Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "Ik ga weer studeren" topic

+47
Alex
ShallY
Juvia
Sea of Trees
Sam
SarahKey
Parel
_Lacey_
Pommes
Lady4
JD
applestar
Atelier Madame
Reeza
Stuiterbal
Burn
Niekske
Jeanette
Antibes
GreenGrass
Pompoen
Xanna
Marcellah89
Chocolate Cookie
Lousanne
Niki
schuddebuikje
Catwoman79
Elsje
Linda
Spring
Liadan
Red Velvet
Discordia
Rush
Liz
Jasmina
FireButterfly
TukTuk
RYW
Oasis
Susan
Jordana
Blond
M@niek
Lotus_
*Noosa
51 plaatsers

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 13 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Sea of Trees di 19 feb 2013 - 9:24

Alex, wat fijn dat je ouders die opleiding willen betalen smile heb je veel geluk mee.

Wat zou je willen doen? Wat lijkt je interessant? Waar kun je het meest mee straks? Als je dit allemaal weet, dan kun je specifieker gaan kijken of je HBO, MBO of voltijd/deeltijd wilt gaan doen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 13 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal wo 20 feb 2013 - 21:16

Alex wat fijn dat je ouders je ermee willen helpen dat is een heel mooi aanbod.
Is het misschien een idee om dan een deeltijd opleiding te gaan doen zodat je ook gewoon salaris krijgt > Dan ben je tijdens de opleiding toch ook verzekerd van inkomen.

Wat zou je graag willen doen ? Heb je daar al enig idee over ? En idd ik ben het ermee eens dat het nooit weg gegooid is nog een extra papiertje erbij te halen en al helemaal in deze tijd niet.

@AM: Jij gaat echt super goed !

@Voorkeur afdeling: Nee ik mag ook niet kiezen op welke afdeling ik wil stage lopen. Wel heb ik het mogen aangeven maar of er rekening mee gehouden word, is maar de vraag. Ik moet op 5 verschillende afdelingen gaan werken dus kom er nog genoeg tegen. En in principe is dat helemaal niet verkeerd want zo zal ik vast wat tegen het lijf aan lopen waarvan ik denk "Dit is ook gaaf."
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  _Lacey_ vr 22 maa 2013 - 8:24

Even een schop voor deze topic.
Vandaag moest ik mijn pleidooi houden. Het ging helemaal niet zoals ik het had voorbereid en geoefend, dus ik dacht echt dat ik het verknald had. Bleek ik een 7.7 te hebben!

Morgen heb ik examen ondernemingsrecht.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  applestar do 18 jul 2013 - 7:38

even dit topic uppen! 

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik op de afdeling Neurologie kom:-) Kan niet wachten totdat het september is!

Hoe staat het er bij jullie voor?
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  _Lacey_ do 18 jul 2013 - 17:15

Leuk, applestar!

Hier gaat het goed, al ben ik bang dat ik voor mijn laatste examen (adm. procesrecht) gezakt ben. Zal de uitslag volgende werk wel zo'n beetje krijgen.

Verder druk bezig met mijn onderzoek. Heb, al zeg ik het zelf, een leuk onderwerp gekozen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Bericht  liesje do 18 jul 2013 - 19:14

Ik zag dit topic en ik zou graag mee willen gaan schrijven

ik ga per september de opleiding verzorgende i g doen niveau 3. ik werk in een woonzorg complex met voornamelijk ouderen.
Ik ben nu helpende en wil nu toch een stapje hoger gaan maken ook ivm dat je als helpend bij evt ontslag slecht aan de bak kan komen
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Burn do 18 jul 2013 - 19:33

Ik ga vanaf oktober Sociaal Agogisch Verzorgende doen, ook niveau 3 smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  liesje do 18 jul 2013 - 19:46

Burn heb het ff gegoogeld lijkt me ook een leuke opleiding. Ik krijg misschien ook nog vrijstelling van bepaalde delen van de opleiding. want ik heb in het verleden het al eens gedaan helaas toen niet gehaald. was toen net 18 en nu weer wat ouder en wat wijzer etc. Heb er veel zin
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Atelier Madame do 18 jul 2013 - 20:18

Topic vliegt om zeg!
1 augustus begin ik weer, heb nu een maand vakantie.
Heb een contract voor 3 jaar nu getekend, super fijn dus! Heb mijn propedeuse gehaald en jawel cum laude! Beide afdelingen met een 9 en alles van school boven de 7 en gemiddeld een 8 :-D.

Ga vanaf nu minimumloon verdienen, werk 32 uur er daarbij zit school in. Krijg reiskostenvergoeding eindelijk en vakantiegeld + eindejaars. En natuurlijk 1800 euro collegegeld en 350 boeken per jaar!
Heerlijk dus smile.

Ga nog een half jaar verder op chirurgische afdeling (orthopedie). Bevalt goed, heb er als eerstejaars al 10 weken gezeten.

Hopelijk hoor ik binnenkort waar ik begin in januari. Zal wel weer een interne afdeling zijn, vorige beviel heel goed.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Stuiterbal za 20 jul 2013 - 9:44

G
applestar schreef:even dit topic uppen! 

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik op de afdeling Neurologie kom:-) Kan niet wachten totdat het september is!

Hoe staat het er bij jullie voor?

Wat leuk !!!! Ik werk nu op de neurologie. Het was mijn eerste stage plek en het bevalt me echt onwijs goed. Brede afdeling, verschillende ziektebeelden. Soms best heftig. Maar zo intressant. 
De zorg kan daar heel zwaar zijn.
Ik heb daar tot nu toe heel veel geleerd.

Hier gaat het ook goed. In aug begint het 2e jaar alweer. In dec ga ik naar mijn volgende afdeling nog geen idee waar. En komende periode heb ik ook een week ok stage ! 

Leuk om dit topic weer te uppen!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Knof zo 21 jul 2013 - 8:24

Hoe gaat het met degene die verzorgende-ig aan het doen zijn? Ik ga starten vanaf september en ga 24 uur werken en 1 dag naar school. Ik ben vooral heel benieuwd hoe het er in de praktijk uitziet; hoeveel werk je per week (is dat ook echt 24 uur of wordt je soms meer ingezet?) Als je een weekend werkt, werk je dan ook twee dagen? Wordt er rekening mee gehouden dat je geen late draait voor je schooldag?
Ik heb een zoontje van bijna 9 maanden en ik ben echt heel benieuwd of het allemaal te combineren valt, vooraf is het niet heel goed in te schatten vind ik... Ik hoef gelukkig wel maar 1 jaar naar school en kan dan aan het werk.
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Stuiterbal di 23 jul 2013 - 5:40

Vandaag gehoord dat mijn volgende periode stage op de kraamafdeling gaat plaats vinden ! Echt super gaaf.
Ik draai neurologie en wellicht dat qua zwaarte veel minder zal zijn. Maar het is een voorkeurs afdeling en ben echt blij dat ik die kans krijg.
Ook heb ik in april een week ok stage :-)

Laatst aangepast door Stuiterbal op za 27 jul 2013 - 17:05; in totaal 1 keer bewerkt
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  applestar za 27 jul 2013 - 10:47

super leuk stuiterbal! Ik hoop dat ik daar in de toekomst ook een kijkje mag nemen:-)

Ik heb inmiddels ook meer info gekregen over mijn introductie week. en dat voor de eerste 12 weken mijn werkdagen maandag en dinsdag worden de de rest school en na die 12 weken dat vrijdag mijn vaste schooldag is!

ohja en een bevestiging dat mijn boeken zijn besteld en binnenkort worden afgeleverd! Komt steeds dichterbij nu!
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  _Lacey_ di 30 jul 2013 - 2:27

Ik ben even heel erg blij: eind juni had ik examen administratief procesrecht. Ontzettend moeilijk en ik ging min of meer uit van een herkansing (of een krappe 6 in het meest gunstige geval). Krijg ik net een mail mijn cijfer... een 8! :cheering: 
Nooit verwacht natuurlijk. Zit met een big smile achter mijn bureau.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Bericht  applestar di 30 jul 2013 - 6:33

Wat goed Lacey! Al die zorgen om niets!

Ik vond vanmorgen weer een mailtje in m´n mailbox. De week van 2 september heb ik een introductie week en na die week gaat het allemaal beginnen. Kan niet wachten! Aan het eind van deze week lekker op vakantie en als ik terug ben nog maar 3 weken werken bij mijn tijdelijke werk ( eindelijk! )
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Middleme di 30 jul 2013 - 7:04

Lekker, Lacey!

Ik meld me ook smile In eerste instantie zou ik de Master SEN gaan doen, maar ik heb ervoor gekozen om komend jaar te starten met de cursus/opleiding om mijn gymbevoegdheid te halen smile
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Parel di 30 jul 2013 - 7:25

Knof, ik werk 25 uur en 1 dag school (wordt 3 uur van vergoed dus heb een contract voor 28 uur, als het vakantie is werk ik 28 uur). Ik heb weken dat ik 5 dagen werk en weken dt ik 2/3 dagen werk. Ook wel eens 6 dagen in een week, het is maar net hoe het uitkomt. Ik draai alle diensten, dag/avond/nacht/weekend en bijna altijd 8 uur.

Ik heb juist besloten te stoppen met de opleiding nadat ik het eerste jaar heb afgerond, dan heb ik het certificaat helpende. Ik vind op deze jonge leeftijd 32 uur weg van mijn vriend en dochter te veel, ik heb het idee dat anderen haar meer zien en opvoeden dan ik. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, psychisch trek ik 40 uur werken ook maar heel moeilijk, mijn max is wel echt dit, 28 uur.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  applestar wo 31 jul 2013 - 4:40

ik heb trouwens nog een vraag.

Wat hadden/hebben jullie nu nodig qua spullen.  Schoolboeken krijg ik via m'n werkgever maar verder? College blokken enz?  Ben  er voor mijn gevoel zo lang uit dat ik het niet meer weet hahaha.
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Poubelle di 6 aug 2013 - 7:46

Joehoe ik kom me hier ook melden, ik heb gisteren gehoord dat ik de lerarenbeurs heb gekregen en ik ga de Master SEN doen!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Knof wo 7 aug 2013 - 1:54

Parel, wat jammer dat je stopt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het te veel is. Kun je nu wel als helpende aan het werk? Ik kan de opleiding gelukkig in 1 jaar doen en ik hoop echt dat ik dat red, hoewel ik dat denk ik ook lastig zal vinden dat ik mijn zoontje soms weinig zie..
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: