Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.
+8
Bazinga
Antibes
Puk
piene1983
ellibre
May
Atelier Madame
Pompoen
12 plaatsers
Pagina 4 van 9
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.
Rood schreef:Eens met SuperGrover, ik volg je, maar op het moment denk ik alleen nog maar in rampscenario's. In verkiezingen waar de PVV 30 zetels krijgt en de SP ook en dat PvdA zegt: o, dan vullen wij wel aan met 16. :affraid:
HELP!
Hahahahaha, echt he.. Gelukkig denk ik dat de SP nooit groot kan worden naast de PVV (en vice versa). Maar ik ben wel bang dat bijv. PvdA toch met Wilders wil samenwerken, als Wilders dan nóg iets genuanceerder wordt qua immigratie/islam-beleid.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Rood schreef:Eens met SuperGrover, ik volg je, maar op het moment denk ik alleen nog maar in rampscenario's. In verkiezingen waar de PVV 30 zetels krijgt en de SP ook en dat PvdA zegt: o, dan vullen wij wel aan met 16. :affraid:
HELP!
Ik geloof niet dat dit zo snel zal gebeuren, maar zeg nooit nooit. En politiek gezien is de PVV wel een minder betrouwbare samenwerkingspartner geworden zo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Eigenlijk vind ik het ook wel lekker spannend allemaal, ware het niet dat we ons deze onzin niet kunnen permitteren. We gaan er niet dood van, maar op termijn zal het ons zeker benadelen.
Gast- Gast
Ik vind het wel bijzonder vervelend dat het volk dan nu nóg langer in onzekerheid gaat zitten. Ik probeer al maanden na te denken over mijn financiën na de zomer qua wel/geen stufi, wel/geen OV tijdens master bijvoorbeeld...
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Ik vind het wel bijzonder vervelend dat het volk dan nu nóg langer in onzekerheid gaat zitten. Ik probeer al maanden na te denken over mijn financiën na de zomer qua wel/geen stufi, wel/geen OV tijdens master bijvoorbeeld...
Dat vind ik ook vervelend inderdaad...ik zit in een lastige positie, ik werk in het onderwijs en studeer erbij en mijn toekomst is zo ontzettend onzeker!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Ik vraag me echt af of Wilders hier sterker uit gaat komen hoor, de mensen uit mijn omgeving die erop gestemd hebben zijn er helemaal klaar mee. Hij had zijn poot stijf moeten houden met Griekenland, in plaats van nu na 7 weken te stoppen.
Gast- Gast
Antibes schreef:Ik vind het wel bijzonder vervelend dat het volk dan nu nóg langer in onzekerheid gaat zitten. Ik probeer al maanden na te denken over mijn financiën na de zomer qua wel/geen stufi, wel/geen OV tijdens master bijvoorbeeld...
Ik denk dat jij wel veilig zit eigenlijk. Maar voor serieus, ik zou me geen zorgen maken over financiën, je mag altijd nog lenen bij Ome Duo Ik voel me een positieve goeroe. Ik ga een carrièreswitch maken! Oh en zal ik iets heel schokkends zeggen? Ik vond Rutte vandaag best sympathiek. En ik vind de VVD tegenwoordig bijna nog aardiger dan het CDA.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Antibes schreef:Rood schreef:Eens met SuperGrover, ik volg je, maar op het moment denk ik alleen nog maar in rampscenario's. In verkiezingen waar de PVV 30 zetels krijgt en de SP ook en dat PvdA zegt: o, dan vullen wij wel aan met 16. :affraid:
HELP!
Hahahahaha, echt he.. Gelukkig denk ik dat de SP nooit groot kan worden naast de PVV (en vice versa). Maar ik ben wel bang dat bijv. PvdA toch met Wilders wil samenwerken, als Wilders dan nóg iets genuanceerder wordt qua immigratie/islam-beleid.
Nee de PvdA trekt erg veel linkse kiezers à la GroenLinks die strategisch stemmen. De PvdA verliest enorm in een coalitie met de PVV, aangezien echt praktisch 0% van de achterban daar achter staat. En zeker gezien de huidige toestand van de partij, zullen ze nooit in zo'n coalitie stappen. En ik acht het ook heel onwaarschijnlijk dat SP en de PVV samen erg veel zetels halen, zij hebben een vrij grote overlap qua achterban.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Antibes schreef:Ik vind het wel bijzonder vervelend dat het volk dan nu nóg langer in onzekerheid gaat zitten. Ik probeer al maanden na te denken over mijn financiën na de zomer qua wel/geen stufi, wel/geen OV tijdens master bijvoorbeeld...
Ik denk dat jij wel veilig zit eigenlijk. Maar voor serieus, ik zou me geen zorgen maken over financiën, je mag altijd nog lenen bij Ome Duo Ik voel me een positieve goeroe. Ik ga een carrièreswitch maken! Oh en zal ik iets heel schokkends zeggen? Ik vond Rutte vandaag best sympathiek. En ik vind de VVD tegenwoordig bijna nog aardiger dan het CDA.
Dat ben ik helemaal met je eens SG! CDA bestaat uit een nog ergere club van machtswellustige hypocrieten (Verhagen voorop).
Gast- Gast
Minneke schreef:SuperGrover schreef:Antibes schreef:Ik vind het wel bijzonder vervelend dat het volk dan nu nóg langer in onzekerheid gaat zitten. Ik probeer al maanden na te denken over mijn financiën na de zomer qua wel/geen stufi, wel/geen OV tijdens master bijvoorbeeld...
Dat ben ik helemaal met je eens SG! CDA bestaat uit een nog ergere club van machtswellustige hypocrieten (Verhagen voorop).
Ik zei dat net bijna letterlijk! Ik zei dat Verhagen een hypocriete lul was die alleen uit is op persoonlijke macht
SuperGrover- Ratel
Naja, als ik nog vier jaar moet studeren waaronder 3 jaar, 60 uur per week in verschillende ziekenhuizen aan de slag en ik geen ov meer krijg. Dat wordt wel pijnlijk hoor. Zou wel prettig zijn om dat vast te weten. Hoewel ik sowieso met ouders en extra lening er wel uitkom, is het gewoon fijner om te weten waar je aan toe bent.
Antibes- Ratel
Dat valt wel mee. Verhagen heeft dat imago vooral in stand gehouden.Minneke schreef:Dat ben ik helemaal met je eens SG! CDA bestaat uit een nog ergere club van machtswellustige hypocrieten (Verhagen voorop).
Gast- Gast
Rood schreef:Dat valt wel mee. Verhagen heeft dat imago vooral in stand gehouden.Minneke schreef:Dat ben ik helemaal met je eens SG! CDA bestaat uit een nog ergere club van machtswellustige hypocrieten (Verhagen voorop).
Ik herinner me iets met een partijcongres...
Gast- Gast
SuperGrover schreef:
Ik zei dat net bijna letterlijk! Ik zei dat Verhagen een hypocriete lul was die alleen uit is op persoonlijke macht
Great minds... etc.
Gast- Gast
Zeker, maar een groot deel zit daar voor idealen. niet voor de macht.Minneke schreef:Ik herinner me iets met een partijcongres...
Gast- Gast
Antibes schreef:Naja, als ik nog vier jaar moet studeren waaronder 3 jaar, 60 uur per week in verschillende ziekenhuizen aan de slag en ik geen ov meer krijg. Dat wordt wel pijnlijk hoor. Zou wel prettig zijn om dat vast te weten. Hoewel ik sowieso met ouders en extra lening er wel uitkom, is het gewoon fijner om te weten waar je aan toe bent.
Oh is jouw master 4 jaar? Dat wist ik niet, ik dacht 2 jaar. Maar over afschaffen van de ov-kaart wordt naar mijn weten helemaal nog niet gesproken, dus ik denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn. Alleen de stufi, dat wel. Ik snap dat je wilt weten waar je aan toe bent, maar ga er gewoon vanuit dat je eindigt met een worst-case-scenario schuld, dan kan het alleen meevallen
SuperGrover- Ratel
Rood schreef:Zeker, maar een groot deel zit daar voor idealen. niet voor de macht.Minneke schreef:Ik herinner me iets met een partijcongres...
Wat betreft de achterban zeker. Maar als je ten koste van alles wil meeregeren, dan kan ik dat toch alleen maar opvatten als machtswellust. Zeker als je eigen achterban het niet met je eens is (althans, een substantieel gedeelte van je achterban).
Gast- Gast
Ja, maar dat was toch voornamelijk Verhagen die die meeregeer-campagne begon in de partij. Ik kan me Ab Klink herinneren, die een andere koers wilde en daar ook veel steun voor kreeg. Maar Verhagen speelde het spel, Klink bewust niet. En dus won Verhagen en de zijnen. Betekent niet dat de partij slechts uit is op macht.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Antibes schreef:Naja, als ik nog vier jaar moet studeren waaronder 3 jaar, 60 uur per week in verschillende ziekenhuizen aan de slag en ik geen ov meer krijg. Dat wordt wel pijnlijk hoor. Zou wel prettig zijn om dat vast te weten. Hoewel ik sowieso met ouders en extra lening er wel uitkom, is het gewoon fijner om te weten waar je aan toe bent.
Oh is jouw master 4 jaar? Dat wist ik niet, ik dacht 2 jaar. Maar over afschaffen van de ov-kaart wordt naar mijn weten helemaal nog niet gesproken, dus ik denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn. Alleen de stufi, dat wel. Ik snap dat je wilt weten waar je aan toe bent, maar ga er gewoon vanuit dat je eindigt met een worst-case-scenario schuld, dan kan het alleen meevallen
Ov werd dus ook over gesproken. Die basisbeurs overleef ik wel, zeker als ik meer ga lenen. Maar als op geen enkele wijze mijn reiskosten vergoed gaan worden tijdens co-svhappen/wetenschapsstage, dan is dat wel ECHT een gigantische kostenpot. En daar weet ik niet echt oplossingen voor. Maja, ik probeer idd met worst case scenario rekening te houden en verder is het afwachten.
Kan me alleen voorstellen dat als ik al zo in onzekerheid zit, er heel wat anderen zijn met nog grotere onduidelijkheden.
Antibes- Ratel
Rood schreef:Ja, maar dat was toch voornamelijk Verhagen die die meeregeer-campagne begon in de partij. Ik kan me Ab Klink herinneren, die een andere koers wilde en daar ook veel steun voor kreeg. Maar Verhagen speelde het spel, Klink bewust niet. En dus won Verhagen en de zijnen. Betekent niet dat de partij slechts uit is op macht.
Ja, wat ik zei was natuurlijk ietwat gechargeerd. Maar dat imago komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Gast- Gast
Antibes schreef:SuperGrover schreef:Antibes schreef:Naja, als ik nog vier jaar moet studeren waaronder 3 jaar, 60 uur per week in verschillende ziekenhuizen aan de slag en ik geen ov meer krijg. Dat wordt wel pijnlijk hoor. Zou wel prettig zijn om dat vast te weten. Hoewel ik sowieso met ouders en extra lening er wel uitkom, is het gewoon fijner om te weten waar je aan toe bent.
Ov werd dus ook over gesproken. Die basisbeurs overleef ik wel, zeker als ik meer ga lenen. Maar als op geen enkele wijze mijn reiskosten vergoed gaan worden tijdens co-svhappen/wetenschapsstage, dan is dat wel ECHT een gigantische kostenpot. En daar weet ik niet echt oplossingen voor. Maja, ik probeer idd met worst case scenario rekening te houden en verder is het afwachten.
Kan me alleen voorstellen dat als ik al zo in onzekerheid zit, er heel wat anderen zijn met nog grotere onduidelijkheden.
Ik denk echt niet dat ze én OV én alle stufi gaan afschaffen. In dat geval kan ik mezelf haast wel failliet verklaren Maar door deze politieke impasse stijgt de kans dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt. Ieder jaar stufi is er een, ieder jaar ov-kaart is er een.
SuperGrover- Ratel
Minneke schreef:Rood schreef:Ja, maar dat was toch voornamelijk Verhagen die die meeregeer-campagne begon in de partij. Ik kan me Ab Klink herinneren, die een andere koers wilde en daar ook veel steun voor kreeg. Maar Verhagen speelde het spel, Klink bewust niet. En dus won Verhagen en de zijnen. Betekent niet dat de partij slechts uit is op macht.
Ja, wat ik zei was natuurlijk ietwat gechargeerd. Maar dat imago komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Agree.
SuperGrover- Ratel
Agree.[/quote]Agree as well :-).SuperGrover schreef:Ja, wat ik zei was natuurlijk ietwat gechargeerd. Maar dat imago komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Gast- Gast
Zal me niets verbazen als WIlders dit gewoon zo gepland heeft. Als ze gisteren toch tot een akkoord zijn gekomen en de onderhandelingen waren klaar, lijkt het mij te toevallig dat hij pas vanmorgen besloot toch niet akkoord te gaan.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Jawel, maar wie spreekt de waarheid? Alle partijen zeggen nu wat voor hun beter uit komt. VVD en CDA lijken daarin misschien overtuigender omdat ze met z'n tweeën zijn. Je kunt niet blind varen op wat Rutte en Verhagen tijdens deze persconferentie gezegd hebben, juist ook omdat al heel duidelijk was dat ze probeerden Wilders de schuld in de schoenen te schuiven.
Wij waren er niet bij, wij weten niet wat er in wiens hoofd heeft gespeeld. Misschien is Wilders wel degelijk vanaf het begin af aan duidelijk geweest, maar past het Rutte en Verhagen beter om dommetje te spelen en te doen alsof ze het écht niet hadden zien aankomen. Anders hebben ze immers willens en wetens het hele land en de tweede kamer aan het lijntje gehouden met hun 7 weken onderhandelingen.
Wij waren er niet bij, wij weten niet wat er in wiens hoofd heeft gespeeld. Misschien is Wilders wel degelijk vanaf het begin af aan duidelijk geweest, maar past het Rutte en Verhagen beter om dommetje te spelen en te doen alsof ze het écht niet hadden zien aankomen. Anders hebben ze immers willens en wetens het hele land en de tweede kamer aan het lijntje gehouden met hun 7 weken onderhandelingen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 4 van 9
Permissies van dit forum: