Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "Ik ga weer studeren" topic

+47
Alex
ShallY
Juvia
Sea of Trees
Sam
SarahKey
Parel
_Lacey_
Pommes
Lady4
JD
applestar
Atelier Madame
Reeza
Stuiterbal
Burn
Niekske
Jeanette
Antibes
GreenGrass
Pompoen
Xanna
Marcellah89
Chocolate Cookie
Lousanne
Niki
schuddebuikje
Catwoman79
Elsje
Linda
Spring
Liadan
Red Velvet
Discordia
Rush
Liz
Jasmina
FireButterfly
TukTuk
RYW
Oasis
Susan
Jordana
Blond
M@niek
Lotus_
*Noosa
51 plaatsers

Pagina 5 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis vr 6 jul 2012 - 11:01

Red Velvet schreef:
Oasis schreef:
Jasmina schreef:R.echten op de uni. Onwerkelijk maar het is wel nu of nooit. Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 827601

@Zelda, die twijfel wel/niet, wel/niet herken ik heel erg. Maar ook: Kan ik dit wel?

Wat gaaf dat je rechten gaat studeren! Ik twijfel daar ook over. Mag ik vragen wat je er uiteindelijk mee wilt doen? Ik ben nl bang dat ik straks te oud ben als ik er mee klaar ben, om echt nog carriere te maken Embarassed

Ik heb vorig jaar besloten om weer naar school te gaan. Als ik klaar ben over 12 jaar, ben ik 36( :shock: )... Maar tegen die tijd mag ik ook nog 30 jaar werken haha! Dus je bent nooooit te oud haha!

12 jaar? Welke opleiding ga je dan doen? :O

@Susan: Spannend, succes met het studeren van de eerste module!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Susan za 7 jul 2012 - 2:27

_Lacey_ schreef:Thanx Dropdraakje.

Heb daarnet al even ongegeneerd een potje zitten janken.

Vervelend is ook dat ik van mijn collega's niet echt steun krijg. Of nou ja, steun is misschien niet helemaal het juiste woord.
Toen ik vertelde dat ik weer ging studeren zeiden ze niet "Wat leuk!", maar alleen maar "Dat gaat heel zwaar voor je worden."

Ze hoeven echt niet :cheering: te doen, maar een beetje support is toch niet te veel gevraagd?

Oh, ik heb ook wel mensen in mijn omgeving die die mening hebben (en uiten). Niet leuk, maar ik leg het maar naast me neer. De meeste mensen in mijn omgeving reageren gelukkig wel positief.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 2:31

Oh, bijna niemand in mijn omgeving was enthousiast. Dachten allemaal dat ik het niet aan kon. Ik wel. En ik heb ook gelijk gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  FireButterfly za 7 jul 2012 - 4:42

Per september pak ik mijn studie weer op.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ za 7 jul 2012 - 6:20

Luce schreef:Oh, bijna niemand in mijn omgeving was enthousiast. Dachten allemaal dat ik het niet aan kon. Ik wel. En ik heb ook gelijk gekregen.
Ja, veel mensen in mijn ongeving denken ook dat ik het niet kan. Ik ga bewijzen dat ze fout zitten.

Inmiddels zie ik het weer helemaal zitten hoor! Had gewoon een rotweek gehad, waardoor alles 10 keer erger leek.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 8:36

Goedzo, kick some ass!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Liadan za 7 jul 2012 - 8:44

Luce schreef:Heb je de inleiding? Die is wel erg leuk vond ik! Wel veel maar wel heel boeiend.
Die module heb ik een aantal jaar geleden ook gevolgd, ik vond het ook erg interessant. Is volgens mij wel het enige boek dat in het Nederlands is?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Susan za 7 jul 2012 - 8:45

Ja, de inleiding. Flink boek, maar inderdaad wel lekker in het Nederlands, ik lees heel veel boeken over autisme in het Engels, dus dan is Nederlands opeens wel lekker makkelijk. Het is alleen wel een erg groot boek, onhandig om mee te nemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 20:32

_Lacey_ schreef:
Luce schreef:Oh, bijna niemand in mijn omgeving was enthousiast. Dachten allemaal dat ik het niet aan kon. Ik wel. En ik heb ook gelijk gekregen.
Ja, veel mensen in mijn ongeving denken ook dat ik het niet kan. Ik ga bewijzen dat ze fout zitten.

Inmiddels zie ik het weer helemaal zitten hoor! Had gewoon een rotweek gehad, waardoor alles 10 keer erger leek.



Wat raar? Waarom eigenlijk? Ik vind het erg jammer dat mensen hierin geen vertrouwen hebben. Het is toch juist goed wat je doet, halen of niet halen! Het gaat om je eigen toekomst, sinds wanneer weten mensen wat beter voor jou is? Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 394967

Ik heb zelf niet z'n veel negatieve reacties gekregen, wel dat ik Defensie uitga want dan kijken ze me aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Laughing Waarschijnlijk dachten ze wel dat ik een blijver was met mijn 29 jaar. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 20:40

Liadan schreef:
Luce schreef:Heb je de inleiding? Die is wel erg leuk vond ik! Wel veel maar wel heel boeiend.
Die module heb ik een aantal jaar geleden ook gevolgd, ik vond het ook erg interessant. Is volgens mij wel het enige boek dat in het Nederlands is?

Nee, ik ben daarna ook vakken tegen gekomen die ook in het NL zijn. Maar het merendeel is inderdaad in het Engels

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Spring do 12 jul 2012 - 0:59

Ik start in september met de opleiding verzorgende IG.
Via mijn werkgever is me dit aangeboden. Ik heb mijn diploma's SPW 3 en 4. Maar geen verzorgende opleiding.
Deze ga ik nu volgen in twee jaar in combinatie met werken.

Heb gisteren mijn eerste schoolspulletjes gekocht en heb er zin in!
Wat voor tas gaan jullie trouwens gebruiken? Haha, stomme vraag misschien maar ben even aan het bedenken wat voor tas handig is.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 2:27

Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven. (heb nu 6 jaar op het hbo gezeten, waarvan 4 jaar particulier). Maar nu kwam ik er gisteren achter dat particuliere opleidingen niet onder de jaren voor langstudeerboete vallen.

Ik heb nu 2 jaar ingeschreven gestaan op een (niet particuliere) hbo instelling dus ik kan nog 3 jaar naar het hbo zonder deze boete te hoeven betalen. :cheering: Ben echt zo ontzettend blij.

Wil mijn opleiding communicatie afmaken (heb alleen een propedeuse) en nu zie ik weer kansen Very Happy . Weet alleen nog niet precies waar en hoe. (voorkeur voor duaal, maar weet nog niet in welke plaats.)

Ga me naar mijn afstuderen maar eens goed orienteren Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Linda do 12 jul 2012 - 7:36

Oooh, ik twijfel zo ontzettend erg!
Vandaag op m'n werk ben ik zo'n leuke vacature tegengekomen. De duale opleiding master of criminal investigation. Lijkt me echt super gaaf!
Ik ben alleen zo bang dat het me zo zwaar gaat vallen icm het moederschap. De opleiding is in Apeldoorn en dat is ruim 1,5 uur enkele reis. Plus dat het de eerste 3 jaar behoorlijk wat tijd gaat kosten. Maar het lijkt me zo gaaf! En financieel gezien is het ook een stap in de goede richting.
Twijfels! Morgen ga ik het eerst maar eens met m'n leidinggevende bespreken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis do 12 jul 2012 - 7:41

@Punk'd: Wat fijn voor je! Ik haal binnen nu en een paar maanden een diploma in de Communicatie en die wil ik niet eens haha Wink. Maar fijn dat er voor jou nog kansen zijn!
Zo zie je maar, dromen kunnen uit komen! Wink

@Linda: Dat lijkt mij ook zoo gaaf!! Maar Apeldoorn is wel ver (ook voor mij). Als het overlegt met je man, moet er wel iets te regelen zijn toch? 3 jaar is een lange tijd, maarja je moet nog tot je 67e werken dus dat werpt zijn vruchten dan nog af!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 21:34

@ Oasis, ruilen :P

Ik vind de opleiding zelf ook niet echt heel super, maar de functie van communicatie/pr medewerker past gewoon echt heel goed bij mij. Ik ben eerder ook echt met de opleiding gestopt omdat ik de opleiding niet leuk vond, de baan lijkt me nog steeds echt geweldig. Ik miste toen alleen creativiteit.

Nu heb ik dus 4 jaar interieurvormgeving gedaan en ik weet zeker dat ik niet in deze branche wil werken. Vind het gewoon helemaal niets. Mis echt het organiseren/contacten en het 'schrijven'. De opleiding zelf was wel heel erg leuk (maar dat is ook niet zo gek, vooral heel veel ontwerpen).

Maar goed. Ik ga mezelf eerst maar een orienteren welke opleiding ik het beste kan volgen om mijn baankansen te vergroten in de branche waar ik het liefste wil werken. Heb er in iedergeval echt heel veel zin in haha.

@ Linda,
Wauw dat klinkt echt als een ontzettend gave baan/opleiding zeg. Ik kan het mij voorstellen dat het moeilijk is qua reizen en moederschap. Maar er zijn op het forum meer meiden die dit goed kunnen combineren. Ben benieuwd naar wat je er verder mee gaat doen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Jasmina zo 15 jul 2012 - 6:04

Goed, ik begin dus in september met een voltijd studie en krijg daarbij een OV-kaart... echter gaat deze pas in op 1 oktober. Heeft iemand enig idee of dit normaal is? Op de website van de I.B-g.roep kan ik er niets over vinden.

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis zo 15 jul 2012 - 6:45

Punk'd schreef:@ Oasis, ruilen Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 253468018

Ik vind de opleiding zelf ook niet echt heel super, maar de functie van communicatie/pr medewerker past gewoon echt heel goed bij mij. Ik ben eerder ook echt met de opleiding gestopt omdat ik de opleiding niet leuk vond, de baan lijkt me nog steeds echt geweldig. Ik miste toen alleen creativiteit.

Nu heb ik dus 4 jaar interieurvormgeving gedaan en ik weet zeker dat ik niet in deze branche wil werken. Vind het gewoon helemaal niets. Mis echt het organiseren/contacten en het 'schrijven'. De opleiding zelf was wel heel erg leuk (maar dat is ook niet zo gek, vooral heel veel ontwerpen).

Maar goed. Ik ga mezelf eerst maar een orienteren welke opleiding ik het beste kan volgen om mijn baankansen te vergroten in de branche waar ik het liefste wil werken. Heb er in iedergeval echt heel veel zin in haha.


Ja, ik wil wel ruilen haha! Ik vind de studie niet leuk (buiten de creatieve vakken) en het werk al helemaal niet. Wat ik ook jammer vind, tijdens mijn stages heb ik gemerkt dat op veel communicatie afdeling niet eens mensen werken die dit vak gestudeerd hebben, iedereen lijkt er zo in te kunnen rollen. En daar doe je dan 4 jaar lang zo je best voor.

Interieur vormgeven lijkt mij een leuke opleiding!

Ik ben nog steeds aan het orienteren wat ik als 2e studie ga doen.. In september maar eens open dagen bezoeken, ik wil pas in september 2013 starten. Eerst even genieten van een paar maanden geen huiswerk! Wink
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Elsje zo 15 jul 2012 - 8:25

Hoi Meiden,

Ik kom mij ook aanmelden! Het is definitief, ik stop bij de kinderopvang en ga per september aan de slag als leerling management assistente. Ik ga werken bij yarden een uitvaartorganisatie.

Vrijdag heb ik mijn intake op school gehad en ik ben toegelaten. Ik vindt het onzettend spannend maar heb er ook veel zin in. Ookal heb ik toch dubbele gevoelends omdat ik de kindjes onzettend ga missen.

Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven en elkaars ervaringen te lezen.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Burn zo 15 jul 2012 - 8:36

Wat cool Elsje dat je het toch hebt gedaan!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Elsje zo 15 jul 2012 - 8:42

Burn schreef:Wat cool Elsje dat je het toch hebt gedaan!

Dankjewel smile Heb toch de keuze durven maken.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Catwoman79 ma 16 jul 2012 - 19:27

Ook ik ga in september nog een verkorte opleiding doen.
Ik heb na de opleiding verzorgende I.G. en verpleegkundige nu weer 4 jaar gewerkt.
Sinds 1 mei een nieuwe baan en daar werd ik 3 week later aangenomen voor de functie van zorgcoordinator. Voor deze functie ga ik een verkorte spw4 opleiding volgen.

Het is de bedieling dat ik in september start samen met een andere collega
Maar verder weet ik nog helemaal niets.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal ma 16 jul 2012 - 22:23

Wat leuk Catwomen !!!!!
Hoe bevalt je nieuwe baan ?


Hier worden vandaag de boeken geleverd :cheering:
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 22:34

Leuk Catwoman!

Ik begin steeds meer zin in mijn opleiding te krijgen. Eerst was ik bang dat ik het niet rond kon krijgen met de opvang van mijn zoontje en mijn stage uren. Maar nu blijkt dat mijn vriend tóch 3 dagen gaat werken i.p.v 4 en dat ik op maandag vrij ben. In plaats daarvan moet ik zaterdag 4 uurtjes stage lopen maar zo komt het precies uit met de opvang! Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 281626781 We hebben midden augustus een gesprek met een gastouder en hopelijk kan mijn zoontje daar begin september meteen heen.

Ik moet de boeken nog bestellen en ik moet ook nog een laptop aanschaffen. Maar de school heeft een laptop regeling waar ik goedkoop een laptop kan kopen dus dat komt helemaal goed smile

Vrijdag weer een gesprek op mijn stage bedrijf om de papieren te tekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal ma 16 jul 2012 - 22:40

Ohh zie je nu wel dat alles op zijn pootjes terecht komt !!! Komt helemaal goed hoor Very Happy
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Oasis di 17 jul 2012 - 0:21

Wat fijn voor je, MF! Komt helemaal goed met jou Very Happy Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 281626781
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 5 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum