Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

+8
Bazinga
Antibes
Puk
piene1983
ellibre
May
Atelier Madame
Pompoen
12 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. - Pagina 3 Empty Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

Bericht  May za 21 apr 2012 - 4:01

http://www.nu.nl/politiek/2791343/pvv-blijft-verliezen-in-peiling.html

Dat is het recenste nieuwsbericht wat ik kan vinden over peilingen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. - Pagina 3 Empty Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

Bericht  mzcharlotte za 21 apr 2012 - 4:03

Antibes schreef:
mzcharlotte schreef:Ik vind het echt vreselijk. Maar wat ik niet begrijp is dat V&R komen met een pakket dat nagerekend is door het CBS waarin er ja, bezuinigingen worden gemaakt, maar ook ruimte is voor herstel vd koopkracht. W zegt echter het compleet tegenovergestelde (na 7 weken van onderhandelen waarin hij toch zelf ook een verantwoording heeft om de cijfers waarover wordt gesproken door zijn piepeltjes na te laten rekenen en pas op het einde met deze conclusie komt)?! Wat is er nu waar? Zou CBS met een statement komen?

Ik denk dat Wilders niet door durfde te zetten. Want of Rutte, of Verhagen zei net ook dat die koopkrachtcijfers niet tegen waren gevallen qua waar ze steeds rekening mee hielden (en waar Wilders dus mee ingestemd heeft).

Grote jongen dat hij dat nu dan pas wel durft. Wink Zal hem toch niet in dank worden afgenomen. Ik ben echt benieuwd naar de inhoud. Nu leggen alle partijen het ook terug bij de kiezer, maar hoe moet de kiezer nou gaan besluiten wat het beste is?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:03

Puk schreef:
Megara schreef:Ik ben wel blij als de bezuinigingen op speciaal onderwijs beperkt gaan worden. Dat ging echt nergens meer over en creëerde meer problemen dan dat het ging oplossen.

Dat was ook een van de dingen waar ik als eerste aan dacht(ik werk in het cluster 4 onderwijs)

Inderdaad. En ze willen ook de financiering op kleine scholen stopzetten. Daar zit ook niet iedereen om te springen.

Maar goed, ik denk dat dit sowieso niet positief uitpakt voor het onderwijs. Welk kabinet dan ook.. Neutral

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 4:03

mzcharlotte schreef:
тыквашка schreef:
Rood schreef:Ik vind dit echt niet tof :-(. De manier waarop Wilders zó slim, maar zó vals, weer al die populistische taal uitkraamt. Je zou 'm toch.

Tja, je kunt veel over Wilders zeggen, maar ik denk wel dat hij om de goede redenen uit dit overleg is gestapt. En hij speelt het nu inderdaad heel lieflijk.
Ik moest trouwens wel een beetje lachen om die zin dat hij zijn rug recht had gehouden, dat bleef hij zo vaak herhalen dat ik dacht: die Wilders heeft zo'n rechte rug dat hij straks niet meer kan buigen.

Maar had hij dat echt pas kunnen doen als er een eindvoorstel klaar ligt? Dat de AOW'ers worden getroffen had hij toch al veel eerder kunnen zien en concluderen? Ik vraag me af of het allemaal waar is wat die meneer verteld hoor.

Nou ja dat is erg moeilijk te zeggen natuurlijk want je weet niet de precieze inhoud van die plannen, niet wat er besproken is en niet wat er in Wilders' hoofd om is gegaan. Ik ken de precieze achterliggende redenen niet.

Persoonlijk denk ik dat het voor alle drie de partijen zo belangrijk was hier uit te komen dat ze er veel langer mee zijn doorgegaan dan ze normaal gesproken zouden hebben gedaan. Dat ze koste wat het kost er uit wilden komen en daarom 7 weken hebben onderhandeld en niet 2.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  mzcharlotte za 21 apr 2012 - 4:04

Rood schreef:Los het maar op, kinders
En nu vind ik het eigenlijk wel mooi geweest, met dat kinderachtige gedoe. Ga het maar oplossen, met z’n allen in Den Haag. Probeer er maar uit te komen, en kom niet jammerend bij de kiezer om raad vragen. Het volk heeft in 2010 zijn mening gegeven, en als het volk in 2012 zijn mening zou geven, zou er ongetwijfeld veel veranderen in de samenstelling van de kamer, maar de kern zou hetzelfde zijn: ongeveer de helft stemt ‘links’, en de andere helft stemt ‘rechts’, en het vormen van een coalitie zal heel moeilijk zijn, zo niet onmogelijk.

Laten we onze politici dwingen eruit te komen, en te doen waar we ze voor gekozen hebben: op basis van consensus verstandig beleid uitstippelen. Luisteren naar elkaar. Polderen. Ja, Polderen. Ook gij, Geert. Ook gij. Als Henk en Ingrid je lief zijn. Dan, in 2014, geven wij, de kiezers, ons oordeel wel weer. We zijn toch zeker Italië niet.

Nou hier voel ik inderdaad wat voor.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte za 21 apr 2012 - 4:05

тыквашка schreef:Nou ja dat is erg moeilijk te zeggen natuurlijk want je weet niet de precieze inhoud van die plannen, niet wat er besproken is en niet wat er in Wilders' hoofd om is gegaan. Ik ken de precieze achterliggende redenen niet.

Heb jij ook gelijk in, daarom vraag ik me af of het CBS met een statement gaat komen. Want ik hoorde toch twee compleet verschillende verhalen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 4:06

Haha, wat is Diederikje toch een lul. Die doet niet eens zijn best om genuanceerd te zijn. Wat een verschil met Cohen zeg.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:06

тыквашка schreef:Tja, je kunt veel over Wilders zeggen, maar ik denk wel dat hij om de goede redenen uit dit overleg is gestapt.
Die 3% eis uit Brussel kende hij al twee maanden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:07

Antibes schreef:
Rood schreef:Ik vind dit echt niet tof :-(. De manier waarop Wilders zó slim, maar zó vals, weer al die populistische taal uitkraamt. Je zou 'm toch.

Erg he.. Ik denk echt dat Wilders hier sterker uitkomt. Hij heeft zijn best gedaan, hij heeft zich een aantal maanden kunnen bewijzen als redelijk stabiele semi-coalitie partner...

Voor politieke partijen zal het wel duidelijk zijn dat hij onbetrouwbaar gebleken is, juist door deze aanpak van het zo lang eens zijn, met de afzonderlijke maatregelingen instemmen en niet durven door te zetten. Maar voor de simpele PVV stemmer? Ik vrees van niet.. Die zullen slechts zien dat PVV heel hard zijn best heeft gedaan, maar uiteindelijk toch gekozen heeft voor het volk en niet alleen zijn rechtse punten, maar ook zijn links economische punten "trouw" gebleven is.

Ik houd mijn hart vast.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb echt het idee dat er behoorlijk wat zwevende kiezers op hem zullen stemmen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 4:08

Rood schreef:
тыквашка schreef:Tja, je kunt veel over Wilders zeggen, maar ik denk wel dat hij om de goede redenen uit dit overleg is gestapt.
Die 3% eis uit Brussel kende hij al twee maanden.

Ja, maar het belang voor de pvv, cda en de vvd om er uit te komen was erg groot, ik denk echt dat ze er daarom zo lang mee door zijn gegaan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Puk za 21 apr 2012 - 4:09

Antibes schreef:Haha, wat is Diederikje toch een lul. Die doet niet eens zijn best om genuanceerd te zijn. Wat een verschil met Cohen zeg.

Hij heeft ook helemaal rode konen van opwinding, haha!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 4:10

Puk schreef:
Antibes schreef:Haha, wat is Diederikje toch een lul. Die doet niet eens zijn best om genuanceerd te zijn. Wat een verschil met Cohen zeg.

Hij heeft ook helemaal rode konen van opwinding, haha!

Ik vind het voor hem best zielig dat hij in Nederland woont, volgens mij is de Amerikaanse verkiezingsstrijd meer zijn ding.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:11

Antibes schreef:Die zullen slechts zien dat PVV heel hard zijn best heeft gedaan, maar uiteindelijk toch gekozen heeft voor het volk en niet alleen zijn rechtse punten, maar ook zijn links economische punten "trouw" gebleven is.
Zo simpel brengt hij het inderdaad. Een statement dat Henk en Ingrid en hun vader en moeder snappen, waar ze respect voor zullen hebben en uit sympathie toch weer voor Wilders zullen gaan. Als Rutte dit goed doet, heb ik wel hoop dat een deel van de PVV-stemmen uiteindelijk weer naar de VVD zullen gaan. Maar ja, de vraag is hoe Ruttes imago hieruit komt. Verhagen moet in ieder geval weg, en plaatsmaken voor een betrouwbaar gezicht. Ik zeg Van Haersma Buma.

Het is een zooitje.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:11

Jop schreef:Stiekem hoop ik op een samenwerking tussen SP en PVV smile
Meen je dat nou?

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 4:12

Net ook weer commentaar vanuit Brussel: "als Nederland al op gaat houden het braafste jongetje van de klas te zijn, dan gaat het elders in Europa ook uit de hand lopen"..

Ik hoop ECHT dat we er toch uit kunnen komen. Ik ben echt heel bang voor de consequenties voor heel Europa als we niet aan die eis gaan voldoen. En ik denk dat dat er wel aan zit te komen, want er is geen meerderheid meer voor die 3% nu.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 21 apr 2012 - 4:13

Antibes schreef:

Erg he.. Ik denk echt dat Wilders hier sterker uitkomt. Hij heeft zijn best gedaan, hij heeft zich een aantal maanden kunnen bewijzen als redelijk stabiele semi-coalitie partner...

Voor politieke partijen zal het wel duidelijk zijn dat hij onbetrouwbaar gebleken is, juist door deze aanpak van het zo lang eens zijn, met de afzonderlijke maatregelingen instemmen en niet durven door te zetten. Maar voor de simpele PVV stemmer? Ik vrees van niet.. Die zullen slechts zien dat PVV heel hard zijn best heeft gedaan, maar uiteindelijk toch gekozen heeft voor het volk en niet alleen zijn rechtse punten, maar ook zijn links economische punten "trouw" gebleven is.

Ik houd mijn hart vast.

Ik hou mijn hart niet vast. Er is geen hond die meer wil samenwerken met de PVV. CDA heeft hier nog jaren hartzeer van, de VVD beseft zich nu hoe ongelooflijk onbetrouwbaar de PVV is en alle andere partijen gaan sowieso niet met de PVV in zee. Nederland is een polderland, dus de enige manier om te regeren is samenwerken. De SP heeft ook weleens 25 zetels gehad, maar omdat niemand met ze wil samenwerken, komen ze toch in de oppositie. Dus ook al stijgt de PVV qua zetels, dan nog geef ik ze weinig kans. Ik denk trouwens ook dat ze nooit heel veel winst kunnen maken, het politieke landschap is ook niet zó veranderlijk dat ineens heel veel liberalen of linkse stemmers nu overstappen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:14

Nieuws:

Verworpen Catshuisakkoord: 14,2 miljard bezuinigen, tekort in 2013 2,8%, lage btw +1%, hoge btw +2%, aow op 66 in 2015, nullijn ambtenaren. Ook in verworpen Catshuisakkoord: 9 euro eigen bijdrage per recept.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 4:15

Rood schreef:
Antibes schreef:Die zullen slechts zien dat PVV heel hard zijn best heeft gedaan, maar uiteindelijk toch gekozen heeft voor het volk en niet alleen zijn rechtse punten, maar ook zijn links economische punten "trouw" gebleven is.
Zo simpel brengt hij het inderdaad. Een statement dat Henk en Ingrid en hun vader en moeder snappen, waar ze respect voor zullen hebben en uit sympathie toch weer voor Wilders zullen gaan. Als Rutte dit goed doet, heb ik wel hoop dat een deel van de PVV-stemmen uiteindelijk weer naar de VVD zullen gaan. Maar ja, de vraag is hoe Ruttes imago hieruit komt. Verhagen moet in ieder geval weg, en plaatsmaken voor een betrouwbaar gezicht. Ik zeg Van Haersma Buma.

Het is een zooitje.

Ik weet het niet, ik vind dat Rutte het nog steeds wel goed aanpakt. Ik vond het net wel een beetje onvolwassen zwarte-pieten richting PVV. Maar als ik daarna de toelichting van Wilders hoor, ben ik wel blij dat hij en Verhagen zo duidelijk een eerste reactie gegeven hebben.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het staat met de CDA op het moment. Pff, ik wil gewoon peilingen haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte za 21 apr 2012 - 4:15

Rood schreef:Maar ja, de vraag is hoe Ruttes imago hieruit komt.

Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af. Wilt hij overigens na het juist afhandelen van de lopende zaken nog wel verder in de politiek. Ik vond dat hij een aangeslagen indruk maakte en hij gaf dat ook wel aan (het persoonlijk op te vatten). Het lijkt me ook wel een blunder om na zeven weken intensief overleg met een eindvoorstel te komen om dan ineens toch net die handtekening niet te krijgen. Je gaat jezelf toch afvragen of je het niet eerder had kunnen zien aankomen, hij leek er alle vertrouwen in te hebben. Hij heeft hier absoluut niet nonchalant over gedaan. Ik heb geen VVD gestemd, maar ik heb eigenlijk best wel vertrouwen in Rutte als leider.

Ik vind het ook een zooitje en ben hevig teleurgesteld in de politiek.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:16

Stef Blok (fractievoorzitter VVD) zegt: "Nu is eerst de kiezer aan het woord." Nou, dikke kans op verkiezingen. Sad

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte za 21 apr 2012 - 4:18

Antibes schreef:Ik vond het net wel een beetje onvolwassen zwarte-pieten richting PVV.

Verhagen is overduidelijk kwaad op Wilders. Van Rutte vond ik het wel meevallen, het was meer een observering dat W op 't laatste moment de handdoek in de ring had gegooid dan een persoonlijke mening.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 4:19

SuperGrover schreef:
Antibes schreef:

Ik houd mijn hart vast.

Ik hou mijn hart niet vast. Er is geen hond die meer wil samenwerken met de PVV. CDA heeft hier nog jaren hartzeer van, de VVD beseft zich nu hoe ongelooflijk onbetrouwbaar de PVV is en alle andere partijen gaan sowieso niet met de PVV in zee. Nederland is een polderland, dus de enige manier om te regeren is samenwerken. De SP heeft ook weleens 25 zetels gehad, maar omdat niemand met ze wil samenwerken, komen ze toch in de oppositie. Dus ook al stijgt de PVV qua zetels, dan nog geef ik ze weinig kans. Ik denk trouwens ook dat ze nooit heel veel winst kunnen maken, het politieke landschap is ook niet zó veranderlijk dat ineens heel veel liberalen of linkse stemmers nu overstappen.

Dank voor de geruststelling.. Wink Toch ben ik er niet helemaal zeker van hoor.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 4:21

mzcharlotte schreef:
Antibes schreef:Ik vond het net wel een beetje onvolwassen zwarte-pieten richting PVV.

Verhagen is overduidelijk kwaad op Wilders. Van Rutte vond ik het wel meevallen, het was meer een observering dat W op 't laatste moment de handdoek in de ring had gegooid dan een persoonlijke mening.

Ik bedoelde ook meer zij samen. Wat betreft Rutte overstijgt die keer op keer mijn verwachtingen qua stabiliteit, rust, nuance en toch ook zelfvertrouwen in dit soort situaties. Aan het begin vond ik hem toch wel jong en niet heel sterk overkomen, maar ik vind dat hij het echt wel goed aanpakt alle lastige situaties die hij op zijn bord krijgt. Ik hoop dat de VVD hier ook alleen maar beter uitkomt, als het aan mij zou liggen in ieder geval wel.

Laatst aangepast door Antibes op za 21 apr 2012 - 4:22; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:22

Eens met SuperGrover, ik volg je, maar op het moment denk ik alleen nog maar in rampscenario's. In verkiezingen waar de PVV 30 zetels krijgt en de SP ook en dat PvdA zegt: o, dan vullen wij wel aan met 16. :affraid:

HELP!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:23

Antibes schreef:Ik weet het niet, ik vind dat Rutte het nog steeds wel goed aanpakt. Ik vond het net wel een beetje onvolwassen zwarte-pieten richting PVV. Maar als ik daarna de toelichting van Wilders hoor, ben ik wel blij dat hij en Verhagen zo duidelijk een eerste reactie gegeven hebben.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het staat met de CDA op het moment. Pff, ik wil gewoon peilingen haha!
+1.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: