Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het alleen laten van een kind.

+20
Filoria
xxjojootjexx
Bolleke
MissBlunt
Tania
SuperGrover
Flemy
shadow
Jeanette
Sweety
loura
Julia
Arwyn
Snoopy
Susan
Mamsie
TukTuk
RYW
girli
SleepingBeauty
24 plaatsers

Pagina 14 van 15 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Volgende

Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:27

Ik ben en spuit11 en geen moeder. Maar ik snap wel dat moeders zo nu en dan hun kind even alleen laten. En dan niet om uren te gaan shoppen in de stad, maar om even snel, wat meestal vijf minuten inhoudt, wat anders te doen.

Als niet moeders kun je heel makkelijk zeggen:"Kind alleen laten? No way". Maar heeft iemand zich ooit gerealiseerd hoe zo'n topbaan het moederschap is? Voor vijf minuten met de kinderen buiten de deur, zijn ze al snel minuten bezig om het kind gereed te maken. Ik snap wel dat ze ervoor kiezen om het kind voor die vijf minuten gewoon even te laten liggen. En als het slaapt en ze zijn niet ver weg, hoe erg is het dan eigenlijk? Ze zullen er in ieder geval geen trauma's van oplopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:29

xxjojootjexx schreef:
Liva schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik heb een paar pagina's gelezen.. Mijn mond viel open van de reacties op mamavan2.
Daarom wil ik haar iig een hele dikke knuffel geven, juist omdat ze het zo ontzettend goed doet met de situatie! En toch altijd het beste weet te doen voor haar 2 meisjes!

Verder ben ik het iig eens met Liva, Dromertje en Twixx.
Ook ik loop naar de hoek van de straat om de hond uit te laten, ook ik ga af en toe naar de buurvrouw met 2 babyfoons op zak, en oh.. ik ga zelfs onder de douche, dit alles als beide kinderen slapen! En het ergste van alles vind ik nog dat ik ook naar de wc ga, terwijl ze wakker zijn..

Nou, dat laatste vind ik dus echt niet kunnen.
Als een peuter niet meer slaapt overdag moet je als moeder natuurlijk gewoon 12 uur lang je plas op kunnen houden... silent

Heb jij geen luier om dan? Ik wel hoor lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:31

ABE schreef:Maar heeft iemand zich ooit gerealiseerd hoe zo'n topbaan het moederschap is? .

Eindelijk erkenning... Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:32

Mammalin schreef:
xxjojootjexx schreef:
Liva schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik heb een paar pagina's gelezen.. Mijn mond viel open van de reacties op mamavan2.
Daarom wil ik haar iig een hele dikke knuffel geven, juist omdat ze het zo ontzettend goed doet met de situatie! En toch altijd het beste weet te doen voor haar 2 meisjes!

Verder ben ik het iig eens met Liva, Dromertje en Twixx.
Ook ik loop naar de hoek van de straat om de hond uit te laten, ook ik ga af en toe naar de buurvrouw met 2 babyfoons op zak, en oh.. ik ga zelfs onder de douche, dit alles als beide kinderen slapen! En het ergste van alles vind ik nog dat ik ook naar de wc ga, terwijl ze wakker zijn..

Nou, dat laatste vind ik dus echt niet kunnen.
Als een peuter niet meer slaapt overdag moet je als moeder natuurlijk gewoon 12 uur lang je plas op kunnen houden... silent

Van die Tena's

Heb jij geen luier om dan? Ik wel hoor lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:42

ABE schreef:

Als niet moeders kun je heel makkelijk zeggen:"Kind alleen laten? No way". Maar heeft iemand zich ooit gerealiseerd hoe zo'n topbaan het moederschap is?

Amen angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:55

xxjojootjexx schreef:
Liva schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik heb een paar pagina's gelezen.. Mijn mond viel open van de reacties op mamavan2.
Daarom wil ik haar iig een hele dikke knuffel geven, juist omdat ze het zo ontzettend goed doet met de situatie! En toch altijd het beste weet te doen voor haar 2 meisjes!

Verder ben ik het iig eens met Liva, Dromertje en Twixx.
Ook ik loop naar de hoek van de straat om de hond uit te laten, ook ik ga af en toe naar de buurvrouw met 2 babyfoons op zak, en oh.. ik ga zelfs onder de douche, dit alles als beide kinderen slapen! En het ergste van alles vind ik nog dat ik ook naar de wc ga, terwijl ze wakker zijn..

Nou, dat laatste vind ik dus echt niet kunnen.
Als een peuter niet meer slaapt overdag moet je als moeder natuurlijk gewoon 12 uur lang je plas op kunnen houden... silent

ja, doh, had je maar geen moeder moeten worden Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:09

Very Happy Very Happy Very Happy om jullie laatste reactie's hier moet ik toch wel even lachen.

Om nog even op een paar van jullie te reageren heb ik nog even alles bijgelezen.

Tania, M.ara maakt inderdaad wel geluid als ze een insult krijgt, gelukkig want daaraan herkennen we het b.v door de babyfoon. Ze slaakt een héle harde kreet (lucht dat buiten wordt geperst omdat alle spieren in haar lichaam verkrampen) en vervolgens gaat ze schudden en draaien haar ogen helemaal weg, daarna wordt ze wit en erg slap en slaapt ze weer een paar uur. Wat voor werk doe je gezien je in je werk te maken hebt met epilepsie ?

Marin en jojootje, bedankt voor jullie post en bedankt voor jullie hug fijn om te lezen dat de meeste van jullie het goed vinden hoe wij een weg in deze situatie weten te vinden waarin de aandacht voor beide meisjes verdeeld wordt.


Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 17 jan 2011 - 21:19; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 10:15

Er kan altijd iets gebeuren met je kinderen: als je erbij bent, als je aan het plassen bent, of als je een uur lang boodschappen gaat doen. Dat maakt de discussie zo lastig denk ik.

Voor het plassen heb ik trouwens wel een oplossing: zoonlief gaat dan gezellig mee.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:22

Jeetje Mama_van2, het lijkt me doodeng om je kind zo te zien. Ik vind het echt knap hoe jullie je er doorheen slaan, echt, ik heb zoveel respect voor jullie.

Ontopic: Ik laat A. nooit alleen. 's Ochtends douchen we samen, ik droog mezelf eerst af en neem haar daarna mee naar haar slaapkamer om af te drogen en aan te kleden en vervolgens kleed ik mezelf aan en dan dreutelt ze lekker om me heen. Als ik een boodschap moet doen, doe ik dat als ze wakker is. Haar slaaptijd is altijd hetzelfde, van half 1 tot half 3/3 uur, dus ik wéét dat ik dan niet weg kan. Die tijd gebruik ik dan om het huis op te ruimen of om even iets voor mezelf te doen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 10:29

@Alex: laat je haar echt nooit alleen? Ook niet als je gaat plassen of de was ophangen?

Tomas speelt elke ochtend een uur alleen in de box terwijl ik douche en/of de was doe. Dat is voor mij ontspannen, en hij geniet er ook van. Als ik hem uit de box kom halen is hij altijd heel tevreden met zijn duplo of treintjes aan het spelen. Naar mijn idee is het voor een kind wel lekker om soms even in zijn eigen spel op te kunnen gaan.

Het zou natuurlijk kunnen dat hij zich een keer pijn doet en dat ik dat niet hoor omdat ik net onder de douche sta. Maar hij kan zich ook pijn doen terwijl ik wel in de kamer ben. Ik lig niet wakker van dat soort dingen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:31

Dank je Alex, het is ook vreselijk om te zien helemaal als het meerdere keren op een dag gebeurd maar dat is nu gelukkig al een tijd geleden.

Ik heb er nog eens over nagedacht en wat mij misschien nog het meest 'kwetste' in dit topic was AG haar eerste reactie met de shock poppetje. Dit omdat ik (niet quoten graag) een angststoornis heb ontwikkeld waarbij ik bijna 2 maanden mijn huis niet uit durfde omdat M.ara zo ziek was/is. Na een tijdje ben ik dit weer gaan opbouwen en nu durf ik S.enna weer naar school te brengen, even naar winkel om de hoek, snel naar de bakker en ik durf weer 4 uurtjes in de week te gaan werken. Wel gebruik ik nog 3 keer per dag medicatie om mijn dag door te komen, in mijn hoofd zit vaak een grijze wolk, mijn gevoel is soms afgevlakt en ik kan soms begrijpen dat mensen uit het leven stappen (dit ga ik niet doen hoor voordat iemand dat denkt maar mijn gevoel is soms een beetje weg). Op dit moment is mijn leven erg beperkt, ik kan niet naar de stad,niet naar een grote supermarkt, niet staan praten met iemand, niet een stukje lopen buiten en ga zo maar doen zonder dat ik ga hyperventileren, het beheerst mijn leven op dit moment. Omdat ik zooooo hard mijn best doe om er niet verder in door te slaan en dus 'gewoon' S.enna naar school haal/breng kwam AN haar reactie nogal hard aan omdat dat voor mij nu echt een overwinning is. Ik realiseer me ook dat zij niet kan weten hoe ik me voel dus door probeer ik mezelf ook in te verplaatsen.

Nu heb ik denk ik helemaal alles wel gezegd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:35

Vooruit, als ik ga plassen dan laat ik haar even alleen in de woonkamer. Ik houd wel de tussendeur open en als ze begint te huilen (fase verlatingsangst) kan ik gewoon tegen haar praten zodat ze weet dat ik nog wel in de buurt ben. Was ophangen is geen probleem, want dat doe ik altijd in het weekend en dan is mijn man thuis, dus bij haar.

Mama_van2, wat erg dat je dit allemaal moet meemaken. Logisch dat de opmerking van AN je dan even in het verkeerde keelgat schiet, ook al weet zij niet wat er allemaal speelt, ik vind ook niet dat je zomaar dingen kunt roepen zonder dat je weet wat er precies aan de hand is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Bolleke ma 17 jan 2011 - 10:36

Ik heb ook ontzettend veel respect voor Mv2, daarom snap ik die reacties van dat kind dat zelf absoluut niet weet waar ze over praat ook niet. Zelfs al heb je geen kind, dan nog kun je een beetje inlevingsvermogen hebben. Maar verder ga ik daar ook niet op in.
Heb je laatste post ook nog gelezen Mv2, en ik vind het heel knap wat je doet, echt waar. Er is niks ergers dan de angst om je eigen kindje.

Ik geloof niet dat er net in de 5 minuten dat iemand van huis is iets erg gebeurd. Als je weet dat je kind heel licht slaapt en vaak wakker word ga je niet weg lijk mij, dus die verantwoordelijkheid neem je zelf.

Sterker, 2 deuren verder op woont een vrouwtje die laat haar kinderen door de week een keer of 2 a 3 's nachts (leeftijd 6 en 10) alleen, ze sneakt rond 6u achter weer de poort in, mijn buurman moet dan naar zijn werk en heeft haar al een paar keer betrapt dat ze niet wist waar ze kijken moest. Dat DAT onverantwoord, en achterlijk en weet ik wat nog meer is, dat vind denk ik iedereen, maar 5 minuutjes je kind van school halen, hond laten plassen, nee dat moet zo erg niet zijn.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Pien ma 17 jan 2011 - 10:37

als eerst wil ik absoluut niet een discussie weer gaan beginnen maar ik moet gewoon even kwijt dat ik de pijn, ellende en het verdriet gewoon bijna voel van mama van 2... ik kan me niet indenken hoe iemand dan zulke opmerkingen kan maken en zo'n rare gedachtegang kan hebben over hoe zij het dan wel allemaal zal doen!

ik denk dat niemand van ons, kan weten hoe hij of zij zou omgaan in die situatie. gewoonweg omdat we die niet kennen... mama van 2, ik wil je laten weten dat ik echt super veel respect voor jullie heb en echt veel bewondering heb voor jullie! ik wil jullie vooral voor deze week heel veel sterkte wensen, hopelijk krijgen jullie "goede" uitslagen! ik kijk regelmatig even op de site van jullie 2 meiden, vind het erg indrukwekkend om te lezen allemaal en denk dat het voor jou een goede uitlaatklep is! nogmaals, heelveel sterkte! hug

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 10:44

kruimelje schreef:Ik geloof niet dat er net in de 5 minuten dat iemand van huis is iets erg gebeurd. Als je weet dat je kind heel licht slaapt en vaak wakker word ga je niet weg lijk mij, dus die verantwoordelijkheid neem je zelf.
Dat geloof je niet? Heb je de openingspost van dit topic gelezen? In vijf minuten kan er vanalles gebeuren. Er kan iemand inbreken, er kan een aardbeving zijn, er kan brand uitbreken, je kind kan plotseling een astma-aanval krijgen, er kan een atoombom ontploffen, het bed van je kind kan het begeven. Hele hele kleine kans natuurlijk, maar het kan zomaar.

kruimelje schreef:Sterker, 2 deuren verder op woont een vrouwtje die laat haar kinderen door de week een keer of 2 a 3 's nachts (leeftijd 6 en 10) alleen, ze sneakt rond 6u achter weer de poort in, mijn buurman moet dan naar zijn werk en heeft haar al een paar keer betrapt dat ze niet wist waar ze kijken moest. Dat DAT onverantwoord, en achterlijk en weet ik wat nog meer is, dat vind denk ik iedereen, maar 5 minuutjes je kind van school halen, hond laten plassen, nee dat moet zo erg niet zijn.
Maar waar ligt dan de grens tussen wat wel en niet kan? Dat is voor iedereen anders denk ik. Het blijft sowieso een feit dat er altijd wat kan gebeuren. Je moet jezelf niet wijsmaken dat je kind niks overkomt als je er constant bovenop zit. Ongelukjes horen erbij. En ernstige dingen zoals een brand in huis kunnen ook gebeuren als je thuis bent of als je vijf minuutjes weg bent.

Als je écht zeker wilt weten dat je kinderen niks overkomt, moet je gewoon geen kinderen nemen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:49

Mama_van2, wat ontzettend klote.. hug Ik hoop echt dat het, op de een of andere manier, een plaatsje kan krijgen. Je wilt juist sterk zijn voor je gezin en dat breekt misschien op een gegeven moment ook op. Probeer, voor zover mogelijk, ook zeker aan jezelf te denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:52

Alex167 schreef:Jeetje Mama_van2, het lijkt me doodeng om je kind zo te zien. Ik vind het echt knap hoe jullie je er doorheen slaan, echt, ik heb zoveel respect voor jullie.

Ontopic: Ik laat A. nooit alleen. 's Ochtends douchen we samen, ik droog mezelf eerst af en neem haar daarna mee naar haar slaapkamer om af te drogen en aan te kleden en vervolgens kleed ik mezelf aan en dan dreutelt ze lekker om me heen. Als ik een boodschap moet doen, doe ik dat als ze wakker is. Haar slaaptijd is altijd hetzelfde, van half 1 tot half 3/3 uur, dus ik wéét dat ik dan niet weg kan. Die tijd gebruik ik dan om het huis op te ruimen of om even iets voor mezelf te doen.

Toen mijn zoontje de leeftijd van jouw dochter had liet ik hem ook veel minder alleen. Nu moet ik van hem soms gewoon even weg, als hij alleen op zijn kamer wilt spelen of als ie naar de wc moet voor een boodschap, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:54

Ik wilde in m'n eerdere post eigenlijk al zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je juist je leven zo oppikt. Juist door haar alleen te laten wanneer ze slaapt, geef je haar rust, maar het moet ontzettend moeilijk zijn om zo'n klein meisje los te laten. Ik vind dat echt heel erg knap van je dat je daar zo mee om gaan en ik vind het helemaal niet vreemd dat je daar heel erg angstig door bent geworden. Het is een hele overwinning dat je nu een schema hebt waar beide kinderen bij gebaat zijn, en hopelijk geeft dat jou te zijner tijd ook meer gemoedsrust. Je doet het echt goed, meid, echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Merai ma 17 jan 2011 - 11:41

Marin schreef:Ik wilde in m'n eerdere post eigenlijk al zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je juist je leven zo oppikt. Juist door haar alleen te laten wanneer ze slaapt, geef je haar rust, maar het moet ontzettend moeilijk zijn om zo'n klein meisje los te laten. Ik vind dat echt heel erg knap van je dat je daar zo mee om gaan en ik vind het helemaal niet vreemd dat je daar heel erg angstig door bent geworden. Het is een hele overwinning dat je nu een schema hebt waar beide kinderen bij gebaat zijn, en hopelijk geeft dat jou te zijner tijd ook meer gemoedsrust. Je doet het echt goed, meid, echt.

+1, ik heb veel bewondering voor hoe jullie hiermee omgaan! Je bent een supermoeder!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Tania ma 17 jan 2011 - 20:42

Mama_van2 schreef:

Tania, M.ara maakt inderdaad wel geluid als ze een insukt krijgt, gelukkig want daaraan herkennen we het b.v door de babyfoon. Ze slaakt een héle harde kreet (lucht dat buiten wordt geperst omdat alle spieren in haar lichaam verkrampen) en vervolgens gaat ze schudden en draaien haar ogen helemaal weg, daarna wordt ze wit en erg slap en slaapt ze weer een paar uur. Wat voor werk doe je gezien je in je werk te maken hebt met epilepsie ?


Ik werk met meervoudig gehandicapte mensen en op mijn groep hebben 8 daarvan epilepsie.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Bolleke ma 17 jan 2011 - 20:52

Filoria schreef:
kruimelje schreef:Ik geloof niet dat er net in de 5 minuten dat iemand van huis is iets erg gebeurd. Als je weet dat je kind heel licht slaapt en vaak wakker word ga je niet weg lijk mij, dus die verantwoordelijkheid neem je zelf.
Dat geloof je niet? Heb je de openingspost van dit topic gelezen? In vijf minuten kan er vanalles gebeuren. Er kan iemand inbreken, er kan een aardbeving zijn, er kan brand uitbreken, je kind kan plotseling een astma-aanval krijgen, er kan een atoombom ontploffen, het bed van je kind kan het begeven. Hele hele kleine kans natuurlijk, maar het kan zomaar.

Nee dat geloof ik niet, ik zet geen pannen op het vuur als ik weg ga, een atoombom lijkt mij heel stek, aardbeving ook, en dan nog zou ik binnen een minuut binnen zijn, inbreker niet want ik zie de deur. En astma heeft hij niet. De voorbeelden die jij noemt kunnen ook gebeuren als je in een ander vertrek bent dan je kind. Als mijn zoon ziek op de bank ligt ga ik hem niet aankleden om maar met de honden te kunnen gaan wandelen, dan gaan de hondjes maar wat korter maar ik kan ze niet 3 of 4 dagen niet uitlaten. En als hij er echt geen zin n heeft blijft hij ook even thuis, de honden hebben dan al een boswandeling gehad dus dan kunnen ze wel even alleen poepen en plassen.

kruimelje schreef:Sterker, 2 deuren verder op woont een vrouwtje die laat haar kinderen door de week een keer of 2 a 3 's nachts (leeftijd 6 en 10) alleen, ze sneakt rond 6u achter weer de poort in, mijn buurman moet dan naar zijn werk en heeft haar al een paar keer betrapt dat ze niet wist waar ze kijken moest. Dat DAT onverantwoord, en achterlijk en weet ik wat nog meer is, dat vind denk ik iedereen, maar 5 minuutjes je kind van school halen, hond laten plassen, nee dat moet zo erg niet zijn.
Maar waar ligt dan de grens tussen wat wel en niet kan? Dat is voor iedereen anders denk ik. Het blijft sowieso een feit dat er altijd wat kan gebeuren. Je moet jezelf niet wijsmaken dat je kind niks overkomt als je er constant bovenop zit. Ongelukjes horen erbij. En ernstige dingen zoals een brand in huis kunnen ook gebeuren als je thuis bent of als je vijf minuutjes weg bent. Dit is toch eigenlijk een heel tegenstrijdige opmerking? Als je écht zeker wilt weten dat je kinderen niks overkomt, moet je gewoon geen kinderen nemen.

Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:03

Dat is 't hem juist, het is een héle kleine kans maar ALS het je overkomt, vergeef je jezelf nooit dat je van huis weg was terwijl je kind alleen thuis was. Dat risico wil ik gewoon absoluut niet lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Bolleke ma 17 jan 2011 - 21:23

Dat is hetzelfde als dat je op het toillet bent en je kind valt een gat in zijn hoofd bijv..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:28

kruimelje schreef:Dat is hetzelfde als dat je op het toillet bent en je kind valt een gat in zijn hoofd bijv..
Ik vind van niet, als je op het toilet bent kun je er als de kippen bijzijn als er iets gebeurd. Ongelukjes kun je niet voorkomen, die gebeuren altijd, maar je moet het niet uit gaan lokken door zelf niet in de buurt te zijn, vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:48

Storm schreef:
kruimelje schreef:Dat is hetzelfde als dat je op het toillet bent en je kind valt een gat in zijn hoofd bijv..
Ik vind van niet, als je op het toilet bent kun je er als de kippen bijzijn als er iets gebeurd. Ongelukjes kun je niet voorkomen, die gebeuren altijd, maar je moet het niet uit gaan lokken door zelf niet in de buurt te zijn, vind ik.

Ik vind uitlokken een heel groot woord maar ik ben het wel met je eens. Naar de wc gaan moet nou eenmaal, of je weg gaat is toch meer een keuze. Ik zit dus wel eens 's avonds bij de buurvrouw maar als er dan iets gebeurd zou ik het mezelf véél minder snel vergeven dan dat ik bijv boven de was aan het doen was en L. is in de woonkamer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 14 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 14 van 15 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum