Het alleen laten van een kind.
+20
Filoria
xxjojootjexx
Bolleke
MissBlunt
Tania
SuperGrover
Flemy
shadow
Jeanette
Sweety
loura
Julia
Arwyn
Snoopy
Susan
Mamsie
TukTuk
RYW
girli
SleepingBeauty
24 plaatsers
Pagina 7 van 15
Pagina 7 van 15 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 15
Re: Het alleen laten van een kind.
Toch wel grappig dat deze discussie nooit eens normaal gevoerd kan worden..
Dit is echt al de zoveelste keer..
Dit is echt al de zoveelste keer..
Gast- Gast
Lilith schreef:Prima dat je het niet met me eens bent, maar ik kan daar niets positiefs in zien. Iedereen heeft zo wel z'n dingen die verkeerd gaan, ik ook, maar dat wil niet zeggen dat ik hier niet iets van mag vinden.RYW schreef:Lilith schreef:Sorry, ik denk dat een boel keuzes wél minder overwogen zijn. En ik heb daar een mening over. Het blijkt zelfs strafbaar te zijnMaple schreef:Lilith, vooropgesteld, het is niet dat ik hier een welles-nietes-discussie van wil maken. Ik heb geen idee wat ik later zou doen, voor nu neig ik ook naar het niet alleen laten van mijn kinderen in de toekomst. Maar ik kan maar al te goed begrijpen dat er ouders zijn die hier wel voor kiezen, en wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Het zou jou ook niet misstaan, een beetje begrip opbrengen voor mensen die een andere mening hebben dan jij, mensen die het anders doen dan jij. Ieder z'n eigen keuzes, maar die keuzes zullen heus niet minder overwogen zijn.
Oke, Weet je wat? Dan krijg jij de Nobelprijs voor het verantwoordelijk moederschap, en dan gaan wij, het plebs, wel even lekker massaal wél het positieve in andermans opvoeding zien. Oke?
Lieve schat, ik ben het wél met je eens. Ik heb al weet ik hoe vaak getypt dat ik het ook eens gedaan heb, maar dat het niet goed voor me voelde en dat ik het daarom niet meer doe. Ik doe het dus niet. Niet. Helemaal niet. Net als jij.
Alleen, ik vind het niet gepast om de keuzes die andere ouders maken onverantwoordelijk te noemen terwijl je niet precies weet hoe de situatie daar is. Je kan niet zeggen of Dromertje Y. kan horen onder de douche of niet, of dat Liva echt wel langer dan 2 minuten bezig is haar hond uit te laten. Dat weet jij niet, en zij wel. Hoe kom je erbij dat je denkt dat beter te weten? En hoe kom je erbij om te zeggen dat jouw keuzes meer weloverwogen zijn dan die van hen?
En trouwens, wat er strafbaar is is 'niet helpen van een hulpbehoevende' of iets in die strekking. Er staat niet in de wet 'het is verboden je kind alleen te laten', alleen in dit geval, inclusief pannetje melk, viel het onder dat eerste.
Verder mag je overal wat van vinden, maar andere moeders als onverantwoordelijk bestempelen zonder dat je weet hoe het er bij hen aan toegaat, daar vind ik weer wat van.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben blij dat ik alleen een kat heb...
En wat deden de moeders het dan slecht vroeger.. Mijn moeder ging naar de buren en liet me alleen en ze rookte.... En mijn oma was bezig in de tuin terwijl mijn moeder op bed lag! Soms zelfs in de vóórtuin....
Oh en ik heb medelijden met al die moeders die niet eens even rustig kunnen poepen, maar altijd bezig zijn met naar de kiddies luisteren, zodat ze binnen 10 sec bij ze kunnen zijn. Lijkt me erg ongemakkelijk..
En wat deden de moeders het dan slecht vroeger.. Mijn moeder ging naar de buren en liet me alleen en ze rookte.... En mijn oma was bezig in de tuin terwijl mijn moeder op bed lag! Soms zelfs in de vóórtuin....
Oh en ik heb medelijden met al die moeders die niet eens even rustig kunnen poepen, maar altijd bezig zijn met naar de kiddies luisteren, zodat ze binnen 10 sec bij ze kunnen zijn. Lijkt me erg ongemakkelijk..
Gast- Gast
Lilith schreef:Tja, sarcasme is altijd een goed middel als je jezelf laat opnaaien en je er met normale argumenten niet meer uit komt.
Lil, het heeft niks te maken met er niet uitkomen met argumenten. De argumenten zijn er, en ze zijn goed, alleen ze botsen tegen een muur van beton en staal bij jou.
Echt, ga nou eens van je stokpaardje van 'je bent het niet met me eens' want zowel Maple als ik doen in beginsel hetzelfde als jij. Waar wij moeite mee hebben (sorry Maple, ik spreek nu ook namens jou) is dat je intolerant bent ten opzichte van andermans keuzes.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Lilith schreef:'Susan schreef:Oké AngelNyn, hoe zou jij het dan oplossen? Als jij het nooit zo zou doen heb je vast wel een idee hoe je het dan wel zou doen. De wagenbak valt alvast af, daar passen kinderen nou eenmaal niet eeuwig in.
Kom nou, een gewone buggy kan toch ook? Daar slapen de meeste kinderen ook wel in hoor. Of ze slapen even 10 minuten later. Of je verschuift de slaapjes een beetje, of een draagdoek, of je vraagt een buurvrouw om je kind mee te nemen, of je laat de hond uit voordat je kind naar bed gaat, of je laat de hond even de tuin in,
Ik heb het over de situatie van Mama_van2. In andere gevallen is het inderdaad geen probleem (althans, dat is mijn ervaring, mijn kinderen slapen inderdaad wel in de wagen of Yrsa blijft nog even wakker tot we Ezra hebben gehaald).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Twixx schreef:En voor de meiden met een hond, hadden jullie deze al voordat je een kind kreeg? Want ik vind dat uitlaat probleem wel iets om van te voren over na te denken dan. Ik zou nu geen tijd hebben voor een hond, maar dat buiten beschouwing gelaten, zou ik het misschien wel willen maar gewoon niet doen omdat ik een uitlaatplek niet haal binnen het bereik van de babyfoon.
Dit is overigens gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik vind namelijk echt dat we wel iets aardiger tegen elkaar mogen zijn. Ik ga er toch gewoon vanuit dat iedereen het beste met zijn kind voor heeft.
Ik had al een hond voordat ik een kind kreeg. En nee, voor mij is het geen probleem om even naar de hoek te lopen. Voor de helft van de andere mensen die in dit topic reageren blijkbaar wel
Gast- Gast
Trisha schreef:Ik ben blij dat ik alleen een kat heb...
Daar krijg je aambeien van hoor, dan moet je heel hard persen. Want stel je voor dat je kind binnen 10 seconden overstuur wakker wordt
Gast- Gast
Goed gesproken namens mij, hoor :-)RYW schreef:Lilith schreef:Tja, sarcasme is altijd een goed middel als je jezelf laat opnaaien en je er met normale argumenten niet meer uit komt.
Lil, het heeft niks te maken met er niet uitkomen met argumenten. De argumenten zijn er, en ze zijn goed, alleen ze botsen tegen een muur van beton en staal bij jou.
Echt, ga nou eens van je stokpaardje van 'je bent het niet met me eens' want zowel Maple als ik doen in beginsel hetzelfde als jij. Waar wij moeite mee hebben (sorry Maple, ik spreek nu ook namens jou) is dat je intolerant bent ten opzichte van andermans keuzes.
Edit: Lilith, het punt bij jou is dat je zo ontzettend vermoeiend in discussies bent, dat ik me afvraag waarom ik de discussie überhaupt nog met je aan wil gaan. Jouw argumenten zijn echt wel goed, ik snap ze, en zoals RYW zegt... als je goed gelezen had, dan had je geweten dat ik inderdaad gewoon hetzelfde zou doen als jij, máár dat ik wel kan begrijpen dat anderen het anders doen en dat ik ze daarom niet meteen een slechte ouder vind. Dat zou wel ontzettend kortzichtig zijn.
Het punt bij jou is dat jij voor geen enkel argument van een ander openstaat. En dat maakt jou een verdomd beroerde discussiepartner.
Laatst aangepast door Maple op ma 17 jan 2011 - 1:29; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Lilith schreef:Tja, sarcasme is altijd een goed middel als je jezelf laat opnaaien en je er met normale argumenten niet meer uit komt.
Mwoah, geloof niet dat dat het probleem is .
Gast- Gast
Ik wil hier nog even op reageren. Stel je kind wordt dan wakker.. Dan krijgt het dus teveel prikkelen en dat vind je dan maar van.. Ja het moet mee dus dan jammer maar. ( misschien dat ik het wat lullig op schrijf maar dat idee/gevoel heb ik er een beetje bij bij jouw antwoord.AngelNyn schreef:
Natuurlijk snap ik dat het niet allemaal makkelijk is, en ik zeg ook verder nergens dat je een slechte moeder bent.. Maar ik blijf er bij dat ik het persoonlijk no way zou doen, ene kind alleen laten, zeker niet in jullie geval. En die voorbeelden van niet even naar de wc kunnen, dat is onzin natuurlijk, dan ben je nog gewoon thuis.
En ik snap ook wel dat als je haar niet zomaar wakker mag maken, dat je dan keuzes moet maken.. Persoonlijk zou ik haar dan in de wagenbak leggen als ze gaat slapen, zodat je haar niet over hoeft te leggen. Maarja dat is dus mijn persoonlijke mening.
Sorry als ik je gekwetst hebt, dat was niet mijn bedoeling, maar ik mag er toch wel gewoon een mening over hebben? Als dit voor jullie werkt is het mooi, maar ik zou het echt niet doen.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Sweety schreef:Ik wil hier nog even op reageren. Stel je kind wordt dan wakker.. Dan krijgt het dus teveel prikkelen en dat vind je dan maar van.. Ja het moet mee dus dan jammer maar. ( misschien dat ik het wat lullig op schrijf maar dat idee/gevoel heb ik er een beetje bij bij jouw antwoord.AngelNyn schreef:
Natuurlijk snap ik dat het niet allemaal makkelijk is, en ik zeg ook verder nergens dat je een slechte moeder bent.. Maar ik blijf er bij dat ik het persoonlijk no way zou doen, ene kind alleen laten, zeker niet in jullie geval. En die voorbeelden van niet even naar de wc kunnen, dat is onzin natuurlijk, dan ben je nog gewoon thuis.
En ik snap ook wel dat als je haar niet zomaar wakker mag maken, dat je dan keuzes moet maken.. Persoonlijk zou ik haar dan in de wagenbak leggen als ze gaat slapen, zodat je haar niet over hoeft te leggen. Maarja dat is dus mijn persoonlijke mening.
Sorry als ik je gekwetst hebt, dat was niet mijn bedoeling, maar ik mag er toch wel gewoon een mening over hebben? Als dit voor jullie werkt is het mooi, maar ik zou het echt niet doen.
Ik bedoel dus als je kindje gaat slapen, hem of haar van te voren al gelijk in de wagenbak leggen, stel je moet om 15:00 op school zijn, en je kindje gaat om 14:50 slapen.. Dan kan je je kindje dus ook van te voren al in de bak leggen, zodat je hem of haar niet over hoeft te leggen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Maar zoals je al hebt kunnen lezen past Mara met haar 10 maanden niet meer in de wagenbak en slaapt ze in een donkere kamer met speciaal licht.
Susan- Lady Post-a-lot
Hoe lang denk jij dat baby's in de wagenbak passen?AngelNyn schreef:Sweety schreef:Ik wil hier nog even op reageren. Stel je kind wordt dan wakker.. Dan krijgt het dus teveel prikkelen en dat vind je dan maar van.. Ja het moet mee dus dan jammer maar. ( misschien dat ik het wat lullig op schrijf maar dat idee/gevoel heb ik er een beetje bij bij jouw antwoord.AngelNyn schreef:
Ik bedoel dus als je kindje gaat slapen, hem of haar van te voren al gelijk in de wagenbak leggen, stel je moet om 15:00 op school zijn, en je kindje gaat om 14:50 slapen.. Dan kan je je kindje dus ook van te voren al in de bak leggen, zodat je hem of haar niet over hoeft te leggen.
Gast- Gast
Maar, zoals al eerder is gezegd, op een gegeven moment past een kind daar ook niet meer in hoor. En daarbij, misschien is het in dit geval wel beter dat het kleine meisje echt rustig in haar bed blijft liggen. Dat weet jij gewoon niet.
Gast- Gast
Een grotere baby kan in de meeste gevallen wel in de wandelwagen slapen, maar dat is wel veel onrustiger dan in haar eigen kamertje. Als het even kan probeer ik Yrsa en Ezra ook gewoon thuis in hun eigen bedje te laten slapen omdat ik weet dat ze daar veel meer tot rust komen en meestal ook langer blijven slapen. Ik kan me voorstellen dat dat nog zwaarder weegt als je kindje epilepsie heeft, extra gevoelig is voor prikkels en haar rust en regelmaat nog veel harder nodig heeft dan een ander kind.
Susan- Lady Post-a-lot
AngelNyn schreef:Sweety schreef:Ik wil hier nog even op reageren. Stel je kind wordt dan wakker.. Dan krijgt het dus teveel prikkelen en dat vind je dan maar van.. Ja het moet mee dus dan jammer maar. ( misschien dat ik het wat lullig op schrijf maar dat idee/gevoel heb ik er een beetje bij bij jouw antwoord.AngelNyn schreef:
En ik snap ook wel dat als je haar niet zomaar wakker mag maken, dat je dan keuzes moet maken.. Persoonlijk zou ik haar dan in de wagenbak leggen als ze gaat slapen, zodat je haar niet over hoeft te leggen. [/b]Maarja dat is dus mijn persoonlijke mening.
En als het niet meer past, klap jij je kind dubbel? Mijn onpersoonlijke mening daarover is dat ik dat best zielig vind.
Gast- Gast
Twixx schreef:Maar, zoals al eerder is gezegd, op een gegeven moment past een kind daar ook niet meer in hoor. En daarbij, misschien is het in dit geval wel beter dat het kleine meisje echt rustig in haar bed blijft liggen. Dat weet jij gewoon niet.
In dat geval zou ik andere oplossingen zoeken, bijvoorbeeld vragen of ze met een vriendinnetje en haar moeder mee kan lopen, aangezien het toch zo dichtbij is..
TukTuk- Ratel
Twixx schreef:Maar, zoals al eerder is gezegd, op een gegeven moment past een kind daar ook niet meer in hoor. En daarbij,misschienis het in dit geval wel beter dat het kleine meisje echt rustig in haar bed blijft liggen. Dat weet jij gewoon niet.
Gast- Gast
Reva schreef:AngelNyn schreef:Sweety schreef:Ik wil hier nog even op reageren. Stel je kind wordt dan wakker.. Dan krijgt het dus teveel prikkelen en dat vind je dan maar van.. Ja het moet mee dus dan jammer maar. ( misschien dat ik het wat lullig op schrijf maar dat idee/gevoel heb ik er een beetje bij bij jouw antwoord.AngelNyn schreef:
En ik snap ook wel dat als je haar niet zomaar wakker mag maken, dat je dan keuzes moet maken.. Persoonlijk zou ik haar dan in de wagenbak leggen als ze gaat slapen, zodat je haar niet over hoeft te leggen. [/b]Maarja dat is dus mijn persoonlijke mening.
En als het niet meer past, klap jij je kind dubbel? Mijn onpersoonlijke mening daarover is dat ik dat best zielig vind.
En ik vind het best zielig dat je niet kan bedenken dat ik het uiteraard over kinderen heb die dus nog wel in de wagenbak passen..
TukTuk- Ratel
Maar dan kom ik weer bij het feit dat als je dan dus thuis ben je kind uit de wagenbak haalt. Dus dan prikkels krijgt. Is het dan niet beter om het kindje in zijn of haar eigen bed te laten liggen en binnen een paar min weer terug te zijn.AngelNyn schreef:Sweety schreef:
Ik wil hier nog even op reageren. Stel je kind wordt dan wakker.. Dan krijgt het dus teveel prikkelen en dat vind je dan maar van.. Ja het moet mee dus dan jammer maar. ( misschien dat ik het wat lullig op schrijf maar dat idee/gevoel heb ik er een beetje bij bij jouw antwoord.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
M.ara is een maand of 10 en past dus níét meer in de wagenbak, denk ik zo. Of wilde je nu beweren dat je het ineens níét over M.ara had?AngelNyn schreef:
En ik vind het best zielig dat je niet kan bedenken dat ik het uiteraard over kinderen heb die dus nog wel in de wagenbak passen..
Gast- Gast
Maple schreef:M.ara is een maand of 10 en past dus níét meer in de wagenbak, denk ik zo. Of wilde je nu beweren dat je het ineens níét over M.ara had?AngelNyn schreef:
Dat van die wagenbak was meer algemeen bedoelt, ok in het geval van Mara gaat het niet op, maar daar heb ik ook al een reactie op gegeven..
Maarre ik hou op met deze discussie, heb paar pagina;s terug al gezegd dat dingen verkeerd overkomen hier. Ik blijf bij mijn mening dat ik nooit en te nimmer mijn kind alleen zou laten, en zou dus andere oplossingen zoeken.
TukTuk- Ratel
Ja, en mijn zoon wilde ook echt nooit slapen in de wandelwagen.Susan schreef:Een grotere baby kan in de meeste gevallen wel in de wandelwagen slapen, maar dat is wel veel onrustiger dan in haar eigen kamertje. Als het even kan probeer ik Yrsa en Ezra ook gewoon thuis in hun eigen bedje te laten slapen omdat ik weet dat ze daar veel meer tot rust komen en meestal ook langer blijven slapen. Ik kan me voorstellen dat dat nog zwaarder weegt als je kindje epilepsie heeft, extra gevoelig is voor prikkels en haar rust en regelmaat nog veel harder nodig heeft dan een ander kind.
Gast- Gast
Ik zeg ook altijd dat ik mijn kinderen niet alleen thuis laat en dat meen ik ook, maar in het geval van Mamavan_2 kan ik heel goed begrijpen dat ze deze keuze maakt. Ik kan ook heel goed begrijpen dat jouw reacties haar enorm kwetsen, ook als je erbij zegt dat je het niet zo bedoelt. Het is altijd zo makkelijk voor de buitenwereld, mensen hebben zo vaak geen idee waar ze het over hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Makkelijk praten angelnyn. Met een goede en gepaste oplossing voor mamavan2 ben je immers ook nog niet gekomen.
Gast- Gast
Pagina 7 van 15 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 15
Soortgelijke onderwerpen
» Je kind alleen thuis laten
» alleen laten in de supermarkt?
» Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.
» Kinderen.. je kunt ze ook geen twee tellen alleen laten!
» kind in de auto laten
» alleen laten in de supermarkt?
» Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.
» Kinderen.. je kunt ze ook geen twee tellen alleen laten!
» kind in de auto laten
Pagina 7 van 15
Permissies van dit forum: