Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.
+8
Bazinga
Antibes
Puk
piene1983
ellibre
May
Atelier Madame
Pompoen
12 plaatsers
Pagina 7 van 9
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.
Rood schreef:Haha, dit liep over van sarcasme. Ik weet niet of je de politiek volgt, maar twee/drie jaar geleden was dat hét verwijt van progressief-liberaal Nederland aan deze partij. Vandaar.Chipp schreef:Ik heb alleen de laatste twee pagina's gelezen en ik vind het jammer dat in deze discussie sommige partijen niet serieus worden genomen. Dat je het niet eens bent met bepaalde politieke standpunten is logisch, maar hou het respectvol en ga in op de inhoud.
Ter illustratie:Rood schreef:Helaas, links is verblind door winstbejag. En de CU, dat zijn mensen uit de jaren '50 omgeven door spruitjeslucht.
Als je verder had gelezen, had je gezien dat ik de CU in deze juist wijze standpunten vind innemen.
Dat zag ik inderdaad. Toch wordt er ook hier weer een beeld geschept, wat in mijn ogen niet juist is. (Ja, ik stem vaak CU. Toevallig vandaag een discussie gehad over dit punt, dus daardoor wat feller hierop )
Verder volg ik dit topic met grote interesse.
Gast- Gast
Hoeveel procent is dat?Antibes schreef:@ Grover: 750 miljoen op ontwikkelingssamenwerking volgens nu.nl.
Gast- Gast
Ik vind dit juist een hele fijne discussie, juist erg respectvol. Op dit forum zijn politieke discussies ook weleens uitgelopen op massive bitchfights
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Rood schreef:Hoeveel procent is dat?Antibes schreef:@ Grover: 750 miljoen op ontwikkelingssamenwerking volgens nu.nl.
Geen flauw benul, zou ik moeten nazoeken. Maar ik zit mobiel, dus kan niet veel.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ja, maar dat zeg ik juist. Mijn tweet over de CU was sarcastisch bedoeld, en dus meende ik het niet, eerder het tegenovergestelde en dus is dat geschapen beeld helemaal niet aan de orde.Chipp schreef:Toch wordt er ook hier weer een beeld geschept, wat in mijn ogen niet juist is.
Gast- Gast
+1. Hij gaat lekker.SuperGrover schreef:Ik vind dit juist een hele fijne discussie, juist erg respectvol. Op dit forum zijn politieke discussies ook weleens uitgelopen op massive bitchfights
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Ik vind dit juist een hele fijne discussie, juist erg respectvol. Op dit forum zijn politieke discussies ook weleens uitgelopen op massive bitchfights
Eens, maar ben niet anders van jou gewend. En van Rood vraag ik me af of ik een andere forumnaam zou kennen?
Antibes- Ratel
Dacht dat je 't uit je hoofd wist, no prob, ik zoek wel ff.Antibes schreef:Geen flauw benul, zou ik moeten nazoeken. Maar ik zit mobiel, dus kan niet veel.
Gast- Gast
Antibes schreef:Rood schreef:Hoeveel procent is dat?Antibes schreef:@ Grover: 750 miljoen op ontwikkelingssamenwerking volgens nu.nl.
Geen flauw benul, zou ik moeten nazoeken. Maar ik zit mobiel, dus kan niet veel.
Ik ben aan het zoeken, maar ik kan niet vinden hoeveel er nu wordt uitgegeven, alleen in percentages van BNP, maar daar heb je dus niks aan.
SuperGrover- Ratel
Chipp schreef:
Dat zag ik inderdaad. Toch wordt er ook hier weer een beeld geschept, wat in mijn ogen niet juist is. (Ja, ik stem vaak CU. Toevallig vandaag een discussie gehad over dit punt, dus daardoor wat feller hierop )
Welk beeld bedoel je?
Antibes- Ratel
Antibes schreef:SuperGrover schreef:Ik vind dit juist een hele fijne discussie, juist erg respectvol. Op dit forum zijn politieke discussies ook weleens uitgelopen op massive bitchfights
Eens, maar ben niet anders van jou gewend. En van Rood vraag ik me af of ik een andere forumnaam zou kennen?
Ik van jou ook niet, we agree to disagree. En over Rood ben ik ook mijn hersens aan het pijnigen
SuperGrover- Ratel
Ik heb nu 5 miljard gevonden, maar ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is.
SuperGrover- Ratel
Antibes schreef:Chipp schreef:
Welk beeld bedoel je?
Dat ze achterlopen/ouderwets zijn met hun standpunten en plannen.
Maar genoeg hierover, het viel me gewoon op. Ik vind het een interessant topic om te lezen, jullie hebben duidelijk meer gelezen over het inhoudelijke deel van de bezuigingen, daar leer ik graag van.
Gast- Gast
Gevonden! Met de 500 miljoen in 2013 en 750 miljoen in jaren daarna waren we van 0,7 naar 0,6 gegaan. En voor zover ik weet stonden we een jaar geleden nog op 0,8.
Gast- Gast
Niet doen, ik blijf graag anoniem.SuperGrover schreef: En over Rood ben ik ook mijn hersens aan het pijnigen.
Gast- Gast
Rood schreef:Gevonden! Met de 500 miljoen in 2013 en 750 miljoen in jaren daarna waren we van 0,7 naar 0,6 gegaan. En voor zover ik weet stonden we een jaar geleden nog op 0,8.
Ah thanks! Dat van 0,8 naar 0,7 klopt, dat staat in het gedoogakkoord
SuperGrover- Ratel
Ah Rood, spijtig!
SuperGrover- Ratel
Overigens vind ik ontwikkelingssamenwerking ook een lastig iets. Dat schreeuwt ook om hervormingen en meer productieve hulp zoals noodhulp rondom rampen en opbouwende projecten zoals microkredieten, maar niet van die bodemloze geldstromen en gigantische bijdragen aan corruptie. Maar hoe? Wel interessant ook, dat voorstel voor een internationaal financieel gerechtshof.
Antibes- Ratel
Ja, maar dan toch in twee jaar tijd van 0,8 naar 0,6. Zou niet mijn keuze geweest zijn. Ik ben voor OSW-hervormingen, maar niet voor een korting naar 0,6.SuperGrover schreef:Ah thanks! Dat van 0,8 naar 0,7 klopt, dat staat in het gedoogakkoord
Gast- Gast
Antibes schreef:Overigens vind ik ontwikkelingssamenwerking ook een lastig iets. Dat schreeuwt ook om hervormingen en meer productieve hulp zoals noodhulp rondom rampen en opbouwende projecten zoals microkredieten, maar niet van die bodemloze geldstromen en gigantische bijdragen aan corruptie. Maar hoe? Wel interessant ook, dat voorstel voor een internationaal financieel gerechtshof.
Ben ik met je eens
SuperGrover- Ratel
Rood schreef:Ja, maar dan toch in twee jaar tijd van 0,8 naar 0,6. Zou niet mijn keuze geweest zijn. Ik ben voor OSW-hervormingen, maar niet voor een korting naar 0,6.
Klopt, ik vind het echt belachelijk. Dus ook hier: eens
SuperGrover- Ratel
Het moet niet gekker worden. Rechts, midden en links zijn het eens over bezuinigingen. Ik stel dat wij dit land overnemen. Geen belangen van een achterban. Gewoon anoniem, ondergronds, dan plegen we een coup en maken we dit land weer beter.
Gast- Gast
Oh wat een fantastisch idee. Maar beter blijf je nu wel anoniem, Rood, anders heb je zo dadelijk de AIVD aan de deur
SuperGrover- Ratel
Rood schreef:Het moet niet gekker worden. Rechts, midden en links zijn het eens over bezuinigingen. Ik stel dat wij dit land overnemen. Geen belangen van een achterban. Gewoon anoniem, ondergronds, dan plegen we een coup en maken we dit land weer beter.
Nee, getver, helemaal niets voor mij politiek!
Antibes- Ratel
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 7 van 9
Permissies van dit forum: