Plannen Yes-Forum
+30
Muis
Mees
Gizmo
dyingbride
Summerlovin
Tinus
Roza
Jade
Elysia
luisa
Twellie
Guusje
Susan
Toet
Jeanette
Pompoen
patjuhhh
_Mashimaro_
TGR
loura
Atelier Madame
Monte
Penny Blossom
Bubbelicious
Lady Starstruck
Sweety
Caresses
Zininzon
Marin
Rush
34 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Plannen Yes-Forum
Je hoeft op zich helemaal geen topics te openen. Ik open zelf ook maar heel weinig topics. Gewoon meekletsen helpt ook al.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, mee eens. Er zijn vaak genoeg interessante topics waarop vervolgens maar enkele reacties komen. Ik vraag me dan soms echt af of niemand er een mening over heeft of de discussie erover wil vervolgen. Maarja, ik ben zelf ook niet zo`n onderwerpen wonder, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee, ik ben ook niet zo goed in zelf een topic openen, dus ik zoek maar gewoon naar topics die ik interessant vind. Ik kijk dan meestal wel naar de inhoud van de posts en niet naar de forummer, ik probeer dus geen onderscheid te maken in de manier van reageren, al zijn er wel een paar mensen die ik dusdanig niet mag dat ik ze echt ontwijk in topics. Maar dat komt maar weinig voor.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik lees meer mee (al een flink aantal jaar) maar post niet zoveel. Ook omdat ik het gevoel heb dat iedereen elkaar 'kent'. Zal vaker reageren, althans een poging tot doen. Oh ja heeft iemand tips voor een nieuwe 'avatar, profielplaatje of hoe het ook heet?
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Als men elkaar al kent, dan kent men elkaar omdat ze posten.Guusje schreef:Ik lees meer mee (al een flink aantal jaar) maar post niet zoveel. Ook omdat ik het gevoel heb dat iedereen elkaar 'kent'. Zal vaker reageren, althans een poging tot doen. Oh ja heeft iemand tips voor een nieuwe 'avatar, profielplaatje of hoe het ook heet?
Gast- Gast
Ik vind het forum ook wat ingekakt, en ik zou het een leuk plan vinden om Yes wat meer te promoten. Nieuwe mensen zijn wat mij betreft altijd welkom.
Gast- Gast
Nieuwe mensen zijn altijd welkom, maar ik vind het ons-kent-ons-cultuurtje hier juist heel fijn. Ik ken van veel mensen hun achtergrond en van mij zal ook wel het een en ander bekend zijn en dat kan helpen bij het advies geven aan elkaar / ondersteunen. Ik vind het echt een gezellig forum, bij Viva bijvoorbeeld vind ik het maar eng .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Nieuwe mensen zijn altijd welkom, maar ik vind het ons-kent-ons-cultuurtje hier juist heel fijn. Ik ken van veel mensen hun achtergrond en van mij zal ook wel het een en ander bekend zijn en dat kan helpen bij het advies geven aan elkaar / ondersteunen. Ik vind het echt een gezellig forum, bij Viva bijvoorbeeld vind ik het maar eng .
Eens, ik vind het groepsgevoel hier ook wel prettig. Op zich vind ik het niet echt eng bij Viva, maar ik kan me voorstellen dat de drempel daar wat hoger is om als nieuweling een topic te openen.
Susan- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Voor hen die vinden dat er verschil is tussen bekenden en onbekenden. Zolang jullie niet reageren, blijven jullie onbekenden. Kun je anderen niet kwalijk nemen. Daarnaast denk.ik dat het echt jullie gevoel is of angst om een keer tegengesproken te worden. Iedereen begon ooit als nieuw en onbekend en de mensen die jullie bekend noemen (ik spreek zelf liever van actief) is het ook gelukt. Sommigen van hen zijn er nog maar heel kort.
Schuif het dus niet af maar kijk ook naar jezelf. Gewoon posten.
Hiermee heb je wel gelijk, maar ook als je wel mee post blijft het na mijn idee lastig tussenkomen. Als er amper op jou geregeerd wordt,terwijl op een bekendere forummer wel gelijk gereageerd wordt kan ik me voorstellen dat je het op een gegeven moment gehad bent. Dan heb je ook weer minder zin om te posten. Actie reactie dus.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Tuinstoel schreef:Nieuwe mensen zijn altijd welkom, maar ik vind het ons-kent-ons-cultuurtje hier juist heel fijn. Ik ken van veel mensen hun achtergrond en van mij zal ook wel het een en ander bekend zijn en dat kan helpen bij het advies geven aan elkaar / ondersteunen. Ik vind het echt een gezellig forum, bij Viva bijvoorbeeld vind ik het maar eng .
Maar het is toch ook niet gek dat juist door ons kent ons sfeer nieuwen het lastig kunnen vinden om er tussen te komen? Met name denk ik als je weinige persoonlijke post waardoor je ook niet snel bekend wordt.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Susan schreef:Nee, ik ben ook niet zo goed in zelf een topic openen, dus ik zoek maar gewoon naar topics die ik interessant vind. Ik kijk dan meestal wel naar de inhoud van de posts en niet naar de forummer, ik probeer dus geen onderscheid te maken in de manier van reageren, al zijn er wel een paar mensen die ik dusdanig niet mag dat ik ze echt ontwijk in topics. Maar dat komt maar weinig voor.
Dit heb ik ook. Het is maar zelden dat ik zelf een goed idee heb voor een topic, maar als ik het wel heb, probeer ik het tegenwoordig wel te plaatsen, omdat ik wel merk dat er minder nieuwe topics zijn.
Net zoals ik ook probeer om grotere zaken niet meer in het Dagcafé te gooien.
Gast- Gast
Luisa, ik ben nu zo'n twee jaar wat actiever (pas sinds dit forum echt, dus 1,5). Ik denk dat ik pas het laatste half jaar wat persoonlijker ben gaan posten en toch heb ik nooit het gevoel dat ik genegeerd werd en ik geloof dat ik zelfs 'bekender' was in de tijd van mijn minder persoonlijke posts. Toen wilden zelfs allerlei mensen mij ontmoeten.
Het gevoel komt bij minder actieve posters ook doordat ze zo weinig posten. Na een bericht van mij bloeden echt heel vaak topics dood, maar nu maakt me dat niet meer uit. Toen ik meelezer was dacht ik: oh, ze vinden me dus blijkbaar niet interessant, laat maar. Het gebeurt nu eenmaal dat topics doodgaan, maar het valt meer op als je minder posts hebt. Als je meer plaatst, krijg je automatisch meer reacties en sta je minder stil bij de dingen waar niet op gereageerd wordt.
Ik vind het ontzettend leuk als er nieuwe forummers zijn. Erin is bijvoorbeeld vrij nieuw en die komt toch ook aardig mee (al mag ze van mij ook wat meer zichtbaar zijn buiten het Dagcafé). Gewoon meeposten is toch echt de remedie. Ik krijg nog steeds wel eens commentaar of een sneer, maar ook net zo goed van de mensen die ik wél ken. Juist van nieuwe forummers kan ik een kritische blik vaak waarderen. Zoals Toet ook al aangaf, gaat het volgens mij voornamelijk om de inhoud van de post. Als je met 0 posts een topic opent vol spelfouten en zonder hoofdletters en punten.. ja eh.. dan heb ik inderdaad al direct een mening over je. Zolang je gewoon een beetje normaal schrijft en íets zegt, is het vaak al leuk.
En komt juist in het Dagcafé eens meekletsen als je nieuw bent. Daar is vaak ook wel de mogelijkheid om gezien te worden, als je gewoon mee gaat doen aan het gesprek. Ik vind het daar ook altijd leuk als iemand ineens mee komt kletsen. Haak ook niet direct als niemand reageert op je 'Hallo', ook dat overkomt veel mensen. In actieve topics zie je wel eens een post over het hoofd en zeker de laatste van een pagina.
Van Tuinstoel heb ik overigens geen idee wie ze is, maar die is blijkbaar ook bekend .
Het gevoel komt bij minder actieve posters ook doordat ze zo weinig posten. Na een bericht van mij bloeden echt heel vaak topics dood, maar nu maakt me dat niet meer uit. Toen ik meelezer was dacht ik: oh, ze vinden me dus blijkbaar niet interessant, laat maar. Het gebeurt nu eenmaal dat topics doodgaan, maar het valt meer op als je minder posts hebt. Als je meer plaatst, krijg je automatisch meer reacties en sta je minder stil bij de dingen waar niet op gereageerd wordt.
Ik vind het ontzettend leuk als er nieuwe forummers zijn. Erin is bijvoorbeeld vrij nieuw en die komt toch ook aardig mee (al mag ze van mij ook wat meer zichtbaar zijn buiten het Dagcafé). Gewoon meeposten is toch echt de remedie. Ik krijg nog steeds wel eens commentaar of een sneer, maar ook net zo goed van de mensen die ik wél ken. Juist van nieuwe forummers kan ik een kritische blik vaak waarderen. Zoals Toet ook al aangaf, gaat het volgens mij voornamelijk om de inhoud van de post. Als je met 0 posts een topic opent vol spelfouten en zonder hoofdletters en punten.. ja eh.. dan heb ik inderdaad al direct een mening over je. Zolang je gewoon een beetje normaal schrijft en íets zegt, is het vaak al leuk.
En komt juist in het Dagcafé eens meekletsen als je nieuw bent. Daar is vaak ook wel de mogelijkheid om gezien te worden, als je gewoon mee gaat doen aan het gesprek. Ik vind het daar ook altijd leuk als iemand ineens mee komt kletsen. Haak ook niet direct als niemand reageert op je 'Hallo', ook dat overkomt veel mensen. In actieve topics zie je wel eens een post over het hoofd en zeker de laatste van een pagina.
Van Tuinstoel heb ik overigens geen idee wie ze is, maar die is blijkbaar ook bekend .
Gast- Gast
June schreef:
Net zoals ik ook probeer om grotere zaken niet meer in het Dagcafé te gooien.
Dat is wel slim denk ik. Het is denk ik heel makkelijk om gauw iets in de groep te gooien in het dagcafe, iets wat je bezighoudt of wat je kwijt moet..Maar met een nieuw topic, komen er meer reacties en heb je een groter publiek.
Ik kom vrijwel nooit in het dagcafe, dus dan mis je toch dat soort dingen. En het brengt wat meer activiteit met zich mee als je het als topic opent. Goed voornemen, moet je je aan houden
Verder vind ik het altijd beetje lastig. Ik kan me goed voorstellen dat nieuwkomers het een beetje eng vinden om te gaan posten, of het idee krijgen dat de reacties niet gelezen worden. Maar uiteindelijk klopt het toch wel dat je bekendheid krijgt, door je posts. Dat hoeft niet persé een groot aantal posts te zijn (er zijn forummers met meer posts dan ik die ik nooit spreek of geen idee heb wie ze eigenlijk zijn), maar door actief mee te doen, maak je jezelf wel herkenbaar. Dat kan in de breedste zin, foto's plaatsen, interessante topics plaatsen, duidelijke reacties plaatsen, leuke reacties plaatsen..maar net hoe je zelf bent en hoe je je wilt profileren.
Ik heb van heel veel nieuwkomers wel een klein beeld en ik onthoud namen vrij snel, dus het valt me meestal wel op als er iemand nieuw is. Dus zeker voorstellen in het voorsteltopic en daarna actief mee gaan posten, helpt gewoon bij de herkenning. En een duidelijke forumnaam. Lekker catchy. Dat blijft hangen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
June schreef: Erin is bijvoorbeeld vrij nieuw en die komt toch ook aardig mee (al mag ze van mij ook wat meer zichtbaar zijn buiten het Dagcafé)
Dat is inderdaad precies zo iemand die al heel veel posts heeft, waarschijnlijk door het dagcafe, maar ik heb géén idee wie ze is. Laat eens wat meer van je horen, leuk! Ik ben benieuwd naar je, wie je bent!
Marin- Lady Post-a-lot
Aan de ene kant herken ik het niet veel posten omdat er toch meer gereageerd word op mensen die elkaar al kennen, dus reageer ik toch wat minder op topics of wat oppervlakkiger ofzo.
Maar dat is ook wel weer logisch en is bij elk forum wel het geval.
Het is aan ons nieuwelingen inderdaad om meer te reageren waardoor we wat bekender worden en in de groep worden opgenomen, je kan daarvoor niet alleen naar de oude garde wijzen.
Het is maar net hoe je daarmee om gaat.
Ik ben overigens niet bang om ergens op in te gaan of ergens over te discussiëren omdat ik bang zou zijn voor de reacties. Het is er gewoon nog niet van gekomen, maar ik ga zeker geen discussies uit de weg.
Als je dat wel doet dan is het natuurlijk ook wel een beetje logisch dat mensen weinig op je reageren, op een mening zullen ze sneller in gaan dan op een bericht over wat je die dag gedaan hebt ofzo.
Dus ergens herken ik het wel, maar ik vind het ook niet meer dan logisch omdat het overal zo is.
Als je als nieuweling in een al bestaande vriendengroep komt zal je ook zelf je best moeten doen om mee te komen in de groep.
Als ik naar mezelf kijk, ik moet er altijd een beetje in komen op een forum, ik kijk een beetje de kat uit de boom en ga uiteindelijk steeds meer posten.
Wat dat betreft ben ik met forummen hetzelfde als irl
Maar dat is ook wel weer logisch en is bij elk forum wel het geval.
Het is aan ons nieuwelingen inderdaad om meer te reageren waardoor we wat bekender worden en in de groep worden opgenomen, je kan daarvoor niet alleen naar de oude garde wijzen.
Het is maar net hoe je daarmee om gaat.
Ik ben overigens niet bang om ergens op in te gaan of ergens over te discussiëren omdat ik bang zou zijn voor de reacties. Het is er gewoon nog niet van gekomen, maar ik ga zeker geen discussies uit de weg.
Als je dat wel doet dan is het natuurlijk ook wel een beetje logisch dat mensen weinig op je reageren, op een mening zullen ze sneller in gaan dan op een bericht over wat je die dag gedaan hebt ofzo.
Dus ergens herken ik het wel, maar ik vind het ook niet meer dan logisch omdat het overal zo is.
Als je als nieuweling in een al bestaande vriendengroep komt zal je ook zelf je best moeten doen om mee te komen in de groep.
Als ik naar mezelf kijk, ik moet er altijd een beetje in komen op een forum, ik kijk een beetje de kat uit de boom en ga uiteindelijk steeds meer posten.
Wat dat betreft ben ik met forummen hetzelfde als irl
Elysia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 100
Nou, je mag ook nog wel even de kat uit de boom kijken hoor Elysia (een paar dagen of zo ). Verder ben ik het met je eens! Als iemand alleen maar op alles reageert met '+1', heb ik er verder weinig over te zeggen. Ik ga naar aanleiding van een '+1' niet aan je vragen, waarom je dat vindt. Ik zal mijn antwoord dan eerder richten aan degene op wie je al reageerde met je '+1'. Op een mening of iets zinnigs kan ik ook nog iets terug zeggen, dus dat werkt beter.
Gast- Gast
Haha gelukkig! Vanaf volgende week heb ik ook weer iets meer tijd om te forummen, nu schiet het er nog weleens bij in .
Ik heb overigens nooit het gevoel gehad dat mensen me negeren hier of me als minder zien omdat ik nieuw ben hoor , tot nu toe vind ik het gezellig hier en merk ik niks van een vijandelijke sfeer of wat dan ook.
Ik heb overigens nooit het gevoel gehad dat mensen me negeren hier of me als minder zien omdat ik nieuw ben hoor , tot nu toe vind ik het gezellig hier en merk ik niks van een vijandelijke sfeer of wat dan ook.
Elysia- Fluisteraar
Fijn om te horen Elysia en ik denk dat het inderdaad ook scheelt dat je niet bang bent voor een reactie.
Ik vind het nog steeds niet altijd leuk om iets negatiefs te horen, maar ik laat me echt niet meer tegenhouden om mijn mening te laten horen.
Ik vind het nog steeds niet altijd leuk om iets negatiefs te horen, maar ik laat me echt niet meer tegenhouden om mijn mening te laten horen.
Gast- Gast
Jij bent dus een van de namen die me al opgevallen was, Elysia. Heb dan nog wel niet echt een beeld bij je, maar je naam doet al een belletje rinkelen, dus de volgende keer dat ik dan wat over/van je lees, onthoud ik het ook sneller. Zo werkt dat gewoon. En leuk, gewoon mee blijven forummen! Voor 't je 't weet, heb je tijd tekort
Marin- Lady Post-a-lot
Leuk om te horen Marin! Ik heb dat ook bij mensen hoor, ik heb bij de meeste mensen ook nog niet echt een beeld maar je neemt steeds meer op en bepaalde namen vallen je op een gegeven moment op .
Komt wel goed hoor, ik weet hoe verslavend een forum kan zijn haha.
Komt wel goed hoor, ik weet hoe verslavend een forum kan zijn haha.
Elysia- Fluisteraar
Ik vind die stickers om het forum te promoten best een goed idee!
Verder ben ik ook geen "bekende forummer", maar ik vind het hier meestal wel leuk! De ene periode ben ik hier dan ook vaker te vinden dan de andere periode (maar dat heeft ook te maken met de drukte in mijn prive leven).
Verder ben ik ook geen "bekende forummer", maar ik vind het hier meestal wel leuk! De ene periode ben ik hier dan ook vaker te vinden dan de andere periode (maar dat heeft ook te maken met de drukte in mijn prive leven).
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Die stickers dan alleen bij dames wc's plakken . Ik zal eens kijken zodra ik een .nl/ .com adres heb. Is wel een leuk idee als iedereen kan helpen . Dan kan ik natuurlijk ook een fb en Twitter enzo aanmaken. Volgens mij deed Rush dat in het begin, algemene topics promoten via Twitter, ook leuk.
Gast- Gast
Overigens werkt het niet altijd in je voordeel dat je een bekende forummer bent haha . En iedereen die nu bekend is, is ooit nieuw begonnen hier. Gewoon gezellig mee doen dus .
Gast- Gast
Ik herken het toch wel. Al kom ik hier al 'n jaar of zes, ik heb ook nog nooit het idee gehad dat ik er echt 'tussen' ben gekomen. Ik post dan ook niet dagelijks nee, maar reageer(de) toch wel redelijk vaak. Het is gewoon lastig om ergens tussen te komen als veel mensen elkaar al kennen, dat is ook IRL zo natuurlijk. Alleen maakt het mij verder vrij weinig uit.
Verder vind ik het inderdaad ook lastig om een leuk/interessant/grappig/spannend topic te openen. Ik 'heb' nooit zoveel te vragen ofzo, haha. Alleen het kinderloostopic vond ik wel een aardige van mezelf. Zal toch eens proberen wat vaker aan het forum te denken als ik ergens mee zit, een vraag heb, of iets grappigs weet ofzo.
Verder vind ik het inderdaad ook lastig om een leuk/interessant/grappig/spannend topic te openen. Ik 'heb' nooit zoveel te vragen ofzo, haha. Alleen het kinderloostopic vond ik wel een aardige van mezelf. Zal toch eens proberen wat vaker aan het forum te denken als ik ergens mee zit, een vraag heb, of iets grappigs weet ofzo.
Gast- Gast
Oh, en die stickers zijn wel een goed plan ja! En via twitter en andere social media promoten zou helemaal goed moeten werken denk ik.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Spreek je veel mensen van het forum buiten het forum om?
» Zaterdagavond plannen
» Toekomst(plannen)..
» Weekend!! Plannen?
» Vrijdagavond plannen
» Zaterdagavond plannen
» Toekomst(plannen)..
» Weekend!! Plannen?
» Vrijdagavond plannen
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: