Plannen Yes-Forum
+30
Muis
Mees
Gizmo
dyingbride
Summerlovin
Tinus
Roza
Jade
Elysia
luisa
Twellie
Guusje
Susan
Toet
Jeanette
Pompoen
patjuhhh
_Mashimaro_
TGR
loura
Atelier Madame
Monte
Penny Blossom
Bubbelicious
Lady Starstruck
Sweety
Caresses
Zininzon
Marin
Rush
34 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Plannen Yes-Forum
Rush schreef:En ik kan me dat goed voorstellen. Ik lees mee op Viva en merk dat het soms heel verhelderend werkt als er reacties komen die anders zijn of feller. Hier mondt dat direct uit in een ruzie of gedonder omdat het zo 'ons kent ons' is. Soms vind ik dat wel jammer. Maargoed, daar verander je nu al niks meer aan!Germini schreef:Bubbelicious schreef:Ik zelf denk dat er best veel meiden tussen zitten die onbekend zijn, en niet zoveel posten omdat, als ik voor mezelf spreek, het heel erg een ons kent ons cultuur is. Misschien als er meer gereageerd zou worden op 'onbekende' forummers, deze zich sneller zouden laten horen dan wat ze nu doen. En als je soms leest hoe de reacties van bepaalde mensen zijn dan durf je niet eens meer iets te zeggen.
Heel vaak denk ik, nou ik durf daar niet eens wat van te zeggen want dan krijg ik een hele lading commentaar over me heen. En dan komen nu de argumenten, ja je zit op een openbare fiorum. Dan moet je maar niets plaatsen want je mag je mening geven. Tuurlijk is dat zo, maar dat is dan wel voor mij een reden om niets te plaatsen.
Snappen jullie het een beetje?
Hier kan ik mij wel een beetje in vinden.
Inderdaad, anders is heel goed! Het heeft geen nut om een topic te openen als de antwoorden je niet aan staan. Maar het gaat om de manier waarop. Je mag best fel zijn, maar wel met goede argumenten. Ik ben zeker niet vies van discussie, maar wel op een goede manier.
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Het is ingekakt omdat het meeste gebeurt in het dagcafé of bij de zwangeren en mama's.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
loura schreef:Germini schreef:Bubbelicious schreef:Ik zelf denk dat er best veel meiden tussen zitten die onbekend zijn, en niet zoveel posten omdat, als ik voor mezelf spreek, het heel erg een ons kent ons cultuur is. Misschien als er meer gereageerd zou worden op 'onbekende' forummers, deze zich sneller zouden laten horen dan wat ze nu doen. En als je soms leest hoe de reacties van bepaalde mensen zijn dan durf je niet eens meer iets te zeggen.
Heel vaak denk ik, nou ik durf daar niet eens wat van te zeggen want dan krijg ik een hele lading commentaar over me heen. En dan komen nu de argumenten, ja je zit op een openbare fiorum. Dan moet je maar niets plaatsen want je mag je mening geven. Tuurlijk is dat zo, maar dat is dan wel voor mij een reden om niets te plaatsen.
---
---.
Dit denk ik inderdaad ook... Het is best moeilijk om er toch tussen te komen omdat de meeste elkaar al kennen. Ik kom hier ook al sinds 2005 maar omdat ik niet heeel veel post ben ik gewoon niet zo bekend. Ik merk dat er sneller word gereageerd op bekende dan onbekende. Dat is jammer.
Hier herken ik mezelf wel in.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
_Mashimaro_ schreef:loura schreef:Germini schreef:Bubbelicious schreef:Ik zelf denk dat er best veel meiden tussen zitten die onbekend zijn, en niet zoveel posten omdat, als ik voor mezelf spreek, het heel erg een ons kent ons cultuur is. Misschien als er meer gereageerd zou worden op 'onbekende' forummers, deze zich sneller zouden laten horen dan wat ze nu doen. En als je soms leest hoe de reacties van bepaalde mensen zijn dan durf je niet eens meer iets te zeggen.
---
---.
Dit denk ik inderdaad ook... Het is best moeilijk om er toch tussen te komen omdat de meeste elkaar al kennen. Ik kom hier ook al sinds 2005 maar omdat ik niet heeel veel post ben ik gewoon niet zo bekend. Ik merk dat er sneller word gereageerd op bekende dan onbekende. Dat is jammer.
Hier herken ik mezelf wel in.
+1
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10
TGR schreef:Het is ingekakt omdat het meeste gebeurt in het dagcafé of bij de zwangeren en mama's.
Ok het lijkt me duidelijk, er gaat een slot op het dagcafé en de Pijler zwangerschap en Mama's wordt verwijderd! De oplossing !
Ik vind het wel lekker 'vertrouwd' als ik eerlijk ben en eigenlijk bevalt het me wel zo op deze manier. Wat niet betekend dat ik geen nieuwe mensen wil, maar meer dat ik het niet erg vind zoals het nu gaat. Maar nieuwe aanwas is altijd leuk!
Wat de mensen schrijven over bekende en onbekende forummers klopt volgens mij wel een beetje, iedereen die hier 'bekend' is heeft een eigen plekje verworven in de groep en heeft zo zijn eigen functie. We hebben de spring-in-'t-veldjes de nerds, de serieuzen, de ik-kom-je-redden-girls en ga zo maar verder. Als je nieuw bent zul je je inderdaad een plekje moeten veroveren in de groep en je ergens tussen al die onderlinge banden zien te proppen. Dit is natuurlijk normaal in het 'echte' leven ook zo alleen op het internet en dan met name op grote fora niet zo heel gebruikelijk, dat zijn meer los-vast-los-verbanden terwijl dit hier niet meer zo'n los verband is omdat mensen elkaar al járen 'kennen' en jaren van hun leven met elkaar gedeeld hebben.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Pompoen, ik eis een topic waarin je alle forumsters in zo`n hokje plaatst
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
TGR schreef:Het is ingekakt omdat het meeste gebeurt in het dagcafé of bij de zwangeren en mama's.
Dit klopt wel een beetje. Opzich niks mis mee, maar als je daar niet mee leest, mis je al de helft van het forum heb ik zo'n idee.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Rush ik ben aan het werk maar wapp me even als je tijd hebt, nr staat op mijn fb.
Gast- Gast
Ga ik dat eens even doenZusje schreef:Rush ik ben aan het werk maar wapp me even als je tijd hebt, nr staat op mijn fb.
Rush- Lady Post-a-lot
Voor hen die vinden dat er verschil is tussen bekenden en onbekenden. Zolang jullie niet reageren, blijven jullie onbekenden. Kun je anderen niet kwalijk nemen. Daarnaast denk.ik dat het echt jullie gevoel is of angst om een keer tegengesproken te worden. Iedereen begon ooit als nieuw en onbekend en de mensen die jullie bekend noemen (ik spreek zelf liever van actief) is het ook gelukt. Sommigen van hen zijn er nog maar heel kort.
Schuif het dus niet af maar kijk ook naar jezelf. Gewoon posten.
Gast- Gast
God, ik ben ook afgemaakt in het begin hier haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Pompoen, ik eis een topic waarin je alle forumsters in zo`n hokje plaatst
Ik heb een keer zo'n soort topic erover geopend.
https://yescafe.actieforum.com/t21120-the-membership-life-cycle-of-yescafe
Gast- Gast
Smikkell schreef:Voor hen die vinden dat er verschil is tussen bekenden en onbekenden. Zolang jullie niet reageren, blijven jullie onbekenden. Kun je anderen niet kwalijk nemen. Daarnaast denk.ik dat het echt jullie gevoel is of angst om een keer tegengesproken te worden. Iedereen begon ooit als nieuw en onbekend en de mensen die jullie bekend noemen (ik spreek zelf liever van actief) is het ook gelukt. Sommigen van hen zijn er nog maar heel kort.
Daar heb je wel een goed punt Smik
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Er is trouwens niets geheim hoor, haha.
Ik heb van Zusje te 'horen' gekregen dat er helaas geen website gaat komen omdat de enthousiasme ontzettend groot was, maar toen het puntje bij paaltje kwam, kwam er niets binnen. Wel wil ze proberen om het forum om te zetten naar een .com of .nl adres en de boel een beetje opleuken en dat er reclame voor gemaakt kan worden. Alleen moet het dan los van Yes, dus moet er een webadres/forumnaam verzonnen worden.
Suggesties zijn altijd welkom. Ik heb al beloofd om mee te denken
Ik heb van Zusje te 'horen' gekregen dat er helaas geen website gaat komen omdat de enthousiasme ontzettend groot was, maar toen het puntje bij paaltje kwam, kwam er niets binnen. Wel wil ze proberen om het forum om te zetten naar een .com of .nl adres en de boel een beetje opleuken en dat er reclame voor gemaakt kan worden. Alleen moet het dan los van Yes, dus moet er een webadres/forumnaam verzonnen worden.
Suggesties zijn altijd welkom. Ik heb al beloofd om mee te denken
Rush- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Voor hen die vinden dat er verschil is tussen bekenden en onbekenden. Zolang jullie niet reageren, blijven jullie onbekenden. Kun je anderen niet kwalijk nemen. Daarnaast denk.ik dat het echt jullie gevoel is of angst om een keer tegengesproken te worden. Iedereen begon ooit als nieuw en onbekend en de mensen die jullie bekend noemen (ik spreek zelf liever van actief) is het ook gelukt. Sommigen van hen zijn er nog maar heel kort.
Helemaal mee eens! Ik was tot een jaar geleden ook niet zo actief, nu post ik gewoon wat ik wil, of daar nou wel of niet op gereageerd wordt. Je moet er voor jezelf ook niet zo'n issue van maken, er hoeft toch niet op iedere post een reactie te komen? En over dat tegengesproken worden.. Iedereen wordt wel eens tegengesproken, ook bekende forummers. Het is maar net hoe jij daar weer op reageerd en de discussie aangaat, dat heeft niks met bekend of onbekend te maken.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Zoals ik al eerder heb gepost, ben ik helemaal niet bang van een discussie. Maar als je al vantevoren weet hoe bepaalde mensen gaan reageren dan heb je niet altijd zin om je ertussen te mengen. En als je dat wel doet, dan heb je ook vaak nog dat daar niet gereageerd op wordt. En ik zeg ook niet dat ik stop met posten, maar het is wel minder. En natuurlijk heb je gelijk dat het ook aan jezelf ligt. Maar het zou wel helpen als het forum je zou helpen door actief te reageren naar 'onbekende' mensen.
Bubbelicious- Prater
Rush schreef:God, ik ben ook afgemaakt in het begin hier haha!
Ja gek hé, jij presenteerde je als een soort semi-gangstermeisje
Overigens vind ik het juist leuk om te zien hoe sommige nieuwe forummers snel actief zijn en 'meedraaien' op het forum, het is ook maar net wat je zelf wil.
Gast- Gast
Hahahaha. Dat was ik ook!Reva schreef:Rush schreef:God, ik ben ook afgemaakt in het begin hier haha!
Ja gek hé, jij presenteerde je als een soort semi-gangstermeisje
Overigens vind ik het juist leuk om te zien hoe sommige nieuwe forummers snel actief zijn en 'meedraaien' op het forum, het is ook maar net wat je zelf wil.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Pompoen, ik eis een topic waarin je alle forumsters in zo`n hokje plaatst
Haha, het lastige is alleen dat sommigen dat als een belediging zullen opvatten en anderen wel eigenlijk half in het ene en half in het andere hokje passen en dan heb je ook nog mensen als TGR die je in een bepaald hokje zou willen plaatsen en dan doet ze op een dag iets waardoor je hele kijk veranderd en er niets meer van lijkt te kloppen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Dat ervaar ik niet zo. Ik reageer ook op nieuwe mensen en zie ook dat anderen dat doen. Er zijn mensen waar ik niet op reageer, maar dat heeft niets te maken met hun aantal posts of bekendheid, maar met onderwerpen, gedrag en/of niveau.Bubbelicious schreef:Smikkell schreef:Voor hen die vinden dat er verschil is tussen bekenden en onbekenden. Zolang jullie niet reageren, blijven jullie onbekenden. Kun je anderen niet kwalijk nemen. Daarnaast denk.ik dat het echt jullie gevoel is of angst om een keer tegengesproken te worden. Iedereen begon ooit als nieuw en onbekend en de mensen die jullie bekend noemen (ik spreek zelf liever van actief) is het ook gelukt. Sommigen van hen zijn er nog maar heel kort.
Zoals ik al eerder heb gepost, ben ik helemaal niet bang van een discussie. Maar als je al vantevoren weet hoe bepaalde mensen gaan reageren dan heb je niet altijd zin om je ertussen te mengen. En als je dat wel doet, dan heb je ook vaak nog dat daar niet gereageerd op wordt. En ik zeg ook niet dat ik stop met posten, maar het is wel minder. En natuurlijk heb je gelijk dat het ook aan jezelf ligt. Maar het zou wel helpen als het forum je zou helpen door actief te reageren naar 'onbekende' mensen.
Er zijn een aantal nieuwe mensen met een leuke, frisse mening die er toch aardig snel tussen zijn gekomen. Gewoon door te posten en er te zijn.
Met er tussen zijn gekomen bedoel ik dat ze door jullie nu als bekenden zouden worden bestempeld.
Gast- Gast
Oh maar ik zeg ook niet dat specifiek jij dat doet, maar meer in het algemeen.
Ik vind trouwens ook dat je niet moet gaan posten om maar 'actief' te worden. Ik vind wel dat je iets aan het forum moet toevoegen. Ik kan ook elke dag iets bijzonders op internet zoeken en dat hier gaan plaatsen, maar of iedereen daar nou op zit te wachten? Maar ik ga proberen om meer te posten/reageren en kijken hoe dat gaat.
Ik vind trouwens ook dat je niet moet gaan posten om maar 'actief' te worden. Ik vind wel dat je iets aan het forum moet toevoegen. Ik kan ook elke dag iets bijzonders op internet zoeken en dat hier gaan plaatsen, maar of iedereen daar nou op zit te wachten? Maar ik ga proberen om meer te posten/reageren en kijken hoe dat gaat.
Bubbelicious- Prater
Ik denk ook dat het meer om de inhoud van een post gaat, niet om de persoon.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Tuurlijk moet je niet posten om het posten, maar daar waar je nu denkt ik post maar niets want... zou je best je mening kunnen laten horen en wél posten, toch?Bubbelicious schreef:Oh maar ik zeg ook niet dat specifiek jij dat doet, maar meer in het algemeen.
Ik lees ook nergens dat je het tegen of over mij had, maar ik reageer dan ook alleen vanuit mezelf. Voor anderen kan ik niet spreken Kan alleen zeggen wat ik zelf zie en ervaar.
Gast- Gast
Dat denk ik dus ook.Toet schreef:Ik denk ook dat het meer om de inhoud van een post gaat, niet om de persoon.
Gast- Gast
Je kan natuurlijk ook topics openen n.a.v. nieuwsberichten die je gelezen hebt. Je hoeft het niet als nieuws te plaatsen zeg maar.Bubbelicious schreef:Oh maar ik zeg ook niet dat specifiek jij dat doet, maar meer in het algemeen.
:-)
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Spreek je veel mensen van het forum buiten het forum om?
» Zaterdagavond plannen
» Toekomst(plannen)..
» Weekend!! Plannen?
» Vrijdagavond plannen
» Zaterdagavond plannen
» Toekomst(plannen)..
» Weekend!! Plannen?
» Vrijdagavond plannen
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: