Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het alleen laten van een kind.

+20
Filoria
xxjojootjexx
Bolleke
MissBlunt
Tania
SuperGrover
Flemy
shadow
Jeanette
Sweety
loura
Julia
Arwyn
Snoopy
Susan
Mamsie
TukTuk
RYW
girli
SleepingBeauty
24 plaatsers

Pagina 13 van 15 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Volgende

Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:19

Here we go again.. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  SuperGrover ma 17 jan 2011 - 6:20

AngelNyn: Het gaat nu niet meer over een individuele opmerking die je al dan niet hebt gemaakt. Je hebt alleen iets van 20 berichtjes geplaatst, die op de een of andere manier allemaal verkeerd opgevat zijn, door iedereen. Dan ligt het echt bij jou hoor. Die laatste opmerking, het ligt voor een deel bij jou, maar daarachter komt meteen een opmerking wat dat wat mij betreft alweer ongedaan maakt.
Oké, misschien was ik fout, maar jullie ook! Dan ligt de nadruk toch weer op dat het bij de anderen ligt.

Ik vind het verhaal in de beginpost onverantwoordelijk, zoiets kan en mag je gewoon niet vergeten als je baby alleen thuis is. Maar in het algemeen zie ik niet in wat voor wereldramp het is als je baby een keer heel even alleen thuis is.

Lilith:
Ga je echt altijd à la minute naar je kind toe op het moment dat die een kreetje slaakt? Dat lijkt me ten eerste al vrijwel onmogelijk, vooral met baby's die 's nachts huilen en je wordt pas na een paar minuten wakker. Maar ten tweede, zo erg is dat toch ook niet? Ik denk dat het misschien wel goed is voor je kind om te leren dat je soms een paar minuten moet wachten totdat papa of mama er is om je te troosten. Tuurlijk zou ik een baby niet 10 minuten laten krijsen voor een goed leereffect, maar als je bij elk kreetje (vooral van een ouder kind) gelijk naast het bedje staat, wordt het wel heel afhankelijk gehouden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 6:21

Lieveheersbeestje schreef:
AngelNyn schreef:
Lieveheersbeestje schreef:Even een reactie:Angelnyn, wat ben jij respectloos naar mama van 2.

Jij weet toch niet hoe hun leven in elkaar zit?
Ik zou ook voor deze oplossing kiezen,om M. lekker in haar bedje te laten liggen.
3 x per dag meer kans om een insult op laten wekken is toch ook niet wat je wil?

En vlgs mij ik lees weleens mee,hebben ze al genoeg insulten meegemaakt.
Dus zou ik zeggen bemoei je met je eigen leven.

IK vind ook niet dat je kan oordelen als je nog geen kinderen hebt.

Zo ik heb mijn punt gemaakt,ik kan wel huilen om die opmerkingen over Mama van 2,ik zit werkelijk met tranen in mun ogen op het moment.
Heerlijk die zwangerschapshormonen :shock:

Mama van 2 een hele dikke knuffel en respect voor jou en je gezinnentje hug

Beetje jammer dat je niet alles hebt gelezen, ik zou haar dus ook niet wakker maken smile

Ik heb wel alles gelezen,je verdaait je eigen woorden eerst wil je haar wel uit bed halen en later kom je met het idee om S alleen of met een vriendinnentje uit school te laten dat is toch ook geen optie?
Voor S is het toch ook niet leuk om haar moeder niet te zien staan als ze uit school komt?
Het meisje wil ook haar verhaal kwijt kunnen?

Dat was voordat ik gelezen had dat ze dus insulten er van kreeg. Heeft dus niks met verdraaien te maken.
Heb overigs nooit gezegd dat S dan alleen uit school moest komen? Question of áltijd maar met een vriendinnetje mee?

Blijkbaar heb je dus niet alles gelezen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:21

Dat bedoel ik dus, er zijn twintig pag discussie gevoerd, is het nou niet klaar? Mamavan2, ik ben het volledig met je eens, dat klaar zijn was niet gericht naar jou.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:23

Darcy schreef:Dat bedoel ik dus, er zijn twintig pag discussie gevoerd, is het nou niet klaar? Mamavan2, ik ben het volledig met je eens, dat klaar zijn was niet gericht naar jou.
Inderdaad.. Sowieso komt deze discussie eens per kwartaal terug en gaat het er dan 30 pagina`s zo aan toe.. Nouja, niet exact hetzelfde natuurlijk.. Maar het is altijd welles-niettes met opgefokte moeders..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Susan ma 17 jan 2011 - 6:29

_Donnaa schreef:
Darcy schreef:Dat bedoel ik dus, er zijn twintig pag discussie gevoerd, is het nou niet klaar? Mamavan2, ik ben het volledig met je eens, dat klaar zijn was niet gericht naar jou.
Inderdaad.. Sowieso komt deze discussie eens per kwartaal terug en gaat het er dan 30 pagina`s zo aan toe.. Nouja, niet exact hetzelfde natuurlijk.. Maar het is altijd welles-niettes met opgefokte moeders..
Volgens mij is een aanzienlijk deel van de discussieerders hier geen moeder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:30

Ik niet in ieder geval (voor zover ik weet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  SuperGrover ma 17 jan 2011 - 6:39

June schreef:Ik niet in ieder geval (voor zover ik weet).
Haha, er moet wel iets heel erg mis zijn gegaan als je zoiets niet door hebt smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:41

SuperGrover schreef:
June schreef:Ik niet in ieder geval (voor zover ik weet).
Haha, er moet wel iets heel erg mis zijn gegaan als je zoiets niet door hebt smile

als man zijnde zou je dat kunnen overkomen, maar als vrouw zijnde scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:44

Het leek me in dit topic toepasselijk om voorzichtig te blijven met mijn taalgebruik Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:45

Susan schreef:
_Donnaa schreef:
Darcy schreef:Dat bedoel ik dus, er zijn twintig pag discussie gevoerd, is het nou niet klaar? Mamavan2, ik ben het volledig met je eens, dat klaar zijn was niet gericht naar jou.
Inderdaad.. Sowieso komt deze discussie eens per kwartaal terug en gaat het er dan 30 pagina`s zo aan toe.. Nouja, niet exact hetzelfde natuurlijk.. Maar het is altijd welles-niettes met opgefokte moeders..
Volgens mij is een aanzienlijk deel van de discussieerders hier geen moeder.
Daar wilde ik vanochtend al wat over zeggen.. Als in 'de personen met het hoogste woord hebben nog geen eens kinderen' maar ik heb me wijselijk stil gehouden.. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:49

Maar Donnaa, ook zonder kinderen kun je toch nog wel inlevingsvermogen hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:52

June schreef:Maar Donnaa, ook zonder kinderen kun je toch nog wel inlevingsvermogen hebben?

inlevingsvermogen wel, maar vaak gaan dingen in de praktijk toch anders dan je in de eerste instantie gedacht had. Zo zag ik het helemaal voor me dat ik gezellig met m'n dochter in de kinderwagen naar de supermarkt zou kunnen, elke dag verse groenten kon halen en bladiebladiebla. In de praktijk werkte dat toch iets anders met een baby dat de eerste weken meer gehuild heeft dan stil was, niet in de kinderwagen wil liggen en zo onvoorspelbaar als het weer was als het op huilen aan kwam.


Laatst aangepast door Dromertje op ma 17 jan 2011 - 6:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:53

Dromertje schreef:
June schreef:Maar Donnaa, ook zonder kinderen kun je toch nog wel inlevingsvermogen hebben?

inlevingsvermogen wel, maar vaak gaan dingen in de praktijk toch anders dan je in de eerste instantie gedacht had.

Dat wel, maar ik denk dat dit voor heel veel dingen geldt. De halve persoonlijk-pijler is anders wanneer je het zelf meemaakt, dan wanneer je hier advies/je mening geeft. Zolang je dat in de gaten hebt, voorzie ik daar verder geen problemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 7:14

June schreef:Maar Donnaa, ook zonder kinderen kun je toch nog wel inlevingsvermogen hebben?
Ohjaaa, absoluut.. Maar vaak zie je in zo`n topic dat de (nog) niet-moeders roepen dat ze hun kind nooit alleen zouden laten en dat veel van de moeders vervolgens aangeven dat ze dit wel eens doen..

En dan denk ik idd; Je hebt nog geen kind, je weet niet hoe het zal gaan, dus bemoei je er dan niet zo intensief mee..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 7:14

_Donnaa schreef:
June schreef:Maar Donnaa, ook zonder kinderen kun je toch nog wel inlevingsvermogen hebben?
Ohjaaa, absoluut.. Maar vaak zie je in zo`n topic dat de (nog) niet-moeders roepen dat ze hun kind nooit alleen zouden laten en dat veel van de moeders vervolgens aangeven dat ze dit wel eens doen..

En dan denk ik idd; Je hebt nog geen kind, je weet niet hoe het zal gaan, dus bemoei je er dan niet zo intensief mee..

Dat ben ik inderdaad wel met je eens :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 7:25

Mamavan2 en haar vriend doen het allerbeste wat zij voor hun kinderen kunnen doen, voor alletwee die meiden. Meer kan je toch niet doen als ouders?

Ik vind het echt een ontzettend kansloze discussie en begrijp werkelijk niet waarom AngelNyn zo nodig moet gaan wroeten in een doordacht systeem van een gezin wat alles doet om hun hoofden boven water te houden. Ik zal verder niets over A.N. zeggen om de discussie niet op te rakelen, maar wilde meer zeggen dat ik denk dat Mamavan2 echt wel weet wat ze doet, ook al voelt het ongemakkelijk dat ze even weg is. Het is de beste keuze voor dit gezin.

Mamavan2, laat je niet gek maken, je weet zelf dat je het beste leeft naar hoe je kunt leven in zo'n situatie. Naar wat ik er zo van lees, pak je het juist heel erg goed aan, door beide meiden aandacht en rust en regelmaat te geven. Ik wil je even een dikke knuffel geven, niet alleen om de dingen die worden gezegd in dit topic, maar omdat ik me door dit topic realiseer hoe ontzettend jullie leven op z'n kop staat en zal blijven staan. En daar heb ik niets anders dan respect voor hoe jullie dit nu proberen op te lossen.


Edit: aaah terwijl ik dit topic gelezen heb en een reactie geschreven heb, zijn er alweer tig pagina's bijgekomen en is dit dus een enorme spuit 11. Excuses daarvoor. Wil alleen even Mamavan2 een hart onder de riem steken dus ik hoop dat het nog mag Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Tania ma 17 jan 2011 - 7:31

Maple schreef: Een epileptische aanval gaat niet gepaard met een hoop herrie.

Dit is niet waar, dat verschilt per persoon.

On topic, ik zou mijn zoontje nooit alleen laten omdat ik me daar niet goed bij voel. Als andere mensen zich daar wel goed bij voelen moeten ze dat helemaal zelf weten. Maar echt boodschappen gaan doen of iets dergelijks vind ik eigenlijk niet kunnen.

Mamavan2 is natuurlijk wel een uitzondering. Je gaat geen aanvallen uitlokken als dat niet noodzakelijk is. Ik heb in mijn werk veel te maken met epilepsie en om je kind dat 20 keer op een dag mee te zien maken lijkt me echt serieus hel. Dan doe je wat het allerbeste is voor je kindje en in dit geval is dat dus even je kindje alleen laten. Ik heb er ook echt respect voor dat je dat "durft" dat moet (vooral de eerste keren) heel veel moeite kosten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  MissBlunt ma 17 jan 2011 - 7:43

Ik weet het niet hoor maar voor mijn gevoel gingen ouders hier vroeger veel relaxter mee om.

Ik zal het eens vragen aan mijn moeder hoe ze dat deed vroeger, omdat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben.

Voorlopig zie ik kinderen echt nog niet zitten voor mijzelf maar mocht het er wel ooit van komen dan verheug ik me echt op het onderuit halen van moeders die het anders doen. Fun!


MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Bolleke ma 17 jan 2011 - 8:45

Mijn zoontje blijft heel af en toe wel eens 10 minuutjes alleen, als ik de hondjes uitlaat. Loop hier achter mijn poort een bergje af waar ze kunnen poepen en plassen en even kunnen rennen en snuffelen en dan weer terug. Kan het huis en de deur zien, kan precies zien of er iets gebeurd. Komt bijna niet voor omdat ik meestal naar het bos ga, maar mocht het zo uitkomen en mijn zoon wil echt niet mee omdat hij een filmpje wil afkijken heb ik daar geen probleem mee. Ik zorg altijd dat ik niet opgehouden word en ben altijd binnen de 10 minuten terug. Ik heb daar niet zo'n moeite mee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  xxjojootjexx ma 17 jan 2011 - 9:12

Ik heb een paar pagina's gelezen.. Mijn mond viel open van de reacties op mamavan2.
Daarom wil ik haar iig een hele dikke knuffel geven, juist omdat ze het zo ontzettend goed doet met de situatie! En toch altijd het beste weet te doen voor haar 2 meisjes!

Verder ben ik het iig eens met Liva, Dromertje en Twixx.
Ook ik loop naar de hoek van de straat om de hond uit te laten, ook ik ga af en toe naar de buurvrouw met 2 babyfoons op zak, en oh.. ik ga zelfs onder de douche, dit alles als beide kinderen slapen! En het ergste van alles vind ik nog dat ik ook naar de wc ga, terwijl ze wakker zijn..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:15

xxjojootjexx schreef:Ik heb een paar pagina's gelezen.. Mijn mond viel open van de reacties op mamavan2.
Daarom wil ik haar iig een hele dikke knuffel geven, juist omdat ze het zo ontzettend goed doet met de situatie! En toch altijd het beste weet te doen voor haar 2 meisjes!

Verder ben ik het iig eens met Liva, Dromertje en Twixx.
Ook ik loop naar de hoek van de straat om de hond uit te laten, ook ik ga af en toe naar de buurvrouw met 2 babyfoons op zak, en oh.. ik ga zelfs onder de douche, dit alles als beide kinderen slapen! En het ergste van alles vind ik nog dat ik ook naar de wc ga, terwijl ze wakker zijn..

Dit doe ik ook als ze op bed liggen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:18

_Donnaa schreef:Here we go again.. :shock:
Idd, 22 pagina's vol met gewhine nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:22

xxjojootjexx schreef:Ik heb een paar pagina's gelezen.. Mijn mond viel open van de reacties op mamavan2.
Daarom wil ik haar iig een hele dikke knuffel geven, juist omdat ze het zo ontzettend goed doet met de situatie! En toch altijd het beste weet te doen voor haar 2 meisjes!

Verder ben ik het iig eens met Liva, Dromertje en Twixx.
Ook ik loop naar de hoek van de straat om de hond uit te laten, ook ik ga af en toe naar de buurvrouw met 2 babyfoons op zak, en oh.. ik ga zelfs onder de douche, dit alles als beide kinderen slapen! En het ergste van alles vind ik nog dat ik ook naar de wc ga, terwijl ze wakker zijn..

Nou, dat laatste vind ik dus echt niet kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  xxjojootjexx ma 17 jan 2011 - 9:24

Liva schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik heb een paar pagina's gelezen.. Mijn mond viel open van de reacties op mamavan2.
Daarom wil ik haar iig een hele dikke knuffel geven, juist omdat ze het zo ontzettend goed doet met de situatie! En toch altijd het beste weet te doen voor haar 2 meisjes!

Verder ben ik het iig eens met Liva, Dromertje en Twixx.
Ook ik loop naar de hoek van de straat om de hond uit te laten, ook ik ga af en toe naar de buurvrouw met 2 babyfoons op zak, en oh.. ik ga zelfs onder de douche, dit alles als beide kinderen slapen! En het ergste van alles vind ik nog dat ik ook naar de wc ga, terwijl ze wakker zijn..

Nou, dat laatste vind ik dus echt niet kunnen.
Als een peuter niet meer slaapt overdag moet je als moeder natuurlijk gewoon 12 uur lang je plas op kunnen houden... silent

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 13 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 15 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum