Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

+8
Bazinga
Antibes
Puk
piene1983
ellibre
May
Atelier Madame
Pompoen
12 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. - Pagina 5 Empty Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:29

Ik heb verder trouwens nog positief nieuws: op foto's van Rutte vanochtend zag ik dat hij echte All Stars droeg. cheers

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. - Pagina 5 Empty Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 5:29

Hahaha!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 5:30

тыквашка schreef:Jawel, maar wie spreekt de waarheid? Alle partijen zeggen nu wat voor hun beter uit komt. VVD en CDA lijken daarin misschien overtuigender omdat ze met z'n tweeën zijn. Je kunt niet blind varen op wat Rutte en Verhagen tijdens deze persconferentie gezegd hebben, juist ook omdat al heel duidelijk was dat ze probeerden Wilders de schuld in de schoenen te schuiven.

Wij waren er niet bij, wij weten niet wat er in wiens hoofd heeft gespeeld. Misschien is Wilders wel degelijk vanaf het begin af aan duidelijk geweest, maar past het Rutte en Verhagen beter om dommetje te spelen en te doen alsof ze het écht niet hadden zien aankomen. Anders hebben ze immers willens en wetens het hele land en de tweede kamer aan het lijntje gehouden met hun 7 weken onderhandelingen.

Al met al vind ik het vreemd overkomen, en denk ik dat er nog een staartje aan vast zit.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 5:37

Youandi schreef:
Puk schreef:
Megara schreef:Ik ben wel blij als de bezuinigingen op speciaal onderwijs beperkt gaan worden. Dat ging echt nergens meer over en creëerde meer problemen dan dat het ging oplossen.

Dat was ook een van de dingen waar ik als eerste aan dacht(ik werk in het cluster 4 onderwijs)

Inderdaad. En ze willen ook de financiering op kleine scholen stopzetten. Daar zit ook niet iedereen om te springen.

Maar goed, ik denk dat dit sowieso niet positief uitpakt voor het onderwijs. Welk kabinet dan ook.. Neutral

Er staat op nu.nl dat juist (met name speciaal) onderwijs er redelijk goed vanaf kwam in dit akkoord. Bezuinigingen vooral op ontwikkelingshulp, btw (maar dat zou weer terugvloeien) en aow. Hypotheekrente hervormingen, bevriezong ambtenarensalaris en wat Rood (?) al noemde over eigen bijdrage per recept.

Laatst aangepast door Antibes op za 21 apr 2012 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 5:37

Weet je, die verkiezingscampagne is begonnen op het moment dat Rutte de eerste woorden sprak. Verhagen deed dit nog iets harder, waarschijnlijk omdat hij ook wel aanvoelt dat zijn tijd wel zo'n beetje voorbij is daar. En ook Wilders is zeer duidelijk gelijk met dit spelletje begonnen. Hoe het écht zit zullen we nooit weten denk ik, maar dat je niet blind kunt vertrouwen op wat er gezegd word lijkt me wel duidelijk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 5:43

тыквашка schreef:Weet je, die verkiezingscampagne is begonnen op het moment dat Rutte de eerste woorden sprak. Verhagen deed dit nog iets harder, waarschijnlijk omdat hij ook wel aanvoelt dat zijn tijd wel zo'n beetje voorbij is daar. En ook Wilders is zeer duidelijk gelijk met dit spelletje begonnen. Hoe het écht zit zullen we nooit weten denk ik, maar dat je niet blind kunt vertrouwen op wat er gezegd word lijkt me wel duidelijk.

True, maar dat kun je omtrent politiek natuurlijk nooit. Echt niet goed voor Nederland dit en ik vind ook dat je niet verkiezingen kunt blijven starten, omdat je er samen niet uitkomt. Nederland is verdeeld en blijft hoogstwaarschijnlijk nog wel even verdeeld. Ik denk dat verkiezingen nu zonder van tijd en geld zijn en dat we niet veel verder gaan komen, maar met een zelfde verdeelde uitslag blijven zitten in de herfst.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 21 apr 2012 - 5:44

Antibes schreef:
тыквашка schreef:Weet je, die verkiezingscampagne is begonnen op het moment dat Rutte de eerste woorden sprak. Verhagen deed dit nog iets harder, waarschijnlijk omdat hij ook wel aanvoelt dat zijn tijd wel zo'n beetje voorbij is daar. En ook Wilders is zeer duidelijk gelijk met dit spelletje begonnen. Hoe het écht zit zullen we nooit weten denk ik, maar dat je niet blind kunt vertrouwen op wat er gezegd word lijkt me wel duidelijk.

True, maar dat kun je omtrent politiek natuurlijk nooit. Echt niet goed voor Nederland dit en ik vind ook dat je niet verkiezingen kunt blijven starten, omdat je er samen niet uitkomt. Nederland is verdeeld en blijft hoogstwaarschijnlijk nog wel even verdeeld. Ik denk dat verkiezingen nu zonder van tijd en geld zijn en dat we niet veel verder gaan komen, maar met een zelfde verdeelde uitslag boven zitten in de herfst.

Maar eenzelfde uitslag betekent niet per se eenzelfde oplossing. Dan komt er waarschijnlijk een ander kabinet, Paars+ denk ik zo. Dat kan toch een groot verschil maken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:46

Maar Paars Plus zou nu ook binnen drie weken geformeerd kunnen worden. Ik denk dat nieuwe verkiezingen ons echt geen stap verder brengen.

Ik stem voor een tweepartijenstelsel. En daar ben ik eigenlijk echt héél erg tegen.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 5:47

Paars plus was met huidige uitslag ook een optie (maar destijds door Cohen gedwarsboomd), daar hebben we geen verkiezingen voor nodig.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 5:47

Rood schreef:Maar Paars Plus zou nu ook binnen drie weken geformeerd kunnen worden. Ik denk dat nieuwe verkiezingen ons echt geen stap verder brengen.

Ik stem voor een tweepartijenstelsel. En daar ben ik eigenlijk echt héél erg tegen.

Eens. Maar dat zie ik niet echt gebeuren. De oppositie is wat een minderheidskabinet betreft enorm duidelijk geweest. Ze willen niet per punt oordelen wat het beste is voor Nederland, maar alles of niets spelletjes spelen. Eigenlijk vind ik dat enorm jammer, want in andere landen werkt het wel en m.i. is het nog democratischer. Eigenlijk de enige oplossing in tijden van grote verdeeldheid denk ik.

Laatst aangepast door Antibes op za 21 apr 2012 - 5:51; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:50

Rutte zei half uur geleden dat verkiezingen voor de hand liggen. No

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:53

Antibes schreef:Eens. Maar dat zie ik niet echt gebeuren. De oppositie is wat een minderheidskabinet betreft enorm duidelijk geweest. Ze willen niet per punt oordelen wat het beste is voor Nederland, maar alles of niets spelletjes spelen. Eigenlijk vind ik dat enorm jammer, want in andere landen werkt het wel en m.i. is het nog democratischer.
Eens. Behalve CU. Arie Slob roept al sinds Wilders 'moest nadenken' om een gezamenlijk, kamerbreed plan. Als enige. En nu weer vindt hij dat er eerst een crisispakket moet komen dat door de meerderheid van de Kamer gesteund wordt, en pas dáárna verkiezingen. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is een wijs geluid wat ik Sap, Samsom en Pechtold niet hoor zeggen. Terwijl CU toch ook oppositie is.

Edit: Ho, ik vergat Roemer te noemen. Hij wil ook verkiezingen.

Laatst aangepast door Rood op za 21 apr 2012 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 5:54

Rood schreef:Rutte zei half uur geleden dat verkiezingen voor de hand liggen. No

Er is denk ik weinig keus na definitieve breuk met PVV en totaal geen medewerking van oppositie. Onvolwassen en onverstandig, ik ben ontzettend teleurgesteld in de politiek. Wat nou als we maanden en miljoenen verder zijn en er dan weer uitkomt PvdA, VVD en PVV groot, verder verdeeld?

Ik heb het vermoeden dat de pvda probeert te gokken op een verkiezingsuitslag waarbij dat ene zeteltje deze keer weer naar links doorslaat.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 5:56

Rood schreef:
Antibes schreef:Eens. Maar dat zie ik niet echt gebeuren. De oppositie is wat een minderheidskabinet betreft enorm duidelijk geweest. Ze willen niet per punt oordelen wat het beste is voor Nederland, maar alles of niets spelletjes spelen. Eigenlijk vind ik dat enorm jammer, want in andere landen werkt het wel en m.i. is het nog democratischer.
Eens. Behalve CU. Arie Slob roept al sinds Wilders 'moest nadenken' om een gezamenlijk, kamerbreed plan. Als enige. En nu weer vindt hij dat er eerst een crisispakket moet komen dat door de meerderheid van de Kamer gesteund wordt, en pas dáárna verkiezingen. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is een wijs geluid wat ik Sap, Samsom en Pechtold niet hoor zeggen. Terwijl CU toch ook oppositie is.

Ik wilde dat er naar geluisterd werd, crisisbeleid gaat echt wel even voor verkiezingen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 21 apr 2012 - 5:56

Antibes schreef:Paars plus was met huidige uitslag ook een optie (maar destijds door Cohen gedwarsboomd), daar hebben we geen verkiezingen voor nodig.

Maar zo werkt dat niet, ze kunnen nu niet opnieuw gaan formeren, er zullen dan toch eerst nieuwe verkiezingen moeten komen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:57

Antibes schreef:Ik heb het vermoeden dat de pvda probeert te gokken op een verkiezingsuitslag waarbij dat ene zeteltje deze keer weer naar links doorslaat.
Dat zou ik echt heel onverstandig vinden, maar met Samsom ligt dat wellicht voor de hand, ja.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 21 apr 2012 - 6:00

Antibes schreef:
Rood schreef:Rutte zei half uur geleden dat verkiezingen voor de hand liggen. No

Er is denk ik weinig keus na definitieve breuk met PVV en totaal geen medewerking van oppositie. Onvolwassen en onverstandig, ik ben ontzettend teleurgesteld in de politiek. Wat nou als we maanden en miljoenen verder zijn en er dan weer uitkomt PvdA, VVD en PVV groot, verder verdeeld?

Ik heb het vermoeden dat de pvda probeert te gokken op een verkiezingsuitslag waarbij dat ene zeteltje deze keer weer naar links doorslaat.

Ik snap dat onze politieke voorkeur ongeveer 200 kilometer uit elkaar ligt, maar ik vind het oprecht flauw om dit te zeggen. Je kunt Wilders de schuld geven van deze crisis, of anders Rutte/Verhagen, maar de PvdA heeft hier gewoon niks mee te maken. Behalve de CU en wss het CDA geven alle partijen nu aan dat ze verkiezingen willen, zowel links als rechts (Wilders en Rutte). De PvdA beslist niet of er verkiezingen komen, zij zijn geen deel van dit kabinet. En als er verkiezingen komen, wil elke partij zoveel mogelijk zetels.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 6:01

Antibes schreef:Ik wilde dat er naar geluisterd werd, crisisbeleid gaat echt wel even voor verkiezingen.
Helaas, links is verblind door winstbejag. En de CU, dat zijn mensen uit de jaren '50 omgeven door spruitjeslucht. Wink

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 6:02

SuperGrover schreef:
Antibes schreef:Paars plus was met huidige uitslag ook een optie (maar destijds door Cohen gedwarsboomd), daar hebben we geen verkiezingen voor nodig.

Maar zo werkt dat niet, ze kunnen nu niet opnieuw gaan formeren, er zullen dan toch eerst nieuwe verkiezingen moeten komen.

Jij hebt daar meer kennis over dan ik. Is een herformatie onmogelijk? Waarom dan?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 21 apr 2012 - 6:03

Waar ik overigens heel erg voor ben is een zakenkabinet. Maar goed, dat is ondemocratisch en daar is iedereen tegen. Maar democratie is niet fantastisch, de meeste kiezers hebben geen flauw benul van politiek en leken moeten nu hun mening geven over ontzettend ingewikkelde zaken. Laat een pakket met maatregelen samenstellen door mensen die niet gelieerd zijn aan een politieke partij, maar die gewoon feitelijk kijken wat de beste oplossing is. Ga rekenen, welke maatregel is het meest doeltreffend met zo min mogelijk negatieve neveneffecten. Dan gebeurt er tenminste iets, want of er nou linkse of rechtse partijen de macht hebben, er gebeurt hier gewoon echt geen donder.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 6:03

SuperGrover schreef:Ik snap dat onze politieke voorkeur ongeveer 200 kilometer uit elkaar ligt, maar ik vind het oprecht flauw om dit te zeggen. Je kunt Wilders de schuld geven van deze crisis, of anders Rutte/Verhagen, maar de PvdA heeft hier gewoon niks mee te maken.
Maar dat zegt niemand.
SuperGrover schreef:Behalve de CU en wss het CDA geven alle partijen nu aan dat ze verkiezingen willen, zowel links als rechts (Wilders en Rutte). De PvdA beslist niet of er verkiezingen komen, zij zijn geen deel van dit kabinet. En als er verkiezingen komen, wil elke partij zoveel mogelijk zetels.
CU wil wel verkiezingen, maar eerst een breedgesteund crisispakket door de Kamer loodsen, zodat er in ieder geval iets in gang wordt gezet.

Edit: komt dus overeen met dat zakenkabinet waar jij het over hebt.

Laatst aangepast door Rood op za 21 apr 2012 - 6:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 6:04

Officieel mogen ze best nu rond de tafel gaan zitten om bijvoorbeeld een paars+ kabinet te vormen, al acht ik dat met dhr. Samson ook niet erg waarschijnlijk. Dan zouden we feitelijk een periode ingaan met formatie-onderhandelingen waarin ook veel stil zal komen te liggen. Aangezien ze er 1,5 jaar geleden al nauwelijks uitkwamen acht ik niet waarschijnlijk dat ze voor deze optie zullen gaan.
Bij nieuwe verkiezingen zal het inderdaad wel zo zijn dat Nederland verdeeld is, dat is al heel lang zo. Maar er zijn mogelijkerwijs wel een aantal verschuivingen gekomen die een doorslag kunnen geven bij een snelle nieuwe formatie. In mijn geval hoop ik dat dit dan een linkse formatie zal zijn die de benodigde maatregelen zal nemen.
Ik denk dat zo'n uitslag als die van 1,5 jaar geleden met zó weinig draagvlak voor één richting moeilijk te evenaren is én dat mensen wel degelijk nog een keer gaan nadenken en heroverwegen nu ze dit 'kabinet' in actie hebben gezien. Over de uitkomst kunnen we dan alleen maar speculeren, maar ik ben wel blij met een nieuwe kans om de pijlen te richten. En ik hoop dat we met nieuwe verkiezingen in ieder geval een minder verdeeld en moeizaam tot stand gekomen kabinet krijgen met meer draagvlak. Vertrouwen heb ik niet zo zeer, wel hoop.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 6:05

SuperGrover schreef:Waar ik overigens heel erg voor ben is een zakenkabinet. Maar goed, dat is ondemocratisch en daar is iedereen tegen. Maar democratie is niet fantastisch, de meeste kiezers hebben geen flauw benul van politiek en leken moeten nu hun mening geven over ontzettend ingewikkelde zaken. Laat een pakket met maatregelen samenstellen door mensen die niet gelieerd zijn aan een politieke partij, maar die gewoon feitelijk kijken wat de beste oplossing is. Ga rekenen, welke maatregel is het meest doeltreffend met zo min mogelijk negatieve neveneffecten. Dan gebeurt er tenminste iets, want of er nou linkse of rechtse partijen de macht hebben, er gebeurt hier gewoon echt geen donder.
+1.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 6:06

SuperGrover schreef:
Antibes schreef:
Ik snap dat onze politieke voorkeur ongeveer 200 kilometer uit elkaar ligt, maar ik vind het oprecht flauw om dit te zeggen. Je kunt Wilders de schuld geven van deze crisis, of anders Rutte/Verhagen, maar de PvdA heeft hier gewoon niks mee te maken. Behalve de CU en wss het CDA geven alle partijen nu aan dat ze verkiezingen willen, zowel links als rechts (Wilders en Rutte). De PvdA beslist niet of er verkiezingen komen, zij zijn geen deel van dit kabinet. En als er verkiezingen komen, wil elke partij zoveel mogelijk zetels.

Ik geef ze niet de schuld van de breuk, maar wel van de ongelooflijk onverstandige roep om verkiezingen. Als je het mij vraagt zou een minderheidskabinet verreweg het beste zijn voor Nederland en is het in tijden van verdeeldheid de beste en meest democratische oplossing. Ik geef de hele oppositie er de schuld van, maar de PvdA heeft het grootste partijbelang bij verkiezingen, puur vanwege het aantal zetels.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 21 apr 2012 - 6:07

Antibes schreef:
SuperGrover schreef:

Jij hebt daar meer kennis over dan ik. Is een herformatie onmogelijk? Waarom dan?

Ik weet niet of het officieel onmogelijk is (ga ik even proberen na te zoeken), maar in de praktijk gebeurt het niet. Er zijn ontzettend veel dingen gebeurd in de afgelopen 1,5 jaar, om een compleet kabinet om te gooien zal het volk weer moeten worden geraadpleegd. De mening van de kiezer van 1,5 jaar geleden is niet per definitie de mening die de kiezer nu heeft. Maar ik ga het even nazoeken Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. - Pagina 5 561177
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: