Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

+8
Bazinga
Antibes
Puk
piene1983
ellibre
May
Atelier Madame
Pompoen
12 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. Empty Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 1:59

Volgens de NOS zijn de besprekingen in het Catshuis waarschijnlijk geklapt:

Catshuisoverleg is mislukt'

Wilders vertrekt uit Catshuis
NOS
Toegevoegd: zaterdag 21 apr 2012, 13:56
Update: zaterdag 21 apr 2012, 14:53
Geert Wilders is vertrokken bij het Catshuis. Even voor 14.30 uur reed de auto met de PVV-leider weg. Wat de reden voor zijn vertrek is, is nog niet bekend.

De onderhandelaars van CDA, VVD en PVV vergaderden vandaag voor het eerst in het weekend. Om 13.00 uur kwamen de drie bij elkaar.

Op tafel lagen de doorrekeningen die het Centraal Planbureau van de bezuinigingsplannen heeft gemaakt.

Zijdelings
Het kabinet moet maximaal 16 miljard bezuinigen om het begrotingstekort terug te dringen tot 3 procent. Dat is de norm die in Europa is afgesproken. De drie partijen begonnen de gesprekken zeven weken geleden.

De SGP is zijdelings bij de onderhandelingen betrokken. De christelijke partij heeft twee zetels in de Tweede Kamer en is mogelijk nodig om de kabinetsplannen aan een kamermeerderheid te helpen.

SGP-leider Van der Staaij is de afgelopen weken zeker twee keer door premier Rutte bijgepraat.

Zou het echt?! En zouden we dan nieuwe verkiezingen krijgen? Ik hoop het wel!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. Empty Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

Bericht  Atelier Madame za 21 apr 2012 - 2:04

Oeii, dat zou de val de de regering wel eens kunnen betekenen. Weet niet of met de huidige economische malaise een stuurloos land wel zo goed is..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt. Empty Re: Zou het? Besprekingen Catshuis geklapt.

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 2:07

Dat is inderdaad wel de keerzijde van het verhaal, op zich is het wel noodzakelijk dat er maatregelen worden doorgevoerd.
Maar dit kabinet is nogal 'pennywise poundfoolish', ze kijken wat mij betreft soms echt niet verder dan hun neus lang is, denken een kwartje te kunnen bezuinigen maar bedenken niet dat de gevolgen daarvan een euro kosten.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 2:08

Speculatie he. Ik wacht nog even verdere berichtgeving af want je weet het maar nooit.
Op zich zou ik nieuwe verkiezingen niet eens zo'n ramp vinden.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 2:09

Megara schreef:Speculatie he. Ik wacht nog even verdere berichtgeving af want je weet het maar nooit.
Op zich zou ik nieuwe verkiezingen niet eens zo'n ramp vinden.

Ja, 't zal mij ook benieuwen of dit echt klopt. Er zijn nog geen officiële verklaringen gegeven, dus denk dat we het dan pas zeker weten.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 2:21

Om 16.15 uur start een persconferentie.

Gast
Gast

Bericht  May za 21 apr 2012 - 3:02

Het is wel bijna zeker dat de onderhandelingen geklapt zijn. Rutte en Wilders geven apart van elkaar op hetzelfde moment een persconferentie en dat gebeurd bijna altijd als er een kabinet gevallen is.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:04

Ik wilde even weggaan, maar ik blijf nu wel even zitten. Ergens was dit te verwachten. Niet heel handig, maar anderzijds nieuwe verkiezingen zijn ook niet verkeerd.

Gast
Gast

Bericht  ellibre za 21 apr 2012 - 3:04

Ben ook benieuwd wat dit voor gevolgen heeft. En mochten er nieuwe verkiezingen komen, dan hoop ik toch echt dat de SP niet de grootste partij wordt. Daar moet ik echt niet aan denken.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  piene1983 za 21 apr 2012 - 3:09

Verkiezingen in deze onzekere tijden... Erg jammer, ben een beetje bang dat een bepaalde partij dan wel eens heel groot zou kunnen worden en dat is naar mijn mening zeker in sociaal opzicht geen prettig idee. Wilders is weggelopen? Dat was natuurlijk te verwachten, had het eigenlijk al veel eerder verwacht!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:14

Bang ben ik allang niet meer. Ik heb continu op de grootste partij gestemd, omdat zij mij het meeste aanspraken. En het is elke keer hommeles geweest. Wat kan er nog erger?

Ergens vind ik dat het tijd wordt voor een links kabinet. Maar kunnen zij waarmaken wat ze beloven? Het zijn beloften en beloften kunnen niet nagekomen worden, door verplichtingen aan andere landen. Zelfs als ze zeggen dat we eerst moeten kijken naar ons eigen land, onze eigen 'armoede', voor we gaan geven aan andere landen, zelfs dan kunnen we dat niet nakomen. Want er zijn bedragen die overgemaakt moeten worden naar o.a. Brussel. Daar ontkomen we gewoon niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:16

Dit was te verwachten. Ik ben heel benieuwd naar de verdere afwikkeling.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:26

Als Wilders nou eens van het toneel verdwijnt dan kan Beatrix de troon omwisselen met Willem Alexander. Hallo nieuw tijdperk, hopen we dan. Al staat er dan vast wel weer een andere idioot op. Ik ben heel benieuwd naar de afwikkeling van deze mislukking.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:27

Ik zou echt heel blij zijn met verkiezingen.

Hopelijk weer een wat meer links georiënteerd kabinet, en minder asociale maatregelen. Zou heerlijk zijn!

Gast
Gast

Bericht  Puk za 21 apr 2012 - 3:28

Ik kan maar 1 ding denken en dat is: EINDELIJK!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 3:29

тыквашка schreef:Zou het echt?! En zouden we dan nieuwe verkiezingen krijgen? Ik hoop het wel!

Dat vind ik eigenlijk vrij dom, heb je de persconferentie net gekeken? Onze staatsschuld stijgt met 70 miljoen per dag als we niets doen. Enig idee hoelang (en hoeveel extra kosten ze meebrengen) nieuwe verkiezingen gaan duren?

Laatst aangepast door Antibes op za 21 apr 2012 - 3:32; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 3:32

Ik zou het overigens wel interessant vinden hoor, kunnen we zien wat een zooitje links ervan zou maken. De eigen afspraken met Brussel verbreken, consequenties dat andere landen waar het veel en veel slechter gaat helemaal niet meer gaan hervormen.

Iemand recent nog een peiling van Maurice de Hond gezien trouwens? Staat links er zoveel beter voor dan een aantal maanden terug?

*ik ga even naar Wilders luisteren
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 3:32

Ja je hebt gelijk, die uitroep was mij ingegeven door mijn gevoel dat ik dit kabinet al vanaf het begin af aan niet zie zitten.

Maar ik hoop écht dat ze in staat zijn, het kabinet én de kamer samen om maatregelen te nemen om te zorgen dat wij niet als land ten onder gaan.
Ik hoop nog steeds op verkiezingen, maar liever niet overhaast en niet ten koste van alles.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Puk za 21 apr 2012 - 3:33

Antibes schreef:
тыквашка schreef:

Dat vind ik eigenlijk vrij dom, heb je de persconferentie net gekeken? Onze staatsschuld stijgt met 70 miljoen per dag als we niets doen. Enig idee hoelang (en hoeveel extra kosten ze meebrengen) nieuwe verkiezingen gaan duren?

Dom? Een mening is nooit dom..........om maar ff met een cliché te smijten;-)

Laatst aangepast door Puk op za 21 apr 2012 - 3:34; in totaal 1 keer bewerkt
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 3:33

Antibes schreef:Ik zou het overigens wel interessant vinden hoor, kunnen we zien wat een zooitje links ervan zou maken. De eigen afspraken met Brussel verbreken, consequenties dat andere landen waar het veel en veel slechter gaat helemaal niet meer gaan hervormen.

Iemand recent nog een peiling van Maurice de Hond gezien trouwens? Staat links er zoveel beter voor dan een aantal maanden terug?

Alsof dit geen zooitje is..
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 3:34

Ben eigenlijk bang dat de PVV hier nog sterker uitkomt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:34

De VVD had 3 zetels extra gekregen, antibes.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:35

Ik ben er niet blij mee!

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 21 apr 2012 - 3:35

Puk schreef:
Antibes schreef:
тыквашка schreef:

Dom? Een mening is nooit dom..........

Haar reactie is volgens mij net zo goed door gevoel ingegeven als de mijne. Ik ben niet dom, dat weet ik gelukkig zelf ook wel. En mijn reactie was bovendien toen het nieuws nét bekend was. De financiële gevolgen waren niet hetgeen wat ik toen in gedachten had, maar het feit dat ik niet tevreden ben over dit kabinet, niet tevreden ben over de besluiten die ze nemen en inderdaad, zoals Minneke al zegt, graag een stuk linkser kabinet zou willen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes za 21 apr 2012 - 3:35

тыквашка schreef:
Antibes schreef:Ik zou het overigens wel interessant vinden hoor, kunnen we zien wat een zooitje links ervan zou maken. De eigen afspraken met Brussel verbreken, consequenties dat andere landen waar het veel en veel slechter gaat helemaal niet meer gaan hervormen.

Alsof dit geen zooitje is..

Dit natuurlijk wel, maar ik vind de coalitie en de maatregelen an sich geen zooitje. Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, maar het was wel een grondige, duidelijke strategie.

En ik denk echt dat er heel hard orde op zaken moet worden gesteld en dat struisvogelpolitiek a la "we willen niet gehoorzamen aan de eis uit Brussel" wel een zooitje op zou leveren..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: