Plannen Yes-Forum
+30
Muis
Mees
Gizmo
dyingbride
Summerlovin
Tinus
Roza
Jade
Elysia
luisa
Twellie
Guusje
Susan
Toet
Jeanette
Pompoen
patjuhhh
_Mashimaro_
TGR
loura
Atelier Madame
Monte
Penny Blossom
Bubbelicious
Lady Starstruck
Sweety
Caresses
Zininzon
Marin
Rush
34 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Plannen Yes-Forum
Jouw naam is mij wel opgevallen Kenya. Ik denk alleen dat mensen sneller een beeld bij je krijgen op het moment dat je ook persoonlijke dingen deelt zoals verhalen en/ of foto's.
Gast- Gast
Kenya schreef:Ik herken het toch wel. Al kom ik hier al 'n jaar of zes, ik heb ook nog nooit het idee gehad dat ik er echt 'tussen' ben gekomen. Ik post dan ook niet dagelijks nee, maar reageer(de) toch wel redelijk vaak. Het is gewoon lastig om ergens tussen te komen als veel mensen elkaar al kennen, dat is ook IRL zo natuurlijk. Alleen maakt het mij verder vrij weinig uit.
Maar n.a.v. jouw post vraag ik me toch af:
Wat is 'er tussen komen' dan wel eigenlijk? En wat heeft het voor toevoeging?
Want ik (her)ken jou echt wel en zie je gewoon als een forummer die met enige regelmaat reageert, zeker in topics over reizen en andere dingen die je interesseren. Ik zie jou niet als iemand die er niet 'bij zou horen' ofzo.
Maar wat is dan toch precies dat 'tussen komen?'
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
luisa schreef:Tuinstoel schreef:Nieuwe mensen zijn altijd welkom, maar ik vind het ons-kent-ons-cultuurtje hier juist heel fijn. Ik ken van veel mensen hun achtergrond en van mij zal ook wel het een en ander bekend zijn en dat kan helpen bij het advies geven aan elkaar / ondersteunen. Ik vind het echt een gezellig forum, bij Viva bijvoorbeeld vind ik het maar eng .
Maar het is toch ook niet gek dat juist door ons kent ons sfeer nieuwen het lastig kunnen vinden om er tussen te komen? Met name denk ik als je weinige persoonlijke post waardoor je ook niet snel bekend wordt.
Vind ik ook niet gek hoor, maar ik zei dit even los daarvan. Kan me voorstellen dat er een drempel is, maar ik vind niet dat hier nieuwe mensen buitengesloten worden. Juist het tegenovergestelde als het vergelijk met andere fora.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
ik ben het wel met je eens dat je als nieuwe er vanzelf wel tussenkomst door gewoon mee te posten en ook dat het vaak gewoon een gevoel is wat nieuwen hebben. Ik denk ook zeker niet dat mensen bewust worden genegeerd, maar onbewust denk ik wel dat de bekendere meer reacties krijgen
Ik vind dit zelf overigens niet zo'n probleem, kom hier ook niet genoeg, maar er is kennelijk vaker aangegeven dat nieuwen een dergelijke ervaring hebben. Dan vind ik het eigenlijk jammer dat dit veel afgedaan wordt met is je eigen gevoel en moet je meer posten.
Maar goed, het is zeker geen drama en m.i ook niet iets waar opgelet moet worden ofzo, en al helemaal niet beschuldigend bedoeld. Ik zie het eerder als de keerzijde van ons kent ons.
Ik vind dit zelf overigens niet zo'n probleem, kom hier ook niet genoeg, maar er is kennelijk vaker aangegeven dat nieuwen een dergelijke ervaring hebben. Dan vind ik het eigenlijk jammer dat dit veel afgedaan wordt met is je eigen gevoel en moet je meer posten.
Maar goed, het is zeker geen drama en m.i ook niet iets waar opgelet moet worden ofzo, en al helemaal niet beschuldigend bedoeld. Ik zie het eerder als de keerzijde van ons kent ons.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Luisa, jij hebt zelf bijvoorbeeld nog geen 1000 posts (dus niet heel veel), maar jou 'herken' ik wel echt.
Voor Kenya geldt hetzelfde, maar ik weet ook dat ze voorheen iemand anders was, maar dan weet ik weer niet wie.
Voor Kenya geldt hetzelfde, maar ik weet ook dat ze voorheen iemand anders was, maar dan weet ik weer niet wie.
Gast- Gast
Zusje schreef:Jouw naam is mij wel opgevallen Kenya. Ik denk alleen dat mensen sneller een beeld bij je krijgen op het moment dat je ook persoonlijke dingen deelt zoals verhalen en/ of foto's.
Klopt, foto's deel ik over het algemeen niet (niet waar ik zelf opsta in ieder geval), dus dat voegt dan toch minder toe. Qua verhalen ben ik in het verleden uber-persoonlijk geweest. Dat doe ik nu ook niet meer, maar ook toen zorgde dat er niet voor dat ik 'ertussenkwam'. Maar zoals gezegd is dat voor mijn persoonlijk ook niet van belang. Ik snap alleen wel dat anderen dat ook zo kunnen voelen/merken.
Tsja, en jij bent de enige forumster die mij IRL heeft gezien, dus ik zou voor jou toch zeker wel moeten opvallen, hahaha.
Gast- Gast
Marin schreef:Kenya schreef:Ik herken het toch wel. Al kom ik hier al 'n jaar of zes, ik heb ook nog nooit het idee gehad dat ik er echt 'tussen' ben gekomen. Ik post dan ook niet dagelijks nee, maar reageer(de) toch wel redelijk vaak. Het is gewoon lastig om ergens tussen te komen als veel mensen elkaar al kennen, dat is ook IRL zo natuurlijk. Alleen maakt het mij verder vrij weinig uit.
Maar n.a.v. jouw post vraag ik me toch af:
Wat is 'er tussen komen' dan wel eigenlijk? En wat heeft het voor toevoeging?
Want ik (her)ken jou echt wel en zie je gewoon als een forummer die met enige regelmaat reageert, zeker in topics over reizen en andere dingen die je interesseren. Ik zie jou niet als iemand die er niet 'bij zou horen' ofzo.
Maar wat is dan toch precies dat 'tussen komen?'
Ik denk dat dat ook komt doordat veel forummers ook gemeet hebben en daardoor een beter beeld van elkaar hebben. Met jou is er natuurlijk wel een link omdat we een tijdje in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Er tussen komen is dan ook denk ik meer opgenomen worden in de hele groep ofzo. Hmm, hoe moet ik dat nou uitleggen... Ohja, in bijvoorbeeld topics met rijtjes (wie vind jij de liefste/raarste/oudste/weetikveelwatste) forummer wordt ik bijvoorbeeld nooit genoemd. Nogmaals, dat vind ik verder niet erg ofzo, want dat is niet mijn doel. Maar er is gewoon een bepaalde 'kliek'.
Gast- Gast
luisa schreef:ik ben het wel met je eens dat je als nieuwe er vanzelf wel tussenkomst door gewoon mee te posten en ook dat het vaak gewoon een gevoel is wat nieuwen hebben. Ik denk ook zeker niet dat mensen bewust worden genegeerd, maar onbewust denk ik wel dat de bekendere meer reacties krijgen
helemaal mee eens
en
als je het wél vervelend vind zul je inderdaad meer moeten posten/persoonlijker worden/meer foto's plaatsen
ik heb daar geen behoefte aan, dus vind ik mijn positie hier prima zo
Gast- Gast
Ik vind het heel moeilijk inschatten wanneer je een bekende forummer bent en wanneer niet.
De meeste namen herken ik vaak wel en dan kijk ik naar het aantal posts en dan denk ik 'wow, dat zijn er niet eens zoveel en toch herken ik diegene'.
Ik heb ook nooit het idee gehad dat ik een bekende ben hier, maar het maakt mij eigenlijk niet veel uit of en hoe er op mij gereageerd wordt.
Maar het is logisch dat hoe vaker je post hoe meer mensen je zullen herkennen.
De meeste namen herken ik vaak wel en dan kijk ik naar het aantal posts en dan denk ik 'wow, dat zijn er niet eens zoveel en toch herken ik diegene'.
Ik heb ook nooit het idee gehad dat ik een bekende ben hier, maar het maakt mij eigenlijk niet veel uit of en hoe er op mij gereageerd wordt.
Maar het is logisch dat hoe vaker je post hoe meer mensen je zullen herkennen.
Gast- Gast
Kenya schreef:Zusje schreef:Jouw naam is mij wel opgevallen Kenya. Ik denk alleen dat mensen sneller een beeld bij je krijgen op het moment dat je ook persoonlijke dingen deelt zoals verhalen en/ of foto's.
Klopt, foto's deel ik over het algemeen niet (niet waar ik zelf opsta in ieder geval), dus dat voegt dan toch minder toe. Qua verhalen ben ik in het verleden uber-persoonlijk geweest. Dat doe ik nu ook niet meer, maar ook toen zorgde dat er niet voor dat ik 'ertussenkwam'. Maar zoals gezegd is dat voor mijn persoonlijk ook niet van belang. Ik snap alleen wel dat anderen dat ook zo kunnen voelen/merken.
Tsja, en jij bent de enige forumster die mij IRL heeft gezien, dus ik zou voor jou toch zeker wel moeten opvallen, hahaha.
Oh ja, nu weet ik weer wie je bent. Je hebt het al eerder gezegd haha! Maar buiten dat, ik koppelde die twee dingen niet eens aan elkaar dus, viel je me dus wel op .
Gast- Gast
Zusje schreef:Kenya schreef:Zusje schreef:Jouw naam is mij wel opgevallen Kenya. Ik denk alleen dat mensen sneller een beeld bij je krijgen op het moment dat je ook persoonlijke dingen deelt zoals verhalen en/ of foto's.
Oh ja, nu weet ik weer wie je bent. Je hebt het al eerder gezegd haha! Maar buiten dat, ik koppelde die twee dingen niet eens aan elkaar dus, viel je me dus wel op .
hahaha
Gast- Gast
Sweety schreef:Vind ik nog niet een zo'n gek ideeCaresses schreef:Iedereen stickers plakken in paskamers, toiletten, bussen, stoplicht palen enz. om het forum te promoten.
Maar dan wel met een positieve boodschap erbij bijvoorbeeld Dan maak je iemand blij én je promoot het forum.. Dat vind ik best vet En dan hier de foto's posten
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
haha ja, maar dat vraagt natuurlijk ook om en stickerplak-meeting. En dan in verschillende plekken nederland veroveren. Misschien kunnen we ook op tv (grapje )Roza schreef:Sweety schreef:Vind ik nog niet een zo'n gek ideeCaresses schreef:Iedereen stickers plakken in paskamers, toiletten, bussen, stoplicht palen enz. om het forum te promoten.
Maar dan wel met een positieve boodschap erbij bijvoorbeeld Dan maak je iemand blij én je promoot het forum.. Dat vind ik best vet En dan hier de foto's posten
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Monte schreef:haha ja, maar dat vraagt natuurlijk ook om en stickerplak-meeting. En dan in verschillende plekken nederland veroveren. Misschien kunnen we ook op tv (grapje )Roza schreef:Sweety schreef:Vind ik nog niet een zo'n gek ideeCaresses schreef:Iedereen stickers plakken in paskamers, toiletten, bussen, stoplicht palen enz. om het forum te promoten.
Ik voorzie sticker-en-promoot-yes-meetings per provincie ofzo
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Het was me wel opgevallen dat het forum lijkt stil te staan als het op nieuwe topics en dergelijke aan komt.
Ik vind promoten alleen lastig, wanneer het niet anoniem gebeurd. Ik zou bijvoorbeeld nooit op facebook mensen oproepen het forum op te gaan, omdat ze dan wel in een stukje comfort-zonde van mij belanden.. Hebben jullie dat niet?
Ik vind promoten alleen lastig, wanneer het niet anoniem gebeurd. Ik zou bijvoorbeeld nooit op facebook mensen oproepen het forum op te gaan, omdat ze dan wel in een stukje comfort-zonde van mij belanden.. Hebben jullie dat niet?
Laatst aangepast door Youandi op do 22 maa 2012 - 8:12; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Youandi schreef:Het was me wel opgevallen dat het forum lijkt stil te staan als het op nieuwe topics en dergelijke aan komt.
Ik vind promoten alleen lastig, wanneer het niet anoniem gebeurd. Ik zou bijvoorbeeld nooit op facebook mensen oproepen het forum op te gaan, omdat ze dan wel in een stukje confort-zonde van mij belanden.. Hebben jullie dat niet?
Ja heb ik ook..
Gast- Gast
Misschien helpt het als algemene topics ook in algemeen worden gepost i.p.v. in de pijler zwangerschap en mama's, zoals o.a. het topic "Stel dat". Net als wat June ook al eerder schreef over het Dagcafe. Sommige vragen in het Dagcafe kunnen beter gesteld worden in een eigen topic. Soms komen er zelf mensen die verder niet of weinig actief zijn in heb Dagcafe binnen met zo'n vraag. Met een eigen topic heb je ook meer kans op passende reacties.
Uiteraard is iedereen altijd welkom in het Dagcafe.
Uiteraard is iedereen altijd welkom in het Dagcafe.
Gast- Gast
Ik herken wel wat de 'onbekendere' forummers hier zeggen, en ik begrijp de reacties van de 'bekendere' forummers ook wel. Ikzelf post ook niet zo gek veel, soms wil ik reageren maar dan denk ik dat niemand zit te wachten op mijn mening. Maar aan de andere kant, als ik dat niet doe dan geef ik het ook geen kans. Nou, goed voornemen om maar wat vaker te reageren dan!
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Leuk voornemen Tinus! Mooie avatar heb je trouwens.
Een positieve boodschap erbij klinkt leuk. Laat ik eerst die nieuwe naam regelen. Hopelijk dit weekend.
Een positieve boodschap erbij klinkt leuk. Laat ik eerst die nieuwe naam regelen. Hopelijk dit weekend.
Gast- Gast
Tinus schreef:Ik herken wel wat de 'onbekendere' forummers hier zeggen, en ik begrijp de reacties van de 'bekendere' forummers ook wel. Ikzelf post ook niet zo gek veel, soms wil ik reageren maar dan denk ik dat niemand zit te wachten op mijn mening. Maar aan de andere kant, als ik dat niet doe dan geef ik het ook geen kans. Nou, goed voornemen om maar wat vaker te reageren dan!
dit had ik ook kunnen typen. Zo denk ik er namelijk ook over.
Heel soms reageer ik, en toch heb ik aardig wat posts zonder dat iemand mij herkend(niet dat ik daar wakker van lig hoor..) Ik denk vaak, oo er reageren er al genoeg dan hoeft mijn reactie er niet perse bij..
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Hoe weet je eigenlijk of iemand je herkend of niet ? gaat er dan ergens een lampje branden?
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Hoe weet je eigenlijk of iemand je herkend of niet ? gaat er dan ergens een lampje branden?
Goede vraag eigenlijk, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand mij wel zal herkennen. Daarvoor post ik te weinig.
Summerlovin- Kletskop
Ik herken jou wel hoor summerlovin. Ik ben ook nog steeds verbaasd als mensen mij ergens noemen
Gast- Gast
Eigenlijk lees ik al heel erg lang mee, misschien klinkt dit stom, maar ik denk dat ik het een beetje zie als een boek of tijdschrift, even lezen ter ontspanning, tussen de bedrijven door. Ik werk nog al eens met gebroken tijden, soms lees ik dan gewoon om even mijn gedachten te verzetten, om te ontspannen dus.
Ik weet niet of ik ooit een echte poster ga worden, soms heb ik in eens de behoefte om te reageren en dan doe ik dat wel eens.
Ik weet niet of ik ooit een echte poster ga worden, soms heb ik in eens de behoefte om te reageren en dan doe ik dat wel eens.
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
En dat met meer dan 8000 posts! Moet je nagaan haha .
Summerlovin- Kletskop
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Spreek je veel mensen van het forum buiten het forum om?
» Zaterdagavond plannen
» Toekomst(plannen)..
» Weekend!! Plannen?
» Vrijdagavond plannen
» Zaterdagavond plannen
» Toekomst(plannen)..
» Weekend!! Plannen?
» Vrijdagavond plannen
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: