienen, herken ik wel. Dat heeft mijn vriend ook, maar hij weet ook dat een nieuwe studie belangrijk voor mij is, dus daarom hebben we de afspraak gemaakt dat ik een deeltijd studie ga doen, zodat ik er ook parttime bij kan werken.

Bij een voltijd master kun je ook prima parttime werken (tip)

Ik weet niet zo goed wat ik zou willen dan, misschien rolt er nog iets op mijn pad, misschien niet. Wat ik iig niet wil doen is een vervolg op de studie communicatie. Dus geen communicatiewetenschappen. Taal vind ik leuk, coaching enz. Dus misschien wel iets in de docentenhoek (weet ik veel) haha

Jij?

Voltijd master duurt dan ook sowieso 2 jaar voor mij (premaster en master), maar ik wil ook niet de communicatie kant verder in. En er zijn vrij weinig masters die hier van af wijken helaas. Heb er wel naar gezocht hoor! Heb nagedacht over bv journalistiek, maar de baanzekerheid is er niet echt en bovendien kun je tegenwoordig al journalist zijn zonder de titel..
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Discordia zo 24 jun 2012 - 20:27

Oasis schreef:
Discordia schreef:
Oasis schreef:Discordia, aan welke master zit je te denken?
Wat je vriend overigens zegt van dat hij het fijn vindt dat jij een beetje gaat verdienen, herken ik wel. Dat heeft mijn vriend ook, maar hij weet ook dat een nieuwe studie belangrijk voor mij is, dus daarom hebben we de afspraak gemaakt dat ik een deeltijd studie ga doen, zodat ik er ook parttime bij kan werken.

Bij een voltijd master kun je ook prima parttime werken (tip)

Ik weet niet zo goed wat ik zou willen dan, misschien rolt er nog iets op mijn pad, misschien niet. Wat ik iig niet wil doen is een vervolg op de studie communicatie. Dus geen communicatiewetenschappen. Taal vind ik leuk, coaching enz. Dus misschien wel iets in de docentenhoek (weet ik veel) haha

Jij?

Voltijd master duurt dan ook sowieso 2 jaar voor mij (premaster en master), maar ik wil ook niet de communicatie kant verder in. En er zijn vrij weinig masters die hier van af wijken helaas. Heb er wel naar gezocht hoor! Heb nagedacht over bv journalistiek, maar de baanzekerheid is er niet echt en bovendien kun je tegenwoordig al journalist zijn zonder de titel..

Lastige keuzes en toch wel erg bepalend voor je toekomst. Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik mijn taalvaardigheden perfectioneer smile Maar of ik daar per se een studie voor moet gaan volgen....
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis zo 24 jun 2012 - 20:30

Ja, het is allemaal lastig! Helaas liggen de banen ook niet voor het oprapen..
Ga je overigens werken in het communicatie gebied, of daar volledig buiten?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Discordia zo 24 jun 2012 - 20:55

Oasis schreef:Ja, het is allemaal lastig! Helaas liggen de banen ook niet voor het oprapen..
Ga je overigens werken in het communicatie gebied, of daar volledig buiten?

Ik werk nu twee dagen in de week als webredacteur. Het sollicitatiegesprek is ook een parttimefunctie. Maar dan voor een coachingsfunctie op school voor eerstejaarsstudenten (als assistent van de studieloopbaanbegeleider)
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis zo 24 jun 2012 - 21:01

Discordia schreef:
Oasis schreef:Ja, het is allemaal lastig! Helaas liggen de banen ook niet voor het oprapen..
Ga je overigens werken in het communicatie gebied, of daar volledig buiten?

Ik werk nu twee dagen in de week als webredacteur. Het sollicitatiegesprek is ook een parttimefunctie. Maar dan voor een coachingsfunctie op school voor eerstejaarsstudenten (als assistent van de studieloopbaanbegeleider)

Oh dat klinkt wel erg leuk! En heeft een stuk minder raakvlakken met communicatie dan webredacteur. Wanneer heb je het gesprek? Zal voor je duimen! thumbup
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Discordia zo 24 jun 2012 - 21:02

Oasis schreef:
Discordia schreef:
Oasis schreef:Ja, het is allemaal lastig! Helaas liggen de banen ook niet voor het oprapen..
Ga je overigens werken in het communicatie gebied, of daar volledig buiten?

Ik werk nu twee dagen in de week als webredacteur. Het sollicitatiegesprek is ook een parttimefunctie. Maar dan voor een coachingsfunctie op school voor eerstejaarsstudenten (als assistent van de studieloopbaanbegeleider)

Oh dat klinkt wel erg leuk! En heeft een stuk minder raakvlakken met communicatie dan webredacteur. Wanneer heb je het gesprek? Zal voor je duimen! thumbup

Donderdag :cheering:
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis zo 24 jun 2012 - 21:21

Oke, ik duim voor je donderdag! Very Happy
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Rush zo 24 jun 2012 - 23:14

Ik zit helemaal na te denken wat ik moet kopen haha! Wel raar, na 6 jaar ineens weer!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 23:17

Rush schreef:Ik zit helemaal na te denken wat ik moet kopen haha! Wel raar, na 6 jaar ineens weer!
Haha ik heb hetzelfde, na 11 jaar weer in de schoolbanken. Maar ik heb er onwijs veel zin in! Dus het gaat helemaal goedkomen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Atelier Madame ma 25 jun 2012 - 1:18

Ik vind het best wel spannend om vanaf september weer te beginnen besef ik me nu Embarassed.. weer nieuwe mensen leren kennen, wat zullen ze van me vinden? Gaat het lukken om alles stof te beheersen, vind ik de praktijk leuk? Gaat he theen en weer reizen me niet opbreken?

Ik ben echt benieuwd..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 1:59

Atelier Madame schreef:Ik vind het best wel spannend om vanaf september weer te beginnen besef ik me nu Embarassed.. weer nieuwe mensen leren kennen, wat zullen ze van me vinden? Gaat het lukken om alles stof te beheersen, vind ik de praktijk leuk? Gaat he theen en weer reizen me niet opbreken?

Ik ben echt benieuwd..
Over dat ik nieuwe mensen ga leren kennen maak ik mij eigenlijk helemaal niet druk. Ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Sta daar eigenlijk altijd open voor, kan wel soms de kat uit de boom kijken maar echt bang nee, spannend is het idd wel. Ik maak mij meer druk over het feit of ik het wel allemaal aan kan, ik ben erg onzeker over mijn kunnen. Helemaal omdat ik nog altijd aan het handballen ben met mijn ADHD, ik ben zo bang dat mij dat in de weg zit. Diep van binnen weet ik dat het goed komt, maar ik hoop alleen niet dat ik dezelfde fouten van vroeger ga maken. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal ma 25 jun 2012 - 7:31

AM ik herken dat wel ja. Maar dan vooral in de trant van.... oke over 1,5 maand ziet mijn leven, mijn dagplanning mijn vast ritme er opeens heel anders uit. En dat is soms best wel even eng !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal ma 25 jun 2012 - 7:31

Oasis schreef:Oke, ik duim voor je donderdag! Very Happy

Ik duim ook voor je !!!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Susan ma 25 jun 2012 - 21:12

Nou, ik heb net even gebeld omdat ik nog steeds niks heb ontvangen, blijkt dat ze de kopie van mijn identiteitsbewijs niet hebben ontvangen. Wat een gezeik weer, nu duurt het allemaal weer nog langer... :nopompom:
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 1:00

Das balen, Susan. Ik hoor wel meer dat scholen papieren kwijtraken. Toch maar een keer opsturen dan, maar snap de teleurstelling dat het nog langer gaat duren. Heb je uiteindelijk toch gekozen voor het gene wat je graag wou? Omdat je toch twijfels had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Susan di 26 jun 2012 - 4:25

Dropdraakje schreef:Das balen, Susan. Ik hoor wel meer dat scholen papieren kwijtraken. Toch maar een keer opsturen dan, maar snap de teleurstelling dat het nog langer gaat duren. Heb je uiteindelijk toch gekozen voor het gene wat je graag wou? Omdat je toch twijfels had.

Ja, ik heb toch voor psychologie gekozen, bij SPH zaten er toch nog wel wat addertjes onder het gras en ik hoorde ook niet zulke positieve verhalen over NTI. Ik ga nu maar mijn paspoort inscannen en mailen, dan gaat het tenminste wat sneller. Jammer dat we thuis geen scanner hebben, het kan dus niet vandaag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal wo 4 jul 2012 - 6:33

Ja vandaag de brief van school binnen gekregen !

23 aug de introductie dag, 24 aug lesrooster ophalen, 27 aug de 1e schooldag cheers
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis wo 4 jul 2012 - 6:43

Is het nog gelukt, Susan?

Het komt steeds dichterbij, Stuiterbal! Spannend Very Happy Hoef denk ik niet te vragen of je er zin in hebt, haha Wink.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ wo 4 jul 2012 - 6:48

Vandaag begon ik ineens te twijfelen aan mezelf.

Kan ik het wel? Ik kijk er echt naar uit, maar ben zó bang om te falen....

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:02

_Lacey_ schreef:Vandaag begon ik ineens te twijfelen aan mezelf.

Kan ik het wel? Ik kijk er echt naar uit, maar ben zó bang om te falen....
Héél erg herkenbaar.... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:05

Lacey en MF een hele dikke hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ wo 4 jul 2012 - 7:13

Thanx Dropdraakje.

Heb daarnet al even ongegeneerd een potje zitten janken.

Vervelend is ook dat ik van mijn collega's niet echt steun krijg. Of nou ja, steun is misschien niet helemaal het juiste woord.
Toen ik vertelde dat ik weer ging studeren zeiden ze niet "Wat leuk!", maar alleen maar "Dat gaat heel zwaar voor je worden."

Ze hoeven echt niet :cheering: te doen, maar een beetje support is toch niet te veel gevraagd?

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Susan vr 6 jul 2012 - 10:33

Mijn pakje van de Open Universiteit is eindelijk bezorgd. Het is wel een flink boek, maar wel Nederlandstalig, dat had ik niet verwacht. Mijn boek is wel beschadigd, dat vind ik wel een beetje jammer voor zoveel geld, maar goed...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 10:54

Heb je de inleiding? Die is wel erg leuk vond ik! Wel veel maar wel heel boeiend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Red Velvet vr 6 jul 2012 - 10:57

Oasis schreef:
Jasmina schreef:R.echten op de uni. Onwerkelijk maar het is wel nu of nooit. nerd

@Zelda, die twijfel wel/niet, wel/niet herken ik heel erg. Maar ook: Kan ik dit wel?

Wat gaaf dat je rechten gaat studeren! Ik twijfel daar ook over. Mag ik vragen wat je er uiteindelijk mee wilt doen? Ik ben nl bang dat ik straks te oud ben als ik er mee klaar ben, om echt nog carriere te maken Embarassed

Ik heb vorig jaar besloten om weer naar school te gaan. Als ik klaar ben over 12 jaar, ben ik 36( :shock: )... Maar tegen die tijd mag ik ook nog 30 jaar werken haha! Dus je bent nooooit te oud haha!

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 4 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum