Voorkeur voor een meisje
+36
Thunder
Tania
Susan
Flip Fluitketel
Parisienne
Annemie
Printje
Didi
PapillonRose
Alyssa
Lindsya
*Troela*
Fearie
M@niek
SarahKey
Ugly Betty
Muppetje
Happydobby
Bruintje Beer
Rush
Caroow
Shy
Puggle
_Lana_
Bolleke
Annie24
Viva
Darius
Roodkapje
Joss1
piene1983
Rouge
Monte
Lejow
Paper Crown
Aimee
40 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Voorkeur voor een meisje
Muppetje schreef:TBIB schreef:Ik had geen voorkeur.
Mijn schoonfamilie daarintegen wel... Die vonden dat ik een meisje moest krijgen want ik was ab-so-luut geen jongensmama en ik zou dat helemaal niet leuk vinden
Das helemaal belachelijk
Ja, nogal.
Toen A. een jongen bleek te zijn kreeg de stiefbroer van mijn man nog een meisje (de 4e, terwijl ze o zo graag een jongen wilde) en er werd toen gezegd dat we maar moesten ruilen omdat ik een meisje leuker vond en hun dan een jongen zouden krijgen.
Dat was uiteraard een "grapje" maar na steeds dezelfde opmerkingen hoefde ik (en mijn trouwens ook niet) er niet om te lachen...
Gast- Gast
Bij de eerste had ik totaal geen voorkeur, was allang blij dat ik uberhaupt zwanger ben geworden! Ik ben dol op mijn zoon en kan me ook niet voorstellen dat mijn eerste een meisje zou zijn geweest! Dit keer had ik ook geen voorkeur, ik had het super gevonden als het een jochie zou zijn, nog zo'n miniventje, een broertje voor mijn zoon.. zag het helemaal voor me! Mijn man had toch wel lichte voorkeur voor een meisje, omdat hij dan de eerste in 4 of 5 generaties is die een dochter krijgt!! We krijgen dus idd een dochter en ben hier ook heel blij mee! Maar het heeft me echt totaal niets uitgemaakt.. Ik zal blij zijn als ik mijn kindje gezond en wel over 3 maanden in mijn armen heb, ik weet van dichtbij dat het ook anders kan!!
Gast- Gast
Voordat ik zwanger was wilde ik heel graag een meisje. Toen we met 17 weken
zagen dat het een jongetje was was ik zoo blij! Na 2 jaar kregen we een kindje en het kon me geen klap schelen wat het was.
Ik shop me suf aan stoere jongenskleertjes en ik kan niet wachten tot z'n haren gaan groeien zodat ik er wat moois van kan maken!
Wat me soms wel s opvalt is de reactie van mensen. Als er een meisje is geboren staan ze bijna te springen en als het een jongetje is is het een beetje een lauw ' oh ja, wat leuk'
zagen dat het een jongetje was was ik zoo blij! Na 2 jaar kregen we een kindje en het kon me geen klap schelen wat het was.
Ik shop me suf aan stoere jongenskleertjes en ik kan niet wachten tot z'n haren gaan groeien zodat ik er wat moois van kan maken!
Wat me soms wel s opvalt is de reactie van mensen. Als er een meisje is geboren staan ze bijna te springen en als het een jongetje is is het een beetje een lauw ' oh ja, wat leuk'
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Ik vond mezelf ook echt een meisjesmama en had wel een lichte voorkeur. Toen we bij de 20 weken echo hoorden dat het een jongetje was moest ik wel even wennen. Ik een jongetje?
Maar nu ons mannetje er is zou ik hem natuurlijk nooit meer willen missen, al blijf ik bijv. meisjeskleren wel veel en veel leuker vinden. Maar voor de rest.
We hebben ook niet echt een jongen jongen, hij is eigenlijk erg rustig en houdt helemaal niet zo van die echte wilde jongensdingen.
Maar nu ons mannetje er is zou ik hem natuurlijk nooit meer willen missen, al blijf ik bijv. meisjeskleren wel veel en veel leuker vinden. Maar voor de rest.
We hebben ook niet echt een jongen jongen, hij is eigenlijk erg rustig en houdt helemaal niet zo van die echte wilde jongensdingen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
De schoonmoeder van mijn collega had 2 jongens en wilde toch graag nog een kindje in de hoop dat het een meisje zou zijn,maar ze werd toen zwanger van een drieling, 3 jongens. ( waar er 1 van is overleden).
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn voorkeur ging eerlijk gezegd ook uit naar een meisje. Een jongen zou net zo welkom zijn, maar had dan toch even moeten omschakelen. Meisjesdingen doen leek me heerlijk, daar keek ik echt naar uit! Waarschijnlijk omdat ik uit een meisjesgezin kom en zelf een echt meisje-meisje ben. Vond het jongensgezin van mijn tante altijd helemaal niks!
Ik heb nu een dochter die van auto's, treinen, graafmachines tractors en hijskranen houdt!
Ik heb nu een dochter die van auto's, treinen, graafmachines tractors en hijskranen houdt!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
En mijn zoon houdt van roze en van theeserviesjes...
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:En mijn zoon houdt van roze en van theeserviesjes...
hahahaha hier nog zo eentje. Hij vindt het leuk om met mijn tas rond te sjouwen en bij zijn vriendinnetje loopt hij met een roze kroontje en roze glittervleugels rond..
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Darius schreef:En mijn zoon houdt van roze en van theeserviesjes...
hahahaha hier nog zo eentje. Hij vindt het leuk om met mijn tas rond te sjouwen en bij zijn vriendinnetje loopt hij met een roze kroontje en roze glittervleugels rond..
ooh ik hoop dat mijn zoontje ook zo wordt Mijn vriend loopt constant te verkondigen dat hij later profvoetballer wordt, en ik zou het zo gaaf vinden als hij straks gewoon op ballet wil
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Jolicious schreef:Ik vind dat altijd zo'n luxeprobleem.. Dat er daadwerkelijk vrouwen zijn die over de zeik zijn dat er een piemeltje aan zit , snap ik helemaal niks van. Wees blij dat je kind gezond is, die mensen beseffen volgens mij al niet half wat voor 'luxe' dat is.
+1 !
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
TBIB schreef:Ik had geen voorkeur.
Mijn schoonfamilie daarintegen wel... Die vonden dat ik een meisje moest krijgen want ik was ab-so-luut geen jongensmama en ik zou dat helemaal niet leuk vinden
Mijn schoonmoeder had al meisjes kleding in huis We hebben een dvd van de geslachtsbepaling laten maken en daarmee zijn we ook bij haar+haar vriend langsgeweest. We zeiden niets en opeens drukte ze de dvd op pauze, liep naar de tv en ging aan staan wijzen dat we een meisje kregen. Helemaal door het dolle heen was ze (mijn vriend heeft 1 broertje en 8 neefjes. Verder geen meisjes in de familie) Helaas moesten we haar uit haar droom halen toen we vertelden dat er toch echt een piemeltje aanhing en het een jongetje was *neeeee, dat was de navelstreng volgens haar *
Ze stond nog nét niet te huilen, maar leuk vond ze het niet. Later kwam de aap uit de mouw: ze had al wat meidenkleertjes gekocht omdat ze er heilig van overtuigd was dat deze generatie (dus de kindjes van haar 2 zonen + al die neefjes) allemaal meisjes zouden worden.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Jolicious schreef:Ik vind dat altijd zo'n luxeprobleem.. Dat er daadwerkelijk vrouwen zijn die over de zeik zijn dat er een piemeltje aan zit , snap ik helemaal niks van. Wees blij dat je kind gezond is, die mensen beseffen volgens mij al niet half wat voor 'luxe' dat is.
+1
Ik had trouwens geen voorkeur.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Helemaal mee eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Aimee schreef:Printje schreef:Darius schreef:En mijn zoon houdt van roze en van theeserviesjes...
ooh ik hoop dat mijn zoontje ook zo wordt Mijn vriend loopt constant te verkondigen dat hij later profvoetballer wordt, en ik zou het zo gaaf vinden als hij straks gewoon op ballet wil
hhahaha ik hoop ook echt dat hij niet op voetballen wil, vind dat zo'n vreselijke sport hahaha laat hem idd maar lekker op ballet gaan hahaa
Printje- Lady Post-a-lot
Arden schreef:
En een oud-klasgenootje van me uit Amerika is nu ook zwanger van haar eerste en die heeft meerdere malen op FB een status gehad over dat ze zo graag een meisje wilde. Heb ze even opgezocht "YIKES! Chinese gender chart says boy... praying it is wrong!" "I sooo hope this baby is a girl, just saw two little boys and I would be really sad if I have a boy" en er was er nog 1 waar heel veel mensen over vielen maar die heeft ze verwijderd. Een paar weken geleden schreef haar man in haar status dat ze een jongen kregen maar dat zij er niets over wilde zeggen dus het niet bekend had gemaakt. En nu sinds vorige week weten ze dat ze tóch een meisje krijgen, althans dat lijkt nu op echo's. Ik hoop dat het een wake-up call is geweest voor haar dat ze eerst dacht dat ze een zoon kreeg...
Die had ik persoonlijk echt van Facebook gegooid, denk ik.
Susan- Lady Post-a-lot
Mama1985 schreef:Ik had geen voorkeur, wel een voorgevoel en die bleek bij allebei te kloppen.
Merk wel dat dochter echt naar papa toe trekt, en zoon mijn knuffelkont is
Even mezelf quote. Ik had geen voorkeur, maar mijn oma wel! Toen zoon was geboren was ze helemaal verliefd, maar was jammer dat het geen meid was. Ik vond het wel extra bijzonder dat de 2e een meisje was, en mijn oma er nog is en dat ze zo haar 4 geslacht nog een keer mee mocht maken. ( Oma heeft nu 4x een 4 geslacht gehad, mijn moeder dus 3 keer en ik 2 keer)
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
+1, en een meisje willen voor het shoppen en het tutten nou dat doe ik wel samen met m'n vriendinnen
Gast- Gast
Printje schreef:Darius schreef:En mijn zoon houdt van roze en van theeserviesjes...
Mijn zoontje houdt ook van roze en zou het liefst van kamer ruilen met z'n zusje. Verder kun je ook heel goed met hem tutten hoor. Hij vindt haartjes kammen, zalfjes smeren enz. helemaal geweldig.
Ik had geen voorkeur, beide keren niet. En ik vind het ook heel erg als mensen zwaar teleurgesteld zijn als ze een jongetje krijgen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Arden schreef:
En een oud-klasgenootje van me uit Amerika is nu ook zwanger van haar eerste en die heeft meerdere malen op FB een status gehad over dat ze zo graag een meisje wilde. Heb ze even opgezocht "YIKES! Chinese gender chart says boy... praying it is wrong!" "I sooo hope this baby is a girl, just saw two little boys and I would be really sad if I have a boy" en er was er nog 1 waar heel veel mensen over vielen maar die heeft ze verwijderd. Een paar weken geleden schreef haar man in haar status dat ze een jongen kregen maar dat zij er niets over wilde zeggen dus het niet bekend had gemaakt. En nu sinds vorige week weten ze dat ze tóch een meisje krijgen, althans dat lijkt nu op echo's. Ik hoop dat het een wake-up call is geweest voor haar dat ze eerst dacht dat ze een zoon kreeg...
Die had ik persoonlijk echt van Facebook gegooid, denk ik.
+1.
Ik googelde in de tijd dat ik voor ivf-pgd ging voor een gezond kindje naar ervaringen en dan kwam ik vaak zat uit op sites waarin mensen zo'n traject in het buitenland doorliepen om een meisje te krijgen ipv een jongen. Dat vond ik altijd zo bizar. Heb je dan niet heel hard een reality check nodig?
Gast- Gast
Dat is idd een 'luxe'. Veel mensen staan daar helemaal niet bij stil, maar zó vanzelfsprekend is een gezond kind niet.Roodkapje schreef:Jolicious schreef:Ik vind dat altijd zo'n luxeprobleem.. Dat er daadwerkelijk vrouwen zijn die over de zeik zijn dat er een piemeltje aan zit , snap ik helemaal niks van. Wees blij dat je kind gezond is, die mensen beseffen volgens mij al niet half wat voor 'luxe' dat is.
+1 !
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Wij hadden in het begin het gevoel dat het een meisje zou zijn, kon me ook echt niet voorstellen dat een jongen leuk was, erg he:oops: Als iemand zei dat ze dacht dat we een jongetje kregen vond ik dat ook niet leuk om te horen. Vanaf 20weken sloeg dat gevoel helemaal om en was ik ervan overtuigd een jongen te krijgen, en zo was het ook. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik een meisje net zo leuk zou vinden, want vind een jongetje zo leuk! Als ik aan het winkelen ben voor de kleine denk ik wel eens qua kleertjes is er voor een meisje toch net wat meer variatie.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Ik had bij mijn eerste zwangerschap een voorkeur voor een meisje, maar dat kwam er uit voort dat ik een heel sterk voorgevoel (ik wist het eigenlijk zeker) had dat het een meisje zou worden. En wat je krijgt, is natuurlijk altijd het leukste .
Bij de laatste heb ik eerst gedacht dat het een jongen was en toen een meisje en mijn voorkeur wisselde mee.
Ik hoop dat ik ooit ook nog een zoon krijg. Maar vooral hoop ik natuurlijk dat ik ooit nog zwanger kan raken en blijven.
Bij de laatste heb ik eerst gedacht dat het een jongen was en toen een meisje en mijn voorkeur wisselde mee.
Ik hoop dat ik ooit ook nog een zoon krijg. Maar vooral hoop ik natuurlijk dat ik ooit nog zwanger kan raken en blijven.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hahha, geweldig toch! Zullen we een speelgoedruil doen?! Genoeg roze meidendingen hier..Printje schreef:Darius schreef:En mijn zoon houdt van roze en van theeserviesjes...
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb ook een vriendin die het nog steeds (ze is inmiddels ruim 38w) moeilijk vindt dat ze een zoon krijgt i.p.v. een dochter. Ze had altijd gedacht een meidengezin te krijgen en vindt zichzelf totaal geen jongetjesmoeder (ik vind dat trouwens wel!). Toen ze zag dat ze een jongetje kregen en dat meerdere malen bevestigd werd, heeft ze het er echt heel moeilijk mee gehad. Ik vond het op een gegeven moment wel ver gaan, heb dat ook tegen haar gezegd. Toen kwam ik 6 weken later vertellen dat wij een meisje verwachten.. ze is echt weken stikjaloers geweest. Nu heeft ze het wel een plekje gegeven, maar ze hoopt nog steeds geen piemeltje te zien bij de geboorte. Zo jammer vind ik dat! Geniet nou toch van de zwangerschap en het feit dat je zwanger kunt zijn en een gezond kind in je hebt. Kan er soms echt boos van worden..
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Er stond een keer een artikel hierover in de Flair, daar stond de tekst van het geboortekaartje bij van degene die het artikel had geschreven en dat begon zo:
Graag hadden wij hier de geboorte van onze zoon aangekondigd. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.
Dan spoor je toch ook niet, als je zo de geboorte van je dochter aankondigt? Oké, het was wel in een andere tijd, eind jaren zestig geloof ik, maar dan nog.
Graag hadden wij hier de geboorte van onze zoon aangekondigd. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.
Dan spoor je toch ook niet, als je zo de geboorte van je dochter aankondigt? Oké, het was wel in een andere tijd, eind jaren zestig geloof ik, maar dan nog.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Voorkeur jongen of meisje?
» Voorkeur jongen /meisje?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Voorkeur voor mama
» Cadeau voor een meisje van 2
» Voorkeur jongen /meisje?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Voorkeur voor mama
» Cadeau voor een meisje van 2
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: