Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "Ik ga weer studeren" topic

+47
Alex
ShallY
Juvia
Sea of Trees
Sam
SarahKey
Parel
_Lacey_
Pommes
Lady4
JD
applestar
Atelier Madame
Reeza
Stuiterbal
Burn
Niekske
Jeanette
Antibes
GreenGrass
Pompoen
Xanna
Marcellah89
Chocolate Cookie
Lousanne
Niki
schuddebuikje
Catwoman79
Elsje
Linda
Spring
Liadan
Red Velvet
Discordia
Rush
Liz
Jasmina
FireButterfly
TukTuk
RYW
Oasis
Susan
Jordana
Blond
M@niek
Lotus_
*Noosa
51 plaatsers

Pagina 10 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 1:50

Hier gaat alles ook prima! Ik heb geen spijt van mijn keuze, eerder spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan. Wink

Al moet ik even wennen aan de klas. Het zijn leuke meiden maar wat een kippenhok bij elkaar zeg. silent Ook moet ik nog heel erg wennen aan de structuur waardoor ik mega onrustig en druk in mijn hoofd kan worden. Ik moet binnenkort een POP en PAP maken dus dit is een mooi onderwerp om bespreekbaar te maken. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Burn zo 16 sep 2012 - 2:10

Ook van mij een update!

De introductie week was erg leuk en gezellig! Gezellige klas!
De eerste lesweek moest ik echt wennen. Stilzitten en gewoon puur functioneren als een spons. Alleen maar informatie opslaan. Ik ben na elke schooldag ook echt kapot.
Vind de lessen nog niet echt interessant. Het is nu vooral geschiedenis etc., interesseert me eigenlijk niet echt! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Elsje ma 17 sep 2012 - 0:06

Morgen begint het dan voor mij ook echt! (net terug van vakantie)

Aan het werk en s avonds naar school, ben erg benieuwd en toch ook weer zenuwachtig!
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ do 27 sep 2012 - 7:38

Hoe is het met iedereen?

Hier is alles wel ok. De eerste huiswerkopdrachten zijn inmiddels opgestuurd (ik doe mijn studie via E-learning) en de feedback is positief! smile

Merk alleen wel dat ik nog niet helemaal de balans heb gevonden tussen mijn baan, de studie, het huishouden en leuke dingen doen. Die laatste twee komen echt helemaal onderaan mijn lijstje momenteel.

Nu kom ik thuis uit mijn werk, begin zo'n beetje meteen met eten koken en na het eten direct aan de studie.

Ben deze hele week al erg moe en ook niet superfit. Waarschijnlijk toch niet genoeg tijd voor mezelf genomen...

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 19:17

Mja, nog steeds ontzettend naar mijn zin alleen zitten er wel wat haken en ogen aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Atelier Madame do 27 sep 2012 - 19:28

Ik ben inmiddels ook bijna vier weken bezig met ver.pleegkunde (hbo). Moet heel erg wennen nog. Sowieso heel anders dan de universiteit wat ik gewend Ben. Eens in de twee weken hebben we twee ziekenhuis dagen die erg leuk zijn. De schooldagen zijn redelijk, heel lang en veel geklets over nutteloze zaken. Terwijl de medische kennis wat mij betreft wel meer mag. Eerste tentamen wel gehaald met een 8,5!
Heb erg veel zin om half nov de afdeling op te gaan. Begin op inter.ne genees.kunde.
Klas is heel erg leuk, veel gezellige mensen (op een paar enorme strevertjes na die zooooo overdrijven).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal di 2 okt 2012 - 22:41

Hier ook een up date:

Het gaat prima. Het wel onwijs wennen en mentaal ben ik na een schooldag best gesloopt. Op school krijg ik meer dan genoeg de ruimte om evt huiswerk te maken dus thuis valt dat allemaal nog reuze mee. Alleen anatomie daar moet ik nog in rollen. Tot nu toe tuuten mijn oren alleen maar van al die Latijnse benamingen.
Maar verder is dit de beste keuze ever geweest.
In Dec krijg ik te horen op welke afdeling ik word ingedeeld. En in feb heb ik een korte snuffel stage van 2 weken en dan per 1 mei begint het werken al !!

Ik heb daar onwijs veel zin in.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Burn di 2 okt 2012 - 23:04

Klinkt goed Stuit! :cheering:

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 4:01

Stuit, als je hulp zoekt bij Anatomie wil ik je wel helpen? Daar heb ik dan weer geen moeite mee. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Antibes wo 3 okt 2012 - 4:07

Stuiterbal schreef:Hier ook een up date:

Het gaat prima. Het wel onwijs wennen en mentaal ben ik na een schooldag best gesloopt. Op school krijg ik meer dan genoeg de ruimte om evt huiswerk te maken dus thuis valt dat allemaal nog reuze mee. Alleen anatomie daar moet ik nog in rollen. Tot nu toe tuuten mijn oren alleen maar van al die Latijnse benamingen.
Maar verder is dit de beste keuze ever geweest.
In Dec krijg ik te horen op welke afdeling ik word ingedeeld. En in feb heb ik een korte snuffel stage van 2 weken en dan per 1 mei begint het werken al !!

Ik heb daar onwijs veel zin in.

Echt proberen de logica erin te ontdekken met een woordenboek, dan staat er 90% van de tijd letterlijk wat het is! Articulatio talocruralis is opeens heel logisch een enkel, als articulatio gewoon gewricht is en dan wel het gewricht tussen de talus en het crus (onderbeen). En dan kun je ook weer heel makkelijk op de Latijnse naam komen!

Echt, het is misschien aan het begin een beetje meer tijdrovend om steeds die woorden te googlen/op te zoeken en te ontleden, maar vervolgens hoef je bijna niets meer te leren.. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Jeanette di 30 okt 2012 - 22:45

Leuk dat er zoveel weer zijn gaan studeren! Ik ga over 2 weken ook bij een open dag kijken van de HBO opleiding Lerares Gezondheidszorg en Welzijn. Ik werk nu als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking en vind dit echt onwijs leuk werk en heb wel een vast contract, maar wil me toch meer verbreden. Dat zou ik dan in duale vorm willen doen, aangezien ik wel mijn inkomsten wil behouden. Leuk om jullie ervaringen alvast te lezen! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Niekske wo 31 okt 2012 - 0:24

Ik kom mij ook voorzichtig alvast melden... smile als alles doorgaat, ga ik vanaf 1 januari als zij-instromer beginnen een de leraren-opleiding wiskunde. Ik ben inmiddels aangenomen op een middelbare school, zij gaan nu een subsidie aanvragen voor mijn opleiding en dan volgt er nog een geschiktheidsonderzoek, of ik inderdaad wel geschikt ben om voor de klas te staan. Zo ja, dan ga ik deels voor de klas staan en deels weer aan de studie. Ik hoop dat alles gaat lukken (en dat ik het financieel ook rondkrijg), want ik heb er al enorm veel zin in Very Happy
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Jeanette do 1 nov 2012 - 23:39

Leuk Niekske! Spannend! Hopelijk gaat het door! Wat heb je hier voor gedaan dan?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ vr 9 nov 2012 - 4:40

Hoe gaat het met iedereen?

De module M&O heb ik nu bijna afgesloten. Gelukkig, want ik vind er niet veel aan.
Volgende week de laatste les van privaatrecht en dan op naar de eerste twee examens!

Studeerze!

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Burn vr 9 nov 2012 - 4:52

Hier gaat het niet zo heel erg lekker, het idee om te stoppen komt steeds vaker op..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ vr 9 nov 2012 - 4:53

Burn schreef:Hier gaat het niet zo heel erg lekker, het idee om te stoppen komt steeds vaker op..
Wat jammer Sad
Vind je de opleiding niet leuk?

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gast vr 9 nov 2012 - 5:02

Burn schreef:Hier gaat het niet zo heel erg lekker, het idee om te stoppen komt steeds vaker op..

Ow wat balen Burn! Sad Hoe komt het?

Mijn studie is leuk, qua leerstof kan ik goed meekomen, alleen is mijn klas 3 x niks. Er zijn ook wat problemen geweest wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maar goed, schouders erboven en gaan... smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Stuiterbal vr 9 nov 2012 - 5:49

Burn wat vervelend. Is het niet de goede keuze ???

Hier gaat het prima. Vandaag anatomie toets gehad en daar heb ik een 10 voor gescoord. Het ging over de medische terminologie dus appeltje eitje.
Begin langzaam het zicht te krijgen op de manier van opleiden. Alhoewel ik denk dat wanneer de praktijk begint ik meer ga begrijpen. Het is nu allemaal zo'n droge stof.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Niekske vr 9 nov 2012 - 7:57

Jeanette schreef:Leuk Niekske! Spannend! Hopelijk gaat het door! Wat heb je hier voor gedaan dan?

Late reactie smile ik kom uit het wetenschappelijk onderzoek, maar dat bleek echt niet mijn wereldje! Ik had ook wat onderwijstaken en dat vond ik erg leuk, dus na lang nadenken ben ik hierbij uitgekomen. Ik was zo'n nerd die wiskunde echt leuk vond, dus ik wist ook al snel welk vak ik wilde geven Very Happy

Vooralsnog gaat het allemaal door, ik heb een gesprek gehad over mijn opleiding, maar de invulling ervan gaat afhangen van het geschiktheidsonderzoek. Hopelijk kan het allemaal snel in gang gezet worden! In december ga ik al een keer meelopen met de docent die met pensioen gaat, in januari doe ik dan al de eerste lessen en in februari begint mijn opleiding ernaast. Spannend! :cheering:
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Reeza vr 9 nov 2012 - 10:33

Even een vraagje aan de meiden die op zichzelf wonen: hoe betalen jullie je studie? Ik wil zo graag nog een hbo-opleiding doen maar ik zou niet weten hoe ik het financieel moet doen, heb geen recht op stufi neem ik aan als ik geen Bol doe? En hoe doen jullie het qua stage? Ik wil iets heeeel anders doen dan wat ik nu doe, dus kan geen stage lopen op mn werk. Ik werk wel 4 dagen dus opzich zou ik 1 dag ergens anders kunnen stagelopen.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Burn vr 9 nov 2012 - 11:09

Het is niet helemaal mijn opleiding. Ik moet doen, niet stilzitten.. Ik kan goed luisteren, goed praten. Maar niet de hele dag..
Ook is het niveau en het tempo te hoog. Ik ga er zelf aan onderdoor..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Atelier Madame vr 9 nov 2012 - 11:30

Evil or Very Mad
Reeza schreef:Even een vraagje aan de meiden die op zichzelf wonen: hoe betalen jullie je studie? Ik wil zo graag nog een hbo-opleiding doen maar ik zou niet weten hoe ik het financieel moet doen, heb geen recht op stufi neem ik aan als ik geen Bol doe? En hoe doen jullie het qua stage? Ik wil iets heeeel anders doen dan wat ik nu doe, dus kan geen stage lopen op mn werk. Ik werk wel 4 dagen dus opzich zou ik 1 dag ergens anders kunnen stagelopen.

Ik doe duaal hbo dus krijg een vergoeding van Mn werkgever en ze betalen m'n studie. In ruil daarvoor werk ik 4 dagen in de week daar.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ zo 11 nov 2012 - 4:15

Even een blij berichtje:

Net heb ik twee oefenexamens gemaakt. Bij de eerste had ik 7 fout en bij de tweede 5 fout. Om te slagen mag je 12 fout maken, dus ik heb het best goed gedaan, helemaal omdat deze module me helemaal niet ligt.
:cheering:

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Atelier Madame ma 19 nov 2012 - 0:11

Goedemiddag dames! hoe is het bij iedereen?

morgen ga ik mijn eerste dag op de afdeling maken! Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 281626781ben echt heel erg benieuwd en vind het ook heel erg spannend. Vandaag nog lekker een dagje vrij om mijn leerwerkplan in elkaar te draaien.

Op school gaat het heel erg goed, schrik niet ik sta nog na iets van 6 toetsen een 9,3 gemiddeld :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  _Lacey_ ma 19 nov 2012 - 8:35

Netjes, AM!

Gaat goed. Heb de eerste twee modules nu klaar en over iets minder dan 3 weken de examens ervan (waaah!). Ben nu bezig met herhalen, de dingen die ik niet nog helemaal snap extra aan het doornemen en oefenexamens aan het maken.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "Ik ga weer studeren" topic - Pagina 10 Empty Re: Het "Ik ga weer studeren" topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum