Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

+23
Atelier Madame
Sorrento
Summerlovin
SoGood
litllejoy
Rebecca
Tiana
Rush
Muurvlindertje
VanillaRose
lyke
Siem
Lilypie
lief-boefje
Arwyn
MissD
applestar
Niki
Curious
nina
Blond
Sweet Sylvana
ekiaam87
27 plaatsers

Pagina 9 van 17 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 9 Empty Re: Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 8:02

applestar schreef:
Razz_ schreef:Ik heb na het avondeten (groentelasagne) nog een kop bouillon op en ik ga nu nog even leren en dan vroeg naar bed !
Morgen heb ik examen !!! En goeie god wat ben ik zenuwachtig !

Komt goed! Heb vertrouwen!

Wat lief ! Dankje Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 9 Empty Re: Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012

Bericht  lief-boefje wo 4 apr 2012 - 8:13

Hier ook 2 goede dagen achter de rug, helaas wel ongesteld, dus zwaarder dan normaal ,lastig wegen!

Gisteren:

Alleen maar thee en wat appelsap hele dag door.

ontb: Glutenvrije 1 boterham rosbief 1 beschuitje kaas, Thee

Td: rijstewafel 20+ komijnenkaas

Lu: 2 Gv boterhammen 20+komijnenkaas en rosbief +Banaan

Td: Appel + Bouillion

Di: Nasi met weinig pindasaus en 1 stukje kroepoek

Td: worteltjes en cracker

Vandaag:

Ontb: 1 gv boterham hagelslag

td: worteltjes

lu: 2 gv boterhammen 20+komijnenkaas en runderkookworst + Banaan en sinnassappel

Td: rijstewafel en 1 gv boterham met runderkookworst ( aten erg laat savonds)

Di: geb aardappels, vis en gek.worteltjes

Td: appel en thee,misschien handje oven-naturelchips.

Ik hoop al een kilo of 2,5 kwijt te zijn incl vorige week dat ik al aan het lijnen was. Ik ga zondag wegen.
lief-boefje
lief-boefje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 43
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rebecca wo 4 apr 2012 - 8:31

Razz_ schreef:Ik heb na het avondeten (groentelasagne) nog een kop bouillon op en ik ga nu nog even leren en dan vroeg naar bed !
Morgen heb ik examen !!! En goeie god wat ben ik zenuwachtig !

Veel succes!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Blond wo 4 apr 2012 - 8:53

Zo, weer terug van de sportschool! Goede reden om vaker op woensdagavond te gaan, er liep een mega lekker ding rond :-)

Daarna nog een paar partjes appel genomen en net een glas verse jus d'orange. Volgens mijn calorieën teller zit ik zo vandaag op de 1350 cal. Het zullen er wel ietsje meer zijn, maar alsnog dus goed bezig.

Morgen bedrijfskunde, dat vind ik altijd lastig. Vers brood, lekker beleg. Dan neem ik toch snel ipv 2 boterhammen er 4. Meestal sla ik dan wel mijn middagtussendoortje over.

@Razz, veel succes!

Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Curious wo 4 apr 2012 - 10:11

Veel succes razz morgen!!

Goed om te horen dat het bij de meeste goed gegaan is de afgelopen dagen! Voor degene die het nog lastig hadden: morgen weer een dag, en dus nieuwe kansen! Ik weet t, een dooddoener, maar denk dat je het het beste zo kan zien. Vanuit mezelf weet ik dat ik me doodongelukkig kan voelen als het niet lukt, en eigenlijk heeft dat helemaal geen zin, behalve goede voornemens maken (en aan houden) voor de volgende dag!

Mijn dag gister toch nog afgesloten met een softijsje met discodip. Mijn vriend stelde voor een stuk te wandelen en een ijsje te scoren. Heb wel een klein softijsje genomen, en aangezien ik daar ook 3 km voor gewandeld heb, vond ik dat dat wel mocht. Ik kwam gister uiteindelijk aan de 1800 kcal, en dat is heel prima denk ik om op gewicht te blijven (mijn doel).

Vandaag:
O: breaker breakfast
L: peperkoek, banaan, twee volkoren crackers en drinkbouillon.
T: rijstewafel met 30+kaas en dieethalvarine
D: pannenkoeken met stroop, en 200gram salade.
T: yoghurt met lijnzaad en honing

Volgens mn app 1450 kcal. Aan de weinige kant dus om op gewicht te blijven. Maar ik denk dat het voor mij goed is om door de weeks wat strenger te zijn, zodat ik in het weekend wat extra's mag. In het weekend eten we vaak 1 dag frietjes, en vaak is er wel een feestje met allerlei lekkere dingen. Dan kom ik vaak over de 2000kcal heen, dus lijkt me dat dat dan weer compenseert met doordeweeks??
Of mag dat zo niet bekeken worden?

Succes allemaal weer morgen!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  VanillaRose wo 4 apr 2012 - 10:46

Heb even een vraagje aan degenen die ook calorieën bijhouden. Wat houden jullie aan per dag? Ik probeer rond de 1200 te blijven maar zie hier hogere getallen. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Ben ik benieuwd naar. Ik probeer wel echt om er niet onder te komen want heb gemerkt dat ik dan niet afval. In het weekend kan ik me er niet altijd aan houden en word het soms meer, rond de 1400-1500.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 10:57

VanillaRose schreef:Heb even een vraagje aan degenen die ook calorieën bijhouden. Wat houden jullie aan per dag? Ik probeer rond de 1200 te blijven maar zie hier hogere getallen. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Ben ik benieuwd naar. Ik probeer wel echt om er niet onder te komen want heb gemerkt dat ik dan niet afval. In het weekend kan ik me er niet altijd aan houden en word het soms meer, rond de 1400-1500.

Je kunt ook te weinig eten, dan val je ook niet af.. Het is natuurlijk ook belangrijk wat je doet op een dag; werk je in de zorg of heb je een kantoorbaan? Op 1200 calorieen zou ik persoonlijk flauwvallen. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je puur gezonde dingen eet het helemaal niet erg is om 1700/1800 calorieen binnen te krijgen. Plus dat je dit niet de rest van je leven vol kunt houden lijkt me? Kans is groot dat het er dan weer aan komt als je meer gaat eten..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 18:11

@Razz, succes vandaag!

@Vr, ik probeer tussen de 1200 en 1500 calorieën aan te houden. Te weinig eten is niet goed. Je lichaam gaat dan in reservestand.

Ik heb goed last van mijn keel, maar ga het vandaag toch proberen. We vieren vandaag Pasen met de kinderen op school, dus ik hoef maar weinig te praten en kan ook lekker op tijd naar huis.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy wo 4 apr 2012 - 19:47

Gisteravond naar de sauna geweest, de bedoeling was een maaltijdsalade maar het is uiteindelijk toch iets anders geworden (niet goed Cry ).

Dit is m'n lijstje van gisteren:
O: 2 creamcrackers leverpate en 1 creamcracker slankie
T: Kiwi
L: 2 donker volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren
T: 25 gram noten
D: Vooraf: 3,5 gamba in look. Hoofd: Rundsate met satesaus, frietjes en ananas (heb wel weinig frietjes op, maar de satesaus is ook niet echt goed)

Heb het idee dat dit even geen beste week wordt. Vanaf volgende week ga ik echt serieus starten heb ik besloten, aangezien ik zaterdagavond ook nog uiteten moet voor m'n vaders verjaardag.

M'n lijstje voor vandaag (is de bedoeling):
O: 2 creamcrackers leverpate en 1 creamcracker slankie
T: Kiwi
L: 2 donker volkoren boterhammen met kaas
T: Appel
A: Pasta met een saus van peultjes, champignons, knoflook en witte wijn

Vandaag ga ik proberen weer wat meer te drinken en mits het weer het toe laat wil ik vanavond nog een uur gaan snel lopen. Hoop dat het dus niet gaat regenen.

Wat wel heel goed gaat... Normaal drink ik elke dag wel iets van alcohol, maar sinds afgelopen maandag heb ik nog maar 1 glaasje rode wijn op!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Rush wo 4 apr 2012 - 19:49

Ontbijt voor 9 uur is weer gelukt! Ik heb nog steeds geen koekjes gehad, al 5 dagen niet! Gisteren wel een split-ijsje, maar dat moet kunnen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Arwyn wo 4 apr 2012 - 20:35

Zo, er wordt hier echt veel gekletst! Ik kan het gewoon niet bijhouden, haha.

Liv: Hoe voel je je nu? Ik hoop weer wat beter!

Razz: Succes met je examen!

Wat betreft calorieën tellen: is 1350 niet een beetje weinig? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je op een goede manier af wil vallen, je rond de 1500 per dag moet eten, of zit ik er nu helemaal naast? Ik tel ze trouwens niet, maar probeer gewoon van de ongezonde tussendoortjes af te blijven. Zo doe ik het nu een paar weken en tot nu toe gaat dat goed.

Denk dat ik vandaag de Wii er weer eens even bij wil pakken, als die het nog doet Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 23:22

Nou dames ik ben geslaagd !! Very Happy Scheelt weer een hoop stress haha

Ik stond vandaag op de weegschaal en ik ben gewoon 1,5 kilo afgevallen?! Wel een beetje raar wat in het weekend woog ik meer dan ik dan (kwam door m'n menstruatie) en nu zit ik op mijn "normale" gewicht. In feite ben ik niks afgevallen maar toch wel 1,5 kilo lichter. Wazig haha

Tot nu toe gegeten :
2 crackers met 30+ kaas
een hard bruin broodje (zo'n driehoekje met zaadjes) met 30+ kaas, komkommer en sla
en zo ga ik nog een kiwi eten

qua drinken :
een mok Optimel
een kop thee
kop koffie
en een half glas cola light

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 4 apr 2012 - 23:34

Ik merk nu al aan m`n buik dat ik geen koekjes/lekkers meer eet! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 23:47

Fijn Rush ! Hier zitten de meeste kilo's die teveel zijn ook grotendeels aan m'n buik. Maar meestal gaat dat bij mij het minst hard. Als ik afval zie je dat het eerst aan mijn gezicht en bovenbenen

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 4 apr 2012 - 23:50

Razz_ schreef:Fijn Rush ! Hier zitten de meeste kilo's die teveel zijn ook grotendeels aan m'n buik. Maar meestal gaat dat bij mij het minst hard. Als ik afval zie je dat het eerst aan mijn gezicht en bovenbenen
Het begint met een beetje m`n buik en dan snel m`n borsten. Daarna gaat het wel geleidelijk :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 4:31

Nou, ik "leef" nog en daar is ook alles mee gezegd. Ik heb nu een lang weekend vrij en ben er ook aan toe.

Gast
Gast

Bericht  Blond do 5 apr 2012 - 5:52

@Liv: veel beterschap! Lekker uitrusten nu, en hopelijk ben je dinsdag weer lekker opgeknapt.

@ Rush: ik merk het ook altijd heel snel aan mijn buik.

@ Razz: You go girl!!

Vandaag een redelijke dag gehad. Als lunch toch wel drie boterhammen gegeten, en een klein stukje paasbrood. Wel 's middags mijn tussendoortje overgeslagen en op de fiets naar mijn werk gegaan (en daar had ik spijt van, damn wat een tegenwind!!).
Als avondeten een pistolet met zalm en kop verse tomatensoep. Dus dat compenseert de lunch.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  applestar do 5 apr 2012 - 5:53

goede avond!

@_razz: Gefeliciteerd!! Viel het mee of tegen?

@Rush: Bij mij zie je het de eerste dagen ook heel snel aan mijn buik. De weken daarna alleen op de weegschaal en pas na een week of 6 gaan meestal andere het ook zien. En zelf vind ik dat ik het altijd ook heel laat zie.

Al heb ik nu nog niet echt het idee dat ik ben afgevallen, misschien stom.

@:

Vandaag een lekker hectisch dagje op het werk. Kindjes waren erg onrustig en dan verloopt de dag ook niet heel erg rustig. Veel rennen en vliegen en weinig rust, hahah.
Qua eten ging het helemaal super. Heb nu al mijn collega's verteld dat ik weer 'streng' aan de lijn ben. Helpt wel hoor! Mijn collega's zijn echte snoepkonten en als het kan snoepen ze de hele dag door. Nu waren ze ook weer in hun pauzae naar de liddl gegaan maar hadden ze voor mij fruit meegenomenGezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 9 827601
Dat vond ik wel erg lief:

Mijn eetlijstje:
Ont: Maaltijdreep weight care + melk
Td: 2 kiwi's en 6 glazen groene thee
Lun: 1 bruin hard broodje met filet american + raukost en een cup a soep kip + halve eierkoek
Td: plakje ontbijtkoek, appel + 7 glazen groene thee
Av: Tartaartje met sperziebonen. Aardappels heb ik laten staan aangezien die verbrand warenGezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012 - Pagina 9 166342

Ik ga denk straks of nog een stuk fruit of een bakje yoghurt nemen. Ook wilde ik gaan sporten maar mijn darmen zitten mij zodanig in de weg Sad Dat ik dat vanavond even laat schieten. Kijk wel of buikspieren wel gaan lukken!

Morgen ook weer een druk dagje en dan lang weekend. Hoop dat ik nog even een gaatje vind om hier te reageren en anders reageer ik zaterdag weer uitgebreid op jullie!

liefs,
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Arwyn do 5 apr 2012 - 6:08

Razz: Gefeliciteerd!

Rush: Fijn dat je al zo snel verschil merkt! Dat heb ik dus echt niet..

Liv: Nogmaals beterschap!

Chance: Boterhammen vind ik toch echt niet slecht hoor. Je kunt beter een extra boterham eten dan die overslaan en 's middags koekjes gaan snaaien! Alsnog wel dat tussendoortje eten hoor, het is juist goed om de boel aan het werk te laten. Heb ergens gelezen dat je ongeveer om de 2,5 uur moet eten.

Applestar: Kindjes kunnen dan vermoeiend zijn hè! Soms hebben ze gewoon zo'n dag. Kun je niks aan doen, dan blijven ze gewoon druk!
Wel fijn dat je collega's je zo goed steunen, dat scheelt heel erg!
Ik zie trouwens bij jou de Weightcare reep staan, doe je dat elke ochtend?

Hier wel een prima dagje volgens mij. Heb alleen de Wii overgeslagen.. Embarassed Qua eten wel prima dacht ik.
Ontbijt: Schaaltje All Bran + 100ml melk.
Geen tussendoortje, was laat met ontbijt.
Lunch: 3 volkoren knäckebrödjes, 2 met Philedelphia light en 1 met Slankie smeerkaas.
Tussendoor: Liga milkbreak koekjes. Voelde me even rot, zin in wat lekkers en dit leek me dan nog de minst slechte keuze, haha.
Avondeten: Hutspot met extra groente en een gehaktbal. Als toetje een half schaaltje appel/kaneel vla.
Verder de hele dag thee gedronken, drink eigenlijk nooit wat anders, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Blond do 5 apr 2012 - 7:11

Ja ik weet dat ik eigenlijk dat tussendoortje wel zou moeten nemen. Ik had alleen nog geen trek toen ik pauze nam (15.30), en toen bedacht ik dat ik hem wel kon nemen voordat ik naar huis ging. Maar toen had ik ook nog geen trek en ben ik het vergeten.

Nu ga ik lekker sinaasappels persen smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 7:19

Hallo dames! Vandaag voor het eerste een traktatie af moeten slaan sinds ik op dieet ben, haha. En iedereen maar pushen. Nee ik hoef écht niet. Sowieso mocht ik het niet hebben omdat er melk in zat, dat slaat ook wel gemakkelijker af Very Happy

Ontbijt:
Schaaltje yoghurt, volkoren cracker met aardbeienjam

Tussendoor:
Plak ontbijtkoek

Lunch:
250 gram yoghurt met een banaan en kiwi en 2 lepels kellogs er doorheen

Tussendoor:
Appel & Eierkoek

Avondeten:
Spinazie, puree & slavink

Ik mag straks nog iets eten, en heb ook echt reuze honger. Hele hectische en drukke dag gehad op het werk dus enorm veel gelopen. Eigenlijk een peer, maar die zijn nog niet rijp en ik heb al 3 stuks fruit gehad, haha! Misschien neem ik straks cracotte of cracker met lekker beleg, vind dat ik dat wel mag.

Gast
Gast

Bericht  Sorrento do 5 apr 2012 - 7:26

Kan/mag ik nog meedoen aan dit topic?
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 7:26

Sorrento schreef:Kan/mag ik nog meedoen aan dit topic?

Natuurlijk smile

Gast
Gast

Bericht  Sorrento do 5 apr 2012 - 7:36

Yay, fijn smile

Ik moet zeggen dat ik niet heel goed begin:

O: 1 droge boterham
L: 2 broodjes kipfilet + grote beker melk
T: Pakje Oreo-koekjes, á 4 stuks
D: 2 broodjes kipfilet + glas Spa Orange

Ik was vandaag niet helemaal fit en had geen zin om goed voor mezelf te zorgen, haha. Ga zo nog even een kommetje groentesoep opwarmen en wat vers geperste sap van de ah drinken, dan kom ik tenminste nog een beetje aan mijn vitamines vandaag.

Morgen ga ik beter mijn best doen!
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  Rebecca do 5 apr 2012 - 9:04

O irritant, Pippa, als mensen zo pushen
Bij mij was het juist andersom...Ik vierde vandaag mijn verjaardag met mijn klas en al veel te veel gesnoept. Toen was er nog wat over, dus dat zette ik op de bar, maar stopte ook nog iets in mijn mond (als je dan eenmaal in die flow zit...moeilijk om te stoppen!). Mijn collega begon meteen Rebecca foei en deed de deksel dicht Very Happy . Daarna braaf niks meer genomen.

Net nog wel lekker geaquaobict, dus iig wat calorietjes verbrand!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 17 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: